۱۰۵۰۱۶
۱۸۵ نظر
۱۰۳۰۹
۱۸۵ نظر
۱۰۳۰۹
پ

اگر بی خوابی مزمن دارید، حتماً بخوانید

بی خوابی یک مشکل رایج است که انرژی فرد ، خلق و خوی، بهداشت، و توانایی در طول روز به آن وابسته است . بی خوابی مزمن حتی می تواند به مشکلات سلامتی جدی تبدیل شود.

وب سایت سلامت نیوز: آیا شما هر شب در تلاش برای به خواب رفتن هستید؟ و یا اینکه شما در وسط شب از خواب بیدار شده و با نگرانی به ساعت خیره می شوید تا دوباره خوابتان ببرد؟

بی خوابی یک مشکل رایج است که انرژی فرد ، خلق و خوی، بهداشت، و توانایی در طول روز به آن وابسته است . بی خوابی مزمن حتی می تواند به مشکلات سلامتی جدی تبدیل شود. تغییرات ساده در سبک زندگی شما و عادات روزانه می تواند به توقف بی خوابی شبانه منجر شود.

بی خوابی عدم توانایی برای دریافت مقدار خواب مورد نیاز برای استراحت و تجدید قوا است . از آنجا که افراد مختلف به میزان متفاوتی از خواب در شبانه روز نیاز دارند، بی خوابی کیفیت خواب و احساس شما بعد از بیدار شدن معنی می شود و صرفا تعداد ساعات خواب را در بر نمی گیرد.حتی اگر شما هشت ساعت در شب در بسترباشید، اما در طول روز احساس کسل بودن و خستگی داشته باشید شما بی خوابی را تجربه کرده اید.

اگر چه بی خوابی شایعترین شکایت خواب است ، اما تنها اختلال خواب نیست. بی خوابی نشانه ای ازیک مشکل است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است . در فردی می تواند چیز ساده ای مانند نوشیدن کافئین بیش از حد در طول روز بی خوابی ایجاد کند در فرد دیگر بی خوابی نشان دهنده یک بیماری یا اضطراب است.

خبر خوب این است که بسیاری از موارد بی خوابی را می توان با تغییراتی در خود، بدون تکیه بر متخصصان خواب و یا مصرف بیش از حد قرص های خواب آور درمان کرد.

اگر بی خوابی مزمن دارید، حتماً بخوانید
علل بی خوابی : بدانید که چرا نمی توانید به خواب بروید.

به منظور درمان درست بی خوابی، شما باید به یک کارآگاه خواب تبدیل شوید . مسائل عاطفی مانند استرس، اضطراب، و افسردگی باعث نیمی از موارد بی خوابی است. اما عادت فرد در طول روز، روال خواب ، و سلامت جسمی نیز ممکن است نقش مهمی داشته باشند. سعی کنید تمام علل بی خوابی را شناسایی نمایید. هنگامی که ریشه مشکل بدرستی شناسایی شود می توان درمان مناسب را انتخاب کرد.

سوالات زیر شما را در یافتن علت بی خوابی کمک می کند:

  • آیا شما تحت استرس زیاد قرار دارید؟
  • آیا شما افسرده یا احساس عاطفی منفی دارید؟
  • آیا شما با احساس مزمن اضطراب مبارزه می کنید؟
  • آیا شما به تازگی یک تجربه آسیب زا داشته اید؟
  • آیا شما هر گونه داروهایی که بر خواب تاثیر می گذارد مصرف می کنید؟
  • آیا شما هر گونه مشکل جسمانی دارید؟
  • آیا محیط برای خواب آرام و راحت دارید؟
  • آیا وقت کافی برای در نور روز بودن صرف می کنید؟
  • آیا شما سعی می کنید هر شب در زمان مشخصی به رختخواب بروید؟

علل شایع جسمی و روانی بی خوابی

گاهی اوقات، بی خوابی فقط چند روز طول می کشد و به خودی خود از بین می رود ، به ویژه هنگامی که بی خوابی به علت های آشکار، مانند استرس بیش از حد، فقدان کسی یا چیزی و ... باشد. اما ممکن است بی خوابی سرسخت و مداوم باشد. بی خوابی مزمن است معمولا به یک موضوع ذهنی یا جسمی خاصی گره خورده است.

مشکلات روحی و روانی است که می تواند بی خوابی ایجاد کند: افسردگی، اضطراب، استرس مزمن، اختلال دو قطبی، اختلال استرس پس از ضربه.

داروهایی که می تواند موجب بی خوابی شود: داروهای ضد افسردگی. سرماخوردگی و آنفولانزا که حاوی الکل؛ داروهای ضد درد حاوی کافئین؛ دیورتیک ها، کورتیکواستروئیدها، هورمون تیروئید، داروهای فشار خون بالا است.

مشکلات پزشکی است که می تواند منجر بی خوابی شود: آسم، آلرژی، بیماری پارکینسون، پرکاری تیروئید، بازگشت اسید به مری، بیماری های کلیوی، سرطان، درد مزمن.

اختلالات خواب است که می تواند منجر بی خوابی شود: سندرم آپنه خواب، حمله خواب، پاهای بی قرار.

علل بی خوابی و درمان

بعضی از کارهایی که شما برای مقابله با بی خوابی انجام می دهید در واقع ممکن است مشکل را بدتر کند. برای مثال، اگر شما با استفاده از قرص های خواب آور و یا الکل به خواب می روید، خوابیدن شما در دراز مدت مختل می شود. یا اگر شما در طول روز قهوه زیادی مصرف می کنید در خوابیدن دچار مشکل می شوید. اغلب، تغییر عادات برای مدت کوتاهی موجب تقویت بی خوابی می شود اما زمانی که شما بتوانید به خوبی این تغییر را انجام دهید به طور حتم راحت تر می خوابید.

شاید عاداتی مانند استرس زیاد در طول روز، گشت و گذار زیاد در اینترنت، خوردن غذایی خاص و یا تفکر و مطالعه، برخی مواقع موجب بی خوابی در شما شود. با یادداشت کردن آن می توانید راحت تر علت بی خوابی را بیابید.

عادات جدید اتخاذ کنید

اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب شما آرام ، تاریک و خنک است. سر و صدا ، نور و گرما می تواند با خواب تداخل پیدا کند. در اتاقتان فن داشته باشید. نور را با پرده بپوشانید.

از ساعت بیولوژیکی بدنتان حمایت کنید. یعنی شب در ساعت مشخص همیشه به رختخواب بروید و صبح ها نیز در ساعت مشخص بیدار شوید حتی روزهای تعطیل و زمان هایی که خیلی خسته هستید زیرا این کار باعث می شود همیشه سرحال باشید و ساعت بیولوژیکتان تغییری نکند.

اجتناب از چرت زدن . چرت زدن در طول روز می توانید به خواب رفتن شبانه را سخت تر نماید. اگر شما احساس می کنید نیاز به چرت زدن دارید ، آن را محدود به ۳۰ دقیقه قبل از ۳:۰۰ نمایید.

اجتناب از تحریک کردن فعالیت ها و موقعیت های استرس زا قبل از خواب . ا شامل ورزش شدید . بحث های بزرگ و یا استدلال ؛ و تلویزیون ، کامپیوتر و یا استفاده از بازی های ویدئویی است. در عوض، تمرکز بر روی فعالیت های تسکین دهنده، مانند خواندن، بافندگی، و یا گوش دادن به موسیقی نرم و در حالی که نور اتاقتان کم است.

محدود کردن مصرف کافئین، الکل و نیکوتین . قطع مصرف نوشابه های کافئین دار حداقل هشت ساعت قبل از خواب. سیگار را ترک کنید و یا جلوگیری ازکشیدن آن در شب، زیرا نیکوتین یک محرک است .

آماده سازی مغز خود برای خواب

مغز شما هورمون ملاتونین برای کمک به تنظیم چرخه خواب و بیداری تولید می کند. قرار گرفتن در نور روزباعث می شود مغز شما به اندازه ملاتونین ترشح نماید اما وجود نور مصنوعی بیش از حد باعث می شود تولید ملاتونین سرکوب شود و سخت تر به خواب بروید.. اگر می خواهید مغزتان به طور طبیعی باری خواب آماده شود کار های زیر را انجام دهید:

  • افزایش قرار گرفتن در معرض نور در طول روز
  • حذف عینک آفتابی هنگامی که استفاده نکردن از آن خیلی خطرناک نیست.
  • محدود کردن نور مصنوعی در شب
  • اجتناب از نور روشن
  • خاموش کردن صفحه نمایش تلویزیون، گوشی های هوشمند و کامپیوتر حداقل یک ساعت قبل از خواب
  • استفاده از ماسک خواب.
اگر بی خوابی مزمن دارید، حتماً بخوانید

خنثی کردن اضطراب در زمان خواب

بیشترین مشکل در به خواب رفتن، حمله افکار در زمان خواب است. شما ممکن است از رفتن به رختخواب بترسید به دلیل اینکه می دانید که وارد بازی افکار می شوید و تا ۲ شب بیدارید.

بهتر است بدنتان را آموزش دهید تا ارتباط بین اتاق خواب و خوابیدن را فرا گیرد. موارد زیر به شما کمک خواهد کرد:

استفاده از اتاق خواب فقط برای خواب و رابطه جنسی. در اتاق خواب کار نکنید، تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر و یا گوشی های هوشمند را تعطیل نمایید. هدف این است که ارتباط اتاق خواب با خواب و رابطه جنسی برقرار شود، به طوری که وقتی شما در رختخواب هستید مغز و بدن شما یک سیگنال قوی ارسال می کند که زمان خواب یا ارتباط جنسی است.

خارج شدن از رختخواب زمانی که شما نمی توانید به خواب بروید. سعی نکنید خودتان را مجبور به خواب رفتن کنید. اینکار اضطرابتان را افزایش می دهد. بلند شوید، اتاق خواب را ترک کنید، کاری آرامش بخش، مانند خواندن، نوشیدن یک فنجان گرم چای بدون کافئین، دوش گرفتن، و یا گوش دادن به موسیقی آرامش بخش انجام دهید. وقتی که شما خواب آلود شدید مجدد به رختخواب بروید.

ساعت هشدار دهنده بیداری را بیرون اتاق قرار دهید زیرا وجود ساعت در اتاق در شما اضطراب ایجاد می کند که چه زمانی باید بیدار شوید.

مهار پاسخ آرامش بدن شما

تکنیک های تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق، مدیتیشن، یوگا و تای چی می تواند به آرام کردن ذهن و از بین بردن تنش کمک کند. آنها همچنین می توانند کمک کنند سریع تر به خواب بروید و یا اگر در طول شب بیدار شدید سریعتر به خواب برگردید، بدون عوارض جانبی داروهای خواب !

وقتی که دراز کشیده اید تا بخوابید تمرین های آرام بخش و تمدد اعصاب را انجام دهید.

تنفس شکمی داشته باشید.

دراز بکشید و یا خودتان را راحت بگذارید. ماهیچه هایتان را شل کنید. از پاها شروع کنید و ماهیچه را منقبض کنید تا ۱۰ بشمارید سپس رها کنید. اینکار را برای همه ماهیچه ها تک تک انجام دهید.

استفاده عاقلانه از مکمل و دارو

گاهی ممکن است بی خوابی شما را به مصرف قرص های خواب آور وسوسه نماید . باید بدانید مصرف قرص خواب باید آگاهانه و زیر نظر پزشک باشد. دوست عزیز قرص خواب هرگز علت بی خوابی شما را درمان نمی کند و فقط مسکن موقتی است.

مکمل های غذایی برای بی خوابی

بسیاری از مکمل های غذایی و گیاهی که به بازار عرضه شده اند اثرات خوبی بر خواب دارند. برخی از داروهای گیاهی مانند بابونه ، به طور کلی بی ضرر است ، در حالی که دیگرداروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند و با داروهای دیگر تداخل پیدا کنند .

زمانی برای دریافت کمک حرفه ای برای بی خوابی

اگر شما در جهت درمان بی خوابی از استراتژی های بالا استفاده کردید اما موفق نشدید شما نیاز به دریافت کمک دارید. به دنبال کمک های حرفه ای برای بی خوابی باشید اگر:

  • بی خوابی شما با استراتژی های بالا بهتر نمی شود.
  • بی خوابی باعث مشکلات عمده در منزل، محل کار، یا مدرسه شده است.
  • شما علائمی مانند درد قفسه سینه یا تنگی نفس را تجربه می کنید.
  • بی خوابی شما هر شب در حال بدتر شدن است.
  • یک متخصص با رویکرد شناختی می تواند به شما در شناسایی علت بی خوابی کمک نماید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجتبی

      سلام دکتر..من قبلا خوابم مشکلی نداشت چند سال دچار اعتیاد به تریاک بودم الان دو ساله ترک کردم ولی از بی خوایب شدید رنج میبرم..روزها سر درد دارم حافظم خیلی کم شده اصلا تعادل ندارم..

    • سارا

      با عرض سلام وخسته نباشید...
      من 33سالم هست.یک مدت طولانی2ساله کلونازپام استفاده میکردم.الان هفته ای یه دونه استفاده میکنم.بیخوابی حاد دارم.افسردگی شدیدبه علت بروز برخی اتفاقات.مشکل عصبی وغیره...بی خوابی من باعث بی اشتها شدن.سرگیجه.تهوع.بیحالی درطول روز.عصبانت ولاغری شدیدمن شده.والان هم بیخوابی وهم لاغری شدید منو آزارمیده واعتمادبنفس منو شدیداپایین آورده.پیش دکتراعصاب زیادرفتم.وازعمل های ریلکسیشن ام زیاد استفاده کردم.لطفا منو راهنمایی کنید.مچکرم...

    • بدون نام

      باسلام من 3١سالمه خيلى مشکل اعصاب وبى خوابى دارم هرچى هم قرص مصرف ميکنمفقط تا يه مدته دوباره فشارعصبى وبى خوابى شروع ميشه خواهش ميکنم منو راهنماى کنيدواقعاخسته شدم

      پاسخ ها

      • Zahra

        منم این مشکل و دارم شبا اصلن نمیتونم بخوابم

    • عسل

      سلام من دختر۱۶ساله هستم
      نزدیک ۱ماه است که خوابی های بسیار شدید اونطور که گریه میکنم حتی شده کل شب رو نخوابیده باشم و روز کسل باشم هر شب هم دوغ میخورم اما نمی تونم بخوابم واقعا خستم کرده وقتی می خوام بخوابم تمام فکر ها میاد سراغم کمکم کنید چی کار کنم قرصی هم مصرف نمی کنم و اصلا سرم داخل گوشی نیست

      پاسخ ها

      • من ۳۸سال دارم ازبچگی شبابیدارم روزاخابم شغلمم طوری آزادمشکلی نداشتم براکاروپولم ولی حالادارم روانی میشم پنج صبح بزورقرص میخابم وتاشب خابم اگم اون روزرانخابم شبشم دوباره خابم نمیبره تادوسه شب چکارکنم دیونه دارم میشم

        سلام من ده سال بیشتره ک همه قرصی مصرف کردم البته بادرمیان گذاشتن پزشک هزارتاپزشک هم رفتم امانتونستم آفتاب راببینم روزاخاب شبابیدارتقریبادوسه ساعت بایدتورختوخاب باشم تااینم اگه شانسی خاب برم هنوزنشده صبحانه بخورم چون خابم بیشتروقتهایایک وعده غذامیخورم یادووعده چکارکنم سیگارم نمیتونم ترک کنم

      • صبا

        وااااای دقیقا مثل منی...من تا ساعت5 صبح خوابم نمیبره و بی خوابی شدید دارم در حدی که گریم میگیره...منم میخوام بخوابم تمام فکر ها و اتفاقات طول روز میاد تو ذهنم و سردرد هم میگیرم....خیلیییی بده خیلییی

      • بدون نام

        سلام ولامن خودم هم دقیق مشکل تورادارم اصلادیگه دارم دیونه میشم برعکس روزهاکلاخوابم بعدشب بیدارم هرکاری هم میکنم تعقیرش بدم نمیتونم

    • فائزه

      سلام.من 17 سالمه حدود یک ماه و نیمه که شبا تا حدود ساعت 4 صبح خوابم نمیبره...خیلی نگرانم دیگه کم کم میخوام برم سمت داروهای اعصاب.چون به دلیل یه سری مسائل شبا موقع خواب انواع فکرا بهم هجوم میاره.من سال دیگه کنکور دارم و این شب بیداریا باعث شده صبحا خیلی کسل باشم و نتونم قشنگ درس بخونم

      پاسخ ها

      • Samane_o_o

        سلام:)))فک کنم الان کنکورتو دادیو راحت شدی=)))خوش به حالت منم امسال بدمش راحت میشن

    • رها هستم

      سلام.من مدت ۴۰ ساعته که نخوابیدم.اشتهام از دست رفته و پاهام یخ میکنن.بدنمم بیحاله و سر گیجه دارم

      پاسخ ها

      • باران

        منم بخدا اینقده استرس دارم همش

    • پرویز سلیمی

      بیشنرین بی خوابی من از استرس است لطفآ من باید چکار کنم واین استرس کم کم به خوانواده من نیز سرایت میکند و۵۷ سالمه لطفآ راهنمای کنید وظمنآ هرروزهم دارم لاغر میشوم

    • مهدی

      من 18 سالمه و سه ماهی هست بی خوابی دارم آرزو دارم یک بار دیگه ساعت یازده دوازده شب خوابم ببره هر شب تا 9 صبح بیدارم و بعد دوساعت خوام میبره و بیدار میشم و خیلی خیلی کسل و بی حوصله ام طوری که خانواده هم نمیتونن تحملم کنن و دوباره مصرف سیگار رو از شدت ضعف اعصاب شروع کردم

    • مهسا

      سلام
      من قبلا خواب خوبى داشتم بلافاصله مه به رختخواب ميرفتم خوابم ميبرد اما الان هم شبها دير خوابم مياد و تا دير وقت بيدار ميمونم هم بعد از رفتن به رختخواب كلى بيدار ميمونم
      البته گاهى اتاقم به شدت گرم ميشه
      به تازگى همسرم براى كارى به جاى دور سفر كرده خودم هم به محل جديد براى كارم انتقال پيدا كردم،در كل اخيرا نگرانيها و استرسم زياد شده و اين بد خوابى هم سيكل معيوب رو بدتر ميكنه
      ممنون ميشم راهنماييم كنيد

    • جمیله

      سلام من مدتیه بی خواب شدم وشبا تا صبح نمیتونم بخوابم هرکاری میکنم خوابم نمیگیره وهمش تو فکرم وترس زیادی,وجودمو فرا میگیره وتپش,قلبم بالا میره حسی بدی بم دست میده ممکنه راهنماییم کنین

    • مهرداد

      سلام من 25سالمه یه ساله خوابم خیلی بد شد شبا اصلا خواب ندارم همش خواب بد میبینم وسطای شب از خواب بلند میشم وهر چیزی که اطرافمه شبییه شیطان میبینم صبح که بلند میشم احساس میکنم اصلا نخوابیدم سردرد شدید دارم لطفا راهنمایی کنید

    • نیلو

      من هفته ی دیگه کنکور دارم تا 4 صب هر روز بیدارم خسته شدم دیگه

    • اقای بوق

      کتاب بخونید ببینید چه میکنه

    • حمید رضا

      سلام
      پدر من 72 سالشه . چند شبی هست اصلا خوابش نمیبره . فکر میکنم دلیلش استرس باشه . ممنون میشم کمکم کنید

    • مهسا

      ساعت 2 شب و من خوابم نمیبره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواب

    • یگانه

      سلام
      من 15سالمه واصلاخواب درست وحسابی ندارم شباتاساعت نه وده صبح بیدار روزام تابعدازظهرخواب بیشتر وقتا بیستو چهارساعته بیدارم یااصن نمیخوابم خیلی ام کم غذاشدم وهمش سرگیجه های خیلی بدی دارم ممنون میشم راهنمای کنید

      پاسخ ها

      • پریا

        دقیقا منم شبا نمیتونم بخوابم حتی سابقه داشته چند روز رو بیدار بمونم

    • سینا

      من 17 سالمه.من هر وقت بی خواب میشم کل بدنم شروع میکنه به خارش افتادن.به طوری که انقدر میخارونم که کل بدنم زخم میشه.واقعا کلافه شدم و دیگه نمیدونم چی کار کنم.

    • نیکتا

      سلام من ۱۴ سالمه و چن وقتی هس که بی خوابی اومده سراغمو شب به شب داره بد تر میشه. و حالم به شدتی‌بد میشه که مرتب دم به گریم. نمیدونم باید چیکار کنم

    • حمید

      تنها راه خواب خوب اراده قوی واعتماد بنفس وبیخیالی است

    • milanetto

      کسی اگه منو از خواب بیدار کنه اکثر مواقع به صورت وحشت زده از خواب می پرم طوری که دوستام میترسن منو از خواب بیدار کنن تازه اگه بیدار شم چند ثانیه طول میکشه تا ریکاوری بشم و حواسم جمع بشه اگهتو همون لحظات بخوابم ممکنه یادم نیاد که کسی منو بیدار کرده خواهش میکنم اگه راهکاری وجود داره

    • شهناز

      از جوابهای خوب شما استفاده کردم مفید بود

    • پویا

      اییییی خدا چرا من خوابم نمیبره ساعتتت چهار صبحه ...خسته شدم

    • اکبر

      از موقعی که یادم میاد مشگل بی خوابی داشتم و دارم شبا تا ۵ صبح بیدارم خوابم نمیبره استرس ایندرو دارم ۲۸ سالمه مجردم وقتی خوابم کسی بیدار کنه مهربونم برعکس بعضی ها اگه روزو بخوابم شبم بخوابم شب کابوس میبینم اونم از نوع شدیدش بچه که بودم فیلم ترسناک زیاد دیدم الانم بعضی اوقات میترسم اصلا نمیدونم چیکار کنم با قرص خواب شبو میخوابم ولی روز بازم خوابم میاد روزی ۱۲ ساعت میخوابم هم از کارم موندم هم از دانشگاهم لطفا به ایمیلم جوابشو بدین ممنون

    • عروسک

      من دختر ۱۵ ساله هستم که شب ها نمی تونم بخوابم و گریه می کنم و پاهایم یخ می بنده و از خواب بدم میاد میشه کمکم کنین?

      پاسخ ها

      • ابوالفضل

        دقیقا سه سال از کامنتت گذشته ولی منم مشکل تورو داشتم تا اینکه طبعمو گرم کردم و الان تا سرمو میزارم رو بالش خوابم میبره حتما امتحان کن

    • سینا

      سلام.من یه نوجوان15ساله ام.هیچ دارویی ک ب خواب ربط داشته باشه مصرف نمیکنم.اتاقم همه شرایطو داره و ساعت بیولوژیک بدنم ام کاملا در طول هفته یکسانه ولی با همه اینا بعضی روزا راحت نمیخوابم.مشکلم اینه ک تا مرز خواب و بیداری میرم ولی باز بیدار میشم.معمولا یه روز در میان این اتفاق واسم میوفته.کمکم کنید.خیلی رو خوابم حساسم

      پاسخ ها

      • مجنونم مث شما

        ببین گام منم وقتی هم سن تو بودم همین مشکلو داشتم ولی مشکل گنده شد و گمده شدو از هزار شاخ و شوخه سر در آورد باور کن من پسرامونو خیلی دوست دارم. نمی خوابم راهی رو که من رفتم اونا برن این ایمیلمه حتما به من ایمیل بزن.usssamuelsam@yaoo.com

      • A m i R

        منم همینطور دقیقا مثل تو

    • فرزاد

      سلام من اینقدر تنظیم خوابم بهم ریخته که شبیه جغد شب تا صبح خابم نمیبره و اصلا احساس خواب الودگی در شب نمیکنم حتی وقتایی شده که 10 صبح خابیدم.شبا هزار تا فکر میاد تو سرم دیگه دارم دیوونه میشم.وقتی هم که صبح خابم میبره دیگه تا بعدالظهر ساعت 6 میخابم.اعصابم بهم ریخته .چن بار که قرص خاب اور خوردم بعد نیم ساعت خابم برده ولی چون وقتی قرص میخورم بدنم لش میشه بعد از بیدار شدن و حس بدی دارم و گیج و منگ میشم سعی میکنم نخورم.اینقدر عصبی شدم به خاطر مشکل بیخابیم که چن بار میخاستم خودکشی کنم ولی پشیمون شدم.کسی اگه راهکاری داره بهم بگه قیافم دیگه از ریخت افتاده و اخلاقم تند شده و بسیار عصبی و پرخاشگر شدم به خاطر همین مشکل خابم

    • رضا

      سلام من بیست و پنج سالمه خوابم خوب نیست یه سه ماهی میشه دکتر هم رفتم ملاتونین داد ولی وقتی می خورم فرداش احساس خستگی بدی می کنم و اصلا خوب نیست و درمانم نکرده استرس هم ندارم سیگار میگار الکل هم استفاده تو کل عمرم نکردم به موقع همیشه تو یه ساعت خاصی به رختخواب میرم اتاقم همه چی خاموشه شب تا ساعت سه بیدارم ورزشم می کنم نميدونم چمه آدم اگه خوب شب نخوابه فرداش ذهن آدم خوب کار نمیکنه و برای قلب هم ضرر داره سستی میاره لطفا به ایمیلم یه لطفی کنین پاسخ بدین و یک انسان رو نجات بدین

    • رضا

      حاظرم بمیرم لااقل دیگه جسم خستم راحت بخابه .10 ساله ک شب و به با بیداری به صبح میرسونم کلا تو شبانه روز 3 ساعت میخابم ،

    • Saeedeh

      سلام من شبا تا ۵ صبح بیدارم روزا تا ۱ خابم بازم وقتی بیدار میشم همش خسته ام و سردرد دارم حتی اگه ۶ صبحم پاشم بازم شب خوابم نمیره بدنم ب خابیدن مقاومت نشون میده خسته شدم:(۱۸سالمه

    • اردلان

      سلام من اردلان هستم 21 ساله ! شب ها وقتي میخوام بخوابم ب شدت مغزم درگير میشه فکرو خیال مياد سراغم و باعث بي خوابيم میشه ! يه مشکل دگ دارم اینکه صبح ها وقتی کسي بيدارم ميکنه بدجوري عصبي و پرخاشگر هستم و ب گفته خانواده و دوستانم حتي ب بي احترامي هم ميرسه! و بعدا ک از خواب پامیشم هیچ چيزی يادم نيست اصلا يادم نمياد ک کسي بيدارم کرده باشه يا من بدبيراه گفته باشم ! اين مشکل بدجوري داره عذابم ميده اطرافيانم دلگيرن از من و منم اصلا دست خودم نيست نميتونم جلوشو بگيرم !

    • بدون نام

      در عرض یک دقیق چشمان خود را پلک بزنید و همین طور باز وبسته کنید پلک های شما خسته می شود وخوابتان می برد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی بود

    • sareh

      سلام من ٢٢ سالمه ٢سال اعتياد به قرص خواب داشتم دكتر مغزو عصاب ميرفتم واسم قرص خواب تجويز كرد من استفاده كردم بعد از اون دوسال خيلي طول كشيد بتونم ترك كنم الان نزديك ١ ساله دوباره بيخوابي دارم دارم راوني ميشم احساس ميكنم افسرده شدم بيشتر وقتمو تو برنامه هاي اجتماعي ميگذرونم تا ٧/٨ صبح بيدارم حتي شده تا ١٠ صبح بعدخوابم ميبره تا بعداز ظهر همسرم كلافه شده خودم دارم ديونه ميشم حتي اگه يه روز كامل هم نخوابيده باشم و خودمو خسته كرده باشم ك مثلا شب خواب راحت ميرم اما اصلا خوابم نميبره لطفا راهنماييم كنيدتو روخدا ممنونم

      پاسخ ها

      • پیر شدیم رفت

        دردی رو که طی کردی خودمم خوب طی کردم فقط یمن ایمیل کن.usssamuelsam@yahoo.com

    • سیما

      سلام من حدودیک ماه زایمان کردم قبلاخوابم خوب بودوحدود۹ ۱۰ساعت میخوابیدم ولی الان که بچه دارشدم شبانه روزشاید۳ ۴ساعت خیلی دیرخوابم میبره بچه هم راحت میخوابه واذیتم نمیکنه چیکارکنم به نظرتون دلیل بیخوابی من چیه چیکارکنم مثل قبل بشم؟؟لطفا کمک کنین.

    • زهره

      سلام من 33سالمه .من با پنجاه کیلو اضافه وزن شب تا صبح راحت میخوابیدم ولی الان که عمل اسلیومعده انجام دادم و این پنجاه کیلو کم شده شب فقط سه ساعت میخوابم به نظرشما مشکل چیه؟؟

    • ربابه

      سلام من چندوقته اصلا خابم نمیبره ن روز ن شب چکار باید بکنم ک درمان شه راهنماییم کنین ممنون میشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقامنم شبی توام

    • مهدی

      من خودم هم مشکلات بی خوابی دارم ولی به نظرم تا حد زیادیش با مطالعه بخصوص از نوع کسل کنندش حل می شه. از طرفی یاد خدا آرامشبخش دلهاست. میشه ذکر گفت و یا نافله شب خواند و آرامش یافت. لطف کنید عمل کنید و اگر نتیجه نگرفتیم بعدا رد کنیم.

    • ناصر

      سلام من رشته ی تحصیلیم موزیک هستش عادت بدی شده برام فقط شب ها میتونم کار کنم و نزدیک سحر به رخت خواب که میرم خوابم اصلا نمیبره.

    • سیروان

      سلام من 36 سالمه سال 78 سربازبودم ازهمان دوران ازبیخوابی شدیدبه سرمیبرم اینقددکتراعصاب وروانشناس رفتم وهیچ نتیجه ای نگرفتم تاحالا هزاربارتصمیم با خودکشی گرفته ام خیلی ازبی خوابی عذاب میکشم خواهشن منوراهنمایی کنید

    • یاسر

      سلام من ۳۱سالمه الان حدود چهار ماهه مشکل کم خوابی و استرس شدید دارم البته شروع خوابم خوبه ولی ناگهانی ساعت ۴ یا ۵ صبح بیدار میشم و فکر میکنم و در طول روز باعث بیحالی و خوب انجام ندادن کارهام میشه لطفا منو راهنمایی کنید

    • یاسر

      سلام من ۳۱سالمه الان حدود چهار ماهه مشکل کم خوابی و استرس شدید دارم البته شروع خوابم خوبه ولی ناگهانی ساعت ۴ یا ۵ صبح بیدار میشم و فکر میکنم و در طول روز باعث بیحالی و خوب انجام ندادن کارهام میشه لطفا منو راهنمایی کنید

    • امیر

      با این چرت و پرت ها کی خوابش میبره يه کاری بگيد بخوابيم فقط بخوابيم

    • وحید

      قرآن گوش کنی صداشو کم کنید بعد یه قسمتی از بدنتونو تکون بدید مثل مچ پا چند بار اینکار رو کنید بعد استراحت کنید دوباره تکون بدیدناخودآگاه خوابتون میبره.

    • فاطمه

      من نظرم اینکه راهننایی کنیدخوابمون ببره

    • فاطمه

      من نظرم اینکه راهننایی کنیدخوابمون ببره

    • سمیر

      18سالمه
      بی خوابی ،بی خوابی،بی خوابی
      رو به مدیتیشن و یوگا اوردم
      یه مدت خوب بود ولی بعد از چند هفته درصد خیلی بالایی از تمرکزم رو از دست دادم
      و در اخر
      مثل همیشه بی خوابی های شبانه
      تا ساعت 7 صبح بی خوابم و به شدت کلافه تا جایی که سرمو میکوبم تو دیوار
      موج فکر و خیالای بیهوده
      هیچ داروییم مصرف نمیکنم و نکردم.غیر از کلسیم و ویتامین B اونام تازگیا شروع به مصرف کردم.

    • امیرمهدی کرمی

      با سلام خدمت دکتر .من چند وقتیه شب ها هر کاری میکنم خوابم نمیبره و تقریبا دم صبح به سختی خوابم میبره.در ضمن بگم نه قرص و دارویی مصرف میکنم نه هیچ گونه ماده مخدری

    • بدون نام

      من ولی خوابم خیلی زیاد از خواب سیر نمی شوم چیکار کنم همش خوابلودم

      پاسخ ها

      • ایلار

        . بابا من که اصلا یه مدت تا ۳ و ۴ خوابم نمیبرد .دو سه بار هم که تا ساعت ۶ بیدار موندم . دیگه واقعا کلافه بودم . فقط ۱۲ سالمه . تو مدرسه هم یه کم دچار اشکال شده بودم . الان باز دو سه روزه خوابم خداروشکر خوب شده ولی هنوز یه کم استرس دارم که باز به بهم بریزه . :(

    • زهرا

      سلام و خستہ نباشید عرض میکنم..
      من 13 سالمہ و الان شاید حدود شش ماهے باشہ کہ من شب ها میتونم بخوابم.اما این بیخوابیم از چند روزه داره شروع میشہ..

    • ارش

      من دو ماهه بی خوابی گرفتم میخابم ولی ب خواب نمیرم بلند میشم انگار نخوابیدم خیلی حس بدی ک خوابت ببره ولی نخوابی یه چی تو مایه های خوابوبیداریه

    • رضا

      قرآن صوتی گوش کنید تاثیر گذاره

    • عسل از گچساران

      با سلام من دوشبه شبا نمیتونم بخوابم وظهرا هم نمیتونم بخوابم انگار قسمت خواب ام کار نمیکنه استامینیفون خوردم فایده ندارد به نظر شما چه کنم

    • زهره

      سلام
      من چن وقت شبا خوابم نمیبره..قبلا فک میکردم واسه خوابگاه و سر وصدای بچه هاست .. ولی الان که خونه تنهام بازم خوابم نمیبره..

    • حسین

      به نظرم پدر و مادر تون اگه زنده است بکشید ۹۹ درصد بخاطر این دو نفر هست مشکلات زندگی

      پاسخ ها

      • بینام

        احمق

      • ناشناس

        شما چقد بی شعورید چقد احمقید از احمقم احمق ترید چرا مگه اینا بهت چیکار کردن بیچاره پدر و پادرت که واسه بزرگ کردن توی احمق هزینه و وقت گذاشتن دلم واسشون سوخت

    • نيلو

      سلام .من ٢٧سالمه و ٣ساله دچار بيخوابي هستم ،اول هر چند ماه يه بار بود اما الان اقريبا هر شب اتفاق ميافته اوايل قرص مصرف نميكردم اما الان وقتي دچار بيخوابي ميشم ديازپام هم اثر نداره و موقعي اثر داره كه قبل از بيخوابي بخورم لطفا منو راهنمايي كنيد

    • Elshan

      سلام، من20ساله هستم، چندوقتیه که بیخوابی دارم،حدود یک هفته هستش که شاید شبا فقط یک رب چورت زدم و همین،حتی آرپلازلام دوتا هم میخورم باز خوابم نمیبره،شنیدم سفیدیه رنگ زبان هم نشانه بیماریه: زبونم شده رنگ گچ، احساس میکنم افسردگیم دارم، ممنون میشم اگه یه راهنمایی بکنید

    • زینب

      سلام.من بیستو هفت سالمه مدتهاست بیماریه استرس و افسردگیرو تحمل میکنم و از نوزده سالگی خیلی دکترا رفتم حتی بروز ترین درمان ها و قرص ها رو مصرف کردم اما خسته شدمو گذاشتم کنارفایده نداشت تقریبا بیماریم ژنتیکیه مادربزرگو پدرم دچار مشکلات استرس و وسواس شدید هستند مدته طولانی ای هست حدود یکسال که هم بی اشتهایی عصبیم هم فشار دادن فکم روی هم هنگام خواب هم بیخوابی شبانم که همراه با طپش قلبو نفس تنگیه شدت زیادی گرفته و از دستم کاری بر نمیاد دکترم که برم فقط قرصو قرص مشاوره با اون حرفای تکراریو...بخاطره شب بیداری مشکلات هورمونیپیدا کردم و سوختو سازه بدنم دچار مشکل شدید شده و در معرض پوکی استخوانم دیگه منتظره مرگم هیچ کاری ازم برنمیاد.

    • بدون نام

      سلام ساعت 4صبح من هنوز بیدارم تقریباسه هفته است اسن مشکلو دارم
      خودم میگم شاید بخاطر استرس هایی که سر جروبحث خانوادگی پیش میاد واقعا دارم دیونه میشم هرشب تا 6صبح بیدارم و ساعت 9بیدارمیشم بعدش کمکم کنید

    • بدون نام

      یک روش خوب مدیتیشن قبل از خواب هست بصورت سادش که میشه
      فقط به نفسها همونجوری که هست فکر یا نگاه کنید معولا اگه خوب انجام بشه ذهن خالی میشه از فکر و تو چند دقیقه خوابتون میبره
      حداقل چند بار امتحان و تلاش کنید نتیجه میگیرید.

    • مانی

      من دارم دیونه میشم شب تا 2 3 4 ظهر خوابم نمیبره و میخوابمم 10 شب بیدار میشم دیگه حس میکنم دیونه شدم

    • بدون نام

      حالا کدوم دکتر هست ک جواب این همه ادمو بده
      من هم از, استرس, زیاد, بی خواب شدم دکتر اعصاب رفتم لورازپام داد
      قرص, ضد, اضطرابم داد
      بعضی وقتا نتیجه رو با دارو میده خودرمانی نکنید دکتر برید یه دکتر خوب

    • الهام

      سلام من پنج ساله که مشکل بیخوابی دارم اوایل تا پنج صبح بود ولی الان
      تا ظهر بیدارم حافظم ضعیف شده شکل صورتم خراب شده واقعا نمیدونم باید چیکار کرد ؟؟ اگه کسی درمان قطعی داره بگه ممنون

    • Yaser

      سلام من ٣١ سالم هستش مشگل بيخوابي دارم بدنمم سريع به قرص عادت ميكنه ملاتونين كلونازپام ٢ نوتيريپتيرين رو استفاده كردم يه مدت جواب داده ولي باز همون شده ساعت خوابم ميريزه به هم يه موقع هايي تا ٣٠ ساعت بيدارم بعد ميخوابم ١٢ ساعت دست خودمم نيست از زندگي هم افتادم دكترم رفتم گفت افسردگي داري اين قرصارو هم داد دوزشم ميبرم بالا فرقي نميكنه بدن عادت ميكنه ساعت خوابم درست نميشه يه موقع هايي ٤٨ساعت نميخوابم كه شب بخوابم ولي بعدش دوباره ميريزه بهم خوابم چه كنم

    • رضا د

      من 15 ساله که خواب ندارم فقط شبا چشا نو میبندن داروهای خواب آور فقط کسلم میکنند جواب نمیدن کمکم کنید با تشکر

    • ی غریبه

      من مشکل بی خوابی دارم 16سالمه دارم دیونه میشم. آخه کی هست ک به آدم کمک کنه

    • جواد

      بیستو.دو سالمه یه دوازده سالی میشه خواب راحتی نداشتم بالطفا راهنمایی کنید ممنون

    • جواد

      بیستو.دو سالمه یه دوازده سالی میشه خواب راحتی نداشتم بالطفا راهنمایی کنید ممنون

    • گلی

      سلام من 13 سالمه 1ماه میشه که تا 4 صبح نمی تونم بخوابم. لطفا راهنمایی کنیید .

    • چی کار کنم

      سلام من ۱۶ سالمه از پیارسال تا حالا تا صبح خوابم نمیبره

    • بدون نام

      سلام من۱۲ سالمه ۳ ساله مشکل بیخابی دارم دلتنگیم میگیره گریم میگیره این گریها شب بود الان روز هم شده بعد از ماه رمضان ساعت ۳ شده ۱ من فقدمیخواهم یک ساعت دیگه بیاد جلو تر خدا کمک کنید

    • بدون نام

      بخدا خوابم نمیاد

      پاسخ ها

      • فرزانه

        سلام اقای دکترمعین ۲۳ساله اصلاشباخوابم نمیبره خیلی سردردمیگرم ولی روزادیگه میخوابیدم تابش دیگه خسته شدم میخوام برام دکتراعصاب

    • احمد

      اگر قرص خواب آور ضرر داره چرا دكترها تجويز ميكنن

    • محدثه

      حتی قرصم دیگه کارساز نیس:(
      کلافه شدم دیگه
      خسته شدم
      دیگه بسه...
      چرا تموم نمیشه...

    • الهه

      سلام عزیزان

      دانشگاه تربیت مدرس تهران درمان چهار جلسه ای بی خوابی به صورت کاملا رایگان برگزار میکنه... درمان توسط جناب آقای دکتر مازندرانی صورت میگیره... چون یک کار تحقیقاتی هست کاملا رایگانه... از هفته ی بعد مورخ 1396/6/6 هر هفته دوشنبه ها و سه شنبه ها در همون دانشگاه تربیت مدرس شروع و اجرا خواهد شد...
      به دوستان و آشنایانتون اطلاع بدید ... چون خیلی فرصت خوبیه هم توسط جای بسیار معتبر ارائه میشه و توسط افراد خبره و همچنین رایگانه..آخه درمان بی خوابی در کلینیک ها و مراکز مشاوره بسیار گرونه...

    • محمد

      من 13سالمه نه استرس دارم نه از دارویی استفاده میکنم فقط دیگه دارم دیوونه میشم شبا تا 5صبح بیدارم روزام تا یک می خوابم لطفا راهنمایی کنید

    • زينب

      قابل توجه دوستاني كه خوابشون نمي بره:
      شبها كف هر دو پاي خودتون رو ابتدا كاملا ماساژ دهيد حدود يك ربع ساعت و بعد با روغن زيتون اصل كف پاها رو چرب كنيد و سپس روي پاها يه كيسه نايلوني بكشيد و بعد يه جوراب بپوشيد. بعد از دقيقا نيم ساعت الي يكساعت خوابتون مي بره طوريكه صبح به زور از خواب بيدارتون مي كنند. موفق باشيد

    • PARSA

      سلام من 13 سالمه وقتی میرم خونه ی کسی خوابم نمیبره لطفا راهنمایی کنید

    • لیلا

      ۲ ساله که میشه دچار بی خوابی شدم خوابم که میاد میخوام که بخوام خوابم میپره به خدا اصلا نه شب خواب دارم نه روز فقط ۲یا۳ ساعت میخوابم موقعی که میخوام بخوابم استرس دارم تورا خدا کمکم کنید

    • بدون نام

      سلام من مشکل بی خوابی رو با گلاب حل کردم موقع ی که رفتید به رختخواب بایک قاشق گلاب خالص صورتم میشورم وبو میکنم خیلی تاثیر داره

    • ستاره

      سلام من پنج ماه دیگ کنکور دارم دوهفتس ک حتی پنج دقیقه ام نتونستم بخوابمهمین چشامو میبندم هزار جور فکر میاد تو ذهنم ک اجازه خواب بهم نمید چشام میسوزه و زیر چشام گود شده خیلی ازیت میشم اما خوابم نمیبره نمیدونم چیکار کنم کمکم کنید دارم روانی میشم

    • بدون نام

      فقط باذکر خدا مشکلتون حل میشه دیگه هیچی یک تسبیح انگشتری زیر بالشتتون داشته باشین شبها بزارین توانگشتتون 20 یا30 بار لا اله الا الله بگین خوابتون میبره فقط امتحان کنین

    • فائزه

      سلام یه ماهیه بیخواب شدم ..قبلا خیلی خواب خوبی داشتم حتی تا ۴ صبح بیدار بودم ولی باز میخوابیدم تا ۱۲ ۱۳ ولی الان کل خواب شبانه روزم به زور سه چهار ساعته فرداشم بدن درد دارم دیگه کلافه شدم نمیدونم این چه بلائیه با وجود خستگی خوابم نمیبره اگه هم خوابم ببره سه چهار ساعت بیشتر نیس اونم انگار تو خواب و بیداریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بچه ها یکیتون یه کانال توی تلگرام بزنه از تجربیات هم استفاده کنیم شاید خوابمون ببره

    • سونيا

      من کمي خواب دارم ولي نصف شبهاپاميشم

    • محمد

      سلام من محمد 15 سالم هست و شبا به هیچ وجه خوابم نمیبره به صورتی که الان چشم هام پاشون سیاه شده شبا تا میخوام بخوابم یک مشت فکر واقعی و مزخرف و تخیلی و الکی میاد سراغم پا هام هم همش تکون میخورم بعضی شبا هم که به زور میخوابم و با قرص میخوابم خواهرم و خوانوادم میگن ساعت نزدیک صبح بیدار میشی زانوتو بغل میکنی و میشینی فحش میدی و... دیگع خسته شدم دلم میخواد شبا یه خواب اروم داشته باشم خیلی دیگه از مشکلات بی خوابی ام رو نگفتم

    • مانا

      سلام من ۲۹ سالمه و از. موقعی ک یادم بیخوابی دارم چون موقع خواب هر استرس و ناراحتی دارم یادم میان می‌خوام بهشون فکر نکنم فشار بسرم میارم اما فایده نداره خیلی اذیت میشم یعنی فقط من مشکل دارم چرا نمیتونم عزیزم بیرونشون کنم هیچ دارویی استفاده نمیکنم و نکردمه لطفاً راهنماییم کنید

    • مهدیهjb

      من14سال دارم.ساعت از3گذشته اما هنوز بیدارم...فردا امتحان دارم و خیلی به خواب نیاز دارم.حوصلم سر رفت انقدر به ساعت نگاه کردم و حرص خوردم!

    • علی

      عالی بود چ عجب ی جا چرت پرت ننوشت هرجا می ریم مطلب الکی برای بازدید بیشتر می نویسن

    • النا

      من دختری ۱۷ساله هستم الان پنج کمی مونده شیش ماه بشه نخوابیدم البته کسل میشم ولی نمیتونم بخوابم تو این مدت یک بار خوابیدم سه دقیقه کابوس دیدم دیگه نتونستم بخوابم تورو خدا بگید من چیکار کنم

    • حسام

      سلام من 15سالمه و شب ها خوابم نمیبره کم کمش تا 6یا7صبح بیدارم چشمام سرخ میشه و درد میگیره اما خوابم نمیبره به نظرتون دلیلش چیه
      خیلی سعی کردم اما نمیتونم بخوابم قلبم بیخود بعضی اوقات تند تند میزنه اما خوابم نمیبره

    • منا

      من 27 سالمه خسته شدم از بیخوابیای شبونه
      چیکار کنم درمان شم؟من ورزشکارم باید خوابم درست باشه اما اصلا نمیخوابم روز بعدم همش عصبی و کسلم کل روزو خوابم میاد اما شبا هم خوابم نمیبره دیگه چشمام درد میکنن
      باید چیکار کنم؟جه دکتری برم؟

    • مهدیس

      سلام.اقای دکتر تو رو خدا به دادم برس.من ۲۵سالمه و الان ی هفتس نه شب خوابیدم نه روز.سرم داره میترکه.قرص بیخوابم گرفتم ولی فقط تونستم یه شب باهاش بخابم.وقتی میخام چشمامو ببندم هی استرس دارم ک میتونم بخابم یانه.توروخدا منو راهنمایی کنید

    • امیر

      منم همینطور

    • سلام

      شما روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید

    • مهدی

      سلام من به علت مشکلات مالی باید روزانه 20 ساعت کارکنم صبح اداره غروب مسافر کشی تا ساعت 1 شب نه غذا نه فکر نه اعصاب هیچی ندارم به همین دلیل با کاهش وزن روبه رو شدم و همه به یه چشم دیگه نگام میکنن ،نمیدونم باید با مشکلاتم بجنگم یا با حرف مردم به قر ان دیگه مخم نمیکشه کی بشه خودمو بکشم

      پاسخ ها

      • سعید

        باحرف مردم زندگی نکن. تلاش کن. ولی سعی کن از زندگی لذت ببری . زندگی ارزش این همه دویدن رو نداره

    • مرجان

      ساعت 5 من هنوز خوابم نمیاد

      پاسخ ها

      • ی

        سلام شما لطف کنید اول بفرمایین چند سالتونه ایا شبها دیر رختخواب میرید یا روزها ساعاتی را میخوابید یا اگر مشکل دیگه ای دارید به ایمیل بنده بفرستید تا علت بیخوابی را پیدا کنیم مرسی

    • محمد

      سلام من ٢٣سالمه حدود دو ماه هست هیچ خوابم نمیبره نمیدونم چکارکنم یعنی ارزو دارم ساعت ده شب بخوابم ولی هر کاری میکنم خوابم نمیبره همین بی خوابی باعث شد صبح در مغازم بسته باشه یعنی اینجور بگم زندگیو ریخته بهم ممنون میشم راهنمایم کنید

    • بدون نام

      منم خوابم نمیبره

    • بیتا

      سلام من و مادرم مدت زیادی هس ک اصلا خواب نداریم همش بیداریم کلا شاید دو ساعت در طول شبانه روز خوابمون میبرد در ضمن قرص تیروئید هم میخوریم آیا ربطی ب بی خوابی داره

    • بیتا

      سلام من و مادرم مدت زیادی هس ک اصلا خواب نداریم همش بیداریم کلا شاید دو ساعت در طول شبانه روز خوابمون میبرد در ضمن قرص تیروئید هم میخوریم آیا ربطی ب بی خوابی داره

    • بدون نام

      باسلام خدمت اقای دکتر حدود چهار ساله که شیها تا صبح بیدارم چند تا پزشک مراجعه کردم هرکدوم قرصهای مختلفی دادند هر قرص تازه ای فقط برای چند شب تاثیر گذاره لطفا راهنمایی کنید واقعا بریدم دیگه

    • ...

      سلام من یه دختر ۱۷ ساله ام
      حدود ۲ ماه که اصلا نمیتونم درست بخوابم
      مثلا شب ساعت ۱۰ میرم‌ تو تخت و خوابم میبره اما با کوچکترین صدایی از خواب بیدار میشم و انگار تا صبح هرکسی که بیدار میشه منم باهاش یه سری بیدار میشم
      قبلا اینجوری نبودم!
      و این که مثلا اگه ساعت ۶ آلارم گذاشته باشم از ۵.۳۰ بیدار میشم و دیگه خوابم نمیبره و خیلی هم کسلم در طول روز
      نمیدونم چرا انقدر خوابم به هم ریخته اصلا

    • یه بدبخت

      آقا سلام من 13ساله هستم . قبلا خواب بسیار خوبی داشتم ظهر ها حتی تا سه ساعت میخوابیدم ولی الآن شاید بعد از ظهر ها یک ساعت هم نمیخوابم بااین وجود شبا بدجوری بی خوابی دارم.هرصبح هم استرس میگیرم امشب چی میشه خوابم میبره یانه. اصلا اینجوری نبودم .... ای خدا خستم تو طول روز هم خیلی خسته ام اما نمیدونم چرا خوابم نمیبره...

    • مرتضي

      سلام من بيست و شش ساله هستم كلا بدنم ب خواب كم عادت داشت ولي يه چند ماه هست خواب نميرم نع شب نع روز خيلي اضطراب و استرس دارم سوئد زندگي ميكنم ولي اقامت ندارم دكتر ها اينجا كمكي نميكنن نميدونم چيكار كنم الانم يك شبانه روزه كامله نخوابيدم وقتي ميخوام بخوابم درد تو صورت و فكم احساس ميكنم يه درد سنگين و مورمور كننده قرص خواب ميده دكتر فقط منو بيهوش ميكنه نميفهمم كي ميخوابم و كي بيدار ميشم وقتي بيدار ميشم احساس ميكنم نخوابيدم كمكم كنيد لطفا و وقتي ميخوام بخوابم همش ميپرم بدنم هر بار يه قسمت دست پا كل بدن خيلي ازار دهنده هست اگه ميشه كمكم كنيد

    • مریم

      سلام من پدرم ۴۲ سالش هست و الان مدت ۵ ساله که بیخوابی شدید داره ... سندرم پا هم داره هرنوع داروی شیمیایی و گیاهی هم مصرف کرده جواب نداده قرص کلونازپام و ... لطف کنید بگید که چه کاری واقعا جواب میده

    • رها

      سلام من ۳۰ سالمه و زیر نظر پزشک هر شب ۴ میل کلونازپام مصرف میکنم الان شش و نیم صبحه و هنوز بیدارم و چشام مثل جغد کنجکاو بازه . کمممکککککککک

    • هستی

      سلام من ۳۰ سال دارم استرس دارم همش میترسم شبها خواب ندارم نه ب نه روز همش فکرهای الکی میکنم قرص خواب اورهم مصرف نمیکنم میترسم ازدارو چیکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم اصلا خوابم نمببره دوس دارم خودکشی کنم

    • نیلوفر

      با سلام دختری ۲۰ ساله و دانشجو هستم که دچار مشکلات وحشتناک بی خوابی شده ام در اواخر دانشگاه هم دچار بد خوابی شده بودم امل در تابستان با این که هر روز راس ساعت معینی به تخت می روم اما ۶،۷ ساعت بعد به خواب می روم و حدود ۶ یا هفت صبح به خواب میروم و روز بعد بسیار کلافه و آشفته ام. رشته تحصیلیم زیست است و سنگین است و تحت استرس بسیار وحشتتاک درسی قرار دارم که هنوز تاثیرات آن بر من است از نظر عاطفی هم دچار مشکل شده ام و جدیدا دچار شکست عاطفی نیز شده ام با این که از عوامل استرس زا دورم و حتی به ورزش هم رفته ام اما درست نشد با تفریح کردن هم درست نشد آزمایس خون دادم و خوب بود واقعا کلافه شده ام و زندگی ام تحت شعاع قرار گرفته از نظر ماهیچه ای واقعا بدنم ضعیف شده دچار کمبود اعتماد به نفس شدم نمیتوانم درست تصمیم بگیرم و همش دچار افسردگی شده ام.دیگه نمیدونم باید چی کار کنم خواب سب آدم نداشته باشه خیلی سخته.از نظر عاطفی هم دو سه سال هست که با هر کسی دوست میشوم به شدت‌مرا با کارهایشان تحقیر میکند و مرا با این که به آنها نیاز دارم رها میکنحد و بر عمق این مشکلات نیافزایند امکان ازدواج هم ندارم با این که در درس بسیار با استعدادم و خودم به خودم فشار زیادی نمیارم بلکه دانشگاه است که خیلی فشار میاورد یک ترم خواستم به خودم سخت نگیرم معدلم نزدیک مشروط شدن بود چشمانم از بی خوابی حلقه ی سیاه بدی ایجاد شده دکتر رفتن هم فایده نداشته مشکلم را پدر و مادرم هم نتوانسته اند حل کنند دیگر واقعه کلافه ام .خواهش میکنم کمکم کنید.مدرسه تیزهوشان هم بوده ام و زبانم در حد عالی و آیلتس ۸ هست نمیتوانم هم دلنشگاه را رها کنم.لطفا کمکم کنید.

    • فردوس

      باسلام . من 22 سالمه . 6ماهه که زایمان کردم و خدا بهم دوقلو داد . بچه هام سالم هستن ولی موقعی که یک ماهشون بود دوتاشون باهم بستری شدن . یکی مشکل قلبی داشت یکی مننژیت گرفته بود . خداروشکر درمان شدن و الان سالم هستن . از موقعی که زایمان کردم بیخوابی دارم . طبیعیه که مادر کم بخوابه . ولی من حتی زمانی که بچه هام خوابن نمیتونم بخوابم . استرس و اضطراب و افسردگی شدید دارم . یک شبانه روز کامل در 24 ساعت من فقط یک ساعت و نیم میخوابم . مغزم اصلا فرمان خواب نمیده . تا جایی که وسواس میشم بدنمو میخارونم. پتومو عوض میکنم . فکرهای چرت و مزخرف میکنم . خودم فهمیدم افسردگی شدید دارم به حدی که سرمو میزنم به دیوار و شب و روز گریه میکنم . خاطرات بستری شدن بچه هام و عذابی که پرستارا بهشون دادن هرشب مرور میکنم

    • علی

      سلام من الان ۳ ماه میشه که شبها اصلا نمیتونم بخوابم خمیازه میکشم زیاد خوابم از چشمام سرازیر میشه ولی وقتی میخوام بخوابم انگار همش الکی بود تا ۵ صبح فقط اینور و اونور میکنم خسته میشم خودمو فوش میدم کلمو میزنم زمین وقتی هوا کمی روشن میشه خوابم میبره تا ۱۲ ظهر مثل خرس میخوابم و کل روز کسل به سر میکنم باز میام شب تکرار دیشب هر شب کارم شده این بد خوابی استرس تو کارم هست یه کمی ولی تا اون حد نیست که مغزمو مختل کنه نمیدونم چیکار کنم دکتر هم نمیرم که دارو میده اگه کسی راهی به جز قرص داره بگه لطفا الان ساعت ۲:۲۰دیقه هست من مثل خفاش دارم تایپ میکنم هنوز خیلی مونده تا صبح بشه من بخوابم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نگران نباش منم مثل تو هستم شبا خواب ندارم
        و روزا میخوابم مثل جغدا...

    • بدون نام

      لطفا دوستان که مشکل خواب دارید .اگه سعی کنید ساعت خوابتون رو تنظیم کنید ومعمولا ساعت ۱۰ باشه و اینکه از یک لیوان شیر گرم قبل از خواب استفاده کنید و اینکهاتاق رو تاریک و بدون نور وصدا باشه. واینکه به خودتون بگید خوابم میاد وباید بخوابم ودیگه اینکه تمام بدنتون رو از انگشتان پا تا انتهای سر رو شل کرده وباتمرکز ونفس عمیق کشیدن مطمین باشید خواب خوبی خواهید داشت. البته هر زمان که بیدار شدید باز به همین صورت امتحان کنید . واینکه سعی کنید در طی روز اصلا نخوابید .یک راه دیگر هم هست وان تاریکی مطلق وبدون سرو صدا کردن اتاق وفقط خیره شدن به یک نفطه ضعیف نور که موجب میشه بعد از چند دقیقه خوابتون ببره.اصلا نگران بی خوابی نباشید چون بدن تا زمانی که خسته نباشه به خواب احتیاج نداره.گاهی پیش میاد بعد از یک شب بی خوابی وروز خسته کننده بدن در بدترین شرایط به ارامش و خواب احتیاج پیدا میکنه بدون اینکه شما متوجه بشید. مثلا در زمانی که توی ماشین درراه سفر هستید بخصوص در سفرهای شبانه.پس نگران بی خوابی نباشید با تشکر

    • بدون نام

      شیر گرم قبل از خواب و ساعت معین خوابیدن.همینطور تاریک وبی صدا بودن باعث ارامش میشه

    • امین

      سلام .من اصلا خوابم نمیبره شب تا صب هی نگا میکنم میلینم ساعت داره به سرعت میگذره ولی من خوابم نمیبره روزا هم که گاهی وقتا اگ یه ۱ساعتی بتونم بخوابم.واقعا دیوانه شدم چهرم خیلی خراب شده لطفا بهم کمک کنین دیگ خسته شدم

    • سامان

      سلام چن وقتیه شبا اصلا خواب ندارم تا صب ساعت ۶اونموقع میخ‌ابم تا ظهر خسته شدم چیکار کنم

    • بدون نام

    • اینور

      من دختری 17سالمه همش فکرای ناراحت کننده میان سراغم نمیتونم راحت بخوابم شبو روز ندارم.

    • بدون نام

      سلام من گشنمه و خوابم نمیبره

    • حسین

      یکی از عوارض ایران بدنیا اومدن همینه. من 27 سالمه دانشجوی ترم آخر ارشد بعد از اینکه کارشناسیم گرفتم و فهمیدم درس تو این مملکت کشکه دیگه زندگیم به‌هم خورد از ی طرف فشارهای خانواده از ی طرف وضعیت مملکت از ی طرف یه دونه آدم درست حسابی دور و برمون نیست همه دنبال منافع. حتی ی شب خواب راحت ندارم اگه خوابم ببره یهو دو سه ساعت بعدش بیدار میشم با اضطراب شدید و فکر میکنم هر لحظه ممکنه بمیرم، اینجوریم نیستم که بگم تا ظهر میخوابم نه نهایت تا نه ولی شده تا پنج درگیرم با خودم، قبلنا شب دوس داشتم ولی الان از موقعی که هوا تاریک میشه من غم میگیره که ای واااای باز شب شد و من باید تا صبح درگیر باشم از شب بدم میاد از اتاق خوابم بدم میاد، هیچکسم نمیتونه ادم درک کنه مگه اینکه خودش به این مشکل دچار شده باشه. واقعا به بن‌بست رسیدم. امیدوارم خدا هیچکس به حال خودش رها نکنه مثل من.
      هرگز نکند خواب آنکه دلش بی‌تاب است.

      پاسخ ها

      • یاسر قاسی

        سلام من هم مشکل شمارو داشتم و به خودم گفتم باید این بی خوابی رو که انقدر عذابم میده و مشکلات زیادی درست کرده رو شکست بدم از ذهن شروع کردم زمانی که به رختخواب میرفتم به یک کلمه فکر میکردم حالا هر کلمه که به ذهنت میاد فرقی نداره روش تمرکذ میکردم به تک تک حروفش تو ذهنم نگاه میکردم با هر حرفش یک کلمه میساختم و بعد جمله هارو کنار هم میزاشتم تا ببینم چه چیزی درست کردم بعد اون کلمه هارو برعکس میکردم تا این کارهارو انجام بدم نمیدونستم کی خوابم برده اولش سخته ولی لمش دستت بیاد راحت میشه

    • پرستو

      سلام دوستان عزیز.بهتون پیشنهاد میکنم قبل از اینکه برید توی رختخواب مقداری گشنیز تازه و خام بخورین معجزه میکنه.برادر گرامی که نوشتین امیدوارم خدا هیچ کس رو به حال خودش رها نکنه,خداوند همیشه هوای بنده هاشو داره کافیه یه گوشه باهاش خلوت کنین و اون جوری که خودتون دوست دارین باهاش حرف بزنین خیلی دوستانه و خودمونی.به خدا قسم من خودم ماهها مشکل بیخوابی شدید داشتم به طوری که در شبانه روز فقط دو یا سه ساعت میخوابیدم.خیلی تند خو و عصبی شده بودم.آبدارچی یه شرکت بودم وباید صبح زود سرکار میرفتم .همین تندخویی هام باعث شد کارم رو هم از دست بدم.ولی یه شب با تمام وجودم خدا رو صدا زدم برای همین مشکل بیخوابیم.واقعا سخته کسانی که این مشکل رو دارن درک میکنن که چی کشیدم.نزدیکی های صبح بود که خوابم برد خواب دیدم دارم از زمین گشنیز میچینم و یه خمره قدیمی پیدا کردم توی اون چند تا نسخه و مجسمه ابوعلی سینا بود.به خودم گفتم من برای رفع بیخوابیم هر دارو و جوشونده و دمنوشی رو امتحان کردم.گشنیز هم روش.شاید باورتون نشه به محض اینکه گشنیز رو خوردم چنان خواب عمیقی فرو رفتم که فکرش رو نمیکردم.یه هفته شبها قبل از خواب گشنیز میخوردم الان چند روزی میشه که دیگه گشنیز هم نمیخورم و خوابم خوب شده.شما هم امتحان کنید ایشالا جواب میده.به چند نفر که گفتم خیلی راضی بودن

    • یاسر قاسمی

      سلام به دوستان گیشنیز بهترین راه برای بیخوابی و لاغر شدنه و ذهن رو باید درگیر کنید نه به چند موضوع فقط به یک چیز مثلا وقتی به رخت خواب میرید به یک کلمه دقت کنید از تک تک حروفش کلمه بسازید بعد تمام کلمه هارو به یک جمله تبدیل کنید و بعد جمله ای که ساخته اید رو برعکس کنید قول میدم تا نصف این کارهایی رو که گفتم انجام بدید خواب هفت پادشاه رو میبینید

      پاسخ ها

      • یه بیخواب

        سلام منم یه مدتیه بیخوابی عجیبی گرفتم می خواستم ازتون راهنمایی بخوام اگه امکانش هس ممنون میشم که بهم ایمیل بزنین که ازتون کمک بخوام

      • یه بیخواب

        . آدرس ایمیلم اینه elimotabar@gmail.com

    • فاطمه

      سلام من یه فیلم ترسناک دیدم به خاطر همین شبا کلی استرس دارم و قلبم خیلی تند تند میزنم و باعث میشه نتونم درست بخوابم و حتی تو روز هم این استرس رو دارم

    • امیرمحمد

      سلام من ۱۸ سالمه یه مدت اعتیاد داشتم ولی الان ترک کردم وفقط قرص b2 مصرف میکنم الان یک ماهی میشه که شبها تا ۹ صبح بیدارم اصلا خوابم نمیبره ولی روزها میخوابم تو رو خدا کمکم کنید

    • شهاب

      فكر ميكردم فقط منم كه بيخوابم اينهمه ادم اينهمه بيخوابي..!!
      خواب انگار با ما قهر كرده يا چميدونم فك كنم اپشن خوابم سوخته اصن شب كه ميشه انگار نه انگار ك بايد بخوابم منيكه ده دقه ايي خوابم ميگرفت... خوش بحال شما كه با قرص خوابتون ميبره من ديگه چيزي به اسم خواب ندارم بقول دوستمون مرگ ازين بهتره چون اين عذابه كه ميكشيم...

    • نیل

      دلیل همه ی بی خوابیا استرس و فکر و خیاله هیچ درمانی به جز قرص خوابم وجود نداره قرص آلپرازوالام ۵% بهترین راهه ولی باید یجوری مصرف کنی ک وابسته نشی مثلا یه شب در میون بعد دوباره دوشب در میون بعد ک خوابت تنطیم شد دیگه مصرف نکنی...: )

    • یه بیخواب

      سلام دوستان خدا ان شالله به هممون کمک کنه. منم الان سه ماهه این مشکلو دارم. یه بچه کوچک هم دارم. واقعا روحیه م خراب شده. دلم به حال دخترم می سوزه که 6 ماهشه و من چه جوری با این روحیه خراب می تونم به اون برسم. بیاین همه واسه هم دعا کنیم که بد دردیه این بیخوابی.

    • Sajedeh

      من کل شبو بیدارم و بقیه ی روز و هم خواب... همه هم بهم میگن چه قدر می خوابی... خیلی سعی کردم خوابمو تنظیم کنن نمیشه زود بهم میریزه... متاهلم.. شوهرم که از سرکار بیاد منتظرم کی ناهار بخوره برم بخوابم.. خیلی بیحالم چیکار کنم.. البته قبل ازدواجم هم همین بودم

    • سیدعلی

      برای تنظیم خواب و مشاوره پیام بدید..@shahab_a313اینستاگرام

    • زهرا

      سلام من 23 سالمه
      من شبا رو تختم نمیتونم بخوابم چشامو.میبندم ولی چند لحظه بعد باز چشامو باز میکنم تا هوا. روشن بشه وقتی روشن شد میتونم بخوابم نمیدونم چیکار کنم

    • رحیم

      من شبها برای اینکه بتونم بخوابم باید 4تا قرص الپرازولام بخورم میخوام ببینم ایا خطرناکه خواهشا زودجواب بدین

    • فاطمه

      سلام دوستان، شبا زود به رختخواب برین. ساعت 10 به بعد استرس بیخوابی باعث میشع خوابمون نبره.
      قبل خواب کتاب بخونید، خیلی تاثیر داره.
      من خودم چند ماهی هست خوابم بهم ریخته، دلیلشم همین مواردی که گفتمه. از سرکار میام تا شام میخورم و...، ساعت11 میرم بخوابم که خوابم نمیبره ولی وقتی ساعت 9 شب میخوابم تا صبح راحت میخوابم.

    • باربد

      سلام من چند وقت است از خواب بدم یاد و انگار از خواب می ترسم چه کار کنم

    • فاطمه

      سلام خوبین...من شبا اصلا خوابم نمیبره تا صبح بیدارم در طول روزم بیدارم اصلا خواب ندارم شبا همش فکر میکنم این فکرا باعث شده افسردگی بگیرم اصلا امیدی به زندگی کردن ندارم..۱۸ سالمه

    • منیر

      منم بیخوابی وحشتناک دادم

    • شیدا

      من ۱۴سالمه اصلا چند روزه نخوابیدم سه روزه فقط دو ساعت خوابیدم با اینکه مدرسست کمکم کنید

    • محمد

      من 38 سالمه تقریبا دو هفتهای هست نه صبح ها خوابم میاد نه شبها در طول شب انگار جغدم حتی چشمام هم روی هم نمیره خیلی خسته شدم اگه میشه راهنماییم کنید تورا به خدا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افسردگی واظطراب عامل اول ودم مشکلات مالی وسوم استفاده ازگوشی

    • ایلار

      سلام من ۱۲ سالمه . از وسطای عید بیخواب شده بودم و مامانم دکتر منو برد ولی جواب نداد . دکتره یه قرص داد که علایمش خیلی بد بودن . عصبی و بی حوصله بودم و از صبح این فکر تو سرم بود که خوابم نمیبره . مامانم وقتی عوارض قرصو تو گوگل خوند دیگه بهم نداد . الان چند روزه با مامانم میرم مسجد و قبل خواب تسبیحات حضرت فاطمه میفرستم . خیلی خوبه . من فک میکردم فقط خودم تو این سن بیخوابم نگو شمام اینطوری هستید . شمام همین کار منو کنید جواب میده . :)

      پاسخ ها

      • جیمی

        سلام اینها واقعیت تلخیست که همه بیشترازتوقعات ومسکلات مالی وتحریم ها وهمچنین درکشورمان افسردگی بسیارزیادشده امار جوانان افسرده وبیخوابی تلخ است

    • محسن رباطی

      منم چند. شبی هست کم خواب شدم استرس هم ندارم کلافه شدم قرص هم بدنم بهش عادت کرده .

    • انا

      سلام من 29 سالمه ساعت یک شب شدیدا خوابم میاد و میرم ب رختخواب ولی بعدش دیءه خوابم نمیبره تا 8 صب بیدارم در طول روزم فعالیت دارم نمیدونم چرا بیخوابم الان ک ارامش دارم تو زندگیم نمیخوابم واقعا موندم چرا ابنجوری شدم

    • بدون نام

      سلام من اصلا شبا خوابم نمیبره و تپش قلب دارم اونم زیاد باید چیکار کنم.

    • سجاد

      من تجربه زیادی در شب بیداری و تنظیم خواب دارم اگه تنظیم خابتون به هم خورده و ساعت درونی بدنتون از تنظیم در اومده و شب دیر وقت یا نزدیک صبح می خوابید اگه بین 2-4 مثلا می خوابید باید فردا 7-8 بیدار بشید و بعد بیرید بیرون که نور زیاد ببینید و موقع ظهر هم نخوابید و شب طرفای 11-12 همون موقع که خوابتون اومد بخوابید

    • پریا

      سلام . منم مثل شماها شدم شب و روز ندارم از شدت بیخوابی شبا بدون هیچ صدایی گریه میکنم میگم خدایا این دیگه چه بلایی بود که سر من اومد ؟؟ من ۱۳ سالم بیشتر نیس و دکترم رفتم و میگه مال دوران بلوغته و ممکنه که یه دلیل دیگه ام داشته باشه اینکه چون مدارس تعطیله زیاد پای گوشی بشینی و بیخوابی بگیری . اصلا دیگه دیوونه شدم واقعا بیخوابی چیز بدیه تا ساعت ۵ صبح تا اذان صبح بیدارم بعد ساعت ۱۲ از خواب بیدار میشم . ای کاش همون میمردم و این بلا سرم نمیومد ...

      پاسخ ها

      • hamid

        من دیگه دارم دیوونه میشم با ۲۶ سال سن الان نزدبکه سه سال بیخوابی شدید دارم اگه کسی راه حل داره بیاد گمک کنه

    • hamid

      ترخدا یکی بیاد یه راهنمایی کنه الان سه ساله میشه شبها بیخوابی دارم دارم دیونه میشم کلا از کار زندگی افتادم

    • رها

      سلام یه راه حل نشون میدم امیدوارم کارساز باشه..فقط کافیه شما برید از کمدتون ریاضی رو پیدا کرده و فقط جلدشو ببینید کتابو باز نکرده خوابتون میبره من اینو تو موقع امتحان کشف کردم خخخخ

    • مهناز20

      من یه مدتی هست دلم میخواد تا صبح بیدار باشم...با اینکه تابستونه اما کلاسای پر استرس و سنگینی برداشتم...بی نظم شدم و حواس پرتی گرفتم....دوستان میشه بگین چه کلاسایی یا چه کارایی منو آروم میکنه و استرسم رو کم میکنه؟

    • زهرا

      سلام دکتر من مبتلا به میگرن هستم پنج روز هست که به طور مداوم سردرد شدید دارم و خواب آلود هستم وچند روزی هست که نمی توانم به خوابم باید چیکار کنم من فقط 13 سالمه دارم کلافه میشم از این سردرد های ضربان دار و بی خوابی

    • دختر بیخواب بدبخت

      من ۱۲ سالمه شبا دیر خوابم میبره
      صبح هم ساعت نه ونیم بیدارم ولی شبا ۲ خوابم میبره
      خسته شدم چه کار کنم

    • دنیز

      توروخدا کمکم کنید منم مثل کامنت های بالایی ۱۲ سالمه تازه دارم میرم اول راهنمایی ولی بیخوابی دارم تا ساعت چهار صبح بیدارم الان شبا پیش خواهرم میخوابم ولی وقتی موقع هایی که خوابم نمیبره مامانم میاد پیشم میخوابه از ترس و اضطراب اینکه ( اگه خوابم نبره چی ؟؟ ) تا صبح پلک رو هم نمیذارم . من دکتر هم رفتم یه سری چیز چرت و پرت گفت و گفت مال دوران بلوغه درست میشه . کممممک مدارس نزدیکه من دارم روانی میشم ....

    • atanaz

      سلام من ۱۶سالمه و تقریبا دو ساله شبا تا صبح بیدارم و ساعت یازده و دوازده صبح میخوابم حتی شده بعضی وختا چند روزو بیدارم فکر میکردم فقط خودم اینجوریم ولی الان ک نظرارو خوندم فهیدم اینطوری نیست .یه راهی پیشنهاد بدین ازین وضعیت دربیایم بابا خسته شدیم ب خدا

      پاسخ ها

      • الهه

        عزیزم هنگام خواب یه کتاب قطور دستت بگیر و بخون وکافعین نخور .هنگام خواب اتا قتو خنک نگه دار

    • بدون نام

      سلام من خواب ندارم و تاصبح ببدار هستم واسترس تپش قلب دارم خواهش میکنم راهنمایی کنید

    • زهرا

      سلام من ۱۸ سالمه و تقریبا دو ماهه که صبح ها فقط خوابم میبره من کم خونی شدید دارم و وقتی که نخوابم هیچ کاری نمیتونم بکنم.خیلی خوش خوابم اما نمیدونم چرا جدیدا شب ها خوایم نمیبره.من قبلا خوابم خوب و به موقع بود شب ها ساعت ده میخوابیدم و صبح ساعت هشت و نیم بیدار میشدم اما از وقتی ازدواج کردم و انتخاب رشته که کردم خوابم کلا بهم ریخته الان کم خونیم هم بیشتر شده خیلی دارم اذیت میشم شب نمیتونم بخوابم در عوض تو روز میخوابم خیلی بده خواهش میکنم کمکم کنید

    • بدون نام

      سلام

    • مریم

      من چند ماهی میشه بی خواب شدم تاصبح خوابم نمیبره همش فکرم درگیره تا چشامو میبندم بخوابم هرچی که طول روزاتفاق افتاده میادتوذهنم فکروخیال نمیزاره بخوابم دارم دیونه میشم استرس هم دارم کلا میشه راهنمایی کنین

    • D

      بی خوابی

    • ستاره

      سلام.من بیخوابی شدید دارم استرس دارم جای مناسب و اتاق مناسب هم ندارم چکارکنم

    • حامد

      من ۳۵ سالمه متاهل هستم.الان ۱ ماه میشه شب ها تا صبح بیدارم خوابم نمیبره.تا میخوام بخوابم فقط فکر و خیال میاد سراغم.کلونازپام استفاده می کنم الان ۸ سال میشه استفاده میکنم.دیگه خسته شدم از بی خوابی چون ساعت ۶ صبح باید برم سر کار لطفا راهنماییم کنید.

    • ایلیا

      سلام دوستان من 13 سالمه چون داخل پچگی پیش فعال بودم پیش دکتر رفتم و اون ملاتونین 3 میلی. گرم رو بهم معرفی کرد شبا ازش میخورم بی هوش میشم ولی وقتی جایی هستم که این قرص نیست تا صبح بیدارم

    • ارشیا

      سلام ، مدتیه اصلا خواب اروم ندارم دیگه امروزم دیگه کلا نتونستم بخوابم ، موقع خواب استرس میگرفتم ولی تونستم کنترلش کنم ولی بعد یک مدت اینقدر فکر خیال بی خود میاد تو سرم که نمیزاره بخوابم که همین باعث میشه دوباره استرس بگیرم که وای ساعت داره میگذره من خوابم نرفته هنوز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج