جاباما
۸۷۶۲۹۴
۱۴ نظر
۵۴۰۰
۱۴ نظر
۵۴۰۰
پ

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

به دنبال یک سرگرمی جدید و خلاقانه هستید؟ شاید بخواهید نقاشی روی شیشه را امتحان کنید. با نقاشی روی شیشه می‌توانید یک اثر هنری زیبا خلق کنید. این سرگرمی برای همه سنین مناسب است و می‌تواند ساده یا پیچیده باشد.

برترین‌ها : به دنبال یک سرگرمی جدید و خلاقانه هستید؟ شاید بخواهید نقاشی روی شیشه را امتحان کنید. با نقاشی روی شیشه می‌توانید یک اثر هنری زیبا خلق کنید. این سرگرمی برای همه سنین مناسب است و می‌تواند ساده یا پیچیده باشد.
روشی که در این مطلب می‌بینید، با احتساب زمان خشک شدن، یک فرآیند دو روزه است. بستگی به طرحتان از ۱۰ دقیقه تا ۵ ساعت طول می‌کشد. البته در این مطلب فقط به معرفی و آشنایی شما با این هنر اکتفا می‌کنیم.

گام اول: مواد لازم
چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

برای انجام هر کاری به یک سری مواد اولیه نیاز دارید. برای نقاشی روی شیشه هم باید این موارد را خریداری کنید:
  • رنگ ویترای به رنگ‌های مختلف
  • خمیر دور گیر به رنگ مشکی و طلایی
  • شیشه (می توانید از هر نوع وسیله شیشه‌ای استفاده کنید)
  • خلال دندان یا قلم‌مو

اختیاری :

  • چسب شیشه
  • نگهدارنده چسبونک شیشه
  • سلفون

گام دوم: طرحتان را انتخاب کنید

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

انتخاب طرح مناسب بخش مهمی از کار هنر است و محصول نهایی شما را تعریف می‌کند. اگر هنری هستید می‌توانید خودتان طرح را بکشید یا اگر به مهارت نقاشی خودتان اعتماد ندارید، می‌توانید از کتاب‌ها یا طرح‌های اینترنتی استفاده کنید.

گ ام سوم: انتخاب شیشه

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

گزینه‌های زیادی دارید که می‌توانید به عنوان شیشه استفاده کنید. می‌توانید از یک تکه شیشه تخت استفاده کنید یا بطری آب یا هر ظرف شیشه‌ای دیگر. همچنین می‌توانید از شیشه‌ها با رنگ‌ها و بافت‌های مختلف استفاده کنید. در اینجا ما روی چند تکه سلفون نقاشی کرده و سپس آن‌ها را در کنار هم روی پنجره می‌چسبانیم.

گام چهارم: طرح خود را بکشید

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

این مرحله به دقت زیادی نیاز دارد. ابتدا طرح خود را زیر شیشه بچسبانید. یا اگر در طراحی مهارت دارید دست آزاد بکشید. سپس خمیر دورگیر را باز کنید و آن را کمی فشار دهید تا مطمئن شوید روان بیرون می‌آید. با خمیر دور گیر روی خطوط طرحتان بکشید. سپس شیشه را به مدت حداقل ۱۲ ساعت جای مطمئنی قرار دهید تا خشک شود.

توجه : اگر خمیر خشک نشده باشد به راحتی می‌توانید آن را با دستمال پاک کنید.

گام پنجم: رنگ‌هایتان را انتخاب کنید

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

این مرحله مهمی است، چون ترکیب رنگ نهایی کارتان را تعیین می‌کند. رنگ‌های ویترای تنوع زیادی دارند. همچنین مطمئن شوید که رنگ‌ها به شکلی که می‌خواهید روی شیشه ایجاد می‌شوند چون رنگ‌ روی بطری با شیشه متفاوت است.‌ می‌توانید از هر رنگ یک نقطه کوچک روی شیشه قرار دهید تا خشک شود و از آن به عنوان مرجع رنگ استفاده کنید.

گام ششم: رنگ آمیزی

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

این جذاب‌ترین مرحله است.‌ می‌توانید واقعا از خلاقیتتان استفاده کنید. باید از رنگ‌ها و خلال‌دندان (یا قلم‌مو) استفاده کنید.
طرح خشک شده را بردارید. مانند کتاب رنگ آمیزی رنگ‌ها را روی نقاط مناسب داخل خطوطی که قبلا کشیدید فشار دهید. آن را با استفاده از خلال‌دندان یا قلم‌مو پخش کنید. ممکن است حباب‌های کوچکی ایجاد شود که با استفاده از تهِ خشک خلال‌دندان می‌توانید آن‌ها را بترکانید. وقتی رنگ آمیزی تمام شد بگذارید ۱۲ ساعت خشک شود.

توجه : همه قسمت‌ها را کاملا پر کنید؛ حتی اگر لازم است از رنگ بی‌رنگ استفاده کنید تا همه چیز هم‌سطح باشد. حتی می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مختلف استفاده کنید.

گام هفتم: کارهایتان را ترکیب کنید (اختیاری)

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

این مرحله بسته به کاری که انتخاب کردید اختیاری است. توجه داشته باشد که فقط وقتی می‌توانید این مرحله را انجام دهید که روی سلفون کار کرده باشید، چون باید نقاشی‌ها را از روی سلفون بکَنید.

ابتدا تصاویری که کشیدید را از روی سلفون بکنید. آن‌ها را روی یک قطعه شیشه یا سلفون بچینید. از خمیر دورگیر برای اتصال آن‌ها با یکدیگر استفاده کنید. اگر می‌خواهید می‌توانید داخل خطوط جدید را هم بعد از خشک شدن رنگ آمیزی کنید.

گام هشتم: چسباندن کارتان

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

اگر روی سلفون نقاشی کردید راه‌های مختلفی برای آویزان کردن آن دارید.‌ می‌توانید با استفاده از چسب شیشه آن را روی شیشه بچسبانید و سپس بااستفاده از نگهدارنده‌های چسبونکی آن را آویزان کنید. همچنین می‌توانید آن را مستقیم روی پنجره بچسبانید. برای این کار ابتدا پنجره را تمیز کنید. سپس نقاشی را از روی سلفون جدا کنید. یک لایه نازک چسب شیشه پشت نقاشی بزنید. آن را روی پنجره فشار دهید و صبر کنید تا خشک شود.

گام نهم: از کارتان تعریف کنید

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

چطور روی شیشه نقاشی بکشیم؟

حالا که کارتان تمام شده کمی عقب بروید و از کارتان تعریف کنید. همان طور که دیدید نقاشی روی شیشه یک هنر ساده و زیباست. مراحل اصلی طراحی و رنگ آمیزی است و به کمی صبر نیاز دارید تا به نتایج عالی برسید. این یک روش فوق‌العاده برای نمایش خلاقیت و ایجحاد یک دکوراسیون عالی در خانه است.

امیدواریم با نقاشی روی شیشه آشنا شده باشید. هنر هیچ مرزی ندارد و قطعا با خلاقیت می‌توانید به آثار بسیار زیباتری دست پیدا کنید. در مطالب بعد شما را با تکنیک‌ها و نمونه‌های بیشتری از این هنر آشنا خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نقاشی ویترای هنر جالب و قشنگیه

    • بدون نام

      عالی بود :)

    • دست چپی

      من انجام میدم و کار جالبی هسن پیشنهادش میکنم.

    • بدون نام

      مگه میشه کسی بلد نباشه؟؟؟

    • بدون نام

      مرسی که به درخواست یکی از کاربر ها جواب دادید

    • آسوده

      وای ممنونم خانم مظفری از لطفتون

    • ستاره

      مرسسسسسسی.ی دنیا ممنون لطفا از این کارای هنری بازم بزارین

    • بدون نام

      من شیشه رنگیها را ذوب میکنم و به شیشه میچسبونم نقاشیهای سه بعدی و دوبعدی زیبایی میشه ولی نمیدونم به این نوع نقاشی چی میگن

      پاسخ ها

      • ستایش

        چ نوع شیشه آي رو و چجوری میشه کمی توضیح بدی

    • sh olga

      این سبک نقاشی جدید نیست من سال ۵۹ نقاشی ویترای روی شیشه می کشیدم این بهترین سر گرمی من در منزل بود عالی بود یادش بخیر دیگه پیر شدیم

    • nafas

      با رنگ ویترا اگه با قلمو رنگ میکرد بهتر بود ولی میتونست سریع رو پنجره یا همون شیشه مورد نظرش بکشه

    • بدون نام

      ما بچه که بودیم، اولین سال بعد از انقلاب، فقط بچه پولدارها و سوسولهای کلاسمون ساعت هنر ویترای کار میکردند. ماها رو کاغذ نقاشی میکردیم!

    • بدون نام

      جدیدا دارم میرم خیلی عالیه ،امتحان کنید

    • بدون نام

      گام نهم از همه مهمتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج