جاباما
۱۲۷۳۵۱۹
۲۹۰
۲۹۰
پ

۳ مورد از واجبات در تصفیه آب

فرایند فیلتراسیون و تصفیه آب از طریق روش های مختلف و با کمک فیلترها و مواد شیمیایی متنوع انجام می شود. بسته به نوع آب ورودی به سیستم تصفیه آب از انواع روش های فیلتراسیون و مواد شیمیایی و روش های فیزیکی می توان استفاده کرد.

 

3 مورد از واجبات در تصفیه آب

از جمله مهم ترین موارد در تصفیه آب می توان به فیلتر ممبران، آنتی اسکالانت و رزین پرولایت اشاره کرد. فیلتر ممبران که عنصر اصلی در فرایند تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب می باشد که، با غشای نیمه تراوا به هیچ آلاینده ای اجازه عبور از لایه های فیلتر ممبران را نمی دهد و تنها مولکول کوچک آب می تواند از منافذ ریز فیلتر ممبران با قطر 0.0001 عبور کند. 

آنتی اسکالانت نیز از مواد شیمیایی ضروری در سیستم های تصفیه آب است که، از مهم ترین بخش های دستگاه تصفیه آب یعنی فیلتر ممبران در برابر رسوبات و املاح آب محافظت می کند. ساختار آنتی اسکالانت به گونه ای است که، با چسبیدن به املاح و رسوبات از ته نشینی آنها در غشای فیلتر ممبران جلوگیری می کند و به این ترتیب مانع از تشکیل رسوب و گرفتگی فیلتر ممبران می شود.

رزین پرولایت که یکی از شناخته شده ترین و مرغوب ترین رزین های سختی گیر تبادل یونی است، برای از بین بردن عوامل سختی آب شامل منیزیم و کلسیم مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر نیست که آب سخت تاثیر بدی در تاسیسات، بخش های مختلف دستگاه و ارگان های بدن موجودات زنده دارد. 

رزین سختی گیر از طریق فرایند تبادل یونی، یون های فرم یونی خود را با یون های عامل سختی آب تبادل می کند و به این ترتیب باعث حذف آنها از آب و نرم شدن آب می شود.

در ادامه این مطلب با 3 مورد از مهم ترین موارد در تصفیه آب آشنا می شویم.

فیلتر ممبران

فیلتر ممبران اصلی ترین بخش یک دستگاه تصفیه آب است. فیلتر ممبران با ساختار لایه ای و غشای منحصر به فرد با قطر منافذ 0.0001 میکرون باعث جدایی انواع ناخالصی و تصفیه آب با دقت بالای 99% می شود.

فیلتر ممبران برای کاربردهای مختلف و مقیاس های متفاوت خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی در انواع مختلف تولید می شود. علاوه بر این در تصفیه آب دریا از فیلتر ممبران دریایی با قابلیت تحمل بالای املاح و شوری آب دریا استفاده می شود.

فیلتر ممبران از برندهای مختلف معتبر و شناخته شده در جهان به ایران وارد می شود، به همین دلیل قیمت فیلتر ممبران به نوسانات قیمت ارز در کشور وابسته است و قیمت ثابتی ندارد. 

3 مورد از واجبات در تصفیه آب

برای دریافت قیمت به روز فیلتر ممبران می توانید از طریق شماره تماس شرکت های معتبر و وارد کننده فیلتر ممبران در ارتباط باشید.

آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت یا ضد رسوب فیلتر ممبران برای جلوگیری از تشکیل رسوب در سطح غشای فیلتر ممبران مورد استفاده قرار می گیرد. آنتی اسکالانت جزء جدایی ناپذیر سیستم های تصفیه آب است. بدون استفاده از آنتی اسکالانت، فیلترهای ممبران در مدت زمان کوتاهی دچار گرفتگی شده و به طور کامل از بین می روند.

آنتی اسکالانت از مواد شیمیایی ضروری در فرایند تصفیه آب است که، در برندهای مختلف به ایران وارد می شود. قیمت آنتی اسکالانت نیز به دلیل وارداتی بودن به قیمت ارز بستگی دارد و به صورت مداوم دچار نوسان می شود.

3 مورد از واجبات در تصفیه آب

بنابراین اگر قصد خرید آنتی اسکالانت را دارید، برای دریافت قیمت آنتی اسکالانت به صورت به روز می توانید با بخش فروش شرکت های معتبر در ارتباط باشید.

رزین پرولایت

رزین پرولایت یکی از بهترین برندهای رزین سختی گیر می باشد. رزین پرولایت دارای انواع رزین آنیونی، کاتیونی و میکس بد برای از بین بردن عوامل سختی مختلف از آب است. 

رزین پرولایت در صنایع مختلف نظیر تصفیه آب برای صنایع دارویی و بهداشتی و آرایشی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. رزین پرولایت با فرایند تبادل یونی عوامل سختی آب را روی دانه های خود جذب کرده و باعث حذف آنها از آب می شود.

به همین دلیل بعد از مدتی استفاده از رزین پرولایت، باید با توجه به نوع رزین از آب نمک برای احیای آن استفاده کرد.

مانند دیگر محصولات و مواد شیمیایی تصفیه آب، قیمت رزین پرولایت سختی گیر به نرخ ارز و نوسانات آن در کشور بستگی دارد. اگر قصد خرید رزین پرولایت را دارید، توصیه می شود از طریق تماس با بخش فروش شکرت های معتبر قیمت به روز محصول را دریافت کنید.

۳ مورد از واجبات تصفیه آب که از آنها در دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود را با بررسی نحوه عملکرد هر یک از آنها توضیح دادیم. 

در فرایند تصفیه آب از فیلترها و مواد شیمیایی بسیار زیادی غیر از موارد نام برده شده بسته به شرایط و مشخصات آب ورودی و هدف از تصفیه آب استفاده می شود، اما سه مورد فیلتر ممبران، آنتی اسکالانت و رزین سختی گیر از مهم ترین این موارد بودند که در این مطلب به آنها پرداختیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج