جاباما
۸۵۹۳۱۰
۴ نظر
۵۰۳۰
۴ نظر
۵۰۳۰
پ

این نشانه‌ها را جدی بگیرید و به دکتر بروید!

چه زمانی سرفه، تنها یک سرفه است یا یک سر درد، علامت مشکلی جدی است که باید به آن توجه کرد؟ در این مطلب به نشانه‌ها و علائمی اشاره می‌کنیم که باید آن‌ها را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: چه زمانی سرفه، تنها یک سرفه است یا یک سر درد، علامت مشکلی جدی است که باید به آن توجه کرد؟ در این مطلب به نشانه‌ها و علائمی اشاره می‌کنیم که باید آن‌ها را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید. گاهی یک علامت در یک قسمت از بدن ممکن است علامتی از یک مشکل در قسمتی دیگر از بدن باشد.

ضمنا، برخی از علائم غیر مرتبط که ممکن است به خودی خود جزئی باشند می‌توانند علامتی هشداردهنده از یک مشکل یا بیماری جدی‌تر باشند. به بدن‌تان گوش دهید، به تمام علائم آن توجه کنید، و با جزئیات کامل به پزشک‌تان توضیح دهید.

حمله قلبی

درد، فشار، چنگ زدگی و یا احساس پُری و سنگینی در وسط سینه که بیش از چند دقیقه طول بکشد، احساس درد یا ناراحتی در سایر قسمت‌های بالا تنه، تنگی نفس، عرق سرد، حالت تهوع و یا سبُکی در سر.

این نشانه‌ها را جدی بگیرید و به دکتر بروید!

سکته مغزی

انحراف ناگهانی صورت، فلج ناگهانی دست، لکنت زبان، سرگیجه ناگهانی یا از دست دادن تعادل، بی‌حسی ناگهانی، از دست دادن بینایی، سر درد شدید و ناگهانی و اختلال حواس ناگهانی.

مشکلات ناحیه‌ی تناسلی

خونریزی یا لکه بینی بین دو پریود، خارش یا سوزش ناحیه‌ی تناسلی، درد یا احساس ناراحتی حین رابطه جنسی، خونریزی‌های شدید و دردناک در قاعدگی، لگن درد یا شکم درد شدید، ترشحات غیرعادی واژن، احساس سنگینی در پایین شکم، و تکرر ادرار یا نیاز فوری به ادرار کردن.

مشکلات سینه

ترشحات سینه، درد یا حساس شدن غیر عادی سینه‌ها، تغییراتی در نوک سینه یا پوست آن، گره یا ضخامتی در نزدیکی سینه یا قسمت زیر بغل.

مشکلات ریه

سرفه همراه با خون، تنگی نفس، مشکل در تنفس، سرفه‌های مزمن، تکرار برونشیت یا ذات الریه و خس خس سینه.

این نشانه‌ها را جدی بگیرید و به دکتر بروید!

مشکلات گوارشی

خونریزی مقعد، خون در مدفوع، مدفوع تیره، تغییرات در عادات دفع یا عدم توانایی در کنترل دفع، یبوست، اسهال، سوزش معده یا ریفلاکس اسید معده به مری و خون بالا آوردن.

مشکلات مثانه

ادرار کردن با درد یا به سختی، تکرر ادرار، عدم توانایی در کنترل مثانه، خون در ادرار، شب‌ها مکررا از خواب بیدار شدن برای ادرار کردن یا شب ادراری و یا نشت ادرار.

مشکلات پوستی

تغییر در خال‌های پوستی، مکررا قرمز شدن پوست صورت و گردن، زردی، ضایعات پوستی که برطرف نمی‌شوند یا درمان نمی‌شوند، رویش خال جدید روی پوست، و ضخیم شدن و قرمز شدن پوست با لکه‌های سفید.

مشکلات مفصلی یا عضلانی

درد‌های دائمی عضلانی و بدن درد همیشگی، کرختی یا سوزن سوزن شدن، حساس شدن، سفتی، تورم، التهاب و یا قرمزی اطراف مفصل، کاهش طیف حرکتی یا از دست دادن عملکرد هر یک از مفاصل یا عضلات.

این نشانه‌ها را جدی بگیرید و به دکتر بروید!

مشکلات هیجانی

اضطراب، افسردگی، خستگی، احساس تنش، کابوس‌های شبانه و مدام به فکر گذشته بودن، از دست دادن علاقه نسبت به فعالیت‌های عادی و همیشگی، افکار خودکُشی، توهم یا هپروت.

مشکلات سر درد

سر درد‌هایی که ناگهانی بروز می‌کنند، بدترین سر درد عمرتان، سر درد همراه با سرگیجه شدید، حالت تهوع، استفراغ و عدم توانایی در راه رفتن.

مشکلات خوردن یا مربوط به وزن

تنشنگی مفرط، دهیدراسیون، گرسنگی مفرط، کاهش وزن ناخواسته، پُرخوری، استفراغ، زیاد درگیر خوردن و کنترل وزن بودن، تصور نادرست از بدن خود، وسواس نسبت به ورزش، استفاده‌ی نادرست از ملین‌ها یا قرص‌های رژیمی و افسردگی.

منبع: medicinenet

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این اوصاف واسه ابریزش بینی هم باید نگران باشیم ،خدایی یه مدت هست مقالات و مطالب خوبی نمیزارین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا این علامت هایی که گفته شد خیلی کلی بودن و جامع
        بیشتر اوقات که بیماری قابل کنترل یا درمان نیست به این دلیله که بیمار دیر مراجعه کرده چون اصلا علائم رو نمیشناخته نه اینکه علائم نداشته

    • بدون نام

      كلا هميشه تحت نظر دكتر باشين! ولي اينم بدونين كه اغلبشون از تشخيص درست بيماري و اقدام به موقع عاجزند

    • sajjad

      من چند روز پیش خون بالا اوردم تو روشویی اولین کار و اخرین کارم این بود ک عکس گرفتم گذاشتم استوری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج