adexo3
۱۶۱۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

دختران جوان در خطر

دور كمر دختران نسبت به ۳۰ سال گذشته به‌طور متوسط حدود ۱۰ سانتي‌متر اضافه شده است. در حقيقت بايد گفت امروزه يك دختر اندازه دور كمري به اندازه يك پسر دارد

دختران جوان در خطر

افزايش ميزان چاقي در سطح جهان به اين معناست كه امروزه دور كمر يك دختر ۱۱ ساله تقريبا بيش از ۷۰ سانتي‌متر است اما در ۳۰ سال پيش اين رقم حدود ۵۹ سانتي‌متر بوده است. در حقيقت بايد گفت امروزه يك دختر اندازه دور كمري به اندازه يك پسر دارد. البته بايد گفت دور كمر پسران هم افزايش داشته اما ميزان آن كم‌تر از دختران بوده است.
30 سال پيش، دور كمر يك پسر 11 ساله نزديك به 61 سانتي‌متر بود اما امروزه اين رقم به بيش از 70 سانتي‌متر رسيده است. اين ارقام نشان مي‌دهد زنان جوان امروزه به طرز خطرناكي در حال چاق شدن هستند و وضعيت در آنها بدتر از مردان است. پروفسور كليم مك‌فرسون از دانشگاه آكسفورد و متخصص چاقي در اين باره گفت:« اين تحقيقات نشان مي‌دهد زنان به سلامت خود آن‌طور كه بايد و شايد توجه نشان نمي‌دهند.» دانشمندان معتقدند ريشه اين مسئله را بايد در دوران مدرسه جست‌وجو كرد، چرا كه از همان زمان هم دختران چندان به فعاليت بدني علاقه‌اي نشان نمي‌دهند.» تحقيقات روي 2 هزار و 500 كودك بين 4 تا 17 سال نشان مي‌دهد كودكان امروزي نسبت به نسل‌هاي گذشته بزرگ‌تر هستند و وزن آنها بيشتر شده است. مصرف غذاهاي ناسالم و كمبود فعاليت بدني از مهم‌ترين دلايل اين موضوع است.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج