۹۹۲۳۲۹
۶۵ نظر
۶۷۰۲
۶۵ نظر
۶۷۰۲
پ

زگیل تناسلی زنان چیست؟ | علائم، علت، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیری

زگیل تناسلی زنان یکی از عفونت‌های منتقله از راه جنسی است که شیوع زیادی دارد. زگیل تناسلی زنان می‌تواند روی اندام‌های تناسلی یا در اطراف آن‌ها به وجود بیاید و ممکن است به صورت برآمدگی‌های کوچک یا ضایعاتی گوشتی باشند.

زگیل تناسلی در زنان چیست؟

زگیل تناسلی زنان نتیجه‌ی عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) هستند. افرادی که این ویروس را دارند می‌توانند از طریق واژن، مقعد یا سکس دهانی آن را انتقال بدهند. زگیل تناسلی زنان می‌تواند احساس ناراحتی ایجاد کند، اما منجر به سایر عوارض سلامتی نشده و سرطانزا نیز نمی‌باشد. پزشک می‌تواند درمان‌هایی برای تسکین علائم تجویز کند و همچنین می‌تواند زگیل‌ها را بردارد.

زگیل تناسلی زنان چیست؟ | علائم، علت، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیریزگیل تناسلی زنان چیست؟ | علائم، علت، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیری

زگیل تناسلی در زنان به چه شکل است؟

زگیل تناسلی زنان می‌تواند روی اندام‌های تناسلی یا در اطراف آن‌ها به وجود بیاید و ممکن است به صورت برآمدگی‌های کوچک یا ضایعاتی گوشتی باشند.

علائم زگیل در تناسلی زنان

هر کسی می‌تواند دچار زگیل تناسلی زنان شود. زگیل تناسلی زنان می‌تواند در واژن، دهانه‌ی واژن، دهانه‌ی رحم، مقعد، ناحیه کشاله‌ی ران و بالای ران و یا اطراف این اندام‌ها ایجاد شود. ویروس پاپیلومای انسانی به این دلیل که از طریق سکس دهانی نیز قابل انتقال است، زگیل تناسلی زنان می‌تواند روی لب‌ها و در دهان و حلق نیز ظاهر شود.

زگیل تناسلی زنان معمولا به صورت ضایعات کوچک گوشتی می‌باشد. تعداد زگیل تناسلی زنان می‌تواند گوناگون باشد و ممکن است زگیل تناسلی زنان به صورت خوشه‌ای ظاهر شود و ظاهری شبیه گل کلم ایجاد کند. زگیل تناسلی زنان معمولا هم رنگ با پوست فرد یا کمی تیره‌تر است. برآمدگی‌ها و ضایعات گوشتی ممکن است نرم یا زبر باشند و همچنین ممکن است زگیل تناسلی زنان آنقدر ریز باشد که به راحتی دیده نشود.

زگیل تناسلی زنان سبب علائم خاصی نمی‌شود، اما ممکن است با این عوارض همراه باشد: خارش، سوزش، حساس شدن به لمس و خونریزی.

علت زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی زنان نتیجه‌ی ابتلا به HPV است. زگیل تناسلی زنان نوعی از بیماری‌های منتقله از راه جنسی (STD) محسوب می‌شود. کسی که مبتلا به عفونت HPV است از طریق سکس واژینال، مقعدی یا دهانی، تماس پوستی مستقیم در نواحی تناسلی و وضع حمل می‌تواند این ویروس را انتقال بدهد.

زگیل تناسلی زنان همیشه هم فورا بعد از تماس با فرد مبتلا ظاهر نمی‌شود و ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا زگیل تناسلی زنان خودش را نشان بدهد. بیشتر افراد بدون درمان بخصوصی از پس این ویروس برمی‌آیند و در این مورد هیچ مشکل خاصی برای سلامتی ایجاد نمی‌شود. وقتی این ویروس از بدن پاکسازی شد، فرد دیگر ناقل آن نیست.
HPV انواع متفاوتی دارد. نوعی از HPV که باعث زگیل تناسلی می‌شود، سرطان‌زا نیست.

ریسک ابتلا به زگیل تناسلی در کدام زنان بیشتر است؟

هر کسی که فعالیت جنسی دارد در معرض ابتلا به عفونت HPV است. سایر ریسک فاکتور‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیگار کشیدن
  • داشتن سیستم ایمنی ضعیف
  • سنین زیر ۳۰ سال

راه های انتقال زگیل تناسلی بانوان

بیماری زگیل تناسلی بانوان از جمله بیماری‌هایی است که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود. این بیماری با برقراری رابطه جنسی و برخورد مخاط با پوست به دیگران انتقال میابد.

دوره نهفتگی زگیل تناسلی زنان چقدر است؟

مدت زمان بین ابتلا به HPV و پدیدار شدن زگیل تناسلی زنان بسیار متغییر است. از آنجایی که اغلب افراد مبتلا علائمی از خود بروز نداده و یا به زگیل مبتلا نمی‌شوند، تعیین زمان پدیدار شدن زگیل‌ها پس از ابتلا به ویروس ناممکن است. ممکن است پدیدار شدن زگیل‌ها پس از ابتلا به ویروس چندین روز، ماه یا سال به طول انجامد.

عوارض زگیل در تناسلی زنان

بیش از ۱۰۰ نوع متفاوت HPV وجود دارد. نوعی که باعث زگیل تناسلی زنان می‌شود، سرطانزا نیست. حتی اگر فرد درمانی برای زگیل تناسلی زنان در پیش نگیرد، زگیل‌ها سرطانی نخواهند شد.

اما فرد ممکن است در یک زمان، مبتلا به بیش از یک نوع عفونت HPV باشد و دست کم ۱۴ نوع می‌توانند سبب سرطان شوند، از جمله سرطان دهانه رحم. وقتی فرد دچار زگیل تناسلی زنان می‌شود، پزشک ممکن است بررسی‌هایی جهت علائم سرطان دهانه رحم تجویز نماید.

پزشکان توصیه می‌کنند که همه‌ی خانم‌های ۲۱ تا ۲۹ سال، غربالگری سرطان دهانه رحم را انجام دهند که به این تست، پاپ اسمیر گفته می‌شود. ضمنا زنان ۳۰ تا ۶۵ سال باید هر سه سال یک بار پاپ اسمیر انجام دهند. زنان ۳۰ تا ۶۵ سال می‌توانند هر پنج سال یک بار، فقط تست HPV انجام دهند.

اگر تست پاپ اسمیر، نتیجه‌ای نامشخص یا غیرعادی داشته باشد، به این معنی نیست که فرد سرطان دارد. پزشک دستور تست‌های بیشتر را خواهد داد تا هر گونه تغییری در سلول‌های دهانه رحم را بررسی نماید. زنان باردار که سابقه‌ی زگیل تناسلی زنان را دارند باید این مسئله را به پزشک خود اطلاع بدهند. البته سابقه‌ی زگیل تناسلی مشکلی برای بارداری یا جنین ایجاد نمی‌کند. همچنین زگیل تناسلی زنان حین بارداری می‌تواند وضع حمل را دشوار کند.

زمان مناسب مراجعه به پزشک برای درمان زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی زنان، نیاز به مراجعه به پزشک دارد. گاهی زگیل تناسلی زنان، به مرور زمان برطرف می‌شود، اما تحت درمان قرار گرفتن می‌توان خطر انتقال ویروس را کاهش داده و به تسکین علائم ناخوشایند زگیل تناسلی زنان، مثلا خارش و درد، کمک نماید.

تشخیص زگیل تناسلی زنان

پزشک متخصص معمولا با معاینه‌ی فیزیکی می‌تواند زگیل تناسلی زنان را تشخیص بدهد. پزشک برای اینکه زگیل تناسلی زنان را بهتر ببیند، از یک کولپوسکوپ استفاده می‌کند. همچنین ممکن است پزشک، نمونه‌ی کوچکی از یک زگیل تناسلی زنان که قابل رویت است بردارد و آن را برای آزمایش و بررسی به لابراتوار بفرسند. این تست می‌تواند به تائید تشخیص زگیل تناسلی زنان کمک کند.

درمان زگیل تناسلی زنان

در حال حاضر درمانی برای زگیل تناسلی زنان وجود ندارد. سیستم دفاعی و ایمنی بدن فرد اغلب می‌تواند به مرور زمان بر این ویروس غلبه کند. اگر زگیل تناسلی زنان سبب احساس ناراحتی شود، پزشک می‌تواند درمان‌هایی برای کاهش علائم یا برداشتن زگیل تناسلی زنان تجویز کند. این درمان می‌تواند به کاهش خطر انتقال ویروس به سایر افراد نیز جلوگیری نماید.

درمان‌های موضعی زگیل تناسلی زنان شامل موارد زیر می‌شود:

  • درمان زگیل تناسلی زنان با پودوفیلوکس
  • درمان زگیل تناسلی زنان با ایمی کیمود
  • درمان زگیل تناسلی زنان با پودوفیلین
  • درمان زگیل تناسلی زنان با تری کلرواستیک اسید

پزشک برای افرادی که زگیل تناسلی بزرگ‌تر یا سخت‌تری دارند ممکن است، برداشتن زگیل تناسلی زنان ر توصیه کند.

عمل جراحی

در این شیوه پزشک، زگیل تناسلی زنان را می‌بُرد و برمی‌دارد. قبل از عمل، بیمار به صورت موضعی بی‌حس می‌شود.

لیزر

در این شیوه، جراح با استفاده از پرتوها، زگیل تناسلی زنان را نابود می‌کند. برداشتن زگیل تناسلی زنان با این روش ممکن است سبب درد و ناراحتی بعد از عمل شود.

آیا دود ناشی از لیزر باعث پخش شدن ویروس زگیل تناسلی زنان می‌شود؟

خیر استفاده از لیزر با استفاده‌ی همزمان از دستگاه وکیوم باعث پخش شدن ویروس زگیل تناسلی زنان به دیگر نقاط بدن نخواهد شد. مهم است بدانید که نباید از شیوه‌های درمانی برای سایر انواع زگیل‌ها، برای زگیل تناسلی زنان استفاده کنید، چون این کار می‌تواند علائم را بدتر کند.

برداشتن زگیل تناسلی زنان، بدن را از عفونت HPV خلاص نمی‌کند. زگیل تناسلی زنان ممکن است بعد از درمان برگردد و فرد همچنان ناقل ویروس باشد. ضمنا استفاده از کاندوم حین رابطه جنسی می‌تواند به کاهش خطر انتقال ویروس کمک کند، اما به طور کامل جلوی آن را نخواهد گرفت.

کرایوتراپی

این روش شامل فریز کردن زگیل تناسلی زنان با نیتروژن مایع می‌شود. کرایوتراپی ممکن است احساس سوزش یا درد و تاول ایجاد کند.

الکتروکوتر

در این روش پزشک، زگیل تناسلی زنان را با یک ابزار الکتریکی از روی پوست می‌سوزاند. بیمار ممکن است نیاز به بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی داشته باشد.

زگیل تناسلی زنان چیست؟ | علائم، علت، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیریزگیل تناسلی زنان چیست؟ | علائم، علت، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیری

داروهای موضعی

یکی از روش‌های درمان زگیل تناسلی، استفاده از داروها و پمادهای موضعی است. برخی از پمادهایی که برای از بین بردن زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد به شرح زیر می‌باشند:

  • پماد آلدرا
  • پماد پودوفیلین و پودوفیلوکس
  • محلول اسید سالسیلیک
  • سینکاتچینز

درمان زگیل تناسلی زنان در خانه

به این علت که زگیل تناسلی زنان می‌تواند بعد از عمل جراحی برگردد، راهکار‌های خانگی می‌توانند شیوه‌ای موثر در کنار درمان‌های استاندارد‌های پزشکی باشند. البته هر کسی که می‌خواهد از روش‌های خانگی درمان زگیل تناسلی زنان استفاده کند، باید ابتدا با پزشک مشورت نماید. راهکار‌های خانگی زیر می‌توانند پروسه‌ی رفع زگیل تناسلی زنان را سرعت بدهند، اما مشکل اصلی را برطرف نخواهند کرد.

عصاره چای سبز

عصاره چای سبز می‌تواند با زگیل تناسلی زنان مبارزه نماید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵، استفاده از انواع خاصی از عصاره چای سبز را بررسی کرد. نتیجه این بود که عصاره چای سبز بهتر از دارونما بوده و به اندازه‌ی درمان‌های استاندارد موضعی زگیل تناسلی زنانه، تاثیر گذاشته است.

عصاره درخت چای

طرفداران طب سنتی مدتهاست از عصاره درخت چای برای درمان انواع عوارض پوستی استفاده می‌کنند. خواص ضد میکروبی عصاره درخت چای می‌تواند شدت برخی از ویروس‌ها از جمله ویروس‌های عامل زگیل تناسلی زنان را کاهش بدهد. کاربرد عصاره درخت چای برای زگیل تناسلی زنان هنوز چندان مورد مطالعه نبوده است، اما شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد این عصاره می‌تواند زگیل‌های سایر قسمت‌های بدن را درمان نماید.

ویچ هزل (نارون کوهی)

نارون کوهی مانند عصاره درخت چای، راهکار معروفی برای مشکلات پوستی از جمله زگیل تناسلی زنان است. نارون کوهی نسبتا ملایم است، بنابراین احتمال اینکه پوست حساس را ناراحت کند کم می‌باشد، اما نارون کوهی را نباید روی غشای موکوس از جمله داخل واژن یا مقعد استفاده نمایید. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ دریافت نارون کوهی می‌تواند در مبارزه با HPV نوع ۱۶ موثر باشد. این نوع HPV گونه‌ای است که سبب زگیل تناسلی زنان می‌شود.

زردچوبه

زردچوبه خالص یک آنتی اکسیدان است که روی ویروس زگیل تناسلی زنان با محافظت از سلول‌های DNA تاثیر می‌گذارد.

سیاه دانه

یکی از درمان‌های رایج استفاده از مخلوط سیاه دانه کوبیده شده و سرکه است. این درمان گیاهی را روزانه روی زگیل‌ها بمالید.

سیر و ویتامین E

مالیدن روغن ویتامین E روی زگیل تناسلی زنان و سپس گذاشتن سیر له شده هر ۴۸ ساعت یک بار تا رفع دائم زگیل‌ها موثر است.

زگیل تناسلی زنان چیست؟ | علائم، علت، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیریزگیل تناسلی زنان چیست؟ | علائم، علت، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیری

پیشگیری از زگیل تناسلی زنان

استفاده از کاندوم حین رابطه جنسی، ریسک ابتلا به زگیل تناسلی زنان را کاهش می‌دهد. اما کاندوم نمی‌تواند تمام نواحی تناسلی را پوشش بدهد، بنابراین ممکن است به طور کامل در برابر انتقال HPV محافظت ایجاد نکند. سایر روش‌های پیشگیری از بارداری نیز در برابر زگیل تناسلی زنان، محافظت ایجاد نمی‌کنند.

دریافت واکسن HPV می‌تواند به محافظت در برابر انواع ویروس‌هایی که سبب زگیل تناسلی زنان یا سرطان دهانه رحم می‌شوند کمک نماید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، واکسن HPV را برای تمام بچه‌های ۱۱ یا ۱۲ سال و برای تمام خانم‌های ۱۳ تا ۲۶ سال توصیه می‌کند. هر کسی که آلرژی شدید به قارچ دارد باید پیش از واکسینه شدن با پزشک مشورت کند.

آیا جوش تناسلی همان زگیل تناسلی است؟

خیر جوش تناسلی یا آکنه ژنیتال یکی از انواع جوش‌های زیر پوستی در ناحیه تناسلی است که از راه تماس جنسی منتقل نمی‌شود. جوش تناسلی بیشتر به علت التهاب یا عفونت فولیکول‌های موی ناحیه آلت، انسداد مجاری غدد سباسه و غدد عرق در ناحیه آلت تناسلی ایجاد می‌شود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، واکسن HPV را به زنان باردار توصیه نمی‌کند. ترک سیگار نیز می‌تواند ریسک ابتلا به زگیل تناسلی زنان را کاهش بدهد.

آیا زگیل تناسلی خانم ها در دوران بارداری موجب انتقال به جنین می شود؟

باید بدانید تمامی زنان بارداری که دارای ویروس  HPV هستند قابلیت انتقال این ویروس به نوزاد در هنگام زایمان را دارند. برای همین بهتر است تمامی بانوان باردار قبل از زایمان این بیماری را درمان کنند.

زگیل تناسلی زنان چیست؟ | علائم، علت، عوارض، تشخیص، درمان و پیشگیری

آیا زگیل تناسلی زنان دردناک است؟

زگیل‌های تناسلی اغلب دردناک نیستند، اما می‌توانند سبب خارش، حساسیت به لمس یا احساس سوزش در ناحیه مبتلا شوند.

آیا انتقال زگیل تناسلی زنان از استخر واقعیت دارد؟

خیر شنا در آب استخر نقشی در انتقال این ویروس ندارد.

منابع: medicalnewstoday

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برترین ها نباید اینگونه مطالب را منتشر کند حیا کنید

      پاسخ ها

      • بماند

        بعضی ازما ادمها یا ازاینور پشت بوم میوفتیم یاازاونورپشت بوم مطلب بسیار اموزنده بود وتوسایت گذاشتن مطالب علمیشون ننوشتن بزنن تو تابلو اعلانات شهرکه اینجور میگین مخالف عفت اجتماعی هس

      • بدون نام

        خودت خجالت بکش ک انقد منحرفی و طلبکار هم هستی

      • افشین

        برترینها برای ادمهایی که خانواده دارن گذاشته است و همه مادر خواهر یا زن داریم که باید فرهنگمان خیلی بالا باشد اصلا نظر ندیم اگر هم میدن فقط بانوان باشند

      • Hasti

        خدایا چرا این ادما منقرض نمیشن

      • بدون نام

        برو بابا این حیا الکی رو ول کن.

      • بدون نام

        زن ومرد مخلوق خداوندهستندوجادارد ازبرترینها ممنون باشیم که مثائل پزشکی را منتشر میکنند وبعضی از اعتراضها نشان ازفقر فرهنگیست

      • شهاب

        مغزهای فندقی و شستشو داده شده به خود بیایید تا دیر نشده

      • بدون نام

        برات متاسفم

    • مهرشاد

      بازشروع کردین باباخجالت بکشین .اینجا سایت پزشکی نیست شماهم درست میرویدبه منطقه ممنوعه.بسه دیگه مردم بعضاتواین زمونه بی حیاشدنددیگه دامن نزنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بدلیل عدم اطلاع کافی تا چند سال پیش بنده بعلت آلوده بودن آب استخر مبتلا شدم و به مدت دوسال هر دوهفته یکبار درگیر پروسه ی درمان و‌کرایوتراپی بودم. امیدوارم شما هم بگیری تا بفهمی میزان فرق بین اطلاع رسانی و سانسور بی مورد تا کجاست.

      • بدون نام

        ۱۲.۰۰کاربر
        این طور آدما نمیفهمن تو خودتو خسته نکن
        واقعا کاربر ۱۵.۰۴ دچار شی تا بفهمی باید اطلاع رسانی شه

    • بدون نام

      اونهایی ک یکسره غر میزنند ساکت شن. این چیزا رو مدرسه و خانواده ب خانوما یاد نمیدن پس یک دختر نوجوان یا جوان از کجا باید یاد بگیره خدا میدونه چقد خانواده ها هستن ک دخترشون زگیل تناسلی دارند یا نمیدونند یا اگر هم بدونند نمیدونند بخاطر رابطه جنسی این ب وجود اومده کسایی ک با مطلب پزشکی منقلب میشم برن خودشونو درمان کنن ک مطمئنا مریض هستن و برا جامعه خطرناکن

      پاسخ ها

      • Hasti

        احسنت

      • بدون نام

        از آسمان باید متوجه شه
        اینا همانهایی ان که نوار بهداشتی بانوانو تو نایلون مشکی میدن که انگار داره مواد مخدر حمل می کنه

    • بدون نام

      این مطالب جاش اینجا نیسن زشته، هرکسی بخاد اطلاعات کسب کنه میتونه توی گوگل سرچ کنه، لزومی نیست برترینها ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زشت فکر توئه

      • بدون نام

        خوب توی گوگل هم باید یه سایت معتبر بالا بیاره دیگه گوگل کنن این صفحه براشون میاد

      • بدون نام

        با دیدن این کامنتا همون بهتر دیگه ایران برنگردم
        دوست عزیز اینا نیازا اولیه بهداشتی هست سکس و...نیازه برای بقا انسانیت و لذتو.... یه خورده افکارتونو به روز کنید خودش شما از همین روش تولید شدین! چه بهتر پس بهداشتو...هم دونست تا بعد عواقب درمانی گرونی نداشته باشه
        تقاضایه یکمی شعور و فرهنگ!

      • بدون نام

        زشت تویی

      • s_a_r_a@

        شاید برا تو مهم نباشه ولی واس خیلی ها مهمه جنبه نداری نخون کسی مجبورت نکرده

    • بدون نام

      یعنی واقعا شما با مطالب پزشکی هم مشکل دارید؟؟
      همین عقب مونده ها هستن که باعث میشن اطلاعات سلامت مردم اونقدر کم باشه که دیر متوجه علائم و بیماریشون بشن
      بس کنید دیگه
      پس کی میخواین عین آدم زندگی کنید

    • بدون نام

      به دليل سرپوش روي اين بيماري 85% زن و دختراي ايراني به زيگيل تناسلي مبتلا شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما که نداریم

      • بدون نام

        رو کدوم امار این حرفو میزنی؟ سند بیار باشه حق با توعه

      • بدون نام

        بیشتره چون هیچی بلد نیستن دخترا ایرانی از نظافت شخصی

      • بدون نام

        ۹۰۴۳ تو نداری
        هستند کسایی که دارند و به اطلاعات نیاز دارند شاید پول دکتر رفتن ندارن تو این بدبختی
        برترینها مرسی که هستی و اطلاع رسانی میکنی

    • بدون نام

      وای از دست متهجرهایی مثل شماها که دست بردار نیستید!دین رو با سیاست قاطی کردین دادین به خورد مردم نتیجشو دیدیم دیگه توروخدا به علم پزشکی کار نداشته باشید دین رو باهاش قاطی نکنید بذارید اطلاع رسانی بشه خیلی ها بی خبرن و آلوده چون همین امثال شماها نذاشتن اطلاع رسانی نشده

    • بدون نام

      کی گفته منجر به سرطان نمیشه؟این بیماری زمینه ساز سرطانه

      پاسخ ها

      • علی

        احسن

    • خسته از دست یه مشت بیسواد

      واقعا ملت عقب افتاده ای داریم
      همین بی سوادی ها و نا آگاهی ها مملکت و به اینجا رسونده
      حکایت اینه که مردها خودشون هر کاری دوست داشان بکنن ولی اگه یه خانم ....

      پاسخ ها

      • مجتبی

        قضاوت کلی نکنید. ....

    • بدون نام

      درود بر برترینها خیلی عالی و مفید بود متشکریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی‌ خبر‌ عالی‌ و مفید‌ و علمی‌ بود‌ افرین‌ به‌ خبر‌ داغ

    • بدون نام

      خیلی ممنون از مطلب اموزندتون

    • رضا

      از برترین ها بابت انتشار مطالب آموزنده و مفید از صمیم قلب متشکریم

    • کنار الله

      آهای شماهایی که میگید این مطالب نذارید ،در کشورهای پیشرفته این یک عمل پیش پا افتاده است که هر زن و مرد به آن احتیاج داره ،در ثانی شما بفرمایید چگونه خودت به وجود آمدی مگر غیر از این است که با لقا مرد و زن بوجود آمدی ،پس خجالت چرا؟؟اتفاقا خیلی آموزنده است ،،ممنون از برترینها بابت اطلاع رسانی

    • مهدی صادقی

      هر چه در عالمه در ادمه.ممنون برترینها.چیه هی خبرای خاله زنکی میزاری.دمت گرم

      پاسخ ها

      • ۰۰

        خخخخخخخخ

    • بدون نام

      چطوری جلوگیری کنیم از زود انزالی

    • بدون نام

      حیف جهان سومی ک ب ما میگن آخه آدم ابله مطلب ب این خوبی و آموزنده برترین‌ها گذاشته تو میگی حیا کن. یعنی باید مطالب فقط درمورد گریه و زاری برا امثال افراطیون مث تو باشه شماها چی حالیتون از علم و سلامتی

    • بدون نام

      شستن با آب وسرکه هم در رفع زگیل مؤثرهست

    • (نوکر) دونالد ترامپ

      اتفاقا کسانی که میگن حیا کن و از این حرف ها بچه مسجدی نیستن میخوان اسمشون رو خراب کنند وگرنه در اسلام همه اینها رو مو به مو توضیح داده بیسواد شما هستید که فرق حرف یه ادم مومن رو با یه تفرقه افکن نمیفهمین
      هیچ بی حیایی هم توش نیست چون همه مثل خواهر ادم هستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین به 《نوکر)..کاملا درسته...درود خدا برشما و اخبار داغ...

      • بدون نام

        هرکس بدش میاد ..رد بشه بره...برا تو که ننوشتن ..برا کسی که اطلاع نداره نوشته شده که بخونه و یاد بگیره و بهداشت شخصی و فردی رو رعایت کنه..خدا خیرت بده اخبار داغ.همیشه مطالب پزشکی هم چاپ کنید چون خیلی چیزا رو ما نمی دونیم ولی اینجا خلاصه وسریع میخونیم ویادمیگیریم...

    • بدون نام

      ببین اطلاع رسانی تو هر زمینه ایی خوبه به خصوص پزشکی و سلامت.. اخبار یعنی خبرمتفرقه از هرچیزی اقتصاد..سیاست ..فرهنگی ..پزشکی و....حالا ایی یه پزشکی خیلی هم خوب بود دستشون هم درد نکنه..خیلی ها نمیدونستن لااقل جلوگیری میشد..هم برا خانم بود هم برا آقایون بودایی خیر...آقایونی که مخالف ایی خبر بودیدزگیل تناسلی رو بیشتر مردها میگیرن اگه نمیدونی بدونی..

    • علی

      اون عزیزانی که میگن برترینها نباید از اینجور مطالب بزاره خب آخه عزیز من چه اینجا چه گوگل دیگه چه فرقی داره که تو داری یقه ی خودت رو پاره میکنی

    • بدون نام

      مطلب خوبی گذاشتید ممنون ولی ما ایرانی ها فقط از این مطلب دنبال حرفای چرت وپرت هستیم یکی هم میاد راه چاه رو نشان مان بده میشه آدم بده مسخرشم میکنن چرت پرتم که نگو اینجور آدما هر چه سر شون بیاد حق شونه

    • بدون نام

      خدا خیرت بده اخبار داغ همیشه مطالب پزشکی هم چاپ کنید..

    • بدون نام

      هرکس خوشش نمیادمجبورنیست بخونه رد بشه بره یه مطلب دیگه بخونه مگه خبر نیست.اینارو میزارن برا کسی که اطلاعات پزشکی نداره خیلی هم خوب ومفیدهستش..ممنون از اخبارداغ.

    • شهروند آبادانی

      این پیام بهداشتی بسیار ارزنده و آموزنده بود .. آفرین به تهیه کننده و نگارنده اش

    • بدون نام

      آهای شما که مخالف هستین حالا مگه عکس لخت نمایش داده شد که میگیدخجالت بکشید..یه خبر پزشکی و بهداشتی وسودمندوبسیارمفیدبود..لطفا ایقد زر زر اضافی نکنید

    • بدون نام

      آهای شما که مخالف هستین حالا مگه عکس لخت نمایش داده شد که میگیدخجالت بکشید..یه خبر پزشکی و بهداشتی وسودمندوبسیارمفیدبود..لطفا ایقد زر زر اضافی نکنید

    • بدون نام

      آی مهرشادجان مخالفت نکن چون عکس خانم چاپ شده فک نکنی فقط زگیل تناسلی مربوط میشه به خانم ها ..زگیل تناسلی بیماری شایع بین مردان هم هست ..چون ایی مریضی مشترک بین خانم ها و آقایان هست مثل بقیه مریضی های دیگه.........خبرهای پزشکی هم مثل خبرهای داغ مفسدین اقتصادی باید تند تند چاپ شوند وبه مردم اطلاع رسانی شود...

    • بدون نام

      صد آفرین و مرحبا بر اخبار داغ همیشه مطالب پزشکی رو با مطالب مفسدین اقتصادی بیشتر چاپ کنید تا اطلاع رسانی بشه و جلوگیری از فاجعه وسونامی های دیگربشود...

    • بدون نام

      مطالب عنوان شده اگاهی ودانش است وخیلی هم سازنده است الان عصر حجر که نیست همه مردها ازهمه چیزخانمها میدونن وبالعکس مگه دختر خودشو لخت کرده ونشون داده که اینقدر انتقاد میکنید بسیار اموزنده وخوبه
      ادمایی که ازاین جور مطالب علمی انتقاد میکنن بیعقل وکوته فکرن

    • بدون نام

      برترین ضمن تشکر از درج این مقاله بسیار عالی و مفید؛ اونا که ازحیا......!چرت وپرت گویان همیشگی هستن

    • نفس

      سلام :::::من به سهم خودم تشکر میکنم از برترین های عزیز
      بخاطر اخبار علمی پزشکی
      واتفاقا یکی از آرزوهای من این بوده
      که برترین ها یه ستون از صفحه اخبار داغ
      رو اختصاص بده به اخبار علمی پزشکی
      دستتون درد نکنه ،که مردم رو آگاه میکنید

    • دکتر سلامت

      درمانش استفاده از قارچ گانودرما و شیتاکه هست ، توی طب سنتی ژاپنی مطالعه کنید

    • خ کرامتی

      مطالبتون عالی بود...واقعا این مطالب پزشکی برا هرخانواده ای و خانمی واجبه که بدونه

    • سعید

      سلام براورعزیزکه میگویی زشت است خیلی ازمردم نمیدانندحالامیتواننددرمان کنندالبته بایداینهارادردبیرستانهااموزش بدهندبااین وجودجالب بوداگرشخصی بارختخواب دو نفره منحرف میشوداین مشگل خودش هست

    • بدون نام

      نزدیکیه بیش از حد باعث زگیل در خانمها میشود

    • مهدی

      زگیل تناسلی یعنی خیانت

    • هم ولایتی

      یه عده فک میکنم هنوز دوران تیر کمان میرزایه طرف تو خونه با همسرش دعوا می‌کنه هزار جور حرفو فحش بهم میدن خجالت نمی‌کشم اون موقع می‌خوام مثلاً قربون صدقه هم برن حیا و خجالت میاد سراقشون

    • بدون نام

      عالی ومفید بود وجای تاسف برای پایین بودن شعور بعضی ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج