۱۴۰۶۷۸۰
۲۳۷
۲۳۷
پ

رپورتاژ آگهی

آیا نوروفیدبک می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

نوروفیدبک به بیمار کمک می‌کند تا الگوهای مغزی خود را بهبود دهد و شرایط خود را کنترل کند. دکتر فرامرز ذاکری از متخصصان به نام اعصاب و روان در تهران می‌باشند که روش نوروفیدبک را به عنوان یک روش درمانی کم عوارض توصیه می‌کنند.

تاثیر نوروفیدبک بر افسردگی از موضوعاتی است که متخصصان روانپزشکی سال‌‌ها روی آن تحقیق کرده‌ اند‌. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که نوروفیدبک یک روش موثر و کم تهاجم برای درمان اختلالات است که در اکثر موارد نتایج مثبتی را به همراه دارد. این که آیا استفاده از روش نوروفیدبک برای درمان افسردگی موثر است یا خیر به تشخیص پزشک بر می‌گردد. نوروفیدبک به بیمار کمک می‌کند تا الگوهای مغزی خود را بهبود دهد و شرایط خود را کنترل کند. دکتر فرامرز ذاکری از متخصصان به نام اعصاب و روان در تهران می‌باشند که روش نوروفیدبک را به عنوان یک روش درمانی کم عوارض توصیه می‌کنند.

آیا نوروفیدبک می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

 نوروفیدبک چگونه به درمان افسردگی کمک می کند؟ 

همه ما در زندگی عواطف و احساسات منفی را تجربه می‌کنیم  که فکر کردن مداوم به این احساسات تعادل مغز را به هم می‌زند. برهم خوردن تعادل مغز همان افسردگی است که تاثیر مستقیمی روی نحوه تفکر و دید ما نسبت به زندگی دارد. نوروفیدبک روشی است که به مغز کمک می‌کند تا به تعادل دوباره برسد. در واقع نوروفیدبک درمانی برای فعال کردن دوباره مغز بدون استفاده از دارو و وارد کردن فعالیت الکتریکی است.

نوروفیدبک را می‌توان به عنوان یک درمان تقویتی برای افرادی که سالها با افسردگی می‌جنگند و با مصرف دارو‌های لازم بهبود نیافته اند، برشمرد. شما به وسیله نوروفیدبک می‌توانید الگوهای مغزی خود را کنترل کنید تا در نهایت بر افسردگی خود غلبه کنید و عملکرد بهتری به لحاظ تصمیم گیری داشته باشید.

مزایای نوروفیدبک در درمان افسردگی

 نوروفیدبک برای درمان افسردگی به نسبت سایر روش‌ها مزایایی دارد که عبارتند از:

عوارض جانبی کم

نوروفیدبک به نسبت شوک درمانی و دارو درمانی عوارض کم‌تری دارد.

بهبود سریع علائم افسردگی

 استفاده از روش نوروفیدبک برای درمان افسردگی سبب می‌شود تا بیمار در اغلب موارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن علائم مربوط به بهبودی را نشان دهد.

کاهش نیاز به دارو

 استفاده از روش نوروفیدبک برای افرادی که برای افسردگی دارو مصرف می‌کنند سبب می‌شود تا وابستگی آن‌ها نسبت به دارو کم‌تر شود.

آیا نوروفیدبک می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

کاربرد نوروفیدبک در درمان افسردگی

نوروفیدبک به عنوان یک روش درمانی در درجه اول به مغز کمک می‌کند تا شرایط و احساسات را در لحظه به بهترین شکل مدیریت‌کند. این روش برای درمان اختلالات بسیاری توسط متخصص اعصاب و روان استفاده می‌شود که برخی از آن‌ها عبارتند از:

اختلالات روانی

نوروفیدبک به درمان برخی از اختلالات روانی مثل ADHD و OCD کمک می‌کند.

اختلالات خواب

اگر با مشکلات خواب مثل بی‌خوابی یا آپنه در خواب روبرو هستید می‌توانید از نوروفیدبک برای درمان کمک بگیرید.

اختلالات یادگیری

وجود اختلالات یادگیری سبب می‌شود کاهش آموزش پذیری فرد می‌شود. برخی از اختلالات یادگیری عبارتند از:

  • اختلالات مربوط به خواندن
  • اختلالات مربوط به نوشتن
  • اختلالات مربوط به اعداد و دروسی مثل ریاضی

درد‌های مزمن

گاها نوروفیدبک با کنترل فعالیت مغز به بهبود درد‌های مزمن مثل سردرد و میگرن کمک می‌کند.

اختلالات اعتیاد

نوروفیدبک می‌تواند وابستگی فرد به مواد اعتیاد آور را کنترل کند و به درمان اعتیاد به الکل و سایر مواد مخدر کمک کند.

نوروفیدبک چند درصد در درمان افسردگی موثر است؟

به عقیده دکتر فرامرز ذاکری روانپزشک و سایر پزشکان متخصص در این حوزه، میزان تاثیر نوروفیدبک روی درمان افسردگی به موارد بسیاری بستگی دارد. به عنوان مثال تعداد جلساتی که بیمار باید برای درمان طی کند و پیگیری روند درمان توسط بیمار روی میزان تاثیرگذاری نوروفیدبک روی درمان افسردگی نقش مهمی دارند. اما به طور کلی می‌توان گفت نوروفیدبک طبق تحقیقات میتواند تا  ۹۰ درصد روی درمان اختلالات تاثیر دارد‌‌.

آیا نوروفیدبک می تواند به درمان افسردگی کمک کند؟

نتیجه گیری

نوروفیدبک یک روش کمک درمانی است که بیشتر برای درمان اختلالات به کار می‌رود. این روش درمانی به نسبت سایر روش‌ها ساده‌تر بوده و بازدهی بالاتری دارد. در واقع نوروفیدبک برای تغییر روش و الگوهای مغزی استفاده می‌شود تا مغز بتواند تعادل خود را در مواجهه با  اتفاقات حفظ کند.

 نوروفیدبک به عنوان یک روش درمانی می‌تواند تا حد زیادی از وابستگی افراد به دارو‌های اعصاب و روان بکاهد. این روش درمانی برای درمان انواع اختلالات مثل اختلالات خواب، اختلالات یادگیری، سردرد‌های مزمن و… تا ۹۰ درصد موثر می‌باشد. البته باید گفت که گاها فرد نسبت به درمان خود بی‌اهمیت بوده و روند درمان خود را پیگیری نمی‌کند، این موارد در نهایت روی تاثیرات نوروفیدبک اثر داشته و درصد بهبود قطعی فرد به وسیله این روش درمانی را کاهش می‌دهد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج