adexo3
۲۳۴۸۴
۱ نظر
۵۰۲۰
۱ نظر
۵۰۲۰
پ

قسمت پایان

مزاج بدن شما چیست ؟ (۴)

با شناسایی مزاج خود روزها و ماه‌های بدون بیماری را تجربه كنید

مزاج بدن شما چیست ؟ (4)

مزاج بدن شما چیست ؟ (4)

برترین ها: تا امروز با خصوصیات و ویژگی‌های بارز ۳ مزاج سوداوی، صفراوی و دموی آشناشدیم و برخی از آشكارترین ویژگی‌های این مزاج‌ها را با هم مرور كردیم. در بخش هفتم و پایانی این مطلب قصد داریم به بررسی مزاج بلغمی (سرد و تر) بپردازیم و خصوصیات و ویژگی‌های این مزاج رااز قبیل خصوصیات جسمی و ویژگی‌های رفتاری دارندگان این مزاج بررسی كنیم. به این ترتیب با مطالعه ۷ قسمت شناسایی مزاج می‌توانید تا حد زیادی با ویژگی‌های اخلاقی و جسمی خود و اعضای خانواده‌تان آشنا شوید اما دقت كنید برای شناسایی مزاج دقیق و واقعی خود حتما باید از مشاوره متخصص طب سنتی استفاده كنید.


از بلغمی مزاج ها بیشتر بدانید

افراد بلغمی غالبا چهره ای سفید دارند و پوست بدن آنها سرد و نرم است. مردان و زنانی که در این گروه قرار می گیرند افرادی پرحوصله و صبور هستند که درک صبوری بیش از حد آنها برای اطرافیان غیرقابل تحمل است. این افراد معمولا آرام صحبت می کنند و در گروه افراد خوش خواب و کم حافظه محسوب می شوند که تمایل چندانی به کارهای پر جنب و جوش ندارند.بهترین رژیم غذایی برای بلغمی مزاج ها استفاده از گوشت گوسفند به همراه ادویه هایی نظیر زیره و دارچین است. مردان و زنان بلغمی در صورتی که رژیم غذایی خود را رعایت نکنند با اختلال های نظیر پرخوابی، عطسه، سردرد، التهاب لوزه ها و ریفلاکس معده رو به رو می شوند.


عوارض ناشی از غلبه بلغم

براساس متون طب سنتی، افراد بلغمی استعداد ابتلا به بیماری‌هایی مفصلی-استخوانی مانند روماتیسم را دارند. این افراد علاوه بر این ممكن است اختلال‌هایی نظیر درد معده، سنگینی سر، تنگی تنفس، دیرهضمی، درد زانو، گرفتگی ماهیچه پشت گردن، خواب آلودگی و تپش قلب را نیز در طول زندگی تجربه كنند. از این‌رو لازم است كه این افراد برای ایجاد تعادل در بدن‌شان از راهنمایی و مشاوره متخصص طب سنتی در این زمینه كمك بگیرند و با اصلاح رژیم غذایی و گنجاندن برخی از گیاهان دارویی در وعده‌های غذایی برای ایجاد تعادل و هماهنگی در اخلاط بدن‌شان اقدام كنند.


حافظه ضعیف، ویژگی بلغمی‌ها

حركات كند، حافظه ضعیف، كندی یادگیری و تمایل به سكون از جمله ویژگی‌های افراد بلغمی است. این افراد عموما كسل‌كننده هستند و در صورتی كه در جمع قرار بگیرند، نمی‌توانند آن طور كه باید و شاید هم صحبت خوبی برای دیگران باشند. آن‌ها زیاد اهل جنب و جوش نیستند و ترجیح می‌دهند، وقتی در جمعی قرار می‌گیرند بیشتر بیننده و شنونده باشند. این افراد به‌شدت صبور هستند و قابلیت زیادی برای مدیریت و اجرای پروژه‌های بازرگانی و مالی دارند. زیرا این افراد در عین حال‌كه گوشه‌گیرند به‌شدت افراد تیزبین و نكته سنج هستند كه به راحتی می‌توانند مو را از ماست بیرون بكشند. این گروه اگر چه مانند افراد دموی مزاج عموما چاق هستند و اضافه وزن دارند اما رنگ پوست آن‌ها مانند این گروه برافروخته و سرخ رنگ نیست.


تا می‌توانید ادویه بخورید

بهترین موادغذایی و خوراكی‌ها برای گروه بلغمی مزاج كه طبع سرد و‌تر دارند، گنجاندن گوشت قرمز مانند گوشت شتر و گوشت گوسفند است. پیشنهاد ما این است كه اگر تا امروز كمتر از ادویه‌ها استفاده می‌كردید از این به بعد در وعده‌های غذایی و نیم چاشت‌های خود ادویه‌هایی مانند دارچین، هل، زیره، زعفران، سیر و خردل را بگنجانید. تهیه غذا از سبزی‌هایی مانند نعنا، كرفس، ریحان، جعفری، ترخون، مارچوبه و كدوحلوایی نیز از جمله مواردی است كه به تعدیل مزاج افراد بلغمی كمك می‌كند. از این‌رو بهتر است در هفته دست كم ۳تا ۴ بار از غذاها و خوراكی‌هایی استفاده كنید كه موادغذایی ذكر شده در مواداولیه آن وجود دارد.


دور این غذاها خط بكشید

افرادی كه مزاج آن‌ها بلغم است بهتر است از مصرف غذاها و میان وعده‌هایی كه در آن‌ها از موادغذایی چون لبنیات، سیب زمینی، عدس، قارچ، گوشت گاو، گوشت گوساله استفاده شده، پرهیز كنند. این مواد‌غذایی درصورتی كه بی‌قاعده و بیش از اندازه توسط افراد بلغمی مورد استفاده قرار گیرد موجب تشدید میزان سردی و رطوبت در بدن آن‌ها شده و مشكلاتی را برای آن‌ها به همراه می‌آورد. علاوه بر این، افرادی كه مزاج بلغمی دارند برای پیشگیری از افزایش سردی و رطوبت در بدن‌شان بهتر است درمصرف میوه‌هایی مانند خیار، كیوی، نارنگی، لیموشیرین و اكثر میوه‌های ترش مزه پرهیز كنند یا مصرف آن‌ها را به حداقل برسانند.


نکات طلایی برای بلغمی ها

رعایت نكاتی ساده و كاربردی در طول روز به شما كمك می‌كند تا با ساده‌ترین شیوه‌ها بتوانید عوارض احتمالی غلبه بلغم بر بدن‌تان را كنترل كنید.
  • در طول روز دست كم 20 دقیقه ورزش كنید. بهترین راه آن است كه صبح زود یا بعد از وعده شام بعد از گرم كردن بدن پیاده‌روی كنید.
  • ماندن در تختخواب موجب افزایش تولید بلغم در بدن می‌شود. بنابراین بهتر است همزمان با طلوع آفتاب از تختخواب برخیزید.
  • بهتر است از چرت عصرگاهی به‌ویژه بلافاصله پس از وعده غذایی ناهار خودداری كنید.
  • از قرار گرفتن در محیط‌های سرد و مرطوب به‌مدت طولانی پرهیز كنید.
  • برای كاهش و كنترل میزان رطوبت و سردی بدن‌تان در هفته یك تا 2بار با عصاره بابونه و مرزنجوش حمام كنید.
  • بهتر است نیم ساعت پیش از مصرف وعده‌های غذایی و یك ساعت پس از آن از نوشیدن آب خودداری كنید.
  • به این دلیل كه دستگاه گوارش در افراد بلغمی ضعیف است بهتر است در مصرف غذا و موادخوراكی زیاده‌روی نكنید. سعی كنید بین وعده‌های غذایی‌تان10 ساعت فاصله زمانی داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • معصومه

      مزاجها بسته به سن افراد فرق میکند مثلا زیر بیست سال دموی،بیست تا چهل صفراوی و...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج