۱۳۶۹۹۷۹
۸۵۰۷
۸۵۰۷
پ

روایت بی‌پرده خانم بازیگر از شروع یک تجربه دردناک

زمانه تغییر کرده و برای یک بار هم که شده رو به بهتر شدن رفته است. سال‌های سال یائسگی یک مسیر انفرادی بوده و به زنان یائسه به عنوان کسانی که به آخر بازی رسیده‌اند نگاه می‌شد.

روزیاتو: زمانه تغییر کرده و برای یک بار هم که شده رو به بهتر شدن رفته است. سال‌های سال یائسگی یک مسیر انفرادی بوده و به زنان یائسه به عنوان کسانی که به آخر بازی رسیده‌اند نگاه می‌شد. اما حالا یائسگی بیانگر قبیله‌ای جهانی، پرشور، قوی و جاه طلب و نشان افتخار است. نائومی واتس ستاره هالیوودی یکی از زنان معروفی است که با صحبت درباره یائسگی سعی در شکستن کلیشه‌ها دارد.

نائومی واتس، بازیگر، تهیه کننده، فعال و موسس و مدیر ارشد شرکت Stripes که محصولات مراقبت از پوست برای زنان میانسال تولید می‌کند ازجمله کسانی است که به صراحت درباره یائسگی‌اش صحبت می‌کند و دری استعاری به روی میلیون‌ها زن باز می‌کند تا از دوره گذار خود صحبت کنند.

روایت بی‌پرده خانم بازیگر از شروع یک تجربه دردناک

او به طرز درخشانی سردرگمی این دوران را که همه زنان احساس می‌کنند توصیف می‌کند؛ به خصوص اینکه علائم یائسگی خودش از ۳۶ سالگی شروع شد. واتس می‌گوید: «تجربه یائسگی من خیلی زودتر از همسالانم اتفاق افتاد؛ زمانی که من بیشتر بر تشکیل خانواده متمرکز بودم تا پایان دادن به دوران باروری‌ ام، زمانی که حتی اصطلاح «پیش یائسگی» را نشنیده بودم.»

روایت بی‌پرده خانم بازیگر از شروع یک تجربه دردناک

ستاره هالیوودی می‌گوید: «همه نوع علائمی داشتم که نمی‌دانستم بخشی از این تغییر هورمونی است و در آن زمان احساس می‌کردم همه آنها را دارم. گرگرفتی و تعریق شبانه تنها گوشه‌ای از این علائم بود. یادم هست که بچه‌هایم می‌پرسیدند آیا خودم را خیس کرده‌ام، چون خیس عرق از خواب بیدار می‌شدم.»

روایت بی‌پرده خانم بازیگر از شروع یک تجربه دردناک

اما او می‌گوید علائمی نیز وجود داشت که هیچ‌کس درباره آنها صحبت نمی‌کرد: اضطراب، بی خوابی، مه مغزی، نازک شدن مو و خشکی و خارش شدید پوست. هنرپیشه انگلیسی-استرالیایی می‌گوید: «احساس می‌کردم دارم عقلم را از دست می‌دهم و خودم را گم کرده‌ام. ۳۶ سال در بدن خودم بودم. تا آن زمان فکر می‌کردم خودم را خوب می‌شناسم. اینکه اوضاع آن‌قدر از کنترل خارج شده بود، به طرزی باورنکردنی منزوی‌کننده بود.»

روایت بی‌پرده خانم بازیگر از شروع یک تجربه دردناک

نائومی واتس می‌گوید مطمئن است که اگر در آن زمان اطلاعات و منابع بیشتری وجود داشت، گذارش به یائسگی بسیار آسان‌تر می‌شد.

یک نفر از هر ۱۰۰ زن یائسگی زودرس (پیش از ۴۰ سالگی) را تجربه می‌کند و نیاز به شناخت بسیار بیشتری دارد. اما به باور واتس آمارها می‌توانند باعث وحشت افراد شوند. او می‌گوید: «ما به آموزش بهتری نیاز داریم تا مردم بتوانند به‌خوبی آماده شوند. در آن زمان بسیار کم درباره این موضوع صحبت می‌شد و همه چیز مملو از شرم و سردرگمی بود. اینکه فهمیدم دیگران هم همین احساس را دارند نه تنها به من انرژی داد که به خودم کمک کنم بلکه توانستم گام‌هایی شگفت انگیز در جهت شکستن تابو‌ها و پیشبرد بحث‌ها بردارم.»

روایت بی‌پرده خانم بازیگر از شروع یک تجربه دردناک

بازیگر ۵۵ ساله فیلم «۲۱ گرم» می‌گوید: «آرزویم این است که نسل من بتواند به سکوت پایان دهد و جهانی بسازد که در آن یائسگی به عنوان یک مرحله طبیعی زندگی پذیرفته شود.»

به باور این ستاره هالیوودی برای تغییر این باور که یائسگی اتفاقی بد در زندگی زنان است، دور هم جمع شدن زنان ضروری است. او می‌گوید: «ما قرار نیست تنها زندگی کنیم. ما به قبیله خود و جامعه مورد اعتمادمان نیاز داریم که به بهبود رفاه و حمایت از ما در زمان‌های خوب و دشوار کمک می‌کند. همه ما به مشاوران مورد اعتمادی نیاز داریم که بتوانیم در کنار آنها کاملا آسیب پذیر باشیم.»

روایت بی‌پرده خانم بازیگر از شروع یک تجربه دردناک

واتس می‌گوید مسیر یائسگی او طولانی، گیج کننده و منزوی‌کننده بود. اما در نهایت منجر به قوی‌تر شدن و اعتماد به نفس بیشتر او در پوستش شد.

ستاره فیلم «جاده مالهالند» می‌گوید: «عادی ‌سازی مکالماتی که زمانی ناراحت‌کننده بودند مهم است. زنان با شرم، اضطراب، ترس و سردرگمی زیادی در مورد سلامت خود دست و پنجه نرم می‌کنند. ما باید این تابوها را بشکنیم تا زنان در آموزش خود احساس آزادی کنند. ما باید در قبال زنان و فرزاندانمان بهتر عمل کنیم تا آنها مجبور نباشند مثل ما از صفر شروع کنند. سلامت زنان به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج