۱۱۶۷۱۸۳
۴ نظر
۵۰۲۸
۴ نظر
۵۰۲۸
پ

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

بعد از صحبت‌های وزیر تازه ارشاد درباره بررسی مجدد فیلم‌های توقیفی، بحث وضعیت نمایش این فیلم‌ها دوباره در رسانه‌ها مطرح شده است.

برترین‌ها: بعد از صحبت‌های وزیر تازه ارشاد درباره بررسی مجدد فیلم‌های توقیفی، بحث وضعیت نمایش این فیلم‌ها دوباره در رسانه‌ها مطرح شده. در اینجا نگاهی انداخته‌ایم به آثار توقیفی که مردم در انتظار صدور پروانه نمایش و تماشایش هستند.

قاتل و وحشی

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

خبر‌های کمی در مورد داستان فیلم منتشر شده است. در توضیحی که از سمت عوامل فیلم داده شده، گفته شده است: «زیبا در حال آماده شدن برای عروسی دختر خود است که به طور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. او سعی می‌کند از این بند خود را رها کند. وقت زیادی ندارد، چون دخترش نیز بی‌خبر از همه‌چیز عازم همان‌جاست و این اتفاقی است که نباید بیفتد. زیبا، برای نجات خود و دخترش می‌جنگد.»حمید نعمت‌الله کارگردان این فیلم درباره مضمون اصلی فیلم گفته است که داستان درباره مقابله خیر و شر است و گفته که در واقع این یک فیلم حماسی است. لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، عزت‌الله رمضانی‌فر، علی علایی، سام نوری و یاسمین معینی بازیگران این فیلم هستند.

کاناپه

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

کیانوش عیاری فیلم سینمایی «کاناپه» را در حالی در سال ۹۵ مقابل دوربین برد که هنوز حواشی اکران نشدن فیلم قبلی او یعنی «خانه پدری» در جریان بود و همین حساسیت‌ها روی پروژه تازه این فیلمساز را بالا برده بود. این حساسیت‌ها زمانی بیشتر شد که خبر رسید کیانوش عیاری در اقدامی نامتعارف در مختصات سینمای ایران، با استفاده از کلاه گیس از حضور بازیگران خانم بدون حجاب در فیلم استفاده کرده است. «کاناپه» روایت زندگی دو خانواده است که می‌خواهند با هم وصلت کنند، اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن‌ها می‌شود. در این فیلم بازیگرانی، چون فرهاد آییش، فرگل فربخش، ابوالفضل پورعرب، فریبا کامران، بیتا بیگی و بابک حمیدیان ایفای نقش کرده‌اند.

خرس

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

«خرس» به نویسندگی و کارگردانی خسرو معصومی برای نخستین بار در سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در بهمن سال ۱۳۹۰ بر روی پرده رفت و در همان سال موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فرهاد اصلانی و بهترین صداگذاری برای محمدرضا دلپاک شد، اما پس از آن علیرغم تلاش‌های جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم و پرویز پرستویی سرمایه گذار فیلم و با حضور بازیگران مطرح سینمای ایران، این فیلم به دلایل مختلف توقیف شد و دیگر نتوانست رنگ پرده سینما را به خود ببیند، لازم به ذکر است فیلم «خرس» به صورت غیرقانونی در فضای مجازی و یوتیوب پخش شد که با اعتراض عوامل و سازنده فیلم مواجه شد.

رستاخیز

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

«رستاخیز» با حضور جمع زیادی از هنرمندان مطرح داخلی و خارجی در سال ۱۳۹۱ ساخته شد و پس از رونمایی در جشنواره فیلم فجرسال ۹۲، تابستان دو سال بعد در سینما‌ها اکران شد؛ اما نمایش عمومی این فیلم به یک روز هم نرسید و فیلم با دستور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (علی جنتی) بخاطر آنچه «نظر مخالف بعضی از مراجع عظام» عنوان می‌شد، از پرده سینما‌ها پایین کشیده شد. علت این مخالف‌ها و تصمیم به توقف اکران فیلم که عملا به توقیف آن منجر شد، به نمایش چهره حضرت ابوالفضل (ع) مربوط می‌شد و بعد از پیگیری‌های فراوان تنها راه حل، پوشاندن چهره بازیگر این نقش با هاله نور بود؛ راه حلی که سازندگان فیلم پس از گذشت سال‌ها به آن راضی نشده‌اند.

صدسال به این سال‌ها

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

«صد سال به این سال‌ها»، پنجمین ساخته سینمایی سامان مقدم است که در سال ۱۳۸۶ جلوی دوربین رفت و در آن بازیگرانی همچون فاطمه معتمدآریا، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، مهناز افشار، هانیه توسلی، علی شادمان، علی قربان زاده، پوریا پرستوی، امیرحسین آرمان، نگار جواهریان، بهاره افشاری و بسیاری دیگر از هنرمندان به ایفای نقش پرداختند. این فیلم روایت‌گر داستان زنی است که در طول ۳۰ سال، اتفاقات مختلفی برای او رخ می‌دهد. ایران با شوهرش رفیع زندگی سرخوشانه‌ای دارد، ولی همزمان با وقوع انقلاب اتفاقاتی رخ می‌دهد. ماجرا از آنجا آغاز شد که صد سال به این سال‌ها در سال ۱۳۸۶، یک بار در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و پس از آن بدون هیچ حکم توقیفی و با وجود داشتن پروانه نمایش هرگز رنگ اکران را به خود ندید.

گزارش یک جشن

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

«گزارش یک جشن» تنها فیلم ابراهیم حاتمی کیاست که تاکنون اکران نشده و حاتمی کیا نیز جدی و مداوم پیگیر اکرانش نیست. «گزارش یک جشن» که در ابتدا «بانوی شهر ما» نام داشت، درباره یک مؤسسه است که توسط همسر یک رزمنده اداره می‌شود و در آنجا ضمن آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان، زمینه ازدواج آن‌هایی که به همدیگر علاقه مندند، فراهم می‌شود. در این میان، یک سرگرد (رضا کیانیان) با حکم تخلیه به این مؤسسه می‌آید تا آن را تعطیل کند و همین چالش منتهی به وقایعی از جمله تجمعات خیابانی می‌شود. با وجود آنکه ظاهراً این فیلم واضح اشاره‌ای به حوادث سال ۱۳۸۸ ندارد، برخی منتقدان حاتمی کیا در آن سال‌ها که نسبت به ساخت این فیلم و فیلم پیشین حاتمی کیا مشکل داشتند.

اراتمند؛ نازنین، بهاره و تینا

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

در این فیلم زندگی سه دختر با خاستگاه‌های فکری متفاوت روایت می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های مختلف از مردان انتقام می‌گیرند. این فیلم سینمایی سه بازیگر زن اصلی دارد که این نقش‌ها را طناز طباطبایی، مهناز افشار و آیدا ماهیانی برعهده دارند و بازیگر مرد این فیلم هم مهران غفوریان است. فیلمنامهٔ این فیلم را نیز کاهانی نوشته‌است فیلمی که هنوز جزئیاتی از داستان آن رسانه‌ای نشده، اما برخلاف کار‌های قبلی این کارگردان فضایی زنانه دارد.

خیابان‌های آرام

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد

«خیابان‌های آرام» پانزدهمین فیلم بلند سینمایی کمال تبریزی در مقام کارگردان است. این فیلم با نویسندگی کامبوزیا پرتوی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی محصول سال ۱۳۸۹ است و داستان خبرنگاری است که در یک روز کاری خود با حوادثی در سطح شهر روبرو می‌شود. این فیلم در ترکیه ضبط شده و ظاهراً فضایی کمدی دارد. نیکی کریمی، حسن معجونی، لعیا زنگنه، محمدرضا فروتن، رضا داوودنژاد، عیسی یوسفی‌پور، عباس توفیقی، سوگل قلاتیان، امیر زمستانی و... در این فیلم سینمایی مقابل دوربین علی محمد قاسمی نقش آفرینی کردند و بابک میرزاخوانی موسیقی متن این فیلم را ساخت. این فیلم از زمان تولید تاکنون در توقیف است و زمینه رفع توقیف آن فراهم نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط در ایران چنین اتفاقاتی میفته.

    • بدون نام

      از کجا میتونیم این فیلما رو ببینیم الان ؟؟

      پاسخ ها

      • دهه هشتادی

        فیلم من و پیچیده رونگفتین

    • علی

      ازکجا میتونیم این فیلمها روببینیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج