اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۶۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خانم های باردار توجه کنند

برنامه غذايي‌تان را منظم كنيد

خانم‌ها بعد از پشت‌سر گذاشتن زايمان، لازم است نياز بدن‌شان را بازسازي كنند. به عبارتي در دوران شيردهي خانم هم بايد نيازهاي روزانه تغذيه‌اي خود را تامين كند هم غذاي كافي مصرف كرده تا شير كافي توليد كند.



خانم‌ها بعد از پشت‌سر گذاشتن زايمان، لازم است نياز بدن‌شان را بازسازي كنند. به عبارتي در دوران شيردهي خانم هم بايد نيازهاي روزانه تغذيه‌اي خود را تامين كند هم غذاي كافي مصرف كرده تا شير كافي توليد كند. خانم‌ها در دوران شيردهي حدود ۶۰۰، ۷۰۰ تا ۸۰۰ سي‌سي شير در روز توليد مي‌كنند و به‌طور متوسط حداقل ۵۰۰ كالري بيش از حد مورد نياز خود بايد مصرف كرده تا بتوانند هم نياز روزانه خود را برطرف كنند هم شير كافي توليد كنند.
غير از انرژي منابع ويتامين A، 21B، آهن، يد و البته كلسيم و ويتامين D جزو مواد مغذي بسيار مهمي هستند كه خانم باردار بايد مصرف كند تا نيازهاي روزانه‌اش برطرف شود. خانم شيرده خيلي زياد تشنه مي‌شود پس به مصرف آب و مايعات نيز نياز شديدي دارد. به‌طور كلي غذاي خانم شيرده در درجه اول بايد پروتئين حيواني با كيفيت بالا داشته باشد تا ويتامين 21B و آهن به اندازه به بدن خانم شيرده برسد. ميوه و سبزي بايد در برنامه غذايي گنجانده شود تا ويتامين‌هاي مورد نياز بدن خانم شيرده تامين شود.
ويتامين C بايد به اندازه به بدن برسد تا آهن به‌خوبي جذب شود. لازم است كه خانم شيرده به اندازه كافي نيز لبنيات مصرف كند تا كلسيم بدن تامين شود و از آفتاب كافي هم بهره ببرد تا بدن دچار كمبود ويتامين D نشود.

برنامه غذايي‌تان را منظم كنيد

براي تامين اين مسائل غير از تنوع غذايي، گاهي لازم است خانم شيرده بيش از ۳ وعده غذا بخورد و تقريبا با افزودن ۲ ميان‌وعده، ۵‌وعده غذا بخورد تا نيازهايش رفع شود. همراه با برنامه غذايي بايد ويتامين‌هاي دوره بارداري نيز در دوره شيردهي مصرف شود.
غير از غذاخوردن، پرهيزهاي يك خانم شيرده هم بسيار مهم است. مانند دوره بارداري خانم شيرده بايد از استعمال دخانيات يا مصرف هر ماده غذايي الكل‌دار يا كافئين‌دار اجتناب كند. غذاهاي نفخ‌دار نيز بايد در حداقل ميزان مصرف شوند. برخي از غذاهاي نفخ‌دار مانند حبوبات را مي‌توان از شب قبل خيساند و آب آن را دور ريخت تا ميزان نفخ كمتر شود. در صورتي كه خانم شيردهي غذاهاي نفاخ يا بدبو مصرف كند، اين حالت بلافاصله به شير منتقل مي‌شود و ممكن است شكم شيرخوار هم نفخ كند يا به تغيير بوي شير عكس‌العمل نشان داده و تمايلش به خوردن شير كمتر شود.

منبع : مجله شهرزاد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج