۱۴۸۳۶
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

۷ نشانه کار بس!

وقتی "کار" دخلتان را می آورد!

همیشه خواب آلوده ایم، توان تمرکز بر مسائل را نداریم، نمی توانیم مطالعه کنیم و در بسیاری از اوقات به رغم میل باطنی مان فقط وقت را به بطالت می گذرانیم. شاید این وصف حال بسیاری از افرادی باشد که اکنون این مطلب را مطالعه می کنند و در عین حالی که مشتاقند بدانند ادامه مطلب چیست؛ بیقرارند که چرا در چشم بر هم زدنی به پایان آن نمی رسند.

برترین ها به نقل از تندرستی : در زندگی هریک از ما اوقاتی هست که مشتاقیم این جسم خاکی را رها کنیم؛ چنان احساس خستگی می کنیم که حتی حوصله خودمان را نیز نداریم. همیشه خواب آلوده ایم، توان تمرکز بر مسائل را نداریم، نمی توانیم مطالعه کنیم و در بسیاری از اوقات به رغم میل باطنی مان فقط وقت رابه بطالت می گذرانیم. شاید این وصف حال بسیاری از افرادی باشد که اکنون این مطلب را مطالعه می کنند و در عین حالی که مشتاقند بدانند ادامه مطلب چیست؛ بیقرارند که چرا در چشم بر هم زدنی به پایان آن نمی رسند.

وقتی "کار" دخلتان را می آورد!

اینها همه حکایت از نوعی خستگی مفرط دارد که اغلب زیر بار کار سنگین رخ می دهد. مواردی که در بالا ذکرشان رفت همگی به نوعی می توانند کار طاقت فرسایمان را به ما گوشزد کنند اما موارد مشخصی در کار است که بسیار دقیق تر به ما می گویند که باید فکری به حال وضعیت شغلی و میزان درگیری مان با کار بکنیم. اگر این موارد را که در زیر می آید تجربه کرده اید یا در حال تجربه کردن آنها هستید، مسلم بدانید که زندگی خود را ناچیز فروخته اید و منتظر عواقب این معامله پر از زیان باشید! رک و بی پرده، اگر به همین منوال ادامه دهید، کار، دخلتان را می آورد.

۱ - بی اعتنایی و بی توجهی به خانواده

فارغ از دستیابی به جایگاه شغلی بهتر و بالاتر، هدف همه ما از کار، فراهم ساختن زندگی خوب برای خانواده است. اگر نمی توانید زمان زیادی را در کنار خانواده بگذرانید، مطمئن باشید که کار زیاد شما را در خود غرق کرده است. از نشانه های بی توجهی و بی اعتنایی به خانواده می توان به اجتناب از خرید کردن و رفتن به سینما در کنار خانواده، عدم کمک به فرزندان در انجام تکالیف درسی، زودگذر بودن عشق و احساس عاشقانه، عدم مسوولیت پذیری و مسائلی از این دست را برشمرد.

۲ - استعمال بیش از حد دخانیات

همه ما می دانیم که دخانیات برای سلامتی مضر است اما این یک جمله کلیشه ای است. یکی از مهم ترین مواقعی که تمایل به استعمال دخانیات افزایش می یابد زمانی است که دچار استرس کار می شویم و این تمایل هرگز عاقلانه نیست. جان را نثار کار ساختن، عبث است. سلامتی باید در اولویت با شد و هرگونه سهل انگاری در این زمینه می تواند به فاجعه جبران ناپذیری منجر شود.

۳ - کمبود خواب

رایج ترین نشانه کار زیاد رنج بردن از کم خوابی است. اگر استرس کار شما بیش از حد است، مسلم بدانید که بی خوابی نیز اجتناب ناپذیر است. کمبود خواب می تواند سبب ناهنجاری های عصبی شود. بسیاری از افراد در چنین شرایطی به جای حل درست مساله و کم کردن فشار کار و پرداختن بیشتر به خود و سامان دادن وضعیت خواب از این طریق، به آرامبخش ها روی می آورند تا کمبود خواب را به ضرب و زور دارو جبران کنند؛ غافل از انیکه این روش بدترین شیوه مواجهه با معضلات خواب است.

۴ - طولانی شدن بیماری

اگر درد جسمانی شما مدت دار شده است یا پشت سر هم سرما می خورید، بدانید که کار بیش از حد گریبانگیرتان شده است و اگر به منوال ادامه دهید زندگی سالمتان به جهنم تبدیل خواهد شد. سفر کردن و تفریح می تواند جان تازه ای به شما بدهد و جسم تان را التیام بخشد. به شرط آنکه به هنگام سفر تلفن همراهتان خاموش باشد و پرونده های کاری را با خود نبرده باشید.

وقتی "کار" دخلتان را می آورد!

۵ - ارتکاب به اشتباهات پیش پا افتاده

همه ما وقتی در کارمان بسیار جدی هستیم در سایر زمینه های زندگیمان سهل انگار و بی دقت می شویم. نباید تسلیم چنین شرایطی شویم و نباید اجازه دهیم کار بر گرده زندگیمان سوار شود. کار برای آسایش زندگی ماست نه ما و زندگیمان در خدمت کار. اگر این اصل را درست پیاده کنید خواهید دید که بسیاری از اشتباهات دیگر تکرار نخواهند شد.

۶ - خشمگین و مایوس بودن

اگر بداخلاق، بهانه گیر و تندخو شده اید، علت آن کار سنگین است. باید خود را از آسیب های کار دور نگه دارید چون باعث می شود بین شما و سایر افراد خانواده برخورد ایجاد شود و مانع ایجاد ارتباط سالم و صمیمانه خواهد شد.

وقتی "کار" دخلتان را می آورد!

۷ - مصرف فراوان کافئین

اگر در روز حدود ۱۰ فنجان قهوه یا چای و نوشیدنی های انرژی زا می نوشید زمان آن رسیده است که ورزش را آغاز کنید. جسمتان نمی تواند از پس چنین اعتیادی برآید.

این عادت به ظاهر لذت بخش و تسکین دهنده موجب می شود خواب شما کاهش یابد یا اساسا دچار بی خوابی شوید.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

وقتی "کار" دخلتان را می آورد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shirin

      hala chera be jane madaremun gasam midin?????????????khob kenar gozashtane bazi adatha vagean sakhte vali chashm

    • کورش13

      باشه عزیزم قول میدم قوله قول چرا ناراحت میشی

    • hiva

      چون قسممون دادین چاره ی دیگه ای نداریم!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج