اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۸۴۲۶۳
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

مدعی جدید عنوان قوی‌ترین موتورسیکلت الکتریکی دنیا، موتورسیکلت ۲۰۰ اسب بخاری Woxan Wattman است که طراحی خارجی آن بر اساس پوشش محافظ خارجی بدن عقرب صورت پذیرفته است.

خبرآنلاین: مدعی عنوان قوی‌ترین موتورسیکلت الکتریکی دنیا، «وکسان واتمن» است که می‌تواند با یک شارژ کامل ۲۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند و در حالی که فقط۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد، به شتاب‌گیری صفر تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت طی ۵.۹ ثانیه دست یابد. حداکثر سرعت این موتورسیکلت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

جذابیت یک موتورسیکلت الکتریکی چند وجهی است! فناوری بدیع، طراحی ظاهری، شتاب قابل توجه و از همه مهم تر تفاوت آن با دیگر موتورسیکلت‌ها شما را وسوسه می‌کند تا خریدار یک موتورسیکلت الکتریکی شوید.

از نظر خیلی‌ها، بهترین بخش یک موتورسیکلت الکتریکی منبع تامین نیروی آن است. موتور واتمن هم قادر به تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۱۰۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۰۰ نیوتن متر است. گشتاور و قدرت تولیدی واتمن آن‌قدر گسترده است که نیازی به تعویض دنده نیست و بنابراین خبری از جعبه دنده نخواهد بود.

از سوی دیگر پک باتری یون لیتیومی آن دارای ظرفیت ۱۲.۸ کیلووات‌ساعت است. وزن پک باتری هنوز اعلام نشده اما به احتمال زیاد حدود ۱۰۰ کیلوگرم معادل ۳۰ درصد از وزن کل موتورسیکلت خواهد بود. کمپانی تخمین می‌زند که واتمن با یک دور شارژ کامل بتواند ۱۸۰ کیلومتر را پشت سر بگذارد. هم چنین محاسبات نشان داده اند که با میانگین سرعت ۳۳.۶ کیلومتر بر ساعت، باتری‌ها ۵.۳ ساعت دوام خواهند آورد. شارژ سریع واتمن یعنی ۸۰ درصد از ظرفیت آن در ۳۰ دقیقه، نیازمند برق ۲۲۰ ولت و منبع برق ۱۵۰ آمپر است.

طراحی منحصربه‌فرد واتمن یک نوآوری در طراحی موتورسیکلت به حساب می‌آید. در این روش قاب یا فریم فلزی لوله‌ای معمول تا حد زیادی با یک پوشش محافظ خارجی آلومینیومی جایگزین شده که اجزای سیستم انتقال قدرت را پوشش می‌دهد. در حالی که سیستم تعلیق جلو نسبتا متعارف است، چرخ عقب از یک سیستم تعلیق چهار لینک موازی بهره می‌برد که سواری پایدار و راحتی را به ارمغان می‌آورد. در نتیجه طراحی روانی حاصل شده که به جای تمرکز بر جزئیات جدا از هم توجه ما را به کلیتی یک دست سوق می‌دهد.

قطعا واتمن نیرومندترین موتورسیکلت نیمه تولیدی الکتریکی در دنیا است چرا که حداکثر قدرت ۲۰۰ اسب بخاری آن «لایتنینگ سوپربایک » را با ۱۶۵ اسب بخار قدرت پشت سر می‌گذارد.

با این حال، عملکرد آن در بعضی زمینه‌ها از رقبای دیگرش ضعیف تر است: شتاب‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۳.۴ ثانیه به طول می‌انجامد اما لایتنینگ در مدت زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به این سرعت دست می‌یابد. همچنین حداکثر سرعت لایتنینگ ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت است در حالی که واتمن تنها ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

برای جبران این کاستی‌ها واتمن باید وزن زیادی را از دست بدهد تا علاوه بر نیرومندترین موتورسیکلت الکتریکی دنیا، سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی نیز لقب بگیرد اما متاسفانه ساختار ویژه پوشش محافظ خارجی این امر غیرممکن می‌کند. در حال حاضر وزن آن ۱۴۰ کیلوگرم بیشتر از وزن لایتنینگ است؛ یعنی بیشتر از نیمی‌از وزن لایتنینگ.

واتمن بر اساس سفارشات به صورت جزء به جزء مونتاژ خواهد شد بنابراین انتظار می‌رود قیمت آن بسیار بالا باشد.

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا

تصاویری از قوی‌ترین عقرب الکتریکی دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج