جاباما
۹۰۵۵۶۳
۱۲ نظر
۵۱۴۶
۱۲ نظر
۵۱۴۶
پ

لاغری به روش کرایو لیپولیز یا «مجسمه‌سازی سرد»

روش CoolSculpting به معنای «مجسمه‌سازی سرد» که با نام کرایو لیپولیز بیشتر شناخته می‌شود نیز یکی از روش‌های بسیار جدید برای کسانی است که می‌خواهند از چربی‌های موضعی خود خلاص شوند و روشی مورد تایید متخصصان پوست و جراحان پلاستیک نیز هست. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با هر آنچه که در مورد این روش از بین بردن چربی‌ها بدانید آشنا کنیم.

برترین‌ها: وقتی که پای روش‌های نوین و خلاقانه برای خلاص شدن از دست چربی‌های سمج به میان می‌آید، اغلب افراد زیادی آماده و مشتاق امتحان کردن هر چیزی برای لاغر شدن و تناسب اندام هستند. چه لیپوساکسن باشد، چه قرص‌های لاغری یا جراحی، به نظر می‌رسد که همواره روش‌های جدیدتری آن بیرون برای کاستن از کیلو‌های ناخواسته وجود دارد.

لاغری به روش کرایو لیپولیز یا «مجسمه‌سازی سرد»

روش CoolSculpting به معنای «مجسمه‌سازی سرد» که با نام کرایو لیپولیز بیشتر شناخته می‌شود نیز یکی از روش‌های بسیار جدید برای کسانی است که می‌خواهند از چربی‌های موضعی خود خلاص شوند و روشی مورد تایید متخصصان پوست و جراحان پلاستیک نیز هست. این روش برای خلاص شدن از غبغب، شکم نرم و شل و دیگر مشکلات موضعی که ظاهراً از دست آن‌ها خلاصی ندارید مناسب است. از این رو وقتی که ورزش و رژیم غذایی نتیجه مورد نظر را ندارند، روش دیگری نیز برای از بین بردن چربی وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با هر آنچه که در مورد این روش از بین بردن چربی‌ها بدانید آشنا کنیم.

روش CoolSculpting چیست؟

روش CoolSculpting یا کرایولیپولیز همانطور که نام آن نشان می‌دهد، ظاهراً چربی‌ها در نقطه خاصی از بدن را فریز می‌کند. علت این که می‌توان این روش را بدون صدمه دائمی به پوست، عضلات، اعصاب و دیگر سلول‌های منطقه فریز شده انجام داد این است که چربی نسبت به دیگر سلول‌های بدن حساسیت بیشتری به دما دارد. این بدان معناست که سلول‌های چربی زودتر دچار مرگ شده بدون این که آسیبی به دیگر سلول‌ها وارد شود.

در هنگام انجام این روش لاغری، یک دستگاه خنک کننده حدود یک ساعت به بدن شما متصل شده که مدت زمان آن به موضعی که نیاز به فریز کردن چربی نیاز دارد بستگی خواهد داشت. در طی این مدت، ۲۰ تا ۲۵ درصد از چربی موجود در منطقه مورد نظر، چانه یا شکم باشد یا بازوها، باسن یا پشت، فریز شده و از بین خواهد رفت. سپس در طی چند هفته آینده خودبخود از دست این سلول‌های مرده خلاص شده و بعد از این مدت شکل جدید بدن خود را خواهید دید.

روش CoolSculpting چگونه ابداع شده است؟

لاغری به روش کرایو لیپولیز یا «مجسمه‌سازی سرد»

داستان ابداع روش لاغری CoolSculpting بسیار جالب است. همه چیز با تحقیقات دو پزشک در کالج پزشکی هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوست، دکتر راکس اندرسون و دکتر دیتر مانشتین، شروع شد. این دو از مفهوم «popsicle panniculitis» آگاه بودند، حالتی که در آن بعد از خوردن بستنی یخی باعث از بین رفتن سلول‌های چربی در گونه‌ها می‌شود. همچنین در آن زمان بود که زنی مدعی شد در طول چند ساعت اسب سواری به شکل عریان در هوای سرد، بخشی از چربی‌های پهلوی خود را از دست داده است هر چند از انگیزه او از این کار خبری در دست نیست.

با داشتن این علم، دو پزشک مذکور این فرضیه را ساختند که می‌توان با کنترل قدرت سرما می‌توان از آن برای کاهش چربی در مناطق خاصی از بدن استفاده کرد. سپس این دو بعد از مشخص کردن بهترین دما برای از بین بردن سلول‌های چربی، روش CoolSculpting متولد شد. سپس سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال ۲۰۱۰ این روش را تایید کرده و از آن زمان به بعد روش CoolSculpting برای از بین بردن چربی‌های موضعی موجود است، همه‌اش هم به خاطر بستنی یخی!

هنگام انجام روش CoolSculpting کاملاً بیدار و هوشیار هستید

یکی از چیز‌هایی که طرفداران روش CoolSculpting به آن به عنوان مزیت این روش اشاره می‌کنند، غیرتهاجمی بودن آن است به خصوص در مقایسه با روش‌های دیگری مانند لیپوساکشن. در واقع CoolSculpting کمتر شبیه یک جراحی و بیشتر شبیه یک لایه برداری پوستی است. جین ویکرز، متخصص کرایو لیپولیز در این باره می‌گوید: «شبیه روش درمان در مراکز آب درمانی است». از این رو لازم نیست که برای انجام این روش درمانی از دارو‌های بیهوشی تزریقی یا حتی دارو‌های بی‌حس کننده موضعی برای جلوگیری از احساس درد استفاده شود.

این خاصیت در شرایطی که کرایو لیپولیز در واقع سلول‌های چربی را می‌کشد بسیار خیره‌کننده است. برای بسیاری، روش CoolSculpting یک تجربه آرامش‌بخش است با کمترین احساس ناراحتی و آماده‌سازی و انجام ساده. ویکرز در این باره چنین گفته است: «تختخواب گرم می‌شود، ملحفه و چیز‌های دیگر نیز داریم. می‌توانید کتاب بخوانید، تلویزیون تماشا کنید یا حتی یک چرت کوتاه بزنید. بعد از آن می‌توانید به هر برنامه‌ای که از قبل برای آن روز داشته‌اید بازگردید». این روش بسیار ساده‌تر از وارد کردن یک لوله به زیر پوشت و وکیوم کردن چربی‌هاست.

برخی افراد ممکن است هنگام انجام کرایو لیپولیز احساس درد داشته باشند

همه افراد هنگام انجام روش کرایولیپولیز احساس آرامش و بدون دردی نخواهند داشت. راشل جیکوبی زولدان بیماری است که تجربه ناخوشایندی از این روش داشته است: «درد بدی از ماشین بزرگی که شکم مرا می‌مکید داشتم به بدترین شکل ممکن غیرقابل توصیف بود». البته او بعد از ده دقیقه از شروع این روش کاملاً بی‌حس شده و توانست به آرامش برسد.

وی می‌گوید ماساژی که پس از اتمام این روش برای کاهش التهاب و افزایش تاثیر درمان انجام داده دردناک‌تر بوده است. وی از دو دقیقه ماساژ به عنوان دردناکترین لحظات زندگی خود یاد می‌کند که باعث شده اشک از چشم‌های جاری شود. برخی نیز پس از این انجام روش CoolSculpting با التهاب موضع مواجه می‌شوند.

روش CoolSculpting باعث کاهش وزن به مقدار قابل توجهی نمی‌شود

لاغری به روش کرایو لیپولیز یا «مجسمه‌سازی سرد»

شاید فکر کنید از آنجایی که CoolSculpting چربی‌های شما را منجمد می‌کند و بدن رفته رفته از دست آن سلول‌های مرده خلاص می‌شود در نتیجه انجام آن وزن زیادی از دست خواهید داد. شاید این موضوع منطقی به نظر برسد، زیرا وقتی که به روش متداول از طریق ورزش و رژیم غذایی چربی می‌سوزانید از وزن شما کاسته می‌شود. اما در کمال ناباوری وقتی که پای CoolSculpting به میان می‌آید، چنین چیزی صدق نمی‌کند.

به گفته کارشناسان، در این روش اگر چه تا ۲۵ درصد از چربی‌های موضع مورد نظر منجمد شده و از بین می‌روند، اما با کاهش وزن محسوسی همراه نخواهد بود. اما این به معنای موثر نبودن این روش نیست، زیرا بعد از انجام CoolSculpting متوجه کاهش سایز خود بدون اینکه وزن چندانی کم کرده باشید می‌شوید. در برخی موارد، بیماران تا کاهش دو سایز را نیز تجربه کرده‌اند.

افراد مختلف نتایج متفاوتی از CoolSculpting می‌گیرند

بدن افراد از لحاظ اندازه، شکل، فنوتیپ و هزاران فاکتور دیگر با هم متفاوت بوده و واکنش آن‌ها به روش کرایو لیپولیز نیز متفاوت خواهد بود. بدین ترتیب در برخی افراد دیده شده که نتایج قبل و بعد از انجام روش CoolSculpting تفاوت چندانی با هم ندارند که این مورد یکی از نقاط ضعف این روش به شمار می‌آید. بدین ترتیب در بهترین حالت در این روش با کاهش ملایم مقدار چربی، کاهش مختصر قطر کمر و کاهش برآمدگی در برخی از نقاط بدن مواجه خواهید شد.

نکته امیدوار کننده، اما این است که می‌توانید بار‌ها روی یک موضع از بدن خود از این روش چربی‌زدایی استفاده کنید که با افزایش تاثیر روش کرایو لیپولیز و نتایج محسوس‌تر همراه خواهد شد.

روش CoolSculpting برای همه مناسب نیست

اگر چه CoolSculpting درمانی بسیار ساده است، اما برای همه مناسب نیست. برای گرفتن بهترین نتیجه در این روش باید فاصله زیادی با وزن ایده‌آل خود نداشته باشید. به گفته کارشناسان، این روش بهترین نتیجه را در زنانی دارد که ۷ تا ۱۰ کیلوگرم از وزن ایده‌آل خود چاق‌تر هستند. این بدان معنا نیست که اگر وزن شما از این مقدار بیشتر باشد نمی‌توانید CoolSculpting انجام دهید، اما تاثیر این روش برای افرادی که در آن محدوده وزنی گفته شده قرار دارند بسیار بیشتر و محسوس‌تر خواهد بود.

علاوه بر این افرادی که به بیماری کرایوگلوبولینمی، سندرم نشانگان آگلوتینین سرد یا اختلال هموگلوبینوری حمله‌ای سرمایی مبتلا هستند باید از انجام این روش درمانی برای خلاصی از دست چربی‌های موضعی خودداری کنند.

نتیجه CoolSculpting دائمی است، اما نباید انتظار معجزه داشته باشید

لاغری به روش کرایو لیپولیز یا «مجسمه‌سازی سرد»

باورکردنی نیست که CoolSculpting به طور دائمی سلول‌های چربی را از بین می‌برد و دیگر باز نخواهند گشت تا مایه آزار و ناراحتی شما شوند. اما نباید انتظار معجزه از این روش را داشت، زیرا در صورت کنترل نکردن وزن، پرخوری و نداشتن تحرک چربی‌های جدید در موضع مورد نظر تجمع خواهند کرد. بدین ترتیب نمی‌توانید به روش CoolSculpting به عنوان روشی برای مدیریت کردن وزن خود نگاه کنید، زیرا این روش درمانی برای چاقی و اضافه وزن نیست؛ بنابراین اگر بار‌ها این روش خلاصی از دست چربی‌های موضعی را انجام داده، اما عادات غذایی و رژیم غذایی و حرکتی خود را بهبود نبخشید نباید انتظار زیادی داشته باشید.

بهترین زمان برای انجام این روش زمانی است که یک مراسم خاص مانند عروسی در پیش دارید و می‌خواهید بدنتان متناسب‌تر و لاغرتر بنظر برسد. با این وجود برای دیدن نتیجه نهایی و ثابت باید ۶ تا ۸ هفته صبر کنید. بعد از انجام CoolSculpting تا مدتی التهاب و کمی خون مردگی در موضع مورد نظر داشته و کرختی و بی‌حسی در اعصاب آن نقطه را حس خواهید کرد.

روش CoolSculpting باعث سفت شدن پوست می‌شود

علاوه بر منجمد کردن چربی‌ها، CoolSculpting یک مزیت قابل توجه دیگر نیز دارد و آن این است که در موضع مورد نظر باعث سفت شدن پوست می‌شود. اما این موضوع طی چه مکانیزمی صورت می‌گیرد؟ یک تئوری این است که سرمای تولید شده توسط دستگاه باعث افراد تولید کلاژن می‌شود و از آنجایی که کلاژن به پوست کمک می‌کند که سفت باقی مانده و ظاهری جوان داشته باشد، این روش باعث سفت شدن پوست موضعی که طی سال‌ها شل شده خواهد شد.

تئوری دیگر این است که از آنجایی که از بین رفتن بافت‌های چربی با استفاده از این روش تدریجی بوده و گاهی اوقات تا ۴ ماه نیز به طول می‌انجامید، این مدت زمان طولانی به پوست امکان می‌دهد که به شکل طبیعی بار دیگر ساختار خود را سروسامان داده و سفت شود. در هر صورت روش CoolSculpting علاوه برای از بین بردن چربی‌های موضعی باعث سفت شدن پوست نیز می‌شود.

منبع: thelist

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      عکس دختره شبیه یکی از این معروفای اینستاگرامه!! نه؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زنهای احمق که خودشونو برای مرد پسند بودن می کشند حقشون بدترین چیزهاست

      • بدون نام

        14:45
        اصلا ربطی به مردا نداره این کار شما برو کلینیک.... ببین روزانه چنتا مرد این کارو انجام میدن

    • بدون نام

      میدونین اینستاگرام پستای تبلیغ جراحی لاغری و زیبایی رو حذف میکنه حتی اگه با دستگاه های غیر تهاجمی باشه؟

    • بدون نام

      آقا برا من سوال پیش اومد: ینی اونایی که بستنی زیاد میخورن ،گونه هاشون آب میشه؟

    • سحر

      سلام.
      هزینه این کار چقدر؟

    • بدون نام

      تو ایران کجاها انجام میدن؟

    • بدون نام

      من ی مطلبی تو نت سرچ کردم لاغری با یخ فکر میکنم ی چیزی شبیه ب کرایو یا همون فریز کردن باشه دوستان اگه تجربه ای دارید لطفا عنوان کتید

    • بدون نام

      من انجام دادم یک صدم درصد هم نتیجه نداد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا؟؟؟

    • بدون نام

      چه حرفهای مسخره ای. کرایولیپولیز یه وسیله ست که با ایجاد سرما چربیها رو خورد میکنه و به تدریج از بدن خارج میشن. اصلا متن رو خوندین؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم حرف مسخره بود خب اگه نطر خاصی ندارید این کلمات رو هم ب کار نبرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج