۶۶۳۲۶
۱۱۶ نظر
۵۷۳۵
۱۱۶ نظر
۵۷۳۵
پ

کدام ترشحات زنانه خطرناک است؟

همه خانم‌ها از زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و اولین قاعدگی‌شان را تجربه می‌کنند متوجه تغییراتی اساسی در بدن‌شان می‌شوند و در عین حال ممکن است بیماری‌های جدیدی را تجربه کنند که تا به حال هیچ چیز در موردشان نمی‌دانستند.

برترین‌ها: همه خانم‌ها از زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و اولین قاعدگی‌شان را تجربه می‌کنند متوجه تغییراتی اساسی در بدن‌شان می‌شوند و در عین حال ممکن است بیماری‌های جدیدی را تجربه کنند که تا به حال هیچ چیز در موردشان نمی‌دانستند. یک دسته از این بیماری‌ها، عفونت‌های مختلف ناحیه تناسلی و ترشحات حاصل از آن است. البته همه ترشحات غیرطبیعی محسوب نمی‌شود و نیازی به درمان ندارد.
اگر همیشه راجع به این ترشحات سؤال‌هایی در ذهن‌تان داشتید و راحت نمی‌توانستید آنها را از پزشک خود بپرسید صحبت‌های دکتر آزیتا صفارزاده، متخصص زنان و فوق‌تخصص نازایی و لاپاراسکوپی را در این مورد از دست ندهید.

این ترشحات طبیعی است و درمان نمی‌خواهد

ترشحات در خانم‌ها به 2 گروه فیزیولوژیک و پاتولوژیک تقسیم می‌شود. ترشحات فیزیولوژیک معمولا از شروع اولین قاعدگی تا یائسگی به علت تخمک‌گذاری ایجاد می‌شود که شفاف، بی‌رنگ و کمی کش‌دار است و در حدود روز 10 تا 18 سیکل عادت ماهانه میزان‌شان افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت این ترشحات «استروژنیک» نامیده می‌شود و نشانه‌ای از تخمک‌گذاری است. حتی گاهی اوقات مقدارشان آنقدر زیاد است که فرد را به شک وامی‌دارد و مجبور می‌شود به مطب مراجعه کند درحالی که این ترشحات هیچ خطری ندارد.
دومین نوع از ترشحات فیزیولوژیک، ترشحات سفید رنگ به مقدار بسیار کم، بدون بو، تا حدی کش‌دار، پنیری و بدون خارش است. درواقع چون ناحیه واژن نزدیک به مقعد است درصد کمی احتمال رشد قارچ وجود دارد حتی در حالت عادی یک دختربچه 3ساله هم ممکن است به این قارچ مبتلا شود که هردوی این ترشحات طبیعی است و احتیاجی به درمان خاصی ندارد.
کدام ترشحات زنانه خطرناک است؟

خود درمانی کنیم یا نکنیم؟!

اگر ترشحات فیزیولوژیک، بدون بو، شفاف یا سفید باشد نیازی به مراجعه پزشکی وجود ندارد. کسانی که ترشحات خیلی روشن سفیدرنگ به هم چسبیده و پنیری و بدون بو و یک مختصر خارش دارند می‌توانند بدون مراجعه به پزشک 7 شب از داروی ضد قارچ موضعی کلوتریمازول استفاده کنند اما اگر خوب نشدند بهتر است دیگر این درمان را ادامه ندهند و به پزشک مراجعه کنند.
ترشحات پاتولوژیک نیز حتما نیاز به تشخیص و درمان پزشک دارد. بارها مشاهده شده است چون بیمار یک بار در گذشته مراجعه کرده بوده و درمان ضدقارچ گرفته بعد برای هر ترشحی به طور سرخود و بدون مشورت پزشک از همان درمان ضد قارچ استفاده می‌کند و وقتی به پزشک مراجعه می‌کند که متاسفانه وضعش از روز اول بدتر شده است. درحقیقت درمان هر ترشحی برحسب عامل پاتولوژیکش متفاوت است.
اگر شما بخواهید درمان میکروبی را برای قارچ به کار ببرید جواب نخواهد داد، پس بهتر است در شرایطی که بیمار ترشح زرد، سبز، کف‌آلود و بدبو دارد حتما به پزشک مراجعه کند چون اگر خوب درمان صورت نگیرد ممکن است منجر به ناباروری و حتی آبسه‌های لگنی شود. گاهی اوقات به دلیل عدم درمان مناسب حتی مجبور می‌شویم تخمدان‌ها، رحم یا حتی قسمتی از روده و بخشی از مثانه را خارج کنیم.

به علائم دقت کنید

ترشحات پاتولوژیک به چند دسته تقسیم می‌شود. این ترشحات ممکن است بر اثر یک قارچ بسیار شدید ایجاد شود. رنگ آنها سفید و مقدارشان بسیار زیاد است و گاهی اوقات آبکی و همراه با خارش فراوان و قرمز شدن ناحیه خارجی آلت تناسلی است. این بیماری کاندیدیاز نامیده می‌شود و احتیاج به درمان دارد. درمان آن معمولا با داروهای موضعی و خوراکی انجام می‌شود. دسته دیگر از ترشحات پاتولوژیک، ترشحات زردرنگ و بدبو است که بعضی اوقات با خارش بسیار زیاد همراه است.
خود این ترشحات انواع مختلفی دارد. یکی از آنها «میکس میکروبیال» (باکتری‌هایی از انواع مختلف) نامیده می‌شود. برخی دیگر بر اثر باکتری «گاردنلا» یا گاهی اوقات حتی «تریکوموناس» ایجاد می‌شود که یک موجود تک‌یاخته‌ای است و خارش فراوان ایجاد می‌کند. در هر صورت معمولا درمان این ترشحات با داروی مترونیدازول است که به صورت موضعی و خوراکی استفاده می‌شود.

آنتی‌بیوتیک‌ها احتمال قارچ را بالا می‌برند؟!

از آنجایی که خوددرمانی در ایران خیلی رایج است خیلی اوقات بیمار 2 تا 4 روز آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کند و علائم بیماری که کاهش پیدا کرد دیگر آن را قطع می‌کند. با این کار کمی از میکروب‌های ناحیه واژن از بین می‌روند اما چون درمان کامل نشده برخی از آنها زنده می‌مانند و به آنتی‌بیوتیک مقاوم می‌شوند. به همین دلیل بیمار هر نوع آنتی‌بیوتیکی هم که مصرف می‌کند متاسفانه این چرک قطع نمی‌شود و حتی ممکن است مجبور شویم جراحی انجام دهیم. آنتی‌بیوتیک حداقل برای 7 روز باید مصرف شود و بعد اگر پزشک صلاح دید قطع شود. مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
جالب است بدانید با خوردن آنتی‌بیوتیک احتمال ایجاد قارچ در ناحیه واژن بالا می‌رود. در واژن یک باسیل یا میکروب محافظ به نام «دودرلن» وجود دارد. این باسیل حافظ و نگهبان واژن است و نمی‌گذارد میکروب‌های دیگر وارد آن قسمت شوند و تا حدودی جلوی رشد قارچ را می‌گیرد اما زمانی که برای درمان یک بیماری مانند آنفلوآنزا یا سینوزیت و... آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنیم متاسفانه این باسیل خوب از بین می‌رود بنابراین احتمال رشد قارچ در ناحیه واژن زیاد می‌شود. بسیاری اوقات وقتی برای بیمار آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود مجبور می‌شویم به دلیل خارشی که دارد یک داروی ضدقارچ هم به او بدهیم تا اذیت نشود.

این عفونت باعث نازایی می‌شود!

ترشحات دیگری نیز وجود دارد که سبزرنگ یا زرد متمایل به سبز است که آن هم به علت «تریکوموناس»، «گونورآ» یا همان سوزاک می‌تواند ایجاد شود. این ترشحات درمان خاص خود را دارد که به خصوص اگر سوزاک باشد درمان پنی‌سیلین لازم است و اگر تریکوموناس باشد درمان با مترونیدازول باید انجام شود.
در این موارد نیز زن و شوهر باید هر دو تحت درمان قرار گیرند. اگر این ترشحات در بیمار تکرار شود توصیه می‌شود علاوه بر درمان، یکسری آزمایش‌های کلی دیگر از نظر بررسی هپاتیت، ایدز و... نیز داده شود چون بیماری‌های STD بیماری‌هایی هستند که از طریق تماس جنسی منتقل می‌شوند و ممکن است باعث نازایی و عقیمی در مردها و زن‌ها شوند یعنی ممکن است در پروستات آقایان تکثیر شده یا باعث بسته شدن لوله‌های رحمی در خانم‌ها شوند.

شوهر هم باید درمان شود!

در مورد ترشحات پاتولوژیک به خصوص در قسمت ترشحات زردرنگ حتما باید درمان همسر را هم به یاد داشت چراکه این باکتری‌ها با رابطه جنسی به همسر هم منتقل می‌شود و اگر همسر درمان نشود می‌تواند در پروستات او باقی بماند و بعد دوباره با رابطه زناشویی به خانم منتقل شود. خیلی از خانم‌ها پس از مراجعه به پزشک و دریافت دارو درمان می‌شوند اما بعد از اولین نزدیکی دوباره این عفونت به آنها منتقل می‌شود و دوباره علائم بیماری در آنها ایجاد می‌شود. در مورد عفونت زردرنگ و بودار باید زن و شوهر هر دو تحت درمان کافی و مناسب قرار بگیرند.
کدام ترشحات زنانه خطرناک است؟

چرا با مصرف داروهای ضدبارداری احتمال عفونت قارچی بالا می‌رود؟

داروهای ضدبارداری هم متاسفانه در عده محدودی باعث افزایش رشد قارچ می‌شود زیرا کسانی که داروهای ضدبارداری استفاده می‌کنند معمولا قبلا از کاندوم استفاده می‌کردند و با کنار گذاشتن آن اگر عفونتی در همسرشان باشد به آنها منتقل می‌شود و احتمال ایجاد قارچ افزایش پیدا می‌کند اما این داروها خود به تنهایی عامل افزایش رشد قارچ نیست. استرس نیز از آنجایی که روی سیستم ایمنی اثر می‌گذارد باعث افزایش کل عفونت‌ها در تمام بدن می‌شود، یعنی سیستم ایمنی که ضعیف شود فرد بیشتر دچار سینوزیت، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و... می‌شود و مجبور می‌شود آنتی‌بیوتیک مصرف کند بنابراین احتمال ایجاد قارچ هم بیشتر می‌شود. اما اینطور نیست که بگوییم هر فردی که استرس دارد حتما عفونت واژینال می‌گیرد.

خانم‌های یائسه هم ممکن است مبتلا شوند

از آنجایی که ترشحات فیزیولوژیک در خانم‌های یائسه کمتر است و محیط واژن خشک است، معمولا عفونت‌های شدید در این افراد کمتر اتفاق می‌افتد اما گاهی اوقات و به صورت نادر شاهد عفونت‌های خیلی شدید در خانم‌های یائسه هم هستیم بنابراین نمی‌توان گفت که اصلا عفونت نمی‌گیرند بلکه فقط کمتر دچار آن می‌شوند اما در هر حال آنها هم باید به پزشک مراجعه کنند. کسانی که ازدواج نکرده‌اند چون رابطه زناشویی ندارند به جز قارچ عفونت دیگری نمی‌گیرند.

ترشحات زمان بارداری به سختی درمان می‌شود

نوع ترشحات در زمان بارداری تفاوتی با سایر مواقع ندارد فقط اینکه در بارداری اتفاق بدی که می‌افتد این است که سیستم ایمنی ضعیف می‌شود. بیمارانی هستند که در تمام مدت بارداری‌شان ترشحات زرد رنگ دارند که پزشک برای درمان آنها انواع آنتی‌بیوتیک‌ها را تجویز می‌کند اما یا خوب نمی‌شوند یا اگر هم خوب شوند باز بعد از مدتی ترشحات‌شان بازمی‌گردد اما به محض اینکه زایمان می‌کنند و بعد از یک تا 3 ماه که ویزیت می‌شوند می‌گویند ما اصلا دیگر اثری از آن ترشحات نمی‌بینیم.
دلیلش این است که بعد از زایمان سیستم ایمنی بدن دوباره به حالت عادی برمی‌گردد. اما در کل درمان‌هایی را که در دوره بارداری می‌توانیم برای خانم باردار انجام دهیم متفاوت است. در 3 ماهه اول خیلی از داروهای خوراکی و آنتی‌بیوتیک‌ها را ترجیح می‌دهیم برای بیمار تجویز نکنیم و از طریق درمان موضعی درمان صورت گیرد. همین باعث می‌شود کمی تاخیر در درمان پیش بیاید و نتوانیم این ترشحات زردرنگ را تا موقع زایمان کامل برطرف کنیم اما 90 درصد این ترشحات بعد از زایمان خود به خود برطرف می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا خيرتون بده. مطلب خيلي مفيدي بود. اما چرا از اثرات استرس و فعال شدن قارچ‌ها صحبتي نكرده بودين؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگه خیییییییییییییییییلی خوب بود
        عاشقتم مجله

    • بدون نام

      مرسی خیلی خوب بود...

    • بدون نام

      واقعا مفید بود.
      تشکرمجله جون

    • ali

      کاریر چقدربیکاری حواست باشه!!!!!!!!!!!!!!

    • آرا

      سلام ازاطلاعات مفيدات متشكرم

    • ساناز

      نتیجه نگرفتم

    • زیبا

      سلام ممنون از مطالب مفیدتون ببخشید من 1 سوال داشتم :
      ترشحات زردرنگ بدون خارش و سوزش و بدون بو هم نشانه عفونت هست ؟
      خواهش میکنم جواب بدید
      ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همين سوالو داشتم

    • داوود

      عالی بود

    • ناني

      سلام اگه ترشح خيلي نرمال و عادي باشه اما يهو غليظ تر بشه و گاهي اوقات تيره تر تقريبا رگه هاي قهوه اي روشن بشه اما بدون هيچ سوزش و بوي بد اونوقت مشكل چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • aty

      سوالی ک داشتم اینه ک در چ مواقعی ترشحات خیلی رقیق و تیره مایل ب قهوه ای میشن.بدون هیچ علایم خارشو سوزشو التهابو درد زیر شکم.ودرمانش چی میتونه باشه.این ترشحات بلافاصله بعد از قاعدگی تغییر رنگ ندادن و تغییر رنگ اونها قبل قاعدگی هم نیس.لطفا جواب بدید

    • سارينا

      سلام خسته نباشيد ببخشيد من وقتي آب بدنم کم ميشه رحمم زود خشک ميشه و اين خشکي خيلي اذيتم ميکنه،در ضمن من اصلا ترشحات ندارم گاهي اوقات فقط آب سفيد رنگ از بدنم مياد دکترم هم با معاينه به من ميگويد رحم من پر عفونت است انواع دارو ها را مصرف کردم ولي خوب نميشوم علت چيست

    • ستایش

      سلام
      من چند روزی می شه که دچار یک نوع ترشح به رنگ قهوه ای شدم
      ترشحم آبکیه و بویه بدی نداره
      می خواستم بدونم علتش چیه ممنون می شم اگه هرچه زودتر جواب سءوالم رو بدونم
      ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام این ترشحات قهوه ای رنگ رودخترهام دارندیافقط زن ها؟

    • سلام

      Chashm

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نشانه های ترشحات غیر طبیعی:

        - واژینوز. ترشحات واژن زرد، سبز و یا خاکستری می شود که نشان دهنده ی عفونت باکتریایی واژن است. یکی دیگر از نشانه های این عفونت، ترشحات همراه با بوی بد ماهی است.

        - عفونت قارچی. ترشحات سفید رنگ وبه صورت تکه های پنیر از علائم عفونت قارچی است. و فرد معمولاً در ناحیه واژن احساس خارش و تورم دارد.

        - تریکوموناسیس. ترشحات به صورت کف و همراه با بوی بسیار بد و شبیه به بوی تخم مرغ فاسد از نشانه های تریکوموناسیس است که یک بیماری مقاربتی است.

        - کلامیدیا یا سوزاک. اگر شما وقتی که حامله هستید و یا در وسط دوره قاعدگی خود، با یک افزایش ناگهانی در مقدار ترشحات مهبل مواجه شدی،د می تواند نشانه ی یکی از این بیماری های مقاربتی مانند کلامیدیا یا سوزاک باشد که هنگام ادرار کردن، همراه با احساس سوزش است.

        پزشک هرگونه تغییرات در ترشحات واژن را مورد ارزیابی قرار می دهد. عفونت های واژن و بیماری های مقاربتی ، معمولاً قابل درمان هستند.

        برای پیشگیری از ترشحات غیر طبیعی واژن، همیشه واژن را تمیز و خشک نگه دارید، از دوش واژن (شست و شوی واژن با مایع) پرهیز کنید، هنگام مقاربت از کاندوم استفاده کنید، از محصولات بهداشتی زنانه، صابون و پد های معطر استفاده نمایید. رعایت بهداشت شخصی و روابط جنسی ایمن، بهترین راه برای حفظ سلامت ترشحات واژن است.

    • پری

      من ترشح سفیدرنگ وبدبودارم.درمانش چیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همین سوالو دارم خواهشن جواب بدین

      • محدثه

        سلام ! منم هم همین مشکل رو داشتم این یه بیماریه عفونیه و باید به دکتر مراجعه کنیم

    • سحرناز

      ممنون.مفيد بود

    • مریم

      من هر دفعه ترشحم فرق داره چ کار کنم

    • رويا

      ممنون بابت اطلاعات خوبتون

    • ارسلان

      علی بود ممنون سایت بهتر بود ما خبر نداشتیم دوستان

    • آیسان

      سلام
      من چند روز ترشحات قهوهای داشتم و خودسرانه به مدت 5 روز کلوتریمازول 1% واژینال مصرف کردم وهر بار که این دارو از بدنم خارج میشه لکه های قرمز توش میبینم که رنگ خونه، میشه راهنماییم کنید چکار کنم؟
      ممنون

    • بدون نام

      سلام از مطالب مفیدتون ممنونم اما سوال من :چرا ترشحات من بدون هیچ خارش سوزشی ب رنگ قهوه ای درامدن
      ممنونم

    • یه رهگذر

      ممنون
      فقط اگه این ترشحات زرد رنگ، رقیق و بدبو باشند و قبل از اولین عادت یعنی قبل از بلوغ باشند و در ضمن همراه با خارش باشند چگونه است ؟ نیاز به درمان دارد؟ لطفا جواب بدید.

    • زیبا

      مرسی بابت اطلاعات اگه از داروی مترونیدازول استفاده شود کافیست تا چه مدت
      این دارو نیاز به نخسه پزشک داره یا دارو خونه بدون نخسه میده مرسی

    • بدون نام

      اگر قبل از قائدکی دچار ترشحات زرد کمرنگ شویم آیا این مشکل عادی است؟ ممنون می شوم اگر جواب دهید

    • بدون نام

      سلام ازاطلاعاتي كه ميدين بسيار ممنونم يك سوال داشتم اگه ترشحات زردرنك وابكي وبدون بو همراه كمي خون باشه علتش جيه البته من اين رو بگم بنا به دستو ر وتجويز پزشكم امبول تستسترون زدمويك سري داروها به اسم گلو كزاسيلين ومترونيدازول مصرف كردم ميتونه عوارض داروها باشه ممنونم

    • مهسا

      سلام' اگه ترشحات زردرنگ ولی بدون بو و سوزش خوارش باشه' عفونی؟ ممنون

    • بدون نام

      من ترشحات بد بو و سفید رنگ دارم چی کار کنم؟؟؟

    • زهرا

      من گاهي اوقات ترشح زرد رنگ و بد بويي دارم و اصلا سوزش يا خارش ندارم.ايا عفونت دارم؟؟

    • نگین

      سلام من چند روزه ترشحم ابکی شده ولی اصلا بو نداره لطفا راهنمایی کنید

    • مرجان

      ترشحات زرد رنگ خطرناکه???

    • ازاده

      سلام. من زمانی که ارضا میشوم و یا خود ارضایی میکنم ترشحاتم به صورت ابی شفاف میپاچد، و شدت پاچیدن زیاد است بصورت خیلی غیر عادی، ایا من مریض هستم؟ اگر مشکلی هست خود ارضاعی برای من خطرناک نیست؟لطفا راهنماییم کنید،ممنون

      پاسخ ها

      • ر

        خودارضایی عوارص روحی وبهداشتی داره بجای این کارا شوهرکن طبیعی بهت

    • بدون نام

      ممنون

    • عسل

      سلام
      گاهی اوقات درترشحاتم رگه های قهوه ای مثل خون دیده میشه.علتش چیه

    • سونیا

      سلام ببخشید من یک سالی درگیر بیماری شدم هرچقدر سونوگرافی میدم میگن سالمم اما ترشحات غلیظ با رنگ تیره ژله ای دارم وگاهی درقسمت پشت پهلوها درد دارم,اما دکتر میگه مشکلی نداری,میشه راهنماییم کنید باتشکر

    • مهسا

      سلام من چندروزی بود که لباس زیرم رو به دلیل شرایطی نتوانستم عوض کنم و بعد از آن متوجه شدم ترشحم به رنگ قهوه ای تبدیل شده خواهش میکنم زودتر جوابم رو بدید ازنگرانی دارم میمیرم.مرسی

    • zahra

      سلام من چندوقته بعداز پریودیم ترشحات قهوه ای رنگ دارم,مث اواخر پریودی,میخواستم بدونم دلیلش چیه؟

    • بدون نام

      سلام من ی دوماه تو طول پریودیم 17روز بود.اما بعد از اون 2ماهه ک پریود نمیشم دخترم هستم ترشح سفید رنگ اما چسبون نیس و بدیی هم ندارد.لطفا کمکم کنسد

    • بدون نام

      سلام من ی دوماه تو طول پریودیم 17روز بود.اما بعد از اون 2ماهه ک پریود نمیشم دخترم هستم ترشح سفید رنگ اما چسبون نیس و بدیی هم ندارد.لطفا کمکم کنسد

    • معصومه

      مسائل اینچنینی خیلی زیاده لطفا به جای دنبال کردن مسائل کشورهای دیگه اول کشور خودمونو نجات بدیم نه اینکه به دنبال پیدا کردن عیوب دیگران باشیم مملکت خودمون پراز ایراده

      پاسخ ها

      • تخلعخف

        تو الان چی میگی ؟؟؟؟؟؟؟

    • مینا

      باسلام خانومی 30 ساله هستم 2سال است ازدواج کرده ام. ترشحاتم ژله ای و غلیظ است همراه با کمردرد ودل درد شدید. به دکتر مراجعه کردم به مدت 2 هفته قرص داکسی سایکلین100 و مترونیدازول صرف کردم عفونتم همچنان ادامه دارد دراین مدت رابطه نداشتم. درضمن زیرشکمم تیره شده همان قسمتی که درد دارد. خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید. باتشکر فراوان

    • سارا

      سلام من دختری ۱۲ساله ام و هنوز پریود نشد ام ولی ترشحات زیادی در قسمت مثانه دارم آیا ممکن پریود نشم؟؟این ترشحات غیر طبیعی هستند؟؟

    • فاطمه

      عزیزم خود ارضایی فعل حرامی ست ، کار حرام یعنی مجازات داره، خوب اینم منی است که همگام تحریک از شما خارج میشود ، لطفا هرچه زودتر ازدواج نمایید

      پاسخ ها

      • زینب

        قبل از حرام عوارض های زیادی داره حتما برین بخونین اونایی که خودارضایی میکنن بعد تو زندگی زناشویی به مشکل بر میخورید

    • بدون نام

      ممنونم

    • سامی

      سلام خسته نباشید من دقیقا چهارده روز پیش ازدواج کردم و هفت روز بعد از ازدواج خارش شدید داشتم و البته موقع نزدیکی متوجه شدم ک ترشحات پنیری سفید و بی بو دارم ک ب بدن همسرم چسبیده بود از اونجایی که ماه عسل رفته بودم و تعطیلات بود از مادرم پرسیدم و قرص فولوکونازوا 150گرفتم و دارم هر سه روز یک عدد استفاده میکنم.اما خ نگران هستم چون من زمان مجردی حتی عفونت ساده هم نداشتم و همیشه پریودیم منظم بوده .ب نظرتون همین قرص رو ادامه بدم؟تا کی؟

      پاسخ ها

      • ماما

        با سلام عزیزم این مشکل شما بعد عروسی طبیعی است ولی اگه ترشحات پنیری ادامه داشت باید از پماد داخلی هم استفاده کنید وقرص فلوکونازول .دیگه کافیه اگه علائم همچنان پایداره باید یه معاینه داخلی هم بشید

    • یاسمن

      سلام منم ترشحات زرد و همراه با خارش دارم لطفا کسی جواب منو بده

    • بدون نام

      من چن وقته ترشحات بی رنگ و بی بو دارم ک بعضی وقت ها خیلی زیاد میشه؟؟خطرناکه،؟؟لازممه بگم مجردم هسدم
      مشکل از چیه
      راهنمایی کنیر

    • آترینا

      سلام ببخشید امروز از واژنم یه ترشح خیلی عجیب اومد خیلی ببخشید ولی انگار تیکه پارچه سفید در اندازه 2در2 بود، عین پارچه تار و پودم داشت، خیلی ترسیدم حس بدی دارم، اولین بار چنین چیزی دیدم، چی میتونه باشه

      پاسخ ها

      • حمید

        وای به حال ما مردا

    • Maryam

      ســـلام و خسـته نبـاشیــد...خانومی۲۰ساله هسـتم.مشکلم اینه ک ترشح زرد و بدبو دارم..ایا این غیرطبیعیه؟؟ که بـه پـزشک مراجعه کنم

    • مریــــم

      سـلام..ترشح زرد و بدبو دارم...و خیلی زیادم هست..لطفا راهنمایی کنیـد چیکار کنم ک رفع یشه...ممنون

      پاسخ ها

      • ماما

        اگه ازدواج کردید نزد یه متخصص ویا ماما برید درمان شما خیلی ساده است واگه مجردید نوع ترشحات مهمه مثلا غلیظه یا آبکی وآیا زیر دل درد هم دارید؟

    • سارا

      سلام من دخترم و 15 سالمه دو سه روزه که این ترشحات برای من به رنگ زرد شده اما بوی بدی نداره خواهش میکنم راهنماییم کنین میترسم مریض شده باشم

    • ناشناس

      سلام.من ۱۲سالمه و ترشحات زرد رنگ و بی بو به همراه خارش خیلی زیاد دارم.نتیجش چی میشه؟یعنی عفونت دارم ؟

    • مهسا

      سلام ببخشید من تازگی ها عمل لاپاراسکوپی نازایی انجام دادم وظاهرمشکلی نبوده فقط عفونت دارم که اونم ترشحات خیلی کم سفیدرنگ وبدون بو هستش میخواستم بدونم امکانش هست باردار نشم ضمن اینکه یکساله اقدام به بارداری کردم .لطفا جواب بدید.باتشکر

      پاسخ ها

      • ماما

        با سلام نه عزیزم اصلا نشونه عفونت نیست وربطی به باردار شدنتون نداره در صورتی عفونیه که خارش وبودار باشه واگه زیر دل دل به موقع نزدیکی دارید باید به پزشکتون برای عفونت مراجعه کنید

    • بدون نام

      تشکرر

    • بدون نام

      خوب بود ولی من چندروزه بعدازپریود لکه قهوای دارن باید چ کتنم

    • Rosha

      سلام.من27سالمه دخترهستم.ی وقتایی ترشحات ژله ای دارم.آلت تناسلیم بیشترمواقع بوی بدی داره لطفاکمکم کنیدهیچ خارش،سوزش و...ندارم ممنون

    • هانی

      سلام ،من زنی۳۰ ساله هستم دوهفته از موعد پریودم میگذره دوبار بی بی چک استفاده کردم و ازمایش بتا دادم که همش منفی بود هنوزم پریود نشدم چند روزم هست ترشحات شیری رنگ بدون بو دارم میخواستم ببینم احتمال عفونت یا کیست هست.لطفا کمکم کنید

      پاسخ ها

      • ماما

        با سلام اگه آزمایش بتا منفی بوده باید یه سونو بدید ویه دوره درمان عفونت بشید به متخصص مراجعه کنید

    • Bahar

      سلام ببخشید من نزدیک دو هفته است ترشحات سبز رنگی دارم.نه خیلی پررنگ ولی رنگ سبزش کاملا مشخصه مجرد هستم21 سالمه. میشه کمکم کنین باید چیکار کنم. ااصلا برای چی این ترشحات و دارم؟؟؟؟ خیلی میترسم

    • بدون نام

      سلام.حدود ده روزکه لکهایقهوهای تیره بادردشکم دارم علتش چی میتونه باشه

    • مریم

      سلام.من ترشح زرد بدون بو وخارش دارم هر سری پزشک واسم دارو تجویز میکونه قطع میشه ولی با اتمام دارو عود میکونه دلیلش چیه

    • ایلار

      سلاببخشیدمن چندروزترشعات سبزرنگ دارم با دل دردکمردردشدیدخیلی وقت تاریخ پریدیم عقب افتاده علایم چیست

    • بدون نام

      با سلام ترشع سفید رنگ وآبکی وبدون بو همراه با کمی خارش و درد زیر دل نشانه چیست با تشکر از سایت مفید تان

    • بدون نام

      باعرض سلام من دختری ۲۲ ساله چند روزی دچار ترشحات بیش از حد پنیری شکل و به رنگ سفید مایل به زرد شده ام این ترشحات اندازه دوبند انگشت به هم چسبیده است، و منو خیلی نگران کرده ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • سارا

      سلام وقت بخیر
      من چند روزی ست ترشح زیاد آبکی و مایل به سبز رنگ و گاهی پنیری دارم ممنون ميشم راهنمایی کنید درمانش چی هست؟

    • نگار

      من چند روزه ترشحات سفید رنگ بد بو دارم که شکمم هم در میکنه علتش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

    • نگار

      من چند روزه ترشحات سفید رنگ بد بو دارم که شکمم هم در میکنه علتش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ممنون از مجله

    • بدو ن نام

      عالی بود

    • sahar

      ترشح سفیدرنگ متمایل به زرد آبکی دارم موقع نزدیکی هم اولش درد دارم علتش چیه؟درمانش چطوریه
      ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من تازه عروسی کردم تقریبا ی ماه میشه و چند روزی هستش سوزش دادم و کمر درد ی بارم رفتم دسشویی ی مایه ای انگار شببه زرد بود دیدم نمیدونم چیکار کنم لطفا کمک کنین سلام

    • مونا

      خسته نباشیدببخشیدسوال دارم من الان 2روزه ترشحات قرمزرنگ دارم کمکم کنیدآیامشکل خواستی دارم

    • مینوووووو

      سلام وقتتون بخیر
      ممنون از سایت خوبتون
      ی سوالی داشتم ممنون میشم جوابمو بدین
      بنده 28سالمه و مجرد هستم ؛ترشحات واژنم خیلی زیاده
      ی مدت از داروی کلوتریمازول و مترونیدازول و فلوکونازول استفاده کردم که واقعا مفید بودند و دیگه خارس ندارم و حتی ترشحاتم بو ندارن و به رنگ طبعی ان الان
      ولی مشگلم اینه که ترشحات بی بو و طبیعیم خیلی زیاد شده طوریکه تند تند باید لباس زیرمو عوض کنم
      ممنون میشم راه حلی بهم معرفی کنید برای درمان

    • مهتاب

      چرا جواب سوالارو ندادید؟؟؟
      آخه این چ وضعشه

    • مهر

      سلام عذر میخوام ممنون بابت مطالب مفیدتون من کم رو هستم روم نمیشه دکتر زنان برم ممنون میشم راهنمایی کنید دختر18ساله هستم و مدتیه که ترشح دارم اولش سفد رنگ بود ولی حالا زرد کمرنگه و گاهی خیلی زیاد میشه بو نامطبوع تقریبا مشابه بوی پریود ایجاد میکنه

      پاسخ ها

      • ماما

        با سلام دختر خوبم خجالت نکش این مشکلاتو همه خونمها دارن ولی شما لطفا لباس زیرت گشادتر باشه واز پوشیدن لباس زیر تنگ خوداری کن وبهداشت رو بیشتر رعایت کن معذرت میخام باید از کرمهای موبر استفاده کنی و خودتو روزی سه بار با آب وسرکه سفید داخل آن بشوری البته تهیه این محلول داخل یه بطری یا آفتابه به ازای هریک قاشق سرکه سفید سه لیوار آب بریز وخودتو با اون بشور اگه خوب نشد به پزشک مراجعه کن

    • سمیرا

      سلام.من ترشحات سفید خیلی بدبودارم.به پزشک هم مراجعه کردم قرص مترونیدازول دادن ولی همین که قرص تموم میشه دوباره همین مشکلوپیدامیکنم.چیکارکنم

      پاسخ ها

      • ماما

        با سلام عزیزم شما نگفتید متاهل هستید یانه

    • ﺭﻳﺤﺎﻧﻪ

      ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ﺩﺧﺘﺮﻱ 13 ﺳﺎﻟﻪ ﻫﺴﺘﻢ ﻣﻦ ﺑﻌﺪﻱ اﺯ اﻭﻟﻴﻦ ﭘﺮﻳﻮﺩﻡ ﺗﺮﺷﺤﺎﺕ ﺯﺭﺩ ﺭﻧﮕﻜﻪ ﺧﻴﻠﻲ ﻛﻢ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﻗﻬﻮﻩ اﻱ ﻫﻢ ﻣﻴﺰﻧﺪ و ﺧﻴﻠﻲ ﺑﻮﻱ ﺑﺪﻱ ﻫﻢ ﺩاﺭﺩا ﻳﺎ ﻋﺎﺩﻱ اﺳﺖ و ﺑﻪ ﭘﺮﺳﻮﺩ ﺭﺑﻄ ﺩاﺭﺩ ﺧﺎﻫﺶ ﻣﻴﻜﻨﻢ ﻟﻂﻔﺎااااااااااااا ﺟﻮاﺑﻤﻮ ﺑﺪﻳﺪ ﺗﻮﺭﻭ ﺧﺪا

    • A'm

      سلام مطالبتون واقن عالی بود من تازه نامزد کردم ینی قبل نامزدیم با نامزدم رابطه داشتیم ولی دو سه ماهه ترشحات سفید پنیری مانند بد بو حین خالی شدن در نزدیکی اون ترشحاتم میاد ازچی میتونه باشه به دکتر مراجعه کنم!

    • مهدیه

      سلام من وقتی پریود میشم بعد از این ک تموم میشه ترشح سفید رنگ کمی بو دار دارم ک مدت مزارش ۲۰ ۲۵ روزه علتش چیست

    • Z.h

      من خانومی ۵۴ ساله هستم و دوران یائسه شده ام و ترشحاتم زرد است و کمی بو هم دارد گاهی اوقات در ترشحات خود رگ خونی می بینم علتش چیست؟؟؟

    • بدون نام

      من ترشح چسبناک وپنیری دارم سوزش خارش ندارم علت چیست

    • بدون نام

      سلام دختر۱۶ساله هستم من از ترشح وبوی بد آن ترشح سفید رنگ وهرموقع شورتم را نگاه میکنم میبینم خیسه من خیلی ناراحتم اگه بگین ممنون میشم

    • مرسل

      سلام ممنونم از معلومات خوب تو یه مشکل دارم خوش میشم اگرجواب منوبدین خانم هستم 27سالم است قارچ پنیری دارم برایم خطرناک است ب پزشک مراجعه کنم 8سال است باردار هم نشدم

    • بدون نام

      سلام مامانم ۶۷ سال سن دارند مدت ۲۵ سال است رحمشون برداشتن تا حالا مشکلی نداشتند چند روزی است که که زیاد و بد بو ترشح دارند دلیلش چیست؟ممنون

    • بدون نام

      ترشح سفید رنگ بدبو با لخته قهوه ای نشانه چیه

    • ستاره

      سلام.من درطول سال خیلی زیاددچارعفونت میشم که سفیدوپنیری شکل هست که باسرکه درمان میکنم ورفع میشه.ایااین دفعات زیادخطرناکه؟

    • آرام

      سلام .من عفونت آبکی به رنگ سفید شیری و خیلی بدبو دارم هرکاری میکنم از سرش راحت نمیشم لطفاً راهنماییم کنید

    • بدون نام

      سلام.خسته نباشید راجع به ترشح زرد رنگ همراه با خارش سوال داشتم.

    • mina

      سلام ترشح سبز البته در مجرد ها علامت چی میتونه باشه

    • بدون نام

      باسلام من نزدیک 8 ماهه ازدواج کردم بیشتر اوقات دچار عفونت میشم ولی زیاد توجه نکردم نزدیک دوماهه قبل پریودم دچار ترشهات پنیری شکل میشم ک خیلی عذاب اوره لطفا کمکم کنید

    • نادیا

      سلام خواهش میکنم جواب بدید من دختری 12 ساله ام که هنوز پریود نشدم ولی مدت زیادیه که ترشح های سفید و زرد دارم خیلی زیاد نه بو داره نه خارش دیگه خسته شدم خواهش میکنم جواب بدید

    • بدون نام

      سلام دختری ۲۱ساله ام مجرد، ترشح سفیدو ابکی خیلی دارم خارشو سوزش ندارم و کم بوی بدی داره.جواب بدین لطفا

    • ز

      سلام دوروزه ازم مایع زردمایل به سبزبدون بوو بدون سوزش ازبدنم خارج میشه .علتش چیه

    • فاطمه

      سلام من چهار ماهه ازدواج کردم این ماه سه روزهه از وقت پریودیم گذشته ولی به جاش ترشح سفید زیاد دارم علتش چیه

    • هانیه

      باسلام
      من دوماه از زایمانم میگذره ولی ترشحات آبکی و زرد رنگی دارم که بو هم داره.ولی نه خارش دارم و نه سوزش.میخاستم بدونم علتش چیه واینکه ایا باعث نازایی میشه؟

    • زهرا

      سلام من ۲۷ سالمه ترشح سفید رنگ دارم اما بدون بو وخارش ولی موقع به ارگاسم رسیدن زیر دلم خیلی درد میگیره دلیلش چیه ممنون میشم راهنماییم کنین

    • مریم

      سلام میخواستم بپرسم الان دوروزه وقتی نزدیکی میکنم حالت کف ازم میاد بیرون نشونه چیه سفید هست بدونه بو هم هست لطفا سری جواب بدین

    • ماندانا

      سلام خسته نباشید خواهش میکنم جواب بدید
      من یه دختر۱۹ ساله هستم و خجالتی متاسفانه خجالت میکشم به دکتر مراجعه کنم یه مدتیه که ترشحات پنیری شکل دارم و بد بو هم هستن خیلی نگرانم به نظرتون چی کار کنم؟

    • ارزو

      ترشح سبز رنگ و خارش و اینکه خیلی زیاده نشانه چیه باید چه بخورم خوب بشم ممنون میشم

    • بدون نام

      سلام من ۳۶ سالمه چند ماهی هست دچار عفونت شدم که شبیه اب هیچ رنگی نداره ولی بد بو هست وزیاد مجبورم از نوار بهداشتی استفاده کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

    • بدون نام

      سلام من ترشح اب رنگ دارم اما کم ولی حدود 15 یا 20 روز اینطوریم بعدش چند روز ترشح زیاد دارم دلیش چیه من متحل هستم ممنون میشم جواب بدید

    • بدون نام

      سلام مرسی

    • زینب

      سلام من خانمی 36 ساله متاهل هستم ترشح سفید پنیر مانند به شکل ریز ریز دارم علت چیه لطفا جواب بدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج