۱۱۳۳۱۶۴
۱۱ نظر
۵۰۴۴
۱۱ نظر
۵۰۴۴
پ

شکلاتِ چشم، یا چرا «مردم معمولی» دیدنی‌ست؟

سریال مردم معمولی با تهیه کنندگی و کارگردانی رامبد جوان، داستان زندگی یک جمع خویشاوند و همکار است که از قضا هیچ کدامشان چندان معمولی به نظر نمی‌رسند.

برترین‌ها: سریال مردم معمولی با تهیه کنندگی و کارگردانی رامبد جوان، داستان زندگی یک جمع خویشاوند و همکار است که از قضا هیچ کدامشان چندان معمولی به نظر نمی‌رسند. رامبد جوان که پیش از این با کارگردانی مجموعه موفق مسافران، نشان داده بود راه خنداندن و سرگرم کردن مخاطبان از راه سریال‌سازی را بلد است، این بار با تیم بازیگری پر و پیمان راهی شبکه نمایش خانگی شده است. مردم معمولی محصول سال ۱۴۰۰ است و قرار است هر هفته دوبار در روز‌های شنبه و پنج‌شنبه، قسمت‌های جدید آن در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

شکلاتِ چشم، یا چرا «مردم معمولی» دیدنی‌ست؟

در مردم معمولی چه می‌بینیم؟

رامبد جوان چند قسمتی از مردم معمولی را با فرمی متفاوت در سال ۹۹ پخش کرده بود که به دلیل نارضایتی‌ها و اعتقاد و احترام تیم سازنده به نظر مخاطبان، تغییرات عمده‌ای در داستان و شکل سریال به وجود آمد. رامبد جوان قصد دارد این سریال طنز را در صورت استقبال، تا ۴ فصل بیست و پنج قسمتی ادامه دهد. در این سریال در کنار رامبد جوان در نقش دکتر بردیا برازنده بازیگران مطرحی، چون آتیلا پسیانی، لیلی رشیدی، شبنم مقدمی، کمند امیرسلیمانی، الناز حبیبی و امیر نوروزی به هنرمندی می‌پردازند.

شکلاتِ چشم، یا چرا «مردم معمولی» دیدنی‌ست؟

احتمالا نقطه کانونی سریال بازی خود رامبد جوان و البته شبنم مقدمی است. رامبد که تا امروز توانسته خود را در قالب یک بازیگر نقش‌های طنز به خوبی جا بیندازد، اینجا هم کاراکتر شیرینی دارد و با استعدادی که در بازی با اندام و چهره‌اش دارد توانسته به خوبی توجه مخاطبان را به خود جلب کند. شبنم مقدمی را هم باید یکی از چهره‌های موفق آثار طنز به حساب آورد که هنوز به اندازه کافی رسانه‌ای نشده است. مقدمی که در هیولای مهران مدیری هم یکی از نقش‌های کلیدی را بازی می‌کرد و بخش بزرگی از بار طنز سریال را به دوش می‌کشید اینجا هم توانسته به خوبی کارش را انجام دهد. طنز درونی شبنم مقدمی و شیمی رابطه او با برادرش رامبد از نقاط قوت سریال است و نشان می‌دهد که برای نقش انتخاب هوشمندانه‌ای بوده و دارد تبدیل به ستاره این ژانر می‌شود.

شکلاتِ چشم، یا چرا «مردم معمولی» دیدنی‌ست؟

مردم معمولی هم -اگرچه یک سیت‌کام متعارف نیست- مانند تمام سیت‌کام‌ها چند لوکیشن خاص و ثابت دارد و خط پررنگ داستان در مرکز بزرگ و لوکس خدمات زیباییِ "تناسب طلایی" با مدیریت دکتر بردیا برازنده (رامبد جوان) قرار دارد. اگر از تماشاچیان این سریال باشید حتما خبر دارید از ابتدای سری جدید مردم معمولی، خواهر بردیا که باران، باربی و باربارا برازنده صدایش می‌زنند و شبنم مقدمی نقشش را بازی می‌کند به خاطر هجوم طلبکار‌ها و پلمپ آژانس مسافرتیش، به همراه کارمندان به مرکز تناسب طلایی کوچ می‌کنند. این همسایگی ناخواسته بستر مناسبی برای خلق موقعیت‌های خنده‌دار در اختیار رامبد جوان و تیمش قرار می‌دهد.

بار داستانی سریال در کنار این خواهر و برادر خسیس و خودخواه و بی‌اخلاق، بر دوش گروهی است که در بخش‌های مختلف تناسب طلایی کار می‌کنند و البته هر کدام به نوعی نسبتی با این جمع غیرمعمولی دارند. دکترتغذیه ایرج جاوید با بازی آتیلا پسیانی همسر بارباراست و به مراجعان رژیم غذایی می‌دهد و البته با روحیه لطیف و طرفدار صلحش، به شدت عاشق همسر کلاه‌بردارش است. خسرو خراباتی با بازی امیر نوروزی و هیکل غیر ورزشکاری‌اش، مربی تیم فوتبال و مسئول باشگاه ورزشیِ مجموعه است و برخورد تیمش با پرسپولیس در جام حذفی و البته شکست دادن این تیم پر طرفدار و یا تلاش همیشگی برای جلب نظر رومینا با بازی الناز حبیبی، منشی مرکز و همسر سابقش، ماجرا‌های جالبی می‌سازد.

شکلاتِ چشم، یا چرا «مردم معمولی» دیدنی‌ست؟

به جز این‌ها خاطره اسدی، لیلی رشیدی، کمند امیر سلیمانی، شادی کرم‌رودی و خسرو پسیانی بازیگران ثابت این سیت‌کام و کارمندان بردیا و باران هستند. بازیگرانی، چون مهران غفوریان در نقش بازجو و مامور پلیس، غزل شجاعی (که برای لو نرفتن از نقشش نمی‌گوییم) و البته شبنم فرشادجو در نقش عاشق و دلباخته دکتر ایرج جاوید، بنابر موقعیت داستانی در قسمت‌هایی از مردم معمولی به ایفای نقش می‌پردازند تا دست رامبد جوان از نظر در اختیار داشتن بازیگران موفق و با سابقه عرصه طنز برای پیش بردن خط داستانی، کاملا باز باشد.

در مردم معمولی سعی شده تا با دادن کاراکتر‌های متفاوت به بازیگران متنوع و کارکشته‌ای مثل لیلی رشیدی و خاطره اسدی بار طنز ماجرا تقسیم شود و به شکلی متعادل خط قصه پیش برود. انتقادی که شده شلوغ بودن بیش از حد صحنه‌هاست که گاهی باعث می‌شود تمرکز داستان و کارگردانی کم شود. اما چیزی که تا امروز دیده شده جا افتادن هرچه بیشتر کار است و اکثر کسانی که سریال را دنبال کرده‌اند معتقدند ارزشش را داشته و به آن‌هایی که در قسمت‌های اول طرفدار «مردم معمولی» نشده‌اند، می‌گویند تماشای سریالی هیجان‌انگیز را از دست داده‌اند.

شکلاتِ چشم، یا چرا «مردم معمولی» دیدنی‌ست؟

در نهایت، «مردم معمولی» اگر بهترین سریال طنز تاریخ تلویزیون نیست، ولی توانسته به عنوان کاری استاندارد، بدون این که بیننده‌اش را اذیت کند، تبدیل به یک وقت‌گذرانی مفرح شود. خوبی مردم معمولی این است که ادعا‌های بزرگی ندارد، مثل همتاهایش مدام بیننده¬اش را نصیحت و تحقیر نمی‌کند و لکنت هم ندارد. یک جور شکلات برای چشم. بهترین انتخاب برای این که با یک لیوان چای، ساعتی بنشینید و تلخی و نامطبوعی زندگی را به فراموشی بسپرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر نخواید غرغر زیادی بکنید، سریال خوبیه. من که میبینمش و خوش میگذرد

    • شاهین

      من که دوسش دارم

      وقتی میبینم حالم رو خوب میکنه

      همین کافیه برای یه سریال طنز

    • بدون نام

      همینکه ۵شنبه شب جایزشو داد به دوستش که تازه داماده نشون داد آدم بی شیله پیله و معموولییه

      پاسخ ها

      • عشقه بالیوود

        اره خیلی خیلی خوب بود

    • گلی

      اتفاقا مزخرفه اه مقایسش کنین با ورود آقایان ممنوع تا بفهمید چی میگم

    • بدون نام

      شکمها فربه ، یکم کمک به دیگران سر سیری

    • عشقه بالیوود

      سریال بامزه ای من نگاش میکنم تازه قراره خیلی خفن دنبالش کنم چون قراره تیراژش رو یه فرد محشر بخونه

    • مریم

      من میبینم و خوشم میاد سریال دوسش داشتنی

    • بدون نام

      من واقعا دوسش دارم و دنبالش میکنم میدونید چرا بیشتر مردم باهاش مخالفن؟ چون هنوز انتظار دارن سریال های طنز مثل ده سال پیش باشه و همیشه یه پدر باشه که چند تا بچه داره و پول نداره و اتفاقای جالبی براشون میفته من نمیگم اون فیلم ها جالب نبودن اتفاقا خیلی هم عالی بودن اما برای زمان خودشون

    • بدون نام

      افتضاح و غیر قابل دیدن

    • نوروز

      مزخرفترین سریالی که تا حالا دیدم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج