۱۲۲۵۲۵۲
۱۹۲۹
۱۹۲۹
پ

چی می‌شود که خروپوف می‌کنیم؟

خروپف کردن یک صدای نسبتا خشن است که به دلیل عبور جریان هوا در بافت گلو می باشد و باعث می شود که بافت ها هنگام نفس کشیدن کمی بلرزد.

برترین‌ها: خروپف کردن یک صدای نسبتا خشن است که به دلیل عبور جریان هوا در بافت گلو می باشد و باعث می شود که بافت ها هنگام نفس کشیدن کمی بلرزد.

برای بعضی از افراد این خرو پف کردن باعث مشکلات مزمنی خواهد شد و گاهی اوقات نیز نشانه مشکل جدی است . بیشتر مواقع نیز باعث آزار و اذیت کسی می شود که کنار مان می خوابد .

تغییر سبک زندگی مثل کاهش وزن ، دوری کردن از الکل مخصوصا نزدیک تایم خواب می تواند خرو پف کردن را متوقف کند. علاوه بر آن داروها و جراحی نیز می تواند این خروپف های آشفته را کاهش دهد . البته که این اقدامات برای هرکسی که خروپف می کند ، نیاز نیست .

علل خر و پف کردن

خروپف کردن به دلیل عوامل مختلفی مثل آناتومی دهان و سینوس ها ، مصرف الکل، آلرژی ها، سرماخوردگی و وزن فرد رخ می دهد .

زمانی که خواب سبک شما در حال تبدیل به یک خواب عمیق می باشد ، عضلات سقف دهان ، زبان و گلو آرام می شوند . این بافت های درون گلو می توانند به اندازه کافی ریلکس شوند تا این که جریان هوا بسته شود و بلرزند . هرچقدر که راه جریان هوا باریک تر باشد ، نیروی بیشتری برای عبور جریان هوا وجود دارد که این اتفاق باعث افزایش لرزش بافت می شود و باعث خروپف های بلندتر خواهد شد .

چی می‌شود که خروپوف می‌کنیم؟

شرایط زیر می تواند روی جریان هوا تاثیر بگذارد و باعث خروپف کردن شود:

آناتومی دهان:

سقف دهان ضخیم و پایین بودن آن می تواند باعث تنگ شدن راه هوا شود . افرادی که وزن بالا دارند، در این قسمت دارای بافت اضافه در پشت گلوی خود هستند که راه عبور هوا را باریک تر می کنند . قسمت مثلثی این بافت از سقف دهان آویزان است که می تواند جریان هوا را به دام بیاندازد و باعث لرزش و خرو پف شود .

مصرف الکل:

خروپف کردن همچنین بر اثر مصرف الکل مخصوصا قبل از زمان خواب اتفاق می افتد . الکل عضلات گلو را ریلکس می کند و خروپف نیز نتیجه دفاع طبیعی در برابر عبور جریان هوا می باشد .

مشکلات بینی و آلرژی:

گرفتگی مزمن بینی نیز می تواند منجر به خروپف شود .

چی می‌شود که خروپوف می‌کنیم؟

آشفتگی های خواب:

نخوابیدن به اندازه کافی باعث ریلکس شدن بیش از حد گلو می شود .

پوزیشن خواب:

خر و پف کردن معمولا زمانی که فرد به پشت می خوابد، افزایش می یابد و باعث باریک شدن راه هوا می شود

سن بالا:

زمانی که سن افراد بالا می رود، عادت های خوابیدن نیز تغییر پیدا می کند . بعضی از افراد با بالا رفتن سنشان، دیرتر به خواب می روند و در نتیجه خستگی آن ها با یک بار خوابیدن از بین نمی رود . بالا رفتن سن همچنین روی خروپف کردن آن ها تاثیر می گذارد ، بنابراین عضلات گلو و زبان آرام تر می شوند و باعث لرزش هنگام دم می شود و خروپف را ایجاد می کند .

چی می‌شود که خروپوف می‌کنیم؟

وزن بالا:

اضافه وزن داشتن می تواند باعث ضعیف شدن بافت عضلانی شود و بافت اطراف گردن و گلو را افزایش دهد و می تواند جزء علت های اصلی صداهای شبانه در گلو باشد .

بزرگ بودن غدد لنفاوی و لوزه:

هرچیزی که باعث مسدود شدن جریان هوا شود ، می تواند عاملی برای سرفه کردن باشد .

اختلال وقفه تنفسی:

این اختلال باعث می شود که فرد نتواند هنگام خواب نفس بکشد و در نتیجه بافت پشت گلو تخریب می شود و جریان هوا را می بندد و باعث کاهش شدید ورودی اکسیژن می شود و این اتفاق می تواند شب های زیادی رخ بدهد .

در تمام موارد زمانی که راه هوا تنگ می شود ، سیگنال هایی از مغز به بدن ارسال می شود که بدن را برای دریافت اکسیژن بیشتر بیدار کند و در نتیجه فرد بدون اینکه خودش دلیلش را بفهمد ، ناخوداگاه بیدار می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج