۷۹۱۱
۵۰۲۸
۵۰۲۸
پ

براي آن‌كه زندگي طولاني‌تری داشته باشيد

افزایش عمر با یک سیب خوشمزه

مطالب زير نكات كوچك اما مهمي را به شما يادآوري مي‌كنند كه شايد بسيار عادي و پيش‌پاافتاده به نظر برسند اما تاثير زيادي بر وضعيت سلامت‌تان مي‌گذارند. شما مي‌توانيد با رعايت اين نكات مهم در هر سني كه هستيد احساس طراوت و شادابي كنيد

افزایش عمر با یک سیب خوشمزه

افزایش عمر با یک سیب خوشمزه

پله‌نوردي كنيد

سعي كنيد به‌جاي استفاده از آسانسور گاهي اوقات از پله‌ها استفاده كنيد. تحقيقاتي كه در دانشگاه ژنوا انجام شده نشان مي‌دهد، استفاده از پله مي‌تواند خطر مرگ انسان را به هر دليلي تا ۱۵ درصد كاهش دهد. عملكرد ريه، ميزان فشارخون و كلسترول شركت‌كنندگان در اين تحقيق تنها در طي ۱۲ هفته به وضعيت بسيار مناسبي رسيد و احتمال بروز مشكلات در آن‌ها كاهش يافت.


ذهن‌تان را آزاد كنيد

سعي كنيد هرروز به مدت 15 دقيقه به ذهن‌تان استراحت دهيد. يكي از تحقيقاتي كه در مجله علمي نيوساينس منتشر شده نشان مي‌دهد، مردمي كه در مجموع مدت 5 سال در طول شبانه‌روز به ذهن‌شان استراحت مي‌دهند از لحاظ سن بيولوژيكي 12 سال جوان‌تر از سن واقعي‌شان هستند. مطالعات ديگر در مورد عوامل ضدپيري توسط دكتر وينسنت گلام پاپا نشان داد، آزادسازي ذهن به‌طور منظم ميزان روند افزايش سن (هورمون كورتيزول) را تا ميانگين 47درصد كاهش مي‌دهد. به‌علاوه راحت گذاشتن ذهن از هرگونه مشغله و استرس باعث پيشرفت هورمون DHEA مي‌شود. اين هورمون مقاومت بدن را در مقابل بيماري‌ها افزايش مي‌دهد و روي خواب و خلق و خوي انسان تاثير مثبت مي‌گذارد و توانايي باروري و سيستم ايمني بدن را تا 98درصد افزايش مي‌دهد پس سعي كنيد آرام و راحت زندگي كنيد، سخت نگيريد، خوشحال باشيد تا بهتر و بيشتر زندگي كنيد.


حس همكاري، حس زندگي

تا جايي كه مي‌توانيد در جامعه و محيط كار اطراف‌تان فعاليت داشته باشيد. در تحقيقاتي كه گروه پزشكي لانگويتي انجام داد، محققان زندگي بيش از ۱۵۰۰ نفر كه در سال ۱۹۲۱، ۱۰ ساله بودند را زير نظر داشتند و دانشمندان كاليفرنيا اطلاعات مربوط به زندگي اين افراد را مورد بررسي قرار دادند و به اين نتيجه دست پيدا كردند كه لزوما اين‌كه مورد توجه ديگران باشيد يا در معرض ديد مردم قرار بگيريد به شما كمك نمي‌كند تا زندگي طولاني‌تري داشته باشيد اما اين حس همكاري و كمك به ديگران احساس خوبي را در شما به وجود مي‌آورد كه مي‌تواند به بهبود وضعيت روحي و رواني شما كمك كند و در واقع به سن شما بيفزايد.


سيب درماني

تا جايي كه مي‌توانيد سيب بخوريد. طبق مطالعاتي كه در دانشگاه هنگ‌‌كنگ چين صورت گرفت، ماده آنتي‌اكسيدانتي به نام پلي‌فنل در سيب وجود دارد كه تا 10 درصد اين ميوه را تازه‌تر نگه مي‌دارد و از خراب شدن آن جلوگيري مي‌كند بنابراين وقتي سيب مي‌خوريد اين ژن را از اين ميوه دريافت مي‌كنيد. محققان مي‌گويند، اين آنتي‌اكسيدانت ريشه پيري زودرس و عوامل بيماري‌زا را از بين مي‌برد و در سلامت بدن انسان تاثير بسياري مي‌گذارد. تحقيقات ديگري نشان مي‌دهد، زناني كه مرتبا سيب مي‌خورند 13 تا 22 درصد كمتر از ديگر زنان به خطر ابتلا به ناراحتي عروق و حملات قلبي دچار مي‌شوند.


شادابي با خوابي مناسب

تحقيقات اخير در مجله سلامت خواب نشان مي‌دهد، اگر مي‌خواهيد سالم باشيد شب‌ها حدود ۶ تا ۵/۶ ساعت خواب كافي داشته باشيد. يادتان باشد كه كمتر از ۵ ساعت خوابيدن براي شما كافي نيست و بيشتر از ۸ ساعت هم زمان زيادي براي خواب مناسب است. در طي آزمايش‌هاي طولاني كه روي ۴۵۹ زن در سان‌ديگو انجام گرفت بهترين ميزان سلامت در طول ۱۴ سال با زناني بود كه ميانگين ۵ تا ۵/۶ ساعت در شب مي‌خوابيدند البته زناني كه كمتر از ۵ ساعت يا بيشتر از ۶ ساعت مي‌خوابيدند از شادابي كمتري برخوردار بودند. پس اگر كمتر از ۸ ساعت مي‌خوابيد نيازي نيست خودتان را نگران كنيد چون شايد كمتر خوابيدن به نفع‌تان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج