۱۱۴۵۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

خوشحال بخوابید و خوشحال بیدار شوید

اگر معمولاً وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوید استرس دارید و سرحال نیستید و نگرانی روز قبل یا روزی که پیش رو دارید رهایتان نمی کند، در اینجا به چند روش اشاره می کنیم که می توانید از آنها کمک بگیرید و صبح های شادتری را تجربه کنید.

خوشحال بخوابید و خوشحال بیدار شوید

برترین ها: اگر معمولاً وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوید استرس دارید و سرحال نیستید و نگرانی روز قبل یا روزی که پیش رو دارید رهایتان نمی کند، در اینجا به چند روش اشاره می کنیم که می توانید از آنها کمک بگیرید و صبح های شادتری را تجربه کنید. با آنکه مثبت اندیشی یکی از کلیدهای احساس خوشبختی است، ولی تغییراتی هم هست که باعث می شوند صبح ها احساس بهتری داشته باشید. در زیر چند روش امتحان شده را برای شاد بیدار شدن از خواب شرح داده ایم:

خوشحال بخوابید و خوشحال بیدار شوید

۱. نگرانی هایتان را کنار بگذارید.

افرادی که فکر و خیال زیادی دارند، باید هر شب افکار منفی و نگرانی ها را کنار بگذارند تا بتوانند خواب بهتری داشته باشند و صبح ها سرحال از خواب بیدار شوند. یکی از بهترین راه ها برای آنکه نگرانی ها را از خود دور کنیم این است که لیستی از آنها تهیه کنیم. وقتی نگرانی های خود را می نویسیم و آنها را می خوانیم، باعث می شود که استرس کمتری داشته باشیم. اگر فردا کارهای مهمتری دارید که باید به انجام برسانید، پیشنهاد می کنیم که برای آنها هم لیستی تهیه کنید. بدین ترتیب راحت می خوابید و می دانید که چیزی را فراموش نکرده اید و صبح با نشاط بیشتری از خواب بیدار می شوید.

2. به خودتان برسید.

احتمالاً زیاد کار می کنید و روزهایتان را با شتاب زیادی سپری می کنید، بنابراین مهم است که هر روز زمانی را به استراحت اختصاص دهید و در میان تمام مشغله هایتان زمانی را برای خودتان بگذارید. اینکه شب ها به خودتان برسید، باعث می شود که صبح روز بعد سرحال و بانشاط به نظر برسید. شب ها دوش بگیرید و از ماسک صورت یا پوست استفاده کنید تا شب راحت بخوابید و زودتر به خواب بروید و روز بعد انرژی بیشتری داشته باشید.

۳. کتاب خوبی بخوانید.

لپتاپ و تلویزیون را خاموش کنید و تلفن همراه خود را در حالت بیصدا بگذارید و کتاب خوبی بخوانید. کتاب خواندن هنگام خواب روش بسیار خوبی برای ریلکس شدن و رها شدن از نگرانی ها است. همچنین باعث می شود که خلاقیت شما افزایش یابد. نیم ساعت کتاب خواندن قبل از خواب باعث می شود که صبح با ایده های عالی برای روز پیش رو بیدار شوید. پس رمان جالب و محبوب تان را بردارید و هر روز قبل از خواب کمی از آن را بخوانید.

4. خواب کافی داشته باشید.

یکی از مهمترین چیزهایی که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که خواب کافی همیشه باعث می شود صبح ها راحت تر بیدار شوید. تجربه های شخصی افراد نشان می دهد که کمبود خواب باعث می شود استرس داشته باشید و سرحال و پرانرژی نباشید. وقتی خواب کافی داشته باشید، بدنتان خیلی بهتر می تواند با استرس مقابله کند و در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت. پس هر شب 7 تا 8 ساعت خواب را داشته باشید.

۵. خوشحال بخوابید و خوشحال بیدار شوید.

قبل از آنکه به خواب بروید به چیزهای خوب و مثبت زندگی فکر کنید تا صبح با افکار مثبت و خوشایند از خواب بیدار شوید. شاید مشکلات و سختی ها زیاد باشند و فکر کنید که دلیلی برای خوشحالی وجود ندارد. ولی با تمرین است که می توانید یاد بگیرید هر شب با افکار خوب بخوابید و صبح ها شادتر بیدار شوید تا بهتر بتوانید با مشکلات مبارزه کنید.

6. برنامه ریزی کنید.

عادت فکر کردن به کار قبل از به خواب رفتن را ترک کنید. در عوض برای چیزهایی که به آنها امیدوارید و انتظارشان را می کشید برنامه ریزی کنید. بعد از هر بار سختکوشی به خودتان هدیه کوچکی بدهید و آن را به یاد داشته باشید. مثلاً به سینما بروید یا با دوستتان به کافی شاپ بروید یا خرید کنید یا در پارک قدم بزنید یا هر کاری را انجام دهید که شما را خوشحال می کند.

۷. ورزش کنید یا مدیتیشن انجام دهید.

اگر صبح ها استرس دارید، بدوید. دویدن بهترین روش برای تسکین استرس است و فرصت بسیار خوبی برای بیرون رفتن و بهره بردن از طبیعت است. اگر مشکلات و سختی هایی دارید و شب ها نمی توانید بخوابید یا صبح ها با فکر مشکلات از خواب بیدار می شوید، دویدن می تواند حواس پرتی بسیار خوبی برایتان باشد. دویدن باعث می شود که در بدن اندورفین ترشح شود که حالتان را بهتر می کند. اگر نمی توانید بخوابید مدیتیشن را امتحان کنید. مدیتیشن باعث می شود که زودتر به خواب بروید و خواب بهتری داشته باشید.

8. صبحانه سالمی بخورید.

شاید چیزی که می گوییم عجیب به نظر برسد، ولی خوردن صبحانه سالم باعث می شود که صبح های شادی داشته باشید. هرگز صبحانه را از دست ندهید. همیشه چیزهایی برای خودتان آماده کنید که دوست دارید. خوردن صبحانه ای که از آن لذت می برید به شما انرژی زیادی می دهید تا روز جدیدی را آغاز کنید.

یادتان باشد که شادی نقش مهمی در زندگی روزمره ما دارد. از آنجائیکه شادی درونی درمان خیلی چیزهاست، باید یاد بگیرید که همانطور که هستید شاد باشید. بدین ترتیب خوشبختی واقعی به سراغتان می آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج