۸۳۳۱۸۳
۳ نظر
۶۳۵۵
۳ نظر
۶۳۵۵
پ

سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

گیاهان هم مثل هر موجود زنده دیگری مکانیزم دفاعی به شکل تیغ، خار و نیش‌دارند تا از خودشان در برابر حیوانات دفاع کنند. حتی خطر بعضی از گیاهان به پای مار‌ها و عنکبوت‌ها هم می‌رسد. جالب است بدانید که خیلی از این گیاهان سمی و کشنده در حیاط خودمان یا همسایه‌هایمان وجود دارند.

وبسایت عجیبترین: گیاهان هم مثل هر موجود زنده دیگری مکانیزم دفاعی به شکل تیغ، خار و نیش‌دارند تا از خودشان در برابر حیوانات دفاع کنند. حتی خطر بعضی از گیاهان به پای مار‌ها و عنکبوت‌ها هم می‌رسد. جالب است بدانید که خیلی از این گیاهان سمی و کشنده در حیاط خودمان یا همسایه‌هایمان وجود دارند، پس بد نیست بیشتر راجع به آن‌ها بدانیم. این شما و این ۱۰ تا از سمی‌ترین گیاهان موجود روی زمین:

۱۰. شوکران
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

هر جا بحث گیاهان سمی باشد، قطعاً اسمی هم از شوکران (Hemlock) برده می‌شود. این گیاه اولین بار در یونان باستان رویید و برای اعدام افراد استفاده می‌شد. قربانی معروفش، سقراط بزرگ بود که سم این گیاه را به عنوان مجازات مرگ به او دادند.

سم شوکران، که کونین (coniine) نام دارد، مفاصل عصبی عضلانی بدن را فلج می‌کند. کارش را از پا‌ها شروع کرده و به سمت بالا حرکت می‌کند، تا جایی که عضله‌های تنفسی را هم از کار می‌اندازد و در عرض چند دقیقه انسان را از پا در می‌آورد.
۹. سرخدار انگلیسی
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

گول ظاهر میوه‌های آبدار سرخدار انگلیسی (English Yew) را نخورید! این گیاه بومی اروپا، آفریقای شمالی و جنوب غربی آسیا، دانه‌های سمی‌ای دارد که در میوه‌های سرخ آبدارش پنهان شده‌اند. در واقع، میوه‌های این درخت تنها بخشی از آن هستند که مصرفش برای پرنده‌ها ضرری ندارد. اما فقط ۵۰ گرم از آن برای کشتن انسان کافی است. اول انسان را دچار تشنج و لرزش‌های عضلانی می‌کند و سرانجام باعث ایست قلبی می‌شود.
۸. زرآوند سفید
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

یکی دیگر از گیاهان کشنده، زرآوند سفید (white Snakeroot) نام دارد که به طور گسترده در آمریکای شمالی می‌روید. با این که این گیاه در درمان نیش مار استفاده می‌شود، خوردن آن در جا انسان را می‌کشد. این گیاه ماده‌ای به نام ترمتول (tremetol) دارد که باعث استفراغ، تشنگی، جنون و در آخر مرگ می‌شود. حتی مصرف شیر یا گوشت گاوی که از این گیاه خورده شما را می‌کشد. گفته می‌شود علت مرگ مادر آبراهام لینکلن (Abraham Lincoln) هم همین بوده است.
۷. خرزهره
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

خرزهره (Oleander) یک گیاه تزیینی بومی آسیا است که امروزه در مدیترانه و آمریکای شمالی هم پیدا می‌شود. عوارض مصرف هر قسمت از این گیاه، مدفوع خونی، استفراغ و ضربان قلب نامنظم است. در تمام قسمت‌های این گیاه ماده‌ای به نام گلیکوزید قلبی (cardiac glycosides) وجود دارد که مصرف آن بلافاصله باعث ایست قلبی می‌شود. حتی اگر از سوزاندن این گیاه برای پخت‌وپز استفاده کنید، سم‌هایی آزاد می‌کند که در جا شما را می‌کشد.
۶. توت مار سفید
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

توت مار سفید (White Baneberry) یا چشم عروسک (Doll's Eye)، یک گیاه گل دار بومی شرق آمریکاست. این گیاه اسمش را از میوه‌هایش گرفته؛ میوه‌های سفید رنگ با یک نقطه سیاه، درست مثل چشم عروسک. تمامی بخش‌های این گیاه برای انسان سمی است، ولی میوه‌هایش از همه خطرناک‌ترند. متاسفانه شکل و طعم شیرین میوه‌های این درخت، نظر بچه‌ها را جلب می‌کند. مصرف آن عضله‌های قلب را از کار می‌اندازد و بلافاصله باعث مرگ می‌شود.
۵. درخت استریکنین
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

درخت استریکنین (Strychnine tree)، که اسم دیگرش درخت خودکشی است، بومی هندوستان و مناطق استوایی جنوب شرقی آسیا می‌باشد. خطرناک‌ترین بخش آن، هسته موجود در میوه‌اش است؛ چون آلکالوئید‌هایی دارد که در عرض چند ساعت ضربان قلب را مختل می‌کند. همچنین با ایجاد تشنج و تحریک گره‌های حسی در ستون فقرات، مرگ دردناکی را به همراه می‌آورد.
۴. سیبچه مرگ
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

سیبچه مرگ (Manchineel tree)، یک نوع درخت سمی است که در سواحل فلوریدا یافت می‌شود. هر نوع تماس با شیره این درخت باعث می‌شود پوستتان تاول بزند و خوردن میوه‌اش هم شما را می‌کشد. این درخت، سمی‌ترین درخت در جنوب شرقی آمریکاست. حتی اگر وقتی باران می‌آید زیر این درخت بایستید، به خاطر مخلوط شدن شیره‌اش با قطره‌های باران، تاول خواهید زد.
۳. تاج الملوک
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

تاج الملوک (Aconite) از سمی‌ترین گیاهان اروپا به شمار می‌رود و تمام بخش‌های آن سمی می‌باشد. در یونان باستان آن را موقع شکار در نوک تیرهایشان می‌گذاشتند. حتی یک تماس تصادفی با این گیاه باعث بروز علائم شدیدی می‌شود و خوردن آن هم کشنده است. ظاهر این گیاه با گل‌های آبی بسیار زیباست و به نام‌های دیگری مثل کلاه شیطان و مانکشود (Monkshood) هم شناخته می‌شود.
۲. چشم خرچنگی یا لوبیای تسبیح
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

ابروس پری کاتوریس (Abrus Precatorius) که اسم‌های مختلفی دارد، یکی از کشنده‌ترین گیاهانی است که ما می‌شناسیم. این گیاه که در اندونزی می‌روید، دانه‌هایی به رنگ قرمز روشن با یک نقطه سیاه دارد. این دانه‌ها ماده‌ای به نام آبرین (abrin) دارند که عملکرد مولکول‌های بدن و در نتیجه تمام فعالیت‌های مولکولی مثل سنتز پروتئین را مختل می‌کند. فقط یک دانه این گیاه برای کشتن یک انسان کافی است.
۱. گیاه روغن کرچک
سمی ترین گیاهان جهان چه بلایی سر انسان می‌آورند؟

گیاه روغن کرچک (Castor Oil Plant) به دلیل داشتن رایسین (ricin) در دانه‌اش، از خطرناک‌ترین گیاهان به شمار می‌رود. شاید تعجب کنید که همین دانه‌ها برای تولید روغن کرچکی استفاده می‌شود که ملین بوده و دارای ویتامین‌های A و D است. بااین‌حال، مصرف مستقیم این دانه‌ها، رایسین آزاد می‌کند که برای انسان‌ها کشنده است. گفته می‌شود حدود ۴ عدد از دانه این گیاه یک انسان بالغ سالم را می‌کشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقد هم زیبا. هستن اصلا بهشون نمیاد سمی باشن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مثل خیلی از آدما، ظاهرای موجه و موقر...باطنای کثیف و پست

    • بدون نام

      یکی از اقوام ما هم یه نفر بهش توصیه کرده بود برا مریضیش دمنوش خرزهره بخوره،بنده خدا به بیمارستان نرسیده ایست قلبی کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج