۹۳۲۷۶۵
۱۷ نظر
۶۱۵۵
۱۷ نظر
۶۱۵۵
پ

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

همه ورزش‌ها غیرقابل پیش بینی هستند و فوتبال نیز از این امر مستثنی نیست. در حقیقت، فوتبال گاهی اوقات شگفت آورتر از سایر رشته‌ها است، زیرا هر چیزی در طول ۹۰ دقیقه می‌تواند اتفاق بیفتد. گواه این امر هم بازی‌ها و بازیکنان حیرت انگیزی هستند که در تاریخ تقریبا یکصد ساله این ورزش شاهد آن‌ها بوده ایم.

برترین‌ها: همه ورزش‌ها غیرقابل پیش بینی هستند و فوتبال نیز از این امر مستثنی نیست. در حقیقت، فوتبال گاهی اوقات شگفت آورتر از سایر رشته‌ها است، زیرا هر چیزی در طول ۹۰ دقیقه می‌تواند اتفاق بیفتد. گواه این امر هم بازی‌ها و بازیکنان حیرت انگیزی هستند که در تاریخ تقریبا یکصد ساله این ورزش شاهد آن‌ها بوده ایم.

در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا ۱۰ رکورد برتر در تاریخ این رشته ورزشی را با هم بررسی کنیم. چیز‌هایی که امروزه، تکرار و رسیدن مجدد به آن‌ها بسیار دشوار به نظر می‌رسد و این باعث می‌شود تا ارزش بیشتری پیدا کنند.

۱۰. پرگل‌ترین بازی تاریخ

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

۱۴۹ گل به خودی در یک بازی فوتبال! این بازی که در اکتبر ۲۰۰۲ مابین دو تیم «ای اس آدما» و «ایمیرنه» در کشور ماداگاسکار در یک تورنمنت چهار جانبه برگزار شد، پرگل‌ترین بازی تاریخ و البته سنگین‌ترین شکست تاریخ نیز هست. شکست ۱۴۹-۰ قطعا تا ابد سنگین‌ترین شکست تاریخ خواهد بود.

ماجرا از این قرار بود که در مسابقه قبلی تیم «ایمیرنه» که با نتیجه دو بر دو به پایان رسیده بود، داور یک ضربه پنالتی در دقایق پایانی این مسابقه برای حریفشان گرفت و با این گل بازی مساوی شد و این تیم قهرمانی را از دست داد.

به همین دلیل در بازی آخرشان در اعتراض به تصمیم داور که موجب از دست رفتن قهرمانی شد، این تیم از اول مسابقه شروع به زدن گل به خودی کرد و تا پایان مسابقه ۱۴۹ گل به خودی زدند. این نتیجه، پر گل‌ترین مسابقه رسمی در تاریخ فوتبال بود که به ثبت رسید.

۹. سریع‌ترین هتریک تاریخ

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

یافتن پاسخ روشنی در این مورد دشوار است، چونکه هتریک را می‌توان در بسیاری از بازی‌ها و لیگ‌هایی با سطوح مختلف دید. با این حال، اگر در مورد فوتبال حرفه‌ای صحبت کنیم، یک مورد وجود دارد که در نوع خود رکوردی فوق العاده به نظر می‌رسد.

«مگنوس آرویدسون» مهاجم بازنشسته سوئدی این افتخار را دارد که سریعترین هت تریک تمام دوران فوتبال حرفه‌ای را به ثمر برساند. او این کار را در تیم IFK Hässleholm در سال ۱۹۹۵ انجام داد، هنگامی که در یک دقیقه و ۲۹ ثانیه مقابل تیم BolS هتریک کرد و رکورد ۹۰ ثانیه «تامی راس» را شکست.

۸. ۵ گل در ۹ دقیقه

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی به لطف تعداد گل‌هایی که در مدت زمان کوتاهی به ثمر رساند، نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد. لواندوفسکی در سپتامبر ۲۰۱۵، توانست فقط در مدت زمان ۹ دقیقه، ۵ گل را برابر تیم ولفسبورگ به ثمر برساند.

این بازیکن در دقایق ۵۱، ۵۳، ۵۵، ۵۷ و ۶۰ گل‌های خود را وارد دروازه وولفسبورگ کرد. جالب اینجاست که او به عنوان بازیکن تعویضی نیمه دوم به زمین آمد. او همچنین سریع‌ترین هتریک تاریخ بوندسلیگا را نیز در این بازی به نام خود ثبت کرد.

۷. دروازه بانی با ۱۳۱ گل زده

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

به ثمر رساندن ۱۳۱ گل در دوران حرفه ای، کاری است که مهاجمان زیادی قادر به انجام آن نیستند. با این حال اینجا ما در مورد مهاجمان صحبت نمی‌کنیم، بلکه در مورد دروازه بانی صحبت می‌کنیم که همه چیز را نادیده گرفته است تا بتواند بهترین دروازه بان گلزن تاریخ شود.

«روژریو سنی» یک دوره حرفه‌ای شگفت انگیز ۲۵ ساله داست که ۲۴ سال آن را تنها در باشگاه سائوپائولو سپری کرد و با این تیم ۱۹ بار به عنوان قهرمانی رسید. اما رکورد ویژه او به تعداد گل هایش برمی گردد، که ۶۹ گل از نقطه‌ی پنالتی، ۶۱ گل در ضربات آزاد و یک گل در جریان بازی و مجموعا ۱۳۱ گل برای سائوپائولو به ثمر رساند.

۶. ۱۱۴۲ دقیقه پیاپی بدون گل خورده در بازی‌های ملی

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

دینوزوف دروازه بان افسانه‌ای ایتالیایی در طول دوران بازی خود موفق به ثبت رکورد‌های زیادی شد که البته بسیاری از آن‌ها بعد‌ها توسط دروازه بانان دیگری از جمله بوفون ایتالیایی شکسته شد.

اما شاخص‌ترین و منحصربه فردترین رکورد او به بازی‌های ملی او برمی گردد، جاییکه او توانست ۱۱۴۲ دقیقه پیاپی دروازه خود را بسته نگه دارد، رکوردی که تاکنون کسی نتوانسته است آن را بشکند. این رکورد بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۴ میلادی به ثبت رسید.

۵. ۶۴۳ گل زده در لیگ دسته اول

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

یکی از دست نیافتنی‌ترین رکورد‌های فوتبال جهان که تا سال‌ها کسی نمی‌توانست به آن نزدیک شود، رکورد گل زنی ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به «پله» است که در ۱۸ سال حضور در سانتوس بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۴ توانست ۶۴۳ گل برای این باشگاه به ثمر برساند.

البته شاید لبونل مسی بتواند خیلی زود این رکورد را بشکند، چونکه فاصله زیادی تا رسیدن به این رکورد افسانه‌ای ندارد. البته پله رکورد جاودانه دیگری نیز در گلزنی دارد، جائیکه او توانسته است در تمام ۱۳۶۳ بازی ملی و باشگاهی رسمی و دوستانه، ۱۲۸۳ گل به ثمر برساند.

۴. ۹۱ گل در یک سال تقویمی

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی که بسیاری او را بهترین بازیکن تمام دوران‌ها می‌دانند، تاکنون توانسته است رکورد‌های زیادی را جابه جا کند. اوج مهارت او در گلزنی به سال ۲۰۱۲ برمی گردد که توانست در آن سال ۹۱ گل را در تمامی رقابت‌های ملی و باشگاهی به ثمر برساند.

از این ۹۱ گل، ۵۹ گل در لالیگا، ۱۳ گل در لیگ قهرمانان اروپا، ۵ گل در کوپا دل ری و ۲ گل در سوپر جام اسپانیا به ثمر رساند. بعلاو او در تیم ملی توانست ۷ گل در بازی‌های دوستانه، ۵ گل در مقدماتی جام جهانی به ثمر رساند.

۳. ۱۰۸ بازی لیگ بدون شکست

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

در تاریخ فوتبال تنها دو تیم باشگاهی وجود دارند که رکورد شکست ناپذیری متوالی شان در لیگ کشورشان به بیش از ۱۰۰ بازی می‌رسد. تیم ASEC ساحل عاج با رکورد ۱۰۸ بازی بدون باخت در لیگ، بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۴ میلادی پیشتاز است. استوا بخارست رومانی نیز با ۱۰۴ بازی بدون شکست در رده دوم قرار دارد.

۲. ۶ عنوان قهرمانی در یک سال تقویمی

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

اگرچه پپ گواردیولا تنها ۴ فصل در بارسلونا بود، اما این سرمربی اسپانیایی و تیم وی کاری کردند که برای همیشه در یاد‌ها خواهند ماند. دو فصل ابتدایی او در بارسلونا اوج کار او محسوب می‌شود، زیرا آن‌ها توانستند تمام جام‌های ممکن را کسب کنند. این تیم در سال ۲۰۰۹ موفق شد شش عنوان قهرمانی کسب کند. این جام‌ها شامل لالیگا، کوپا دل ری، لیگ قهرمان اروپا، سوپر جام اسپانیا و اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها بود.

۱. ۵ قهرمانی پیاپی اروپا

۱۰ رکورد برتر در تاریخ فوتبال

حفظ سطح خوب و عالی یک تیم در طول یک فصل کار بسیار سختی است، حال تصور کنید که این سطح برای ۵ فصل پیاپی حفظ شود. این دقیقاً همان کاری است که غول‌های اسپانیایی رئال مادرید در اواسط دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ انجام دادند، زیرا آن‌ها نه یک یا دو یا سه جام اروپا، بلکه پنج تای آن‌ها را به طور متوالی به دست آوردند. «آلفردو دی استفانو» و «فرانس پوشکاش» از جمله ستارگان آن تیم رویایی بودند.

منبع: fadeawayworld

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      پس علی دائی کو؟ مگه رکورد بیشترین گل رو نزده؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لک لک میگی اینو الکی گنده کردین بیشرف اون موقه خوب پولی ب جیب زد

      • بدون نام

        چقد ما ایرانیا خوبیم اخه.بله کلا هرکسی تو ایران آدم موفقی هستش یا بوده از نظر بعضی از مردم با پارتی بازیو پول و لابی گری به یه جایی رسیدی.همیشه خدام حق امثال کسایی که ب جایی نرسیدن یا به موفقیت خاصی نرسیدن خورده شده.

      • بدون نام

        تونست پول زد به جیب.توام به جای غر زدن و چشمت دنبال مال این و اون بودن برو پول بزن به جیب اگه عرضشو داری

    • حشمت عزیزی ملک آبادی

      علی دایی یه استورست. یادمه بچه هام تو دهه شصت که کوچیک بودن لباسایی که میخریدن عکس علی دایی روش بود. یه دایی هم داشتن اسمش علی بود. همش میگفتن این عکس دایی علیه.

      پاسخ ها

      • Mahyar Mahjubi

        اسطوره :/

      • بدون نام

        اسطوره

      • بدون نام

        آقا حشمت شما خودت یه پا اسطوره ایی

    • محمد

      ساخته شده از یک غارسایی

    • سپنتا

      مسی عشق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • بدون نام

        سوزش

    • بدون نام

      هیچوقت از طرز بازی علی دایی وغفور جهانی خوشم نیومده. دقیقا این دوبازیکن بخاطر لابیگری فوروارد اجباری وتحمیلی تیم ملی بودند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله شما به بزرگی خودتون ببخشید.

    • بدون نام

      خدایه‌فوتبال‌کینگ‌مسی

    • علی.......

      چی میگه!!!

    • بدون نام

      3گل با 3 لمس توپ ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج