۴۲۹۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اين هشدارها را جدي بگيريد

توصیه هایی برای یک زندگی بهتر و طولانی تر!

با رسيدن تابستان، بازار فروش صندل‌ها داغ مي‌شود و بسياري از مردم به فكر خريد يك يا چند جفت از اين كفش‌هاي راحت مي‌افتند اما تعدادي از متخصصان نسبت به استفاده از انواع خاصي از اين نوع كفش‌ها هشدار داده‌اند.

توصیه هایی برای یک زندگی بهتر و طولانی تر!

توصیه هایی برای یک زندگی بهتر و طولانی تر!

صندل نپوشيد

با رسيدن تابستان، بازار فروش صندل‌ها داغ مي‌شود و بسياري از مردم به فكر خريد يك يا چند جفت از اين كفش‌هاي راحت مي‌افتند اما تعدادي از متخصصان نسبت به استفاده از انواع خاصي از اين نوع كفش‌ها هشدار داده‌اند.

معمولا پوشيدن صندل‌ها فشار زيادي را به تاندون‌ پشت پا وارد مي‌كند و اين فشار ممكن است در ساق پا هم احساس شود. بعد از ۲ هفته استفاده مداوم، ممكن است اين دردها به بيشترين حد خود برسد.

كف صندل‌ها بسيار نازك‌تر از كفش‌هاي معمولي هستند و به همين دليل آنها كمتر ضربات وارد شده به كف پا را جذب مي‌كنند. اين موضوع در دراز مدت مي‌تواند باعث آسيب رساندن به عضلات كف و پاشنه پا شود. نكته ديگر كه تقريبا همه نسبت به آن بي‌توجه هستند، استفاده از ضد‌آفتاب است. پوست اين قسمت از پاهاي انسان نازك‌تر از بخش‌هاي ديگر است و به‌همين‌دليل درصورت پوشيدن صندل، حتما بايد از كرم ضد‌آفتاب استفاده كرد. رويه كفش‌هاي صندل معمولا بسيار باز هستند كه مي‌تواند بخش زيادي از پوست را در معرض نور آفتاب قرار دهد. حتي تعدادي ازعلاقه‌مندان به‌دليل استفاده طولاني مدت از صندل‌ها در مناطق گرم و آفتابي دچار سرطان پوست شده‌اند.

زخم شدن پاها و آلوده شدن به انواع عفونت‌ها هم از ديگر خطراتي است كه ممكن است فرد را تهديد كند، پس شستن پاها بعد از بازگشت به‌ خانه بايد نخستين كاري باشد كه بايد مورد توجه قرار گيرد. اگر شما باز هم علاقه به خريد صندل داريد، بهتر است نوعي را انتخاب كنيد كه تا حد ممكن پاهاي شما را بپوشاند و از پاهاي شما در برابر ضربه محافظت كند.


توصیه هایی برای یک زندگی بهتر و طولانی تر!

بچه‌های كم‌خواب، چاق‌ترند

كودكاني كه به اندازه كافي نمي‌خوابند، در آينده با احتمال بيشتري به اضافه وزن دچار مي‌شوند.

دانشمندان متوجه شدند خواب انسان‌ها در سال‌هاي اوليه زندگي، تاثير بسيار زيادي در تناسب اندام آنها در سال‌هاي بعد دارد. تحقيقات نشان مي‌دهد به ازاي هر يك ساعت اضافه‌اي كه يك كودك در بين ۳ تا ۵ سالگي مي‌خوابد، ۶۱درصد احتمال ابتلا به چاقي در سال‌هاي آينده كاهش پيدا مي‌كند و در عوض هر ساعت كمبود خواب، ميزان چربي‌هاي اضافه را در حدود ۷/۰ كيلوگرم افزايش مي‌دهد.

كمبود خواب باعث كاهش ترشح هورمون كنترل اشتها مي‌شود و به اين ترتيب تمايل كودكان براي غذا خوردن افزايش چشم‌گيري پيدا مي‌كند. اين كار همچنين شيوه واكنش بدن به انسولين را تغيير مي‌دهد كه منجر به افزايش سرعت انباشته شدن چربي در بافت‌هاي بدن مي‌شود. كودكان كم‌خواب همچنين زمان بيشتري در طول روز را در اختيار دارند و اكثر آنها بخش زيادي از اين زمان‌هاي اضافه را صرف خوردن مي‌كنند. اين موضوع هم در كنار تغيير در ميزان ترشح هورمون‌هاي بدن مي‌تواند اضافه وزن اين كودكان را توضيح دهد.

دانشمندان با انجام تحقيقات گسترده روي كودكان كمتر از ۵ سال متوجه شدند، آنها به‌طور متوسط ۱۱ ساعت در طول شبانه روز مي‌خوابند. درصورتي كه خواب كودكان كمتر از اين مقدار باشد، آن‌گاه خطر اضافه وزن در آينده آنها را تهديد مي‌كند.


افرادي كه بيش از 10 سال است از تلفن همراه استفاده مي‌كنند با احتمال 2 برابر بيشتر از ديگران ممكن است به سرطان مغز دچار شوند


توصیه هایی برای یک زندگی بهتر و طولانی تر!

مغز خود را نپزيد!

در نهايت سازمان بهداشت جهاني تائيد كرد كه استفاده از تلفن همراه مي‌تواند خطر ابتلا به تومورهاي مغزي را افزايش دهد.

محققان متوجه شدند امواج مايكروويو، تلفن همراه مي‌تواند باعث ابتلا به سرطان مغز شود و به همين دليل از اين پس اين وسيله نيز در كنار ديگر مواد سرطان‌زا مانند سرب، دود اگزوز خودروها و برخي مواد شيميايي قرار مي‌گيرد. تلفن‌هاي همراه نوعي از امواج را از خود منتشر مي‌كنند كه از نظر قدرت، تقريبا برابر با يك مايكروويو كوچك است. اين امواج روي سلول‌هاي مغزي تاثير مي‌گذارند و اكنون نيز اثبات شده است كه باعث تحريك رشد سلول‌هاي سرطاني مي‌شوند. در حقيقت امواج تلفن‌هاي همراه همان بلايي را بر سر سلول‌هاي مغز مي‌آورند كه دستگاه‌هاي مايكرويوو روي غذاي در حال پخت مي‌آورند. به اين ترتيب مي‌توان به بيان ساده گفت كه استفاده طولاني مدت از تلفن همراه به نوعي باعث پخته شدن مغز ما مي‌شود. اين موضوع نه تنها خطر رشد تومورهاي سرطاني را افزايش مي‌دهد بلكه روي كاهش قدرت حافظه انسان‌ها هم تاثير زيادي دارد.

افرادي كه بيش از ۱۰ سال است از تلفن همراه استفاده مي‌كنند با احتمال ۲ برابر بيشتر از ديگران ممكن است به سرطان مغز دچار شوند.


توصیه هایی برای یک زندگی بهتر و طولانی تر!

قهوه احتمال بارداري را كاهش مي‌دهد

دانشمندان كشف كردند نوشيدن قهوه مي‌تواند باعث كاهش قدرت باروري زنان شود.

تحقيقات نشان مي‌دهد كافئين موجود در قهوه انتقال تخمك‌ها را از داخل تخمدان به رحم مشكل‌تر مي‌كند و به همين دليل روي توانايي بارداري زنان تاثير سوء دارد. مطالعات قبلي هم نشان داده بود، نوشيدن قهوه در زناني كه براي بارداري تلاش مي‌كنند مي‌تواند شانس موفقيت آنها را كاهش دهد. كافئين مانع از انقباض‌هاي لوله‌هاي فالوپ مي‌شود كه نقش مهمي در انتقال تخمك‌ها به داخل رحم زنان بازي مي‌كند. در ديواره اين لوله‌ها سلول‌هاي خاصي قرار دارند كه با ايجاد موج‌هايي در طول مسير حركت تخمك‌ها، آنها را به سمت رحم هدايت مي‌كنند. اما كافئين موجود در قهوه، روي عملكرد اين سلو‌ل‌ها تاثير منفي دارد.

زناني كه هر روز بيش از ۴ فنجان قهوه مي‌نوشند، با احتمال ۲۵‌درصد كمتر از زنان ديگر قدرت بارداري دارند.دانشمندان معتقدند با اين كشف مي‌توان توضيح داد كه چرا زنان علاقه‌مند به نوشيدن قهوه، معمولا ديرتر از زناني كه زياد اين نوشيدني را مصرف نمي‌كنند باردار مي‌شوند. بهتر است زناني كه دچار مشكلات باروري هستند، ميزان مصرف قهوه خود را كاهش دهند.


حداقل هر ۲ماه يك بار مرخصي بگيرید

دانشمندان به افرادی كه تحت فشارهای كاری زیاد هستند توصیه كردند حتما هر 2‌ماه یك بار، یك استراحت كوتاه مدت به‌خود بدهند، زيرا كه در غیر این صورت عواقب بسیار بدی ممكن است در انتظار آنها باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی كه بیش از 2 ماه به‌طور مداوم كار می‌كنند بیشتر دچار افسردگی، خشونت و حتی بیماری می‌شوند اما با گرفتن یك مرخصی كوتاه و رفتن به سفر می‌توان تا حد زیادی از این موارد پیشگیری كرد. البته زمان این مرخصی‌ها برای مردان باید كمی بیشتر باشد، زيرا آنها معمولا دیرتر از زنان بعد از استراحت كردن به آرامش می‌رسند و به همین دلیل زمان بیشتری براي استراحت نیاز دارند.
به این ترتیب هر فرد در طول سال حداقل به ۶ مرخصی كوتاه یك یا ۲ روزه احتیاج دارد تا بتواند جسم و روح خود را از بیماری‌ها در امان نگاه دارد. افرادی كه به این توصیه توجه نكنند ممكن است در دراز مدت دچار افسردگی، ناامیدی و افرسودگي شوند. این افراد هم‌چنین بیشتر از دیگران به دردهای گردن، ستون فقرات، زانوها و مفاصل دچار می‌شوند و معمولا در خوابیدن هم به مشكل بر می‌خورند. فشارهای زیاد كاری سیستم ایمنی بدن انسان را هم ضعیف می‌كند كه باعث می‌شود فرد بیشتر به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دچار شوند.
مطالعات نشان می‌دهد تقریبا یك چهارم كارمندان بعد از یك یا 2 روز استراحت به‌طور كامل از زیر بار فشارهای روحی و جسمی وارد شده بر آنها رهایی مي‌يابند و كارایی آنها بعد از بازگشت به محل كار افزایش چشم‌گیری پيدا می‌كند.


بچه‌ها هرگز نبايد نوشابه‌هاي انرژي‌زا بخورند

پزشكان معتقدند، والدين به هيچ وجه نبايد به كودكان خود اجازه بدهند تا به سراغ نوشابه‌هاي انرژي‌زا بروند. آخرين مطالعات نشان مي‌دهد اين نوشابه‌ها ۱۴ برابر بيشتر از نوشابه‌هاي معمولي كافئين دارند كه اين مقدار براي كودكان مانند سم خطرناك است. اين نوشابه‌ها كالري زيادي دارند و كودكان معمولا بخش زيادي از آن را نمي‌سوزانند. همچنين ميزان شكر موجود در اين نوشابه‌ها هم بسيار زياد است كه مي‌تواند باعث پوسيدگي دندان‌ها شود. نوشابه‌هاي انرژي‌زا مقادير زيادي كافئين دارد كه مصرف آنها مي‌تواند باعث ابتلا به ديابت، بيماري‌هاي قلبي، مشكلات رفتاري و حتي مرگ زودرس شود. محققان معتقدند والدين به جاي استفاده از نوشابه‌هاي انرژي‌زا و حتي ديگر نوشيدني‌ها، بايد به كودكان خود آب بدهند. بسياري از كودكان و نوجوانان، از اين نوشيدني‌ها بعد از ورزش كردن استفاده مي‌كنند تا انرژي و آب از دست رفته بدن خود را بازيابند اما هر بطري از اين نوشابه‌ها بيش از ۵۰۰ ميلي‌گرم كافئين دارد كه مي‌تواند براي اين افراد خطراتي به همراه داشته باشد. يك بطري نوشابه انرژي زا به‌طور متوسط ۲۷۰ كيلوكالري انرژي دارد كه براي سوزاندن آن حداقل به يك ساعت فعاليت بدني شديد نياز است.


توصیه هایی برای یک زندگی بهتر و طولانی تر!

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی كه بیش از ۲ ماه به‌طور مداوم كار می‌كنند بیشتر دچار افسردگی، خشونت و حتی بیماری می‌شوند اما با گرفتن یك مرخصی كوتاه و رفتن به سفر می‌توان تا حد زیادی از این موارد پیشگیری كرد


توصیه هایی برای یک زندگی بهتر و طولانی تر!

اين افراد بيشتر مراقب پشه‌ها باشند

با گرم شدن هوا، پشه‌ها تبديل به مهمان ناخوانده بسياري از خانه‌ها مي‌شوند. گزش اين حشرات علاوه بر احتمال بروز حساسيت‌هاي پوستي يكي از راه‌هاي مهم انتقال بيماري‌هاي مختلف هم به حساب مي‌آيد اما آيا مي‌دانستيد پشه‌ها برخي انسان‌ها را بيشتر مي‌گزند و بعضي افراد ديگر هرگز توسط اين حشرات گزيده نمي‌شوند؟

يكي از مهم‌ترين عوامل جذب پشه‌ها به انسان، ميزان گاز دي‌اكسيد كربن توليد شده از طريق تنفس است. در عرق بدن بعضي ديگر از انسان‌ها نيز تركيباتي وجود دارد كه بيشتر پشه‌ها را به سمت خود مي‌كشد. دماي بدن هم يكي ديگر از عوامل موثر در جذب پشه‌ها به سمت انسان‌هاست. با انجام مطالعات پيچيده، دانشمندان متوجه شدند زنان باردار بيشتر ممكن است توسط پشه‌ها گزيده شوند، زيرا دماي بدن آنها اندكي بيشتر از ديگران است. زنان چاق هم بايد بيشتر از خود در برابر حمله پشه‌ها مراقبت كنند. دليل اصلي اين موضوع آن است كه آنها گرما، رطوبت و مواد شيميايي بيشتري از خود منتشر مي‌كنند كه باعث جذب پشه‌ها مي‌شود. مردان قد بلند هم بيشتر گزيده مي‌شوند زيرا آنها با احتمال بيشتري در مسير حركت اين حشرات خون‌آشام قرار مي‌گيرند. بيشتر اين حشرات در ارتفاع ۲ متري از سطح زمين پرواز مي‌كنند. خوردن غذاهاي شور هم مي‌تواند احتمال گزيدگي را بيشتر كند و باعث توليد حجم بيشتري از اسيد لاكتيك در خون مي‌شوند كه يكي از عوامل هدايت‌‌پشه‌ها به سمت شماست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج