۲۶۸۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

۵ راه کاربردی برای اینکه در روزهای تیر ماه آسوده باشید

یكی از مشكلات روزهای گرم عرق كردن است، هرقدر هم تلاش كنید تعریق در این روزها اجتناب‌ناپذیر است. این یك واقعیت است كه در این روزها بسیاری از افراد هنگامی كه به مكان‌های عمومی می‌روند نگران عرق كردن خود هستند.

چرا عرق می‌كنیم؟

باید بدانید كه بدن انسان به‌منظور تنظیم دمای خود عرق می‌كند. از این‌رو وقتی در حال فعالیت بدنی هستید، بدن سعی می‌كند با خارج كردن عرق، گرمایی را كه تولید كرده، خنك كند. اما چه كار كنیم كه این مشكل بر ارتباطات اجتماعی ما سایه نیندازد؟

5 راه کاربردی برای اینکه در روزهای تیر ماه آسوده باشید

1 . دئودورانت یا ضدعرق‌ها؟

بسیاری از افراد، هم از دئودورانت‌ها و هم از ضدعرق‌ها استفاده می‌كنند اما كدام یك از آنها برای كسانی كه می‌خواهند مانع عرق كردن خود شوند، مناسب‌تر است؟ ابتدا باید تفاوت این دو را بدانیم: ضدعرق‌ها موادی عطرآگین و در عین حال حاوی مواد شیمیایی هستند كه منافذ پوست را مسدود می‌كنند و باعث خوشبو شدن شما می‌شوند. این خاصیت، آزاد شدن عرق بدن از منافذ پوست را غیرممكن می‌سازد. از سوی دیگر دئودورانت‌ها با استفاده از عوامل ضدعفونی‌كننده تعریق را متوقف می‌كنند. اینها كاملا عرق بدن را پوشانده و بوی بد عرق را از بین می‌برند. بسیاری نگرانی خود را در مورد ضدعرق‌ها بیان كرده‌اند و ادعا می‌كنند آنها می‌توانند باعث سرطان سینه شوند، بنابراین شاید بهتر باشد از دئودورانت‌ها به جای ضدعرق‌ها استفاده کرد..

2 . دوش گرفتن و حمام به‌طور منظم

این نكته بیشتر برای كسانی است كه خیلی زیاد عرق می‌كنند اما شاید یك راهبرد كلی برای همه انسان‌ها، حتی آنهایی كه مشكلی در مورد عرق كردن ندارند، باشد؛ دوش گرفتن تاثیرات تعریق را كاهش خواهد داد. همچنین به یاد داشته باشید كه دوش آب سرد بگیرید یا دست‌كم در پایان حمام خود با آب سرد دوش بگیرید. اگر در پایان حمام با آب گرم دوش بگیرید، متوجه خواهید شد كه پیش از اینكه خشك شوید دوباره عرق می‌كنید كه این تلاش شما را برای عرق نكردن برعكس می‌‌كند.

3. پرهیز از سیگار و كافئین

وقتی سیگار می‌كشید، متابولیسم بدن شما افزایش می‌یابد و این سبب بالا رفتن دمای بدن شما و تعریق می‌شود. عرق كردن از عوارض جانبی نوشیدن قهوه نیز هست. قهوه آدرنالین آزاد می‌كند و این ماده‌ای است كه بدن را بیشتر به فعالیت وا می‌دارد، در ضمن آدرنالین سیستم عصبی ما را فعال‌تر می​کند و بدن با تعریق به آن واكنش نشان می‌دهد.

5 راه کاربردی برای اینکه در روزهای تیر ماه آسوده باشید

4. نوشیدن مقدار فراوان آب

در واقع برعكس آنچه اكثریت افراد باور دارند، نوشیدن مقدار زیادی آب، كمك می‌كند تا تعریق متوقف شود. اگر شما به اندازه كافی آب در بدن خود ذخیره كنید، كمك خواهد كرد تا دمای بدنتان را به اندازه معمول نگه دارید و درصورت وجود آب به اندازه كافی، عرق كردن متوقف می‌شود.

5. كلراید آلومینیوم و بوتاكس برای توقف تعریق

در این مورد احتیاط كرده و قبل از اینكه از این روش‌ها برای توقف تعریق استفاده كنید ابتدا با یك پزشك مشورت كنید.

كلراید آلومینیوم محصولی به شكل مایع یا كرم است كه می‌توان آن را روی نقاطی كه زیاد عرق می‌كند، مالید. این كار می‌تواند تعریق طبیعی یا كمی بیش از اندازه بدن شما را متوقف کند. اما وقتی تعریق بی‌نهایت زیاد باشد باید در نقاط مشكل‌ساز بوتاكس تزریق شود. این كار نیاز به جراحی دارد و باید به‌عنوان آخرین گزینه درمانی به كار رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج