۱۸۳۸۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دنیا دنیا فاصله در این خانه کوچک

چرا فرزندمان از ما فاصله مي گيرند؟

آیا تا به حال اتفاق افتاده حرفی از فرزندتان بشنوید و تعجب کنید چقدر با او فاصله گرفته اید و از اینکه این قدر با هم غریبه اید به وحشت بیفتید؟ آیا پیش آمده روزها به این فکر فرو بروید که این همه فاصله کی بین شما ایجاد شده است؟ در این صورت باید بدانید این درد مشترک بسیاری از فرزندان و والدین است. برای جلوگیری از بروز این شرایط بحرانی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

چرا فرزندمان از ما فاصله مي گيرند؟

مجله موفقیت: آیا تا به حال اتفاق افتاده حرفی از فرزندتان بشنوید و تعجب کنید چقدر با او فاصله گرفته اید و از اینکه این قدر با هم غریبه اید به وحشت بیفتید؟ آیا پیش آمده روزها به این فکر فرو بروید که این همه فاصله کی بین شما ایجاد شده است؟ در این صورت باید بدانید این درد مشترک بسیاری از فرزندان و والدین است. برای جلوگیری از بروز این شرایط بحرانی توصیه های زیر را جدی بگیرید.

احترام بگذارید، این یک قانون است!
چرا فرزندمان از ما فاصله مي گيرند؟


اگر کسی مرتب اهداف شما را به مسخره بگیرد، ناکامی هایتان را به رویتان بیاورد، در جمع، جایگاه شما را خرد کند و از همه کارهایتان ایراد بگیرد واکنش شما چیست؟ شما از آن فرد کینه به دل می گیرید و گوشتان را به روی حرف هایش می بندید و به عبارت دیگر او را ندید می گیرید. پس در صورتی که خود این رفتار را با فرزندتان دارید انتظار دارید او چه عکس العملی مقابل شما از خود نشان دهد؟

بدانید احترام، احترام می آورد. شان فرزندتان را حفظ کنید و از طریق کارهایی مثل نادیده گرفتن او در گرفتن تصمیماتی که بر تمام خانواده تاثیر می گذارد، سرکشی کردن به کارهای شخصی اش و به مسخره گرفتن ارزش هایشان او را پایین نیاورید. شما درصورتی حق دارید به حریم خصوصی فرزندتان وارد شوید که بفهمید او در حال منحرف شدن از مسیر صحیح است.

دوستشان باشید تا دوستتان باشند!

چرا فرزندمان از ما فاصله مي گيرند؟

شما می خواهید با فرزندتان دوست باشید. برای همین مرتب مثل یک کودک ۲ ساله که درست و غلط را از هم تمیز نمی دهد به او امر و نهی می کنید؟! بدانید رفتار دوستانه جواب رفتار دوستانه است. اگر صلاح نمی دانید فرزندتان با فلان دوستش معاشرت کند در کنار او بنشینید و به او بگویید: پسرم، من فکر می کنم معاشرت کردن با پسری که سابقه شرارت دارد به صلاح نباشد. تو این طور فکر نمی کنی؟

اگر به فرزندتان حمله کنید او در مقابل شما موضع خواهد گرفت و حرف های شما را نخواهد شنید. پس به جای این که در مقابلش باشید، سعی کنید کنارش باشید.

چرا فرزندمان از ما فاصله مي گيرند؟

اعتمادسازی کنید

کاری کنید او احساس کند شما بهترین گوش شنوای حرف هایش هستید و اسرارش بین شما دو نفر می ماند و هیچ جای دیگر نمی رود. فکر می کنید اگر فرزندتان ببیند اسرارش پخش شده، بار دیگر با شما سخن خواهد گفت؟

برایشان وقت بگذارید!

حتما فرزند شما آن قدر مهم هست که دقایقی از روز را به او اختصاص دهید تا با هم گپ بزنید. هرگز به رویاها و دغدغه های او نخندید و بگذارید او آنها را پیش شما بیان کند نه هیچ کس دیگر. به نظراتش احترام بگذارید و آنها را در گرفتن تصمیمات مشارکت دهید و اگر با رای آنها موافق نیستید به نحو دوستانه ای به او بگویید که نظرش محترم است اما رای اکثریت اعضا خانواده چیز دیگری است.

چرا فرزندمان از ما فاصله مي گيرند؟

مقایسه کردن با دیگران ممنوع!

فرزند شما خودش است نه پسر همسایه! فرزند شما خودش است با استعدادها و توانایی های خودش. اگر او نتواند به اندازه شخص دیگری که با او مقایسه می شود موفق باشد، احساس ناکامی می کند و از شما دلخور می شود. شما فقط می توانید او را با خودش مقایسه کنید. مثلا به او بگویید: به نظر می رسد نسبت به قبل نمراتت افت کرده؟ فکر می کنی علت چیست؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج