جاباما
۸۹۹۹
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

امنیت و راحتی را به اتاق نوزادتان بیاورید

مامان! من امنیت ندارم...

نیازهای نوزادان یکی از ضرورت‌های زندگی والدین آنها محسوب می‌شود. بچه‌ها به تختخواب امنی برای خوابیدن احتیاج دارند. به فضای امنی برای اینکه لباس‌ها و پوشک شان تعویض شود و البته جای راحتی برای نشستن پدر و مادرهایی که می‌خواهند به نوزادشان برسند.

مامان! من امنیت ندارم...
مامان! من امنیت ندارم...

نیازهای نوزادان یکی از ضرورت‌های زندگی والدین آنها محسوب می‌شود. بچه‌ها به تختخواب امنی برای خوابیدن احتیاج دارند. به فضای امنی برای اینکه لباس‌ها و پوشک شان تعویض شود و البته جای راحتی برای نشستن پدر و مادرهایی که می‌خواهند به نوزادشان برسند. نوزادان باید راحت و بی‌دغدغه در آغوش والدینشان قرار بگیرند و در بغل آنها تاب بخورند یا بخوابند. فراموش نکنید همه نیازهای نوزادان باید با امنیت صددرصد برای آنها تأمین شود تا همه چیز کاملا بر وفق مراد این موجودات کوچک دوست‌داشتنی باشد.


مامان! من امنیت ندارم...

وجود یک Rocking در اتاق نوزاد شاید حتی بسیار مهمتر از یک تختخواب یا میز تعویض نوزاد باشد. تحقیقات علمی نشان داده بچه‌ها برای سلامت جسم و روح نیاز فراوانی به این دارند که در آغوش پدر و مادر خود قرار بگیرند. بنابراین اگر شما به تازگی پدر و مادر شده‌اید و روزهای پراسترسی را از سر می‌گذرانید کار را برای خودتان راحت کنید. یک Rocking chair در اتاق نوزادتان بگذارید تا با او چیک تو چیک شوید. از نظر روحی و جسمی این اتفاق برای هر دوی شما بسیار مفید خواهد بود.


مامان! من امنیت ندارم...

نوزادان بیشتر وقت خود را در خواب سپری می‌کنند بنابراین یک تختخواب راحت جزو الزامات است. یک ننو یا یک گهواره متحرک می‌تواند گزینه معقولی در این خصوص باشد. البته این گهواره ها فقط به مدت چندماه برای بچه‌ها امن هستند یعنی دقیقا قبل از اینکه نوزاد شروع به غلت زدن و حرکت کردن کند. اگر شما همچنان قصد استفاده از گهواره را دارید پس در این مرحله باید از گهواره‌ای استفاده کنید که محکم باشد و به هیچ عنوان تکان نخورد. اگر هم ننوهای متحرک استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که آنها بیش از چند اینچ چپ و راست نمی‌روند طوری که اگر نوزاد شما در تختخوابش غلت زد سبکی بیش از حد تخت سبب سقوط او نشود!


مامان! من امنیت ندارم...

طبیعی است که نوزاد شما برای شیر خوردن شب هنگام چندین و چندبار از خواب بیدار شود. خب اینجا برای اینکه کار را برای خودتان راحت‌تر کنید از نوری استفاده کنید که از بالا درست روی شما و نوزادتان زوم شده باشد. بهتر است کلید این چراغ که ترجیحا دیواری آن توصیه می‌شود درست کنار در باشد تا قبل از ورود به اتاق آن را روشن کنید.


مامان! من امنیت ندارم...

استفاده از سرامیک و موزاییک به عنوان کفپوش اتاق کودک به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

اگر کف اتاق نوزادتان سرامیک یا موزاییک است آن را تمام و کمال با فرش بپوشانید. این امر برای امنیت فرزندتان جزو الزامات است.


مامان! من امنیت ندارم...

داخل تخت نوزاد را با تعداد بالش‌های زیاد و عروسک‌های مختلف به قصد تزئین پر نکنید. فقط زمان بازی و وقتی خودتان حواس‌تان به نوزاد هست اسباب‌بازی‌ها را در اختیار او بگذارید. بچه‌ها ممکن است روی بالش‌ها و اسباب‌بازی‌ها بروند و دور از چشم شما از بالای نرده تخت خم بشوند و اتفاق ناخوشایندی برای آنها بیفتد. یادتان باشد کنجکاوی نوزادان باعث می‌شود آنها خودشان را در موقعیت‌هایی قرار بدهند که برایشان خطرناک است و خطرناک‌تر اینکه آنها نمی‌توانند خودشان را بدون کمک شما از شر شرایط بد خلاص کنند. فقط کافی است حواس شما نباشد!


میز تعویض بچه موارد استفاده فراوانی دارد. برای همین دقت کنید تا بهترین آن را انتخاب کنید. میز تعویض را طوری انتخاب کنید که پایین آن قفسه داشته باشد. در این صورت امکان دسترسی شما به پوشک و لباس بچه خیلی راحت‌تر می‌شود چون درست زیر میز تعویض جا برای قرار دادن همه وسایل مورد نیاز وجود دارد. فراموش نکنید هنگامی که مشغول تعویض بچه هستید یا مشغول عوض کردن لباس او، اگر یک دست خود را برای برداشتن و گذاشتن وسایل آزاد گذاشته‌اید، دست دیگر را حتما دور و ا طراف بچه نگاه دارید تا مراقب او باشید.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

مامان! من امنیت ندارم...


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا ما 10 تا بچه توی یک اتاق زندگی می کردیم هیچ کدام از این چیزها را هم نداشتیم . هیچ طوری هم نشد. مگه بچه های حالا چه چیزی از ما سر دارند که باید این قدر حلوا حلواشان کنیم؟

    • Seeedeh nafas

      با نظر ناشناس موافقم.ایول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج