۷۹۹۲
۶۷۸۷
۶۷۸۷
پ

دردسرهای جیك‌جیك مستونی

یخچال را پر از آذوقه زمستانی کنید!

تابستان فصل ميوه و سبزي است. تمام آن‌ها تازه و ارزان در بازار وجود دارند و مي‌توانيد به راحتي آن‌ها را تهيه كنيد اما براي فصل زمستان كه اين محصولات در دسترس‌تان نيستند هم بايد فكر كنيد. به جاي آن‌كه سبزي را در گراني خارج از فصل بخريد، مي‌توانيد آن را در فصل مناسب بخريد و براي فصول ديگر نگهداري كنيد.

یخچال را پر از آذوقه زمستانی کنید!

تابستان فصل ميوه و سبزي است. تمام آن‌ها تازه و ارزان در بازار وجود دارند و مي‌توانيد به راحتي آن‌ها را تهيه كنيد اما براي فصل زمستان كه اين محصولات در دسترس‌تان نيستند هم بايد فكر كنيد. به جاي آن‌كه سبزي را در گراني خارج از فصل بخريد، مي‌توانيد آن را در فصل مناسب بخريد و براي فصول ديگر نگهداري كنيد. فقط بايد نحوه درست انتخاب و نگهداري آن را بدانيد تا هم خواص آن در اثر نگهداري از دست نرود و هم عطر و بوي آن حفظ شود. علاوه‌بر آن بايد بدانيد هر كدام از اين محصولات براي چه غذايي مناسب‌ هستند.


یخچال را پر از آذوقه زمستانی کنید!

فلفل دلمه‌اي - ادكلن در قابلمه

فلفل دلمه‌اي را در هر فصلي مي‌توانيد پيدا كنيد اما آن‌ها در اين فصل تازه‌تر هستند

بهترين استفاده:

فلفل‌دلمه‌اي به هر غذايي عطر مي‌دهد. مي‌توانيد آن را در هر خوراكي استفاده كنيد يا لابه‌لاي گوشت به سيخ بكشيد و كباب كنيد. اگر فلفل شما تازه مانده مي‌توانيد آن را در سالاد هم خرد و استفاده كنيد.

  • چطور انتخاب كنيم؟
فلفل‌دلمه‌اي‌هاي قرمز همان سبزها هستند كه بالغ شده‌اند اما انواع زرد و نارنجي آن‌ها گونه ديگري است كه كمي شيرين‌تر است. موقع خريد بدون درنظر گرفتن رنگ، به پوست آن‌ها دقت كنيد. فلفل دلمه‌اي خوب پوست شفافي دارد، بدون چين‌چروك است و موقعي كه آن را فشار مي‌دهيد كاملا محكم و ترد است.
  • چطور ذخيره كنيم؟
فلفل‌ها را قبل از اين‌كه بشوييد در يك كيسه بگذاريد و در كشوي مخصوص ميوه و سبزي يخچال‌تان قرار دهيد. دقت كنيد كه حتما خشك باشند چون رطوبت باعث سريع خراب شدن آن‌ها مي‌شود.
  • طول عمر
فلفل‌دلمه‌اي‌هاي سبز حدود يك هفته با اين روش در يخچال مي‌مانند اما فلفل‌هاي قرمز و زرد را حداكثر ۴، ۵ روز مي‌توانيد در يخچال نگه‌داريد.


یخچال را پر از آذوقه زمستانی کنید!

بادنجـــان - بادنجان‌هاي چاق تلخ‌اند

خانم‌هاي ايراني هميشه به بادنجان نياز دارند؛ هم كبابي و هم سرخ شده براي خورش. با بادنجان خوب غذاهاي لذيذي مي‌توان درست كرد. از دستش ندهيد.

بهترين استفاده:

بادنجان‌ها را بعد از پوست كندن بشوييد و نمك بزنيد تا تلخي آن‌ها گرفته شود. بعد از اين‌كه خشك شدند آن‌ها را سرخ كنيد و در خورش يا خوراك استفاده كنيد. مي‌توانيد آن‌ها را بسته‌بندي كنيد و در فريزر بگذاريد و براي مصارف بعدي نگه‌داريد. مي‌توانيد بادنجان‌ها را بشوييد و با پوست روي گاز كباب كنيد. آن را ساطوري كنيد و براي درست كردن ميرزاقاسمي يا خوراك‌هاي ديگر استفاده كنيد. بادنجان كبابي را هم مي‌شود در فريزر نگه داشت.

  • چطور انتخاب كنيم؟
بادنجان خوب را وقتي در دست مي‌گيريد به نسبت اندازه‌اش سنگين‌تر به‌نظر مي‌آيد. سعي كنيد بادنجان‌هاي لاغرتر را انتخاب كنيد. بادنجان‌هاي چاق، هم هسته زياد دارند و هم احتمال تلخي در آن‌ها بيشتر است. پوست بادنجان بايد بنفش تيره و به اندازه كافي براق باشد. به سبز بودن ساقه و برگ‌هاي تازه و چسبيده به بادنجان هم دقت كنيد.
  • چطور ذخيره كنيم؟
بادنجان را بدون اين‌كه بشوييد در كيسه پلاستيكي بگذاريد و در كشوي ميوه‌هاي يخچال نگه‌داريد.
  • طول عمر
بادنجان تا ۵-۴ روز در يخچال سالم مي‌ماند. بايد سريع آن را مصرف كنيد چون بعد از آن تلخ مي‌شود.


یخچال را پر از آذوقه زمستانی کنید!

توت‌فرنگي - عجله كنيد! بعد از 2 روز مي‌ميرند!

اين ميوه‌ها مخصوص تابستان‌ هستند و در هيچ فصل ديگري پيدا نمي‌شوند، پس تا فرصت هست از آن‌ها استفاده كنيد.

بهترين استفاده:

اين ميوه‌ها به دليل شكل و رنگ زيبايي كه دارند براي تزئين شيريني‌ها مناسب هستند. مثلا براي تارت، پاي يا حتي به همراه بستني براي دسر. اگر حس كرديد اين ميوه‌ها در يخچال‌تان درحال خراب شدن هستند، به سرعت آن‌ها را تبديل به مربا و شربت كنيد. توت سفيد را مي‌توانيد در يك سيني بريزيد و زير آفتاب خشك كنيد. با اين ۲ روش اين ميوه‌ها را تا پايان سال خواهيد داشت.

  • چطور انتخاب كنيم؟
معمولا ميوه‌فروش‌ها ميوه‌هاي سالم را رو مي‌گذارند پس به آن‌ها اعتماد نكنيد. توت و توت‌فرنگي‌هايي كه در يك كاسه گذاشته‌شده‌اند و به‌نظر درشت و سالم مي‌آيند، معمولا فقط لايه روي آن‌ها قابل استفاده است. ميوه‌هاي زيري له و ريز و خراب هستند. از ميوه‌فروش بخواهيد اين ميوه‌ها را به مقداري كه مي‌خواهيد در كيسه بريزد و به شما بدهد. دقت كنيد اين ميوه‌ها له نشده باشند و دانه‌دانه آن‌ها قابل استفاده باشد. توت‌فرنگي بايد سفت و پر رنگ باشد. دقت كنيد توت‌ها حتما رسيده باشند چون توت نارس در خانه نمي‌رسد.
  • چطور ذخيره كنيم؟
توت‌ها را در ظرفشويي بريزيد، با دقت دانه‌هاي خراب را جدا كنيد و بقيه را بشوييد. توت‌هاي خراب، بقيه را هم خراب مي‌كنند. آن‌ها را جايي پهن كنيد تا كاملا خشك شوند و بعد در يك بشقاب كه روي آن را پوشانده‌ايد، در يخچال بگذاريد. توت‌فرنگي را نشسته در يك كيسه پلاستيكي در يخچال بگذاريد و هر بار به مقداري كه مي‌خواهيد مصرف كنيد بشوييد.
  • طول عمر
بر خلاف بسياري از ميوه‌ها، ميوه‌هاي اين خانواده بعد از چيدن نمي‌رسند. بنابر‌اين آن‌ها را كاملا رسيده مي‌چينند و به همين دليل بايد آن‌ها را به سرعت مصرف كنيد. توت حداكثر ۲ روز در يخچال مي‌ماند اما توت فرنگي با نگهداري درست تا ۵ روز هم در يخچال خواهد ماند.


یخچال را پر از آذوقه زمستانی کنید!

ميوه‌هاي تابستاني - چطور رسيده‌اش را تشخيص دهيم؟

هلو، زردآلو، آلو و شليل، ميوه‌هايي هستند كه در زمستان پيدا نمي‌شوند، پس تا مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد.

بهترين استفاده:

مي‌توانيد اين ميوه‌ها را در مربا يا انواع شيريني‌ها مصرف كنید اما در كنار این، می‌توانید آن‌ها را خشك و در تمام سال از آن‌ها استفاده كنید. آن‌ها را نصف كنید و در یك سینی در آفتاب بگذارید تا خشك شوند. علاوه‌بر این اگر میوه‌های‌تان خیلی رسیده هستند می‌توانید با آن‌ها لواشك درست كنید. آن‌ها را له كرده، با كمی نمك بجوشانید و كف یك سینی پهن كنید تا خشك شوند.

  • چطور انتخاب كنيم؟
اين ميوه‌ها را به آرامي فشار دهيد. بايد نه خيلي سفت باشند و نه نرم. اين ميوه‌ها بايد زدگي نداشته باشند و پوست‌شان كاملا صاف و يكنواخت باشد. ميوه را بو كنيد. ميوه خوب و سالم عطر بسيار خوبي دارد.
  • چطور ذخيره كنيم؟
اگر ميوه‌ها كمي سفت هستند مي‌توانيد آن‌ها را در دماي اتاق بگذاريد. در اين دما آن‌ها مي‌رسند اما اگر كاملا رسيده هستند، ميوه‌ها را در كيسه پلاستيكي بگذاريد و در يخچال نگه‌داريد.
  • طول عمر
آلو و هلو ۳ تا ۵ روز در يخچال مي‌مانند اما شليل را زودتر بايد مصرف كنيد.


یخچال را پر از آذوقه زمستانی کنید!

خیار - نگهداري در گرم‌ترين جاي يخچال

برعكس زمستان كه همه خيارها درختي و درشت هستند، در اين فصل مي‌توانيد خيارهاي بوته‌اي و قلمي هم پيدا كنيد.

بهترين استفاده:

حالا كه تابستان است، خنكي خيار دلچسب است. آن را در ماست يا سالاد استفاده كنيد. حالا كه خيارهاي كوچك و مناسب در بازار هست، مي‌توانيد آن‌ها را با نمك، كمي سركه، آب و سبزي‌هاي معطر در يك شيشه بگذاريد و با آن‌ها خيارشور خانگي درست كنيد.

  • چطور انتخاب كنيم؟
سعي كنيد خيارهاي كوچكي را انتخاب كنيد كه روي آن‌ها لكه يا چين‌وچروك نباشد، نرم نشده باشند و رنگ آن‌ها سبز تيره باشد. خيار كوچك‌تر، دانه‌هاي كمتري دارد. پوست خيار ويتامين A دارد، بنابر اين خيارهايي انتخاب كنيد كه پوست آن‌ها قابل خوردن باشد.
  • چطور ذخيره كنيم؟
خيار به دماي خيلي كم حساس است. بهتر است آن را در گرم‌ترين جاي يخچال نگه‌داريد، مثلا آن‌ها را در يك كيسه پلاستيكي بپيچيد و در قسمت جلوي يكي از طبقات يخچال نگه‌داريد.
  • طول عمر
خيار تا ۵ روز در يخچال سالم مي‌ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج