اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۹۲۱۱
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

یک تست رایگان و معتبر سلامت!

آدرس خودتان را كه مي‌دانيد، اما گروه خون‌تان را چطور؟ رنگ پوست‌تان را هم در نظر بگيريد، حالا باتوجه به اين ۳ عامل مي‌توانيد بفهميد در معرض ابتلا به برخي بيماري‌ها هستيد يا نه!


یک تست رایگان و معتبر سلامت!

مجله س یب سبز : آدرس خودتان را كه مي‌دانيد، اما گروه خون‌تان را چطور؟ رنگ پوست‌تان را هم در نظر بگيريد، حالا باتوجه به اين 3 عامل مي‌توانيد بفهميد در معرض ابتلا به برخي بيماري‌ها هستيد يا نه، در واقع اين فال سلامت شماست، بخوانيد و با دقت به توصيه‌هاي آن عمل كنيد. این مقاله به شما می‌گویید اطلاعاتی که در کارت شناسایی شماست (مثلا کارت پایان خدمت برای آقایان ) چطور ممکن است روی پیش آگهی سلامت شما تاثیر گذار باشد.

یک تست رایگان و معتبر سلامت!

عوامل خطري كه به آنها فكر نمي‌‌كنيد

چه چيزهايي سلامت شما را در معرض خطر قرار مي‌‌دهد؟ اعتياد به سولاريوم؟ مصرف بيش از حد مسكن‌ها و قرص‌هاي خواب‌آور؟ يا... اما پزشكان و متخصصان مي‌گويند كه گاهي اوقات چيزهايي كه فكرش را نمي‌كنيد مي‌توانند بر سلامت آينده شما نقش داشته باشند. بر اساس گفته‌هاي آنها حتي مسائلي مثل رنگ پوست، گروه خوني و محل زندگي شما هم در سلامت شما نقش دارند. دكتر مارين گلن ويل، پروفسور بهداشت و سلامت در دانشگاه جكسون ويل مي‌گويد: خيلي مهم است كه سالم و صحيح غذا بخوريد و ورزش كنيد اما بايد ساير عوامل خطرزا براي سلامت‌‌تان را بشناسيد، درواقع بايد براي سلامت ماندن عوامل خطرناك درازمدت را هم بشناسيد. شايد نتوانيد رنگ پوست‌تان، گروه خوني‌تان يا محل زندگي‌‌تان را به سادگي تغيير دهيد اما با شناختن اين عوامل مي‌توانيد در مورد خطرهای احتمالي كه شما را تهديد مي‌كند، مطلع شويد و تغييرات كوچكي را كه لازم است در شيوه زندگي خود اعمال كنيد.

به پوستت نگاه كن : رنگ پوست

مدت‌هاست كه دانشمندان به دنبال رسيدن به اين سؤال هستند كه آيا ژنتيك انسان در ابتلاي او به برخي‌ بيماري‌ها نقش دارد يا شيوه زندگي او؟ گرچه نمي‌توان جواب قاطعي به اين سؤال داد اما علم نشان داده است ارتباطي ميان برخي شرايط و ويژگي‌هاي جسمي مثلا رنگ پوست و برخي بيماري‌ها وجود دارد.

یک تست رایگان و معتبر سلامت!

سرطان خطرناك در كمين

اگر پوست‌تان تيره و سياه است

خطر: سرطان سينه

اگرچه زنان با پوست تيره و زنان سياهپوست كمتر به سرطان سينه دچار مي‌شوند اما در صورت ابتلا به بيماري ميزان خطرناك بودن آن و ميزان مرگ و مير آن در اين گروه بيشتر است. در واقع توده‌هاي سرطاني كه در زنان تيره‌پوست رخ مي‌دهد ديرتر كشف مي‌شود و پيشرفت آن سريع‌تر است.

دكتر كريس هالنگا، پايه‌گذار مركز پژوهش سرطان سينه كاپرويل مي‌گويد: «مهم‌ترين نكته در مورد سرطان سينه اين است كه زود تشخيص داده شود. همه خانم‌ها بعد از سن بلوغ بايد مراقب بروز توده، درد، تغييراتي پوستي و ايجاد برجستگي در زير بغل خود باشند. دكتر هالنگا مي‌گويد: «بهترين كار اين است كه خانم‌ها هر بار كه به حمام مي‌روند بدن خود را معاينه كنند، شامپو، بعد حالت‌دهنده و بعد هم معاينه...» طي يك معاينه بايد تمام سينه، ناحيه زير بغل و كنار دنده‌ها و جناغ سينه بررسي شود.

سفيدها حواس‌‌شان باشد

اگر رنگ پوست‌تان سفيد است

خطر: پوكي استخوان

زنان با پوست روشن و سفيد ۲۰درصد بيشتر از ساير زنان در خطر ابتلا به بيماري‌ پوكي استخوان هستند. دكتر فارني وايسه، متخصص غدد در وايت‌لند مي‌گويد: «خوردن غذاهاي غني از كلسيم مثل شير، ماست، ميوه‌هاي خشك، روغن كنجد و سبزيجات با رنگ سبز تيره و ماهي ساردين كه غني از كلسيم و ويتامين D است مي‌تواند به استحكام استخوان‌ها اضافه كند. در ضمن ورزش‌هاي با وزنه و مقاومتي (مثل وزنه زدن) در تركيب با ورزش‌هايي مثل دويدن و ايروبيك، هم مي‌تواند به استحكام و قدرت استخوان‌ها بيفزايد و از احتمال ابتلا به پوكي استخوان بكاهد.» دكتر مرلين هم مي‌گويد: «بدن شما بدون ويتامين D نمي‌تواند كلسيمي را كه به آن نياز دارد جذب كند، كمبود ويتامين D هم برخلاف تفكر عمومي حالت شايعي است ‌براي همين بايد دقت كنيد كه هم كلسيم و هم ويتامين D كافي در رژيم غذايي شما باشد و به مقدار كافي در مقابل نور آفتاب قرار بگيريد.»

رابطه رنگ پوست و قند

اگر پوست‌تان زرد است

خطر: ديابت تيپ ۲

بيشتر افراد آسيايي‌تبار، احتمال بيشتري براي ابتلا به ديابت تيپ ۲ دارند. جالب است تحقيقي كه در انگلستان انجام شده نشان داده كه زنان پاكستاني‌تبار ۵برابر بيشتر از زنان متولد انگلستان در خطر ابتلا به اين بيماري هستند. اين ميزان در مورد زنان بنگلادشي‌تبار دوبرابر و در مورد زنان هندي‌تبار سه‌برابر زنان متولد جزيره است. دكتر كاملاش كانتاي از مركز ديابت ليستر مي‌گويد: «طبيعي است كه در اين مورد ژن‌ها را موثر بدانيم اما ژن‌هاي انسان ۵۰هزار سال است تغيير نكرده‌اند، اما ميزان ابتلا به تيپ ۲ ديابت در ۴۰،‌۳۰ سال اخير بسيار بيشتر شده است. اين موضوع نشان مي‌دهد كه ژن‌ها مهم هستند اما سبك زندگي هم نقش بسيار مهمي را در ابتلا به ديابت تيپ ۲ بازي مي‌كند و بايد به آن دقت كرد.» اين پزشك مي‌گويد كساني كه طي هفته ۴ تا ۵بار هر بار ۳۰ دقيقه ورزش با شدت متوسط به بالا انجام مي‌دهند ۳۵ درصد احتمال ابتلايشان به اين بيماري كم مي‌شود.


همين حالا آزمايش خون بدهيد : گروه خون

بر اساس آمار حدود 30 تا 40 درصد افراد جامعه گروه خون خود را نمي‌دانند اما مطالعات اخير نشان داده كه دانستن گروه خون مي‌تواند انسان‌ها را از خطر ابتلا به برخي از بيماري‌ها آگاه كند.

یک تست رایگان و معتبر سلامت!

رابطه خون و سرطان

گروه خوني B يا AB

خطر: سرطان تخمدان

مطالعه‌اي در ايالات متحده نشان داده كه ميزان ابتلا به سرطان تخمدان در ميان زنان با گروه‌هاي خوني B يا AB حدود دوبرابر ديگر گروه‌هاي خوني است. در كل حدود ۱۴درصد از زنان داراي گروه‌هاي خوني B يا AB هستند. متاسفانه اكثريت زنان در مورد علائم اين سرطان چيزي نمي‌دانند. بايد بدانيد كه درد مداوم شكمي، نفخ و باد كردن شكم، بي‌اشتهايي، سخت غذا خوردن و بسيار سريع سير شدن از علائم اين بيماري است. البته تغيير در عادات دفع مدفوع، كاهش وزن بي‌دليل و خستگي و ضعف و بي‌حالي هم از ديگر علائم اين سرطان است. دكتر مانوكين واندرلا، متخصص سرطان‌شناسي مي‌گويد: « خيلي از اين علامت‌ها با علامت بيماري‌هايي مثل سندرم روده تحريك‌پذير، IBS، شبيه هستند اما اگر اين علائم را داشتيد و سابقه سرطان دستگاه تناسلي در خانواده‌تان بود حتما به يك پزشك متخصص زنان و زايمان مراجعه كنيد.» يادتان باشد كه نشستن و بي‌تحركي طولاني‌مدت ميزان استروژن خون زنان را بالا مي‌برد كه افزايش ميزان استروژن در بدن زنان احتمال ابتلاي آنها به سرطان تخمدان را بالا مي‌برد.


گروه خوني، نازايي

اگر گروه خوني شما O است

خطر: مشكل نازايي

به تازگي در مطالعه‌اي گسترده در اروپا مشخص شده كه در ميان خانم‌هايي كه براي درمان ناباروري و استفاده از شيوه‌هايي مثل IVF مراجعه مي‌كنند، گروه خوني O از همه شايع‌تر است. دكتر زيتا وست، متخصص ناباروري و نويسنده كتاب «چگونه از هراس مادر نشدن دور بمانيم» مي‌گويد: «ميزان بالاتر هورمون FSH به معناي كمتر ايجاد شدن تخمك در بدن زنان است. در زناني كه گروه خوني O دارند ميزان كلي تخمك‌ها كمتر از ساير زنان است براي همين بايد كاملا مراقب همان تعداد تخمك‌هايي كه دارند باشند». اين گروه از خانم‌ها بايد بدانند كه حداقل 3 ماه (و بهتر است 6ماه) قبل از اقدام به باروري بايد سبك زندگي مناسبي را انتخاب كنند. دكتر وست مي‌گويد كه رساندن مقادير كافي امگا3 و ويتامين D و نيز قطع مصرف سيگار و كاهش مصرف كافئين و طراحي يك برنامه ورزشي هدفمند مي‌تواند به سلامت تخمك‌ها و اسپرم‌ها و در نتيجه باروري بيشتر كمك كند.


آدرس شما به سلامت‌تان ربط دارد : محل زندگي

آدرس خانه شما صرفا با اجاره بهایی که می‌پردازید ارتباط ندارد. شايد اين موضوع به انتخاب شغل شما و رستوران‌هايي كه مي‌‌رويد هم ربط داشته باشد اما مي‌دانيد كه اين موضوع به سلامت شما هم مربوط است؟

شهري‌ها مواظب روحشان باشند

اگر در شهرهاي بزرگ ساكن هستيد

خطر: افسردگي

تحقيقات پژوهشگران آلماني در ۴ شهر بزرگ اين كشور نشان داده كه مغز افراد ساكن در اين شهرها هميشه در حالت تحريك بيش از حد است و اين تحريك بيش از حد به خصوص در مناطق احساس خطر و كنترل احساسات است. در كل چنين وضعيتي باعث ۳۹ درصد رخ دادن بيشتر مسائل سلامت روحي و رواني در آنها مي‌شود. در كل ميزان افسردگي در افراد ساكن شهرهاي بزرگ ۳۳درصد بيشتر از ديگران است و ميزان بيماري‌هاي اضطرابي هم در آنها ۲۰درصد بيشتر است.

اما چطور مي‌توان از اين خطر دور ماند؟ دكتر مرلين مي‌گويد: «مقدار كمي قهوه در روز مي‌تواند ذهن شما را تند و تيزتر كند اما در كل قهوه ممكن است علائم اضطراب و افسردگي شما را پنهان كند. براي همين سعي كنيد كه ميزان مصرف قهوه‌تان را كاهش دهيد. در ضمن حواستان باشد كه تعداد وعده‌هاي غذايتان را زياد و حجم هر وعده غذايي را كم كنيد. اينگونه هورمون استرس كمتري در بدن شما ترشح مي‌شود. در ضمن عادت خوابيدن خودتان را هم بر اساس الگوي صحيح و ميزان مناسب خوابيدن تنظيم كنيد.

دكتر مايكل ورنرهاون، متخصص تغذيه هم مي‌گويد: «ويتامين‌هاي خانواده B جزو موادي هستند كه با استرس مبارزه مي‌كنند، از طرف ديگر هم منيزيم يكي از بهترين عناصر آرامش‌بخش طبيعي است، براي همين براي كاهش احتمال ابتلا به افسردگي و اضطراب از مكمل‌هاي حاوي اين مواد استفاده كنيد.»

براي آنكه مغزتان فراموش نشود

اگر ساكن شهرهاي كوچك و روستا هستيد

خطر: ابتلا به بيماري فراموشي

مطالعات اخير در كانادا نشان داده كه تولد و زندگي در روستاها و شهرهاي بسيار كوچك احتمال ابتلا به بيماري‌هاي آلزايمر و فراموشي را دوبرابر مي‌كند. دكتر جس اسميت، متخصص نورولوژي و مدير مركز ملي آلزايمر مي‌گويد: «مشخص نيست كه دليل اصلي اين موضوع چيست اما آمار در تمام سال‌هاي اخير نشان داده كه چنين ارتباطي وجود دارد. شايد دليل اين موضوع اين باشد كه در چنين محيط‌هايي ارتباطات اجتماعي كمتر برقرار مي‌‌شود و ممكن است افراد در سنين ميانسالي و سالخوردگي تنها بمانند كه اين يكي از عواملي است كه احتمال ابتلا به آلزايمر و بيماري‌ دمانس (فراموشي دوران پيري) را افزايش مي‌دهد.» اما چه كار مي‌شود كرد؟ دكتر اسميت مي‌گويد: «هر كاري كه باعث افزايش جريان خون مغز مي‌شود مي‌تواند احتمال ابتلا به آلزايمر و دمانس را پايين بياورد. بهترين كار اين است كه از ۳۰ تا ۴۰ سالگي تغييراتي در سبك زندگي‌تان به وجود بياوريد. مثلا سعي كنيد از رژيم غذايي خاص مديترانه‌اي استفاده كنيد، يعني رژيم غذايي غني از سبزيجات و ميوه‌هاي تازه، ماهي و غلات و روغن زيتون كه ميزان چربي اشباع در آن كم است در ضمن سعي كنيد تا مي‌توانيد فعاليت ذهني داشته باشيد، جدول حل كنيد، سودوكوها را بررسي و مطالعه كنيد. هر فعاليت فكري مي‌تواند به مغز شما كمك كند كه در آينده هم توان و كارايي خودتان را حفظ كنيد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن71

      این که فقط مخصوص خانم ها بود

    • حسام

      واقعا مطلب مفید و اموزنده ای بود .گروه برترینها متشکرم

    • محسن

      خوبه اولش خودتون گفتید این مطلب فال سلامتی شماست!!!به استناد همین گفته جنبه علمی مطلب کم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج