جاباما
۱۲۶۵۷۴۴
۴۷۳۳
۴۷۳۳
پ

ادویه‌ای که نمی‌گذارد در زمستان مریض شوید!

افرادی که داری ضعف ایمنی هستند زمستان فصل سختی برایشان خواهد بود.

برترین‌ها: افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در فصل زمستان با چالش بیشتری مواجه هستند زیرا تغییرات آب و هوایی روی آن ها بیشتر اثر می گذارد و این تغییرات باعث می‌ شود که بسیاری از افراد درگیری بیشتری هم داشته باشند. متخصصان بر این باورند که رعایت یک رژیم غذایی سالم در فصل زمستان خطر ابتلا به مشکلات را کاهش می‌ دهد.

ادویه ها جزء ضروری مواد غذایی هستند، نه تنها طعم خوبی دارند، بلکه خواص ضدمیکروبی آن ها باعث می‌ شود تا مقاومت بدن در برابر بیماری‌ ها تغییر پیدا کند. البته مجبور نیستید که کل رژیم غذایی خود را تغییر دهید اما استفاده متعادل از ادویه می تواند تفاوت زیادی برای تان ایجاد کند.

ادویه‌ ها قدرت سیستم ایمنی را بالا می‌ برند، به مبارزه با مشکلاتی مثل سرماخوردگی، سرفه و تب در ماه‌ های سرد زمستانی می پردازند و باعث می‌ شوند که در چنین فصلی احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

ادویه‌ای که نمی‌گذارد در زمستان مریض شوید!

هل

این ادویه قدرت سیستم ایمنی را بالا می برد، حاوی ویتامین ث است، از بدن در برابر سرماخوردگی محافظت می کند، گوارش را بهبود می‌ بخشد، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و باعث بهبود سوخت و ساز می شود. ادویه هل مشکلات گوارشی مانند سوزش معده، رفلاکس اسید و اسهال را کاهش می دهد؛ همچنین برای قلب نیز مناسب است.

دارچین

دارچین انتخابی عالی برای فصل های زمستانی است. نه تنها می‌ توانید آن را در روتین زیبایی خود وارد کنید، بلکه برای رژیم زمستانی هم یک ماده بسیار عالی خواهد بود. خواص بسیار زیادی دارد، سطح کلسترول را کاهش می‌ دهد، از آرتروز جلوگیری می کند، با سرماخوردگی مبارزه کرده و گوارش را بهبود می‌ بخشد. دارچین به مشکل مقاومت به انسولین غلبه می کند و سطح قند خون را پایین می آورد، به کاهش وزن کمک کرده و اگر آن را به نوشیدنی هایی مثل کاکائو یا قهوه اضافه کنید، طعم بسیار عالی می دهد. می توانید پودر دارچین را روی سالاد، میوه یا ماست هم اضافه کنید.

ادویه‌ای که نمی‌گذارد در زمستان مریض شوید!

زنجبیل

زنجبیل بهترین ادویه ای است که می توانید آن را در وعده های غذایی خود استفاده کنید، زیرا بدن تان را گرم می کند. قدرت آنتی اکسیدانی بسیار عالی دارد، دارای خواص ضد التهابی است‌ می‌ توانید چای زنجبیل را هنگام صبح در روز های زمستانی استفاده کنید. بهتر است که زنجبیل را وارد رژیم غذایی خود کنید یا به عنوان اسموتی بعد از ورزش آن را بنوشید.

زعفران

زعفران خواص بی شماری دارد. حاوی مواد معدنی و ترکیباتی مثل آهن، منیزیم، پتاسیم، کلسیم، زینک و غیره است که بدن را گرم نگه می دارد و از خشکیِ بدن محافظت و جلوگیری می کند. گرمای موجود در زعفران باعث می‌ شود که بدن تان در برابر آنفولانزا، سرفه و سرماخوردگی مقاوم باشد.‌ می توانید آن را داخل شیر گرم استفاده کنید یا حتی برنج زعفرانی بخورید.

ادویه‌ای که نمی‌گذارد در زمستان مریض شوید!

زردچوبه

زردچوبه بدون شک بهترین ادویه ای است که می‌ توانید در غذا های مختلف استفاده کنید. خواص دارویی بسیار زیادی دارد‌. زردچوبه دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد قارچی است، سیستم ایمنی را تقویت می‌ کند و بدن را گرم و سالم نگه می‌ دارد. زردچوبه باعث بهبود گوارش، کاهش نفخ، جلوگیری از سرطان و از بین بردن درد های آرتروزی می‌ شود. می‌ توانید زردچوبه را هنگام صبح و عصر استفاده کنید و آن را در مواد غذایی مختلف به کار ببرید.

دانه رازیانه

رازیانه خواص اعجاب انگیزی دارد، باعث از بین بردن نفخ می شود، گوارش را بهبود می‌ بخشد، دارای خواص ضد التهابی است و باعث می شود که در فصل زمستان بدن تان گرم شود. می‌ توانید دانه رازیانه را داخل سبزیجات مختلف به کار ببرید یا دمنوش آن را بنوشید که نفخ را بعد از غذا از بین می برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج