۱۲۹۸۴۵۰
۱۶۰
۱۶۰
پ

ژئوممبران چیست؟ از کجا تهیه کنیم؟

ورق ژئوممبران از جمله مصالح پرکاربرد به جهت عایق‌بندی است که در حال حاضر از این محصول به جای سایر محصولات مشابه استفاده می‌شود. این نوع ورق تولید شده از مواد پلیمری بوده و در اکثر موارد برای عایق‌بندی استخرهای خاکی و سیمانی کاربردی است. به‌طورکلی این ورق دارای جنس پلی‌اتیلن، پی‌وی‌سی و... بوده و به‌علت عمر قابل توجهی که دارد، استفاده از این محصول برای موقعیت‌های مختلف به خصوص استخرها به‌کار گرفته می‌شود. حال با توجه به فراگیر شدن بهره‌مندی از ورق ژئوممبران، در این مقاله سعی داریم تا به موارد مختلف این روش عایق‌بندی اشاره کنیم و در انتها نیز به یک مرکز معتبر به جهت خرید انواع ورق ژئوممبران می‌پردازیم.

 

ژئوممبران چیست؟ از کجا تهیه کنیم؟

ورق ژئوممبران از جمله مصالح پرکاربرد به جهت عایق‌بندی است که در حال حاضر از این محصول به جای سایر محصولات مشابه استفاده می‌شود. این نوع ورق تولید شده از مواد پلیمری بوده و در اکثر موارد برای عایق‌بندی استخرهای خاکی و سیمانی کاربردی است. به‌طورکلی این ورق دارای جنس پلی‌اتیلن، پی‌وی‌سی و... بوده و به‌علت عمر قابل توجهی که دارد، استفاده از این محصول برای موقعیت‌های مختلف به خصوص استخرها به‌کار گرفته می‌شود. حال با توجه به فراگیر شدن بهره‌مندی از ورق ژئوممبران، در این مقاله سعی داریم تا به موارد مختلف این روش عایق‌بندی اشاره کنیم و در انتها نیز به یک مرکز معتبر به جهت خرید انواع ورق ژئوممبران می‌پردازیم.

معرفی کوتاهی از ورق geomembrane

بسیاری از افراد یا مجموعه‌ها برای عایق‌بندی مواردی مانند استخر کشاورزی یا حتی مخزن از ورق ژئوممبران استفاده می‌کنند و در حال حاضر به‌کارگیری از این محصول، از جمله بهترین روش‌های جایگزین عایق‌بندی است که به‌علت به‌صرفه بودن، به کرات استفاده می‌شود. این ورق که در اکثر موارد از جنس پلیمر است، جایگزین عالی برای روش‌های قدیمی مانند سیمان و بتن است. در واقع این عایق استخری دقیقاً روی بستر خاک اعمال شده و به‌طور کامل از نشت آب جلوگیری خواهد کرد. به‌طورکلی ژئوممبران به هر تعداد که نیاز باشد قابل استفاده است و با روش جوش حرارتی، به محل مورد نظر نصب می‌شوند.

این نوع عایق‌ها از انعطاف فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و با توجه به این‌که برای نصب آن‌ها به هیچ‌گونه زیرساختی نیاز نیست، در واقع می‌توان گفت نصب راحت‌تری دارند. در حال حاضر برای این‌که از انواع ورق ژئوممبران استفاده شود، تنها کافی است موقعیت مدنظر را از خاک پر کرده و سپس این ورق‌ها روی خاک تعبیه شوند. پر واضح است که به جهت فرم‌دهی ژئوممبران، کافی است از حرارت بسیار قابل توجه استفاده شود که با دستگاه جوش انجام می‌شود.

اجزای تشکیل‌دهندهٔ ورق ژئوممبران

ژئوممبران چیست؟ از کجا تهیه کنیم؟

بیشترین ماده‌ای که در این عایق استخری وجود دارد، پلی‌اتین است. پلی‌اتیلن از تعداد قابل توجهی اتیلن تشکیل شده‌است که به شکل زنجیره‌ای به دنبال هم هستند و حتماً می‌دانید مادهٔ اولیهٔ پلی‌اتیلن‌ها نفت خام است. ناگفته نماند که پلی اتیلن‌ها در صنعت پلاستیک سازی و البته تولید لوله‌های جنس پلیمر به‌کار گرفته می‌شوند. گفتنی است که پلی‌اتیلن‌ها از مقاومت بسیاری خوبی برخوردار بوده و در برابر مواد اسیدی و بازی واکنش مناسبی نشان می‌دهند، بنابراین در تولید ورق ژئوممبران از چنین خاصیتی استفاده شده و با توجه به پایدارکننده‌هایی که در این ورق اضافه شده‌است، به‌خوبی توانایی مقاومت در برابر اشعه خورشید را داراست.

بررسی انواع ژئوممبران

این ورق عایق استخری دارای انواع مختلفی است که بنا به رزین اصلی که در تولید این ورق‌ها به‌کار گرفته شده‌است، تقسیم‌بندی می‌شوند. پر واضح است که از جمله موارد مهم در تعیین قیمت این محصول، بررسی نوع ژئوممبران است که در ادامه سعی می‌کنیم به انواع این ورق عایق اشاره کنیم:

      • ورق عایق HDPE

این ورق دارای چگالی نسبتاً بالاست و از پرکاربردترین انواع این ورق محسوب می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق HDPE می‌توان به مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد که این موضوع باعث شده‌است از این ورق در مواردی که عدم نشت دارای اهمیت است مانند دفن زباله استفاده شود. از دیگر خصوصیات ورق عایق عنوان‌شده، ضخامت بالاتر نسبت‌به دیگر انواع ورق ژئوممبران است که این موضوع مقاومت خوب این محصول را نشان می‌دهد.

      • ورق عایق LLDPE

این نوع ژئوممبران دارای چگالی کم بوده اما بسیار منعطف‌تر از نوع HDPF است. این ورق عایق با رزین پلی‌اتیلن باکیفیت تولید شده و برای موقعیت‌هایی که نیاز به عایق غیرقابل نفوذ است کاربرد دارد. از مزیت‌های این نوع ورق عایق این است که برای طولانی مدت قابل استفاده بوده و سال‌ها بدون این‌که دچار مشکل شود، باقی خواهد ماند. گفتنی است از عایق LDPE برای عایق مخازن ذخیرهٔ مایعات و زباله‌های مختلف استفاده می‌شود.

      • ورق عایق پی‌وی‌سی

این نوع ژئوممبران از وینیل، نرم‌کننده‌ها و همچنین تثبیت‌کننده‌ها ساخته شده‌است و برای جلوگیری از ورود مواد زائد مانند آلاینده‌ها به منابع آب استفاده می‌شود. گفتنی است این ورق عایق فوق‌العاده انعطاف‌پذیر بوده و در اکثر موارد برای تصفیهٔ خاک، پوشش مخازن و مهم‌تر از همه، دفن کامل و بدون دردسر زباله‌ها کاربردی است. به‌طورکلی ورق عایق پی‌وی‌سی از جمله ورق‌های عایق ژئوممبران است که به علت قیمت مناسب، فوق‌العاده پرکاربرد است. البته توصیه می‌کنیم به دلیل کیفیت‌های مختلف این نوع ورق، حتماً از مراکز معتبر اقدام به خرید کنید.

      • ورق عایق ژئوممبران EPDM

این نوع ورق عایق فوق‌العاده عالی در برابر شرایط جوی نامناسب است، چراکه به‌خوبی می‌تواند مقاومت جذابی نشان دهد. در واقع این ورق شباهت زیادی به لاستیک دارد و به همین منظور در مقابل اشعه ماورا بنفش مقاوم است. از بیشترین استفاده‌های ورق EPDM می‌توان به‌عنوان مانع برای سدها و همچنین سایت‌های آبیاری اشاره کرد. ضمناً نصب فوق‌العاده آسان از ویژگی‌های این نوع ورق عایق به حساب می‌آید و بیشترین کاربرد ورق EPDM نیز در استخر کشاورزی مانند حوضچه‌های آبیاری است.

      • ورق عایق RPP

این نوع ورق عایق از پلی‌پروپیلن تقویت‌شده به‌دست می‌آید و به علت پایداری مناسب، مقاومت شیمیایی قابل توجه و همچنین انعطاف‌پذیری‌ای که دارند، برای کاربردهای بلندمدت استفاده می‌شوند. ضمناً برخی ژئوممبران که به‌دلیل شرایط جوی ناهموار دچار مشکل شده‌اند، این نوع ورق جایگزین مناسبی هستند. گفتنی است که این نوع ورق در مصارف شهری، آسترهای حوضچه‌های تبخیر و زباله‌های معدن کاربرد دارند.

      • ورق عایق TRP

این ورق ژئوممبران از پلی‌اتیلن در ساخت آن استفاده شده و بیشترین کاربرد این نوع ورق برای پوشش‌دهی حوضچه‌های نگه‌دارنده است. ضمناً برای اصلاح خاک نیز از این نوع ورق عایق بهره گرفته می‌شود. به‌طورکلی ورق عایق TRP برای کانال‌ها، مصارف شهری البته کشاورزی کاربردی هستند. گفتنی است که خرید باکیفیت این ژئوممبران‌ها باید از طریق مراکز معتبر و مجاز انجام شود که یک نمونه از بهترین‌ها را در انتهای مقاله معرفی می‌کنیم.

ورق ژئوممبران از کجا تهیه کنیم؟

ژئوممبران چیست؟ از کجا تهیه کنیم؟

اگر برای خرید این عایق استخری هنوز به جمع‌بندی خاصی نرسیده‌اید، باید عنوان کنیم این ورق عایق را باید از بهترین برندها در مراکز امتحان پس‌داده خریداری کنید. برای این منظور کافی است موارد عنوان‌شده در ادامه را به جهت خرید ورق ژئوممبران در نظر داشته باشد:

      • مشاورهٔ قبل از خرید

حتماً از مراکز فروشی استفاده کنید که دارای مشاوران متخصص هستند تا اگر دربارهٔ انواع ورق عایق نیاز به اطلاعات خاصی داشتید، بلافاصله شما عزیزان را یاری دهند. این موضوع به خرید مناسب‌تر مجموعه‌ها کمک خواهد کرد و حتی‌ امکان خرید با قیمت‌ جذاب‌تر نیز وجود دارد.

      • کیفیت تولید عایق

با توجه به این‌که مراکز مختلفی در خصوص تولید و تهیهٔ ژئوممبران وجود دارد، اگر یک مجموعهٔ مناسب را انتخاب کنید که از دستگاه‌های پیشرفته و متخصصان حرفه‌ای در جهت تولید این نوع ورق‌ها استفاده می‌کند، نهایتاً بهترین ورق را با کیفیت عالی خریداری خواهید کرد.

      • هزینهٔ مناسب خرید

بیشتر مراکز ارائه‌هندهٔ ورق ژئوممبران با قیمت‌های فزاینده‌ای این نوع محصولات را به فروش می‌رسانند، لذا کافی است که پس از بررسی‌های نهایی، بهترین مرکز از لحاظ ارائه خدمات با بهترین قیمت را انتخاب و استفاده کنید.

      • تنوع در ارائه محصولات

یک مجموعه ارائه‌دهندهٔ محصولات این‌چنینی باید تنوع در ورق‌ها را در نظر گرفته باشد، لذا به مراکزی مراجعه کنید که دستتان برای انتخاب ورق‌های ژئوممبران کاملاً باز است. در این صورت به استفاده از دیگر مراکز نیاز نخواهید داشت.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی موارد مختلف ورق ژئوممبران بپردازیم. اما موضوع و دغدغهٔ اصلی مجموعه‌ها در تهیه و خرید این ورق‌ها، انتخاب یک مرکز مناسب از هر لحاظ است که پیشنهاد ما به‌کارگیری از مجموعهٔ رادین (radinshop.com) است. این مرکز فروش انواع ورق عایق استخری بیشتر از 20 سال است که در این حوزه فعالیت دارد و ویژگی‌ای که سبب شده‌است تا این حد در میان مردم دارای اعتبار باشد، قیمت‌های مناسب و کیفیت ورق‌های ژئوممبران است. در واقع اگر قصد خرید و استفاده از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین ورق‌های عایق را دارید، کافی است با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده‌شده، با مشاوران یا مدیران این مجموعه در تماس باشید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج