۸۲۵۲۱۴
۴ نظر
۵۰۵۹
۴ نظر
۵۰۵۹
پ

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

در میان تمام هوس‌های غذایی که وجود دارد، هوس شیرینی از همه بدتر است، مخصوصا زمانی که ببینید حتی یک ذره هم نمی‌توانید خودتان را کنترل کنید و سراغ شیرینی نروید!

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: در میان تمام هوس‌های غذایی که وجود دارد، هوس شیرینی از همه بدتر است، مخصوصا زمانی که ببینید حتی یک ذره هم نمی‌توانید خودتان را کنترل کنید و سراغ شیرینی نروید! هوس شیرینی، اصلی‌ترین مانع خفظ سبک زندگی سالم است که تاثیر مستقیم بر اعصاب و روان دارد.

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

شما با خوردن خوراکیهای شیرین، احساس شادی می‌کنید و لذت می‌برید و فکر می‌کنید این حس را با هیچ چیز دیگری نمی‌توانید جایگزین کنید. گهگاه هوس غذایی را کردن برای همه‌ی انسانها طبیعی است اما اگر تبدیل به یک پدیده‌ی همیشگی شود دیگر به نفع سلامتی نیست. اگر بدن‌تان مدام کشش به سمت خوردنی‌های شیرین دارد مطلب زیر را بخوانید تا بدانید مشکل از کجاست.

به اندازه کافی پروتئین مصرف نمی‌کنید

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

این تنها مغز نیست که بر تمایل به شیرینی اثر می‌گذارد، اگر رژیم غذایی شما جوری باشد که پروتئین مورد نیاز بدن‌تان را تامین نکند، هوس شما به خوردن غذاهای شیرین خیلی زیاد خواهد شد. پایین بودن سطح پروتئین می‌تواند موجب افت و خیزهای غیرنرمال در سطح قند خون شده و نیاز پیدا کنید از یک راه فوری که همان قند است، انرژی بدن‌تان را تامین کنید.

کالری کافی دریافت نمی‌کنید

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

خیلی از افراد با تصور اینکه با کاهش دریافت کالری می‌توانند به اندام و وزن ایده آل خود برسند، خود را در شرایط کمبود کالری قرار می‌دهند. به همین دلیل بدن‌شان به دنبال یک منبع فوری انرژی می‌گردد و طبیعتا سراغ غذاهای شیرین خواهد رفت.

زیاد نمک می‌خورید

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

شاید متوجه نشوید اما هر چه بیشتر به غذای‌تان نمک بزنید، میل‌تان به خوردن شیرینی بیشتر خواهد شد! فرقی نمی‌کند سالاد سالم خانگی‌تان را با نمک زیاد میل کنید یا برای ناهار فست فود (که معمولا نمک فراوانی دارد) خورده باشید، به هر حال اگر مصرف سدیم‌تان بیش از نیاز بدن‌تان باشد، ناخودآگاه هوس شیرینی خواهید کرد.

قند و شیرینی را کاملا حذف کرده‌اید

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

اگر مصرف شیرینی را کاملا حذف کرده باشید همین کارتان می‌تواند دلیل اصلی کشش‌تان به سمت شیرینی باشد. یک فرد معمولی نباید بیش از 9 قاشق چایخوری در روز قند مصرف کند که البته این میزان برای خانمها فقط 6 قاشق چایخوریست! اگر شما کمتر از این مقدار قند و شیرینی مصرف کنید احتمالا دچار هوس غیرقابل کنترلی در شیرینی‌جات خواهید شد.

حالت افسردگی دارید

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

اگر سطح سروتونین‌تان نامتعادل باشد کمی احساس افسردگی خواهید کرد و حس می‌کنید حال و حوصله ندارید و همین می‌تواند تمایل‌تان را به خوردن شیرینی‌جات زیاد کند. این فرارسان عصبی در کنترل خلق و خو اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر سطح سروتونین‌تان کمی بیشتر شود، شما احساس شادی خواهید کرد و کربوهیدرات موجود در خوراکیهای شیرین به راحتی این کار را برایتان انجام می‌دهد.

کمبود آهن دارید

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

پایین بودن سطح آهن در بدن می‌تواند باعث افت انرژی شده و فرد را دچار رخوت و بیحالی کند. وقتی کمبود انرژی داشته باشید به دنبال چیزی برای تامین انرژی فوری اما موقتی خواهید بود که قندها این کار را می‌کنند.

کمبود خواب دارید

چرا همیشه هوسِ شیرینی دارم؟

خوب نخوابیدن می‌تواند سبب ترشح هورمون گرسنگی شود که وادارتان می‌کند بیش از میزان نیازتان بخورید. کمبود خواب احساس خستگی و بیحالی نیز دربردارد که این هم باعث می‌شود هوس شیرینی کنید تا کمی انرژی بگیرید.

مغز شما هم نقش مهمی در هوس‌های غذایی‌تان دارد. خوردنی‌های شیرین می‌توانند سطح دوپامین را بالا ببرند. دوپامین بیشترین لذت را به شما می‌‌دهد که مغزتان نمی‌تواند آن را انکار کند!

منبع: recipes.timesofindia

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متشکرم. مفید بود

    • بدون نام

      من که از دست کوچولوهام و کمبود خواب هوس دایم پیدا کردم

    • بدون نام

      برترینها لطفا درباره رژیم گیاه خواری یه مطلبی بذار.ممنونم

      پاسخ ها

      • بی نام

        قبلا گذاشتن. سرچ کنین پیدا می کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج