۲۵۱۴۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خطراتی که فرزندتان را تهدید می کند

به نظر شما چه عاملی باعث می شود فرزندتان انتخاب های بدی در زندگی اش داشته باشد و آینده اش را به خاطر تاثیر همسالان بد و نامناسب در خطر بیندازد؟ این نشانه ها را در فرزندتان جدی بگیرید تا از بروز مشکلات جدی در مسیر زندگی فرزندتان جلوگیری کنید.

خطراتی که فرزندتان را تهدید می کند



هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه طاهره محمدی: به نظر شما چه عاملی باعث می شود فرزندتان انتخاب های بدی در زندگی اش داشته باشد و آینده اش را به خاطر تاثیر همسالان بد و نامناسب در خطر بیندازد؟ این نشانه ها را در فرزندتان جدی بگیرید تا از بروز مشکلات جدی در مسیر زندگی فرزندتان جلوگیری کنید.

خطراتی که فرزندتان را تهدید می کند

دوری از خانواده

فرزندتان که تا دیروز فرد اجتماعی بود یکباره خودش را داخل اتاقش حبس می کند، اغلب به جای وقت گذراندن با اعضای خانواده وقتش را بیرون می گذراند یا خودش را از شما یا همسرتان کنار می کشد. این نشانه همانند یک چراغ قرمز است که باید جدی بگیرید. به عنوان والدین باید دنبال کشف این تغییر و اصلاح آن باشید.

تغییر ناگهانی در روحیات

اگر فرزند شما در یک لحظه شاد و سرحال و در لحظه ای دیگر عصبانی و بداخلاق به نظر می رسد این نشانه را بی اهمیت فرض نکنید. این علائم نشان می دهد فرزندتان با فرد یا افراد نامناسبی در حال معاشرت و وقت گذراندن است یا از لحاظ عصبی یا هورمونی در حال تجربه تغییراتی در بدن خود است یا ممکن است این علائم نشان دهنده تغییرات اجتماعی باشد که در فرزندتان در حال روی دادن است. از این تغییرات به راحتی نگذرید چون اگر سرسری به آن نگاه کنید ممکن است بزرگ تر و قوی تر شوند و آنگاه که قدرتمندتر شوند به آشوب و طغیانی تبدیل خواهند شد که دیگر برای کنترل آن کمی دیر است.

سیگار و الکل

اگر در خانواده یا میان آشنایان شما کسی وجود دارد که برای مثال سیگار می کشد ممکن است الگوی بدی برای فرزندتان قرار گیرد. نسبت به این مسائل حساس باشید و قبل از به وجود آمدن مشکلاتی از این قبیل از بروز آن پیشگیری کنید.

خطر کردن

گاهی برخی از والدین تنها به این دلیل که برخی رفتارها در سنین نوجوانی طبیعی و مشابه در همه نوجوانان است، نسبت به آنها بی توجه هستند. فرزندتان دست به خشونت می زند و اوقات خود را با پرسه زدن بیهوده می گذراند چون از نتیجه کارهایی که انجام می دهد آگاه نیست. در این شرایط این شما هستید که باید مفهوم نتایج رفتارها و بازتاب آن را به او بیاموزید. خطرپذیری در سنین نوجوانی ممکن است باعث بروز خطرهای جدی تر فرزندتان شود.

خطراتی که فرزندتان را تهدید می کند

دیگر نشانه ها

هرگاه نوع صحبت کردن فرزندتان از حالت مودبانه و طبیعی به سمت زبان کوچه و بازاری و گاه بد و نامناسب تغییر یافت، دنبال کشف دلیل این اتفاق و رفع آن باشید، یا اگر نمره های درسی فرزندتان یکباره افت کرد با کمک همسر و معلمش دلیل این موضوع را بررسی و آن را اصلاح کنید.

همچنین گاهی اوقات ممکن است فرزندتان از سرگرمی هایی که در گذشته نسبت به آنها علاقه نشان می داد بی تفاوت و سرد شود. این نشانه هم یکی دیگر از نشانه هایی است که باید دنبال دلیل بروز آن باشی. بی توجهی به ارزش های خانوادگی نیز از جمله نشانه هایی است که والدین نباید نسبت به آن بی اهمیت باشند و حتما باید اقدام هایی برای اصلاح آن انجام شود.

به عنوان والدین هرگز نمی توانید نسبت به وجود نشانه هایی که برایتان نام بردیم بی توجه باشید. با این توجیه که این نشانه ها برای دیگر خانواده ها نیز اتفاق می افتند، خودتان را فریب ندهید. مطمئن شوید که فرزندتان با توجه به ارزش های داخل خانواده رفتار می کند و نسبت به نتایج رفتارهایی که از او سر می زند آگاه و هوشیار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج