اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۱۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

دكتر ۱۲ ساله نامزد جايزه نوبل؟!

ياكوب بارنت مانند تمام پسربچه‌هاي ۱۲ ساله تفريح مي‌كند، ساز مي‌زند و با دوستانش به گردش مي‌رود. لباس پوشيدنش هم مطابق سن و سالش است. ولي او يك تفاوت اساسي با همنوعانش دارد.


دكتر 12 ساله نامزد جايزه نوبل؟!

ياكوب بارنت مانند تمام پسربچه‌هاي 12 ساله تفريح مي‌كند، ساز مي‌زند و با دوستانش به گردش مي‌رود. لباس پوشيدنش هم مطابق سن و سالش است. ولي او يك تفاوت اساسي با همنوعانش دارد. ياكوب كه IQ او را 170 اعلام كرده‌اند - يعني يك نابغه تمام عيار حساب مي‌شود- از 2 سالگي شروع به حل پازل‌هاي بسيار پيچيده كرد. او درس‌هاي مدرسه را خيلي زود خواند و تمام كرد. وقتي 11 سال داشت به دانشگاه اينديانا پا گذاشت. اين در حالي است كه هم سن و سال‌هايش هنوز به دبيرستان نرفته‌اند. البته او در دانشگاه هم خارق‌العاده بود. سخت‌ترين مسائل را حل مي‌كرد، حتي گاهي با سؤال‌هايش اساتيد مجرب را به فكر فرو مي‌برد. اكنون در 12 سالگي او دانشجوي مقطع دكتراست. او كه به‌زودي مدرك دكترايش را مي‌گيرد به‌عنوان محقق از دانشگاه حقوق مي‌گيرد. دانشگاه اينديانا يكي از پيچيده‌ترين پروژه‌هايش را به اين پسربچه واگذار كرده است. هدف اين پروژه طرح دوباره يكي از تئوري‌هايي است كه انيشتين مطرح كرده است و به مباحث نيرو و جاذبه در فيزيك مربوط مي‌شود. ياكوب در يكي از نامه‌هايي كه به خانواده‌اش نوشته مي‌گويد: «اگر در انجام پروژه‌ام موفق باشم و فعاليت‌ها آن طور كه انتظار دارم دستاوردهاي قابل توجهي داشته باشد مي‌توانم در چند سال آينده يكي از كانديدهاي دريافت جايزه فيزيك نوبل باشم!»

منبع : مجله شهرزاد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج