۷۷۸۰
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

پیشنهاد های ما برای مادران

بازی‌های خلاق برای کودکان موفق

هدف بعد از آگاهی و شناخت کودک نسبت به ویژگی‌های ظاهری خود این است که به او آموزش داده شود هر فرد نیازهایی دارد و برای برطرف کردن نیازهای خود باید تلاش کند. برای شروع این فعالیت، می‌توانید با سوال‌هاي زير شروع کنید.

بازی‌های خلاق برای کودکان موفق



بازی‌های خلاق برای کودکان موفق

مهارت‌های زندگی برای کودکان

  • نیاز‌ها
هدف بعد از آگاهی و شناخت کودک نسبت به ویژگی‌های ظاهری خود این است که به او آموزش داده شود هر فرد نیازهایی دارد و برای برطرف کردن نیازهای خود باید تلاش کند. برای شروع این فعالیت، می‌توانید با سوال‌هاي زير شروع کنید. وقتی گرسنه می‌شویم چه ‌می‌خوریم؟ برای اینکه بزرگ شویم چه کارهایی باید انجام دهیم؟ چه غذایی باید بخوریم تا سالم باشیم؟ اگر غذا نخوریم چه می‌شود؟ کی و کجا استراحت کنیم؟ برای اینکه در زمستان بیمار نشویم چه لباس‌هایی باید بپوشیم؟ و... .

در این فعالیت شما می‌توانید در رابطه با نیازهای مادی و روانی کودک سوال‌هایی مطرح کنید. زیرا هدف اين است كه با گفت‌وگو به کودک نشان داده شود هر فرد نیازهایی دارد، مانند خوراک، پوشاک، مسکن، تحصیل، توجه نامشروط و محبت دیگران. کودک در این فرآیند یاد می‌گیرد برای سلامت بودن باید نیاز‌هایش را برطرف کند و این امکان‌پذیر نیست مگر آن‌كه نخست بداند چه نیازهایی دارد. برای آموزش این مهارت، می‌توانید نمایشی ترتیب داده و نیازهای یک گیاه را به او نشان دهید یا از کودک بخواهید نقش یک گیاه را بازی کند و بگوید برای رشد چه چیزهایی می‌خواهد یا دانه‌هایی را با کمک کودک بکارید و مراحل جوانه زدن و رشد آن را مشاهده کنید یا از کودک بخواهید در این مورد نقاشی بکشد. حتی می‌توانید از نشان دادن نیازهای حیوانات برای توضیح این مهارت استفاده کنید. برای ارزشیابی نیز می‌توانید از سوالات زیر استفاده كنيد.

۱. چه چیزهایی یاد گرفتید؟
2.برای اینکه بزرگ شوید چه نیازهایی دارید؟
۳. چه کسانی نیازهای شما را برطرف می‌کنند؟
4.وقتی گرسنه هستید به چه چیزی نیاز دارید؟
۵.چه کار بايد بکنید تا نیاز تشنگی شما برطرف شود؟


عروسك انگشتي

وسایل لازم: دستکش‌ کهنه، ماژیک، خرده پارچه و تکه‌های کاغذ، نوار پارچه‌ای

استفاده از عروسک‌های انگشتی، حركت دادن انگشتان را به صورت خلاق در می‌آورد و قصه را جذاب می‌کند، به ویژه زمانی که کودک مجبور باشد در رختخواب بماند. برای ساختن عروسک انگشتی، انگشت‌های دستکش‌های کهنه را ببرید و با ماژیک و دیگر وسایل روی آنها صورت انسان یا حیوان را نقاشی کنید. از ماژیک برای کشیدن اجزایی مثل چشم، بینی، سبیل، مو و.... استفاده کنید. همچنین می‌توانید از نوار، نخ، کاغذ رنگی، روبان و تکه‌های پارچه براي تزئين اين عروسك‌ها استفاده کنید. عروسک‌هاي انگشتي را می‌توان با کاغذ یا نوار به اندازه انگشت کودک درست کرد. با تهيه عروسک‌های متعدد به کودکان کمک كنيد نمایش‌های شاد اجرا کنند.


منو ندیدی؟

شخصیت‌ها: عروسک انگشتی پسر (۲عدد)، عروسک انگشتی سگ

پسر کوچکی با سگش بیرون می‌آید و قدم می‌زند و آواز می‌خواند. (این دو عروسک در یک دست است.) سگ کوچولو ناگهان فرار می‌کند و می‌رود. (انگشت پایین می‌آید و پنهان می‌شود.) پسر فریاد می‌زند و صدایش را یکی از دوستانش می‌شنود و می‌آید تا ببیند چه اتفاقی افتاده (عروسک دیگر در دست دیگر است) و آنها با هم همه جا را می‌گردند. (همه جای اتاق را بگردید یا اگر کودک بیمار است همه جای رختخواب را بگردید و جست‌وجوی زیادی برای پیدا کردن سگ انجام دهید.) آنها سگ را پیدا می‌کنند. سگ را در جایی که برای کودکان خنده‌دار است بگذارید، مثل زیر قالیچه، داخل لیوان یا فنجان، پشت صندلی، زیر بالش و... حالا هر سه خوشحال و شاد می‌خندند. با این کار می‌توانید انگشتان و عضلات دست کودک را تقویت و هماهنگ کنید. همچنین می‌توانید از عروسک‌های اعضای خانواده خود استفاده کنید و به تعداد تمام انگشتان کودک شخصیت نمایش داشته باشید.


بيا با هم دوست باشیم

شخصیت‌ها: دو عروسک انگشتی دختر

دختر کوچک و تنهایی با خودش ترانه می‌خواند: « هر چه بتوانم بیشتر قد می‌کشم.» (انگشت را بالا بکشید) بعد می‌خواند: «مثل نخود ریز و کوچکم.» (انگشت را خم کنید) دختر دیگر از راه می‌رسد و سرش را تکان می‌دهد و می‌گوید: « سلام! من هم می‌توانم بازی کنم؟ » دختر دیگر می‌گوید: «سلام. بله می‌توانی.» هر دو انگشت با هم بلند و کوتاه می‌شوند یا تکان می‌خورند و هماهنگ پنهان می‌شوند. کودک در هر دو انگشت نشانه عروسک به دست می‌کند. به طوری که هر دست یک عروسک باشد. با این روش انگشتان هماهنگ می‌شوند و عضلات انگشتان تقویت می‌شوند.


نمایش موش و گربه

شخصیت‌ها: عروسک انگشتی گربه، عروسک انگشتی موش

گربه به خواب می‌رود. (انگشت مورد نظر خم می‌شود و می‌خوابد) موش کوچکی سر می‌رسد (عروسک موش در دست دیگر کودک یا در دست شماست) و می‌گوید: « آخ جان! حالا هرچقدر می‌خواهم بازی می‌کنم، چون گربه خواب است.» عروسک گربه خرناس می‌کشد و موش کوچولو ناگهان عطسه می‌کند. گربه هراسان بیدار می‌شود و می‌گوید: «کی آنجاست؟ آهان یک موش کوچولوی چاق و چله! الان می‌آيم می‌خورمت.» موش کوچولو فرار می‌کند. به این ترتيب یک نمایش بسيار ساده و شاد برای کودک اجرا می‌شود و چون خود کودک خالق آن است، لذت بیشتری از آن می‌برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج