۱۱۸۰۷۴۰
۵ نظر
۵۰۳۱
۵ نظر
۵۰۳۱
پ

زوجی که ادعا می‌کنند شش ماه دیگر زمین نابود است

فیلم «بالا را نگاه نکن» به کارگردانی آدام مک‌کی داستان دو ستاره‌شناس به نام‌های رندال مندی و کیت دیبیاسکی را دنبال می‌کند که کهکشان را بررسی کرده و زیر نظر دارند. فیلم زندگی معاصر را دیوانه‌وار و ترسناک و در عین حال بامزه به تصویر می‌کشد.

برترین‌ها: فیلم «بالا را نگاه نکن» / Don't Look Up به کارگردانی آدام مک‌کی داستان دو ستاره‌شناس به نام‌های رندال مندی و کیت دیبیاسکی را دنبال می‌کند که کهکشان را بررسی کرده و زیر نظر دارند. بعد از اینکه متوجه می‌شوند شهاب سنگی به بزرگی یک کوه در راه زمین است، قصد دارند که دولت آمریکا و عموم مردم را از این موضوع خبردار و از نابودی سیاره جلوگیری کنند.

چیزی که کندال و کیت به سرعت متوجه می‌شوند این است که پیامشان برای نجات مردم، در سیاست، سرمایه‌گرایی و قدرت غرق می‌شود و این موضوعات به جای اینکه کمکی برای توقف شهاب سنگ قبل از برخورد با زمین باشند، در حال ایجاد تهدیدی دیگر هستند.

زوجی که ادعا می‌کنند شش ماه دیگر زمین نابود است

آدام مک‌کی را بیشتر به‌خاطر فیلم‌های «رکود بزرگ» و «معاون» می‌شناسیم وظیفه‌ی کارگردانی و نویسندگی این فیلم ۱۴۵ دقیقه‌ای را برعهده داشته است. این فیلم، خارق‌العاده‌ترین بازیگران سال را گرد هم آورده است به غیر از دی‌کاپریو و لارنس در نقش‌های اصلی، مریل استریپ در نقش رئیس جمهور ایالات متحده و جونا هیل در نقش پسر و رئیس ستاد وی و متیو پری و کریس ایوانز به عنوان مقامات کابینه او در این اثر ظاهر می‌شوند.

زوجی که ادعا می‌کنند شش ماه دیگر زمین نابود است

تایلر پری و کیت بلانشت نیز در نقش مجریان یک برنامه گفتگوی صبحگاهی بازی می‌کنند. از دیگر بازیگران فیلم بالا رو نگاه نکن می‌توان به تیموتی شالامی، ران پرلمن و آریانا گرانده اشاره کرد که گرانده اتفاقا نقش یک خواننده پاپ را بازی می‌کند.

«به بالا نگاه نکن» ممکن است خنده‌دارترین فیلم سال ۲۰۲۱ باشد. همچنین افسرده‌کننده‌ترین فیلم است، و این ترکیب عجیب تجربه‌ای بی‌نظیر را به وجود می‌آورد. آدام مک کی، نویسنده و کارگردان، بیش از دو ساعت به شما می‌خندد و در عین حال شما را متقاعد می‌کند که دنیا رو به پایان است. این فیلم با برخی از تحسین‌شده‌ترین ساتیرهای سیاسی تاریخ مانند دکتر استرنج لاو استنلی کوبریک و سگ را بجنبان بری لوینسون مقایسه شده است.

زوجی که ادعا می‌کنند شش ماه دیگر زمین نابود است

این فیلم طنزی است که آمریکایی‌های ضد علم، ضد روشنفکر و ضد منطق را هدف قرار می‌دهد که در حد افراط ساده لوح هستند و توسط رسانه‌های اجتماعی شستشوی مغزی می‌شوند. این داستان به‌طور قابل‌توجهی پیش‌بینی‌کننده است، زیرا شبیه یک تمثیل درباره همه‌گیری است، حتی این مفهوم قبل از COVID-۱۹ در رسانه‌ها اعلام شد و در ابتدا قرار بود در آوریل ۲۰۲۰ جلوی دوربین‌ها برود.

مک‌کی گاهی به سمت نشان دادن فاجعه می‌رود و گاهی زندگی روزمره را نشان می‌دهد که با وجود نزدیکی فاجعه و نابودی همچنان ادامه دارد. این فیلمی است دربارۀ بعضی بیماری‌های مدرن؛ بیماری‌هایی مثل عدم پذیرش مسئولیت شخصی در روابط روزمره و در سطح سیاسی، نادیده گرفتن دیدگاه‌های کارشناسی و مرگ حقیقت در اخبار رسانه‌ها. شاید این تلاش برای انتقاد از وضع اجتماعی در فیلم کمی زیاده از حد باشد، اما به هر حال مک‌کی پایان فیلم را زیبا و نیشدار از کار درمی‌آورد.

خلاصه اینکه فیلم «به بالا نگاه نکن» زندگی معاصر را دیوانه‌وار و ترسناک و در عین حال بامزه به تصویر می‌کشد. همۀ مضامین فیلم خوب جا نمی‌افتند، اما چیز‌های خوب به اندازۀ کافی هست که آن را به یک فیلم پرستارۀ تند و تیز و جسورانه تبدیل کند.

زوجی که ادعا می‌کنند شش ماه دیگر زمین نابود است

کورتنی هاوارد(منتقد سینما) درباره فیلم نوشت: بالا رو نگاه نکن آدام مک‌کی کمدی هجوآمیز بسیار خنده‌داری است. لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس و مریل استریپ، فوق‌العاده هستند. تیموتی شالامی واقعا ارزشمند عمل می‌کند. موسیقی نیکلاس بریتل، عالی است. تدوینگر فیلم، هنک کوروین در برش صحنه‌ها و برجسته کردن کمدی فیلم، استادانه کار کرده است.

اسکات فاینبرگ (منتقد سینما) نوشت:بالا رو نگاه نکن، دکتر استرنج‌ لاو امروزی و یک یادآوری خنده‌دار، بیمارگونه و درخشان از این موضوع است که اگر ما به سرعت، خودمان رو جمع و جور نکنیم، دنیا به فنا خواهد رفت. در این فیلم، اجرایی عالی از جمعی از بهترین بازیگرانی که تاکنون کنار هم قرار گرفته‌اند می‌بینیم و آهنگی جالب از آریانا گرانده می‌شنویم. بالا رو نگاه نکن به قدری جذاب است که تا لحظه تیتراژ پایانی، غرق فیلم می‌شوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      وقتی فیلم های قدیمی هالیوود تماشا کنیم متوجه می شویم همشون آماده سازی انسان ها برای یک سناریوی تلخ در آینده است و متاسفانه بیشتر اتفاقاتی که رخ می دهند برنامه ریزی هستند یکیشون همین کروناست

    • بدون نام

      قشنگ بود من دیدمش

    • بدون نام

      بنظرم انچنان که اینجا نوشته خوب نبود
      داستان کلیش خیلی جالب بود بازی لئوناردو دیکاپریو هم مثل همیشه خوب بود ولی جتیفرلارنس بازی خوبی ارائه نداد
      وجود این همه ستاره هم در کل به فیلم اسیب زد چون فیلم یه حالت پخش و پلایی گرفته بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم از بازی جنیفر خوشم نیومد،اما بلانشت
        و دی کاپریو عالی بودند

    • بدون نام

      فیلمنامه اش و کارگردانیش قوی نبود
      صرفا بازیگرهای خیلی خوبی داشت که واقعا خوب بازی کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج