۱۱۹۸۰۰۰
۹ نظر
۵۳۳۳
۹ نظر
۵۳۳۳
پ

نکاتی درباره اوباش انگلیسی محبوب ایرانی‌ها

یکشنبه شب اولین قسمت از فصل ششم و پایانی «پیکی بلایندرز» پخش شد و با ۳.۷ میلیون بیننده به رکورد جدیدی در میزان بینندگان خود دست پیدا کرد.

برترین‌ها: یکشنبه شب اولین قسمت از فصل ششم و پایانی «پیکی بلایندرز» پخش شد و با ۳.۷ میلیون بیننده به رکورد جدیدی در میزان بینندگان خود دست پیدا کرد. قسمت اول این فصل به «هلن مک کروری» بازیگر نقش عمه پولی تقدیم شد که تابستان گذشته بعد از مبارزه با سرطان در سن ۵۲ سالگی درگذشت. این سریال قرار است بعد از این فصل با یک فیلم بلند به پایان برسد.

نکاتی درباره اوباش انگلیسی محبوب ایرانی‌ها

سریال «Peaky Blinders» در مورد چیست؟

نکاتی درباره اوباش انگلیسی محبوب ایرانی‌ها

محیا شقاقی در ویجیاتو نوشت: سریال پیکی بلایندرز در رابطه با یک خانواده گنگستر انگلیسی به نام «Shelby» است که توسط برادر دوم به نام «Tommy Shelby» با بازی فوق‌العاده «Cillian Murphy» اداره می‌شود. داستان از جایی شروع می‌شود که تامی به همراه برادران و دوستان خود پس از جنگ جهانی دوم از ارتش انگلیس به خانه یعنی «Birmingham» باز می‌گردند. تامی پس از بازگشت خود، تصمیم به کنترل شهر برمینگهام را می‌گیرد، اما پس از مدتی به دلیل جاه‌طلبی، قصد گسترش کسب و کارش را داشته و هرکسی که جلوی راهش قرار بگیرد را نابود می‌کند. به‌طور کل تمام اعضای خانواده شلبی یعنی اعضای گروه «Peaky Blinders» در تکاپوی نگهداشتن اسم و رسم خانواده هستند و برادر اول خانواده یعنی «Arthur Shelby» به ظاهر، نامدار خانواده است، اما مغز اصلی خانواده و تصمیم‌گیرنده اصلی، تامی شلبی می‌باشد.

آیا سریال پیکی بلایندرز بر اساس واقعیت است؟

نکاتی درباره اوباش انگلیسی محبوب ایرانی‌ها

جالب است بدانید با اینکه بخش عظیمی از داستان، از جمله شخصیت‌ها و اتفاقات مختلف سریال پیکی بلایندرز بر اساس واقعیت بوده، اما خود خانواده شلبی تخیلی و توسط «Steven Knight» ساخته شده‌اند. در واقع گروه پیکی بلایندرز در دهه بیست میلادی در انگلستان وجود داشتن، اما عمر گروه آن‌ها در واقعیت تا فصل دوم بیشتر دوان نمی‌آورد.

آیا این سریال ارزش تماشا کردن دارد؟

قطعا اگر به دنبال سریالی هیجان‌انگیز و داستانی غیر منتظره با شخصیت‌پردازی‌هایی که به مرور زمان حتی بهتر از قبل می‌شود، این سریال را به شما توصیه می‌کنیم. از فیلم‌برداری و صحنه‌های هیجان‌انگیز گرفته تا موسیقی متن فوق‌العاده، همه در کنار هم این سریال را بسیار دیدنی و سرگرم‌کننده کرده است.

مطالبی از فصل اول که به مرور زمان بهتر شد:

نکاتی درباره اوباش انگلیسی محبوب ایرانی‌ها

امروزه بسیاری از سریال‌های تلویزیونی به مرور زمان و طولانی‌تر شدن فصل‌ها پسرفت کرده‌اند. اما سریال پیکی بلایندرز نه تنها پسرفتی نداشت، بلکه پیشرفت چشم‌گیری نیز داشته است. یکی از نکات قوت سریال، معرفی زنانی جسور و قویست که در راس قدرت قرار می‌گیرند. در فصل اول عمه «Polly» که مادرسالار خانواده است به بینندگان معرفی می‌شود. سپس «Grace» که مامور مخفی بوده و به مرور زمان وارد رابطه‌ای عاطفی با تامی شلبی می‌شود و برای مدتی طولانی داستان حول محور این دو می‌چرخد، وارد داستان می‌شود؛ و در نهایت «Ada» خواهری مستقل که اجاده نمیدهد برادرانش یعنی شلبی‌ها برای زندگی وی تصمیم بگیرند. به مرور زمان شخصیت‌های زن زیادی وارد داستان می‌شوند و داستان را چندبرابر جذاب‌تر می‌کنند.

یکی دیگر از نکات جذاب داستان، شخصیت‌های شروری هستند که سر راه تامی شلبی قرار می‌گیرند و زندگی وی و خانواده‌اش و کل برمینگهام را تحدید می‌کنند. حتی شخصیت‌پردازی کاراکتر‌های منفور هم هر فصل از فصل قبل بهتر می‌شود.

ورورد بازیگرانی از جمله «Tom Hardy» و همچنین «Adrien Brody» و افراد مشهوری دیگر، جذابیت هر فصل را بیشتر کرده‌اند.

سطح جاه‌طلبی تامی در شروع داستان و فصل اول برای تحت تاثیر قرار دادن هر طرفداری کافی است و اوضاع از آن‌جا فقط بهتر و بهتر می‌شود. او با شجاعت خود، گروه گنگستری خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا چندین تجارت متعلق به رقبا را تصاحب کنند. او همچنین به قلمرو بسیار پرخطر لندن گسترش می‌یابد و به همه یادآوری می‌کند که وی فقط یک گانگستر معمولی نیست و وارد سیاست نیز می‌شود.

یکی از چیز‌هایی که بینندگان را بلافاصله عاشق این سریال می‌کند این است که همه چیز زیبا به نظر می‌رسد. از کت و شلوار‌های تویید سه‌تکه گرفته تا جرقه‌های نارنجی مذاب که دوران صنعتی برمینگام را به تصویر می‌کشند، فیلم‌برداری و طراحی لباس جشنی برای چشم‌ها ایجاد می‌کند.

نکاتی که باید از فصل پنجم به یاد داشته باشید:

نکاتی درباره اوباش انگلیسی محبوب ایرانی‌ها

در ابتدای فصل پنجم سریال، «Michael Gray» در دفتر شلبی در دیترویت در هنگام فروپاشی وال استریت مشغول به کار است. پس از انتقال خبر فروپاشی به سایر اعضای خانواده، مایکل به برمینگهام و مادرش پالی از مونت کارلو بازمی‌گردد. در حالی که تامی به آن‌ها اطمینان می‌دهد که منبع درآمد ثانویه‌ای دارند، کار کثیفی برای یک مقام بلندپایه دولتی انجام می‌دهند و اینجاست که اختلاف نظرات خانوادگی به شدت بالا می‌گیرد.

در فصل قبل، بی‌اعتمادی بین تامی و مایکل فقط افزایش می‌یابد و مایکل حتی با افرادی که خواهان مرگ تامی هستند تجارت می‌کند. اما وقتی درباره این خیانت از مایکل سؤال شد، وی ادعا می‌کند که نمی‌دانست آن‌ها دشمن هستند، اما تامی به هر حال او را از کسب‌وکار خانوادگی معلق می‌کند.

یکی از بزرگترین سوالاتی که در فصل پنجم مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا تامی کنترل عقلانی خود را از دست می‌دهد یا خیر. بارزترین نمونه آن، رویا‌های مکرر او از گریس، همسر مرده‌اش است، چه زمانی که هوشیار است و چه زمانی که در خواب و رویا می‌گذراند.

پس از خبر غافل‌گیر کننده زنده بودن آلفی و مکالمه تامی با او در خفا، تامی از آلفی می‌خواهد تا به او کمک کند تا شورش را سازماندهی کنند. الفی پس از اشاره به عقاید یهودستیزانه موزلی، بالاخره موافقت می‌کند و به تامی تعدادی از افرادش را می‌دهد تا در این رویداد کمک کنند.

امتیاز بالای منتقدان به اولین قسمت از فصل آخر

نکاتی درباره اوباش انگلیسی محبوب ایرانی‌ها

سینما دیلی درباره‌ی اولین قسمت از فصل آخر «پیکی بلایندرز» نوشت: طرفداران «پیکی بلایندرز» در توئیتر به شدت از قسمت اول این سریال استقبال کرده‌اند و آن را بهترین اپیزود این سریال دانسته‌اند که با همین قسمت اول اشک مخاطبان را درآورده است. یکی از این کاربران نوشته: «شیوه‌ای که «پیکی بلاندرز» به شخصیت عمه پولی ادای دین می‌کند یکی از بهترین شیوه‌های ممکن بود که می‌شد اجرایش کرد. نه تنها این یک ادای دین بود، بلکه داستان را به شیوه‌ای تغییر داد که به یکی از آخرین کمک‌های مک کروری به سریالی بدل شد که آن را واقعا دوست داشت.»

این اپیزود با نام «روز سیاه» همچنین با نزدیک به ۳۵۰۰ رای امتیاز بالای ۹.۴ را در سایت imdb کسب کرده که نشان از استقبال طرفداران دارد. همه منتقدان هم در سایت متاکریتیک امتیازات بالای ۸۰ را به این اپیزود داده و میانگین امتیاز ۸۶ برای این سریال ثبت شده است. از جمله نقد مثبت بوید هیلتون نویسنده امپایر که نوشته: «آغازِ پایان یکی از بهترین سریال‌های درام این سال‌های انگلیس بسیار تکان‌دهنده، احساسی، سینمایی، جاه طلب و بیش از همیشه حماسی است.»

اد کامینگ منتقد روزنامه ایندیپندنت هم در مقاله خود نوشت: «در حالی که بازیگران فرعی سریال پیکی بلایندرز هرگز یک آنسامبل بازیگری کامل نبوده اند، اما حالا در این فصل نهایی به مانند ماه‌های کوچکی شده‌اند که به دور سیاره عجیب و ترسناک شخصیت تامی می‌چرخند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دلیل اینکه نوشتین باوجود فصل های زیاد پسرفت نکرده این که هر فصلش ۶ قسمت به نظرم یکی از معدود نکات منفی سریال این که قسمت هاش کم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سریالا امریکایی و انگلیسی همیشه پرمخاطبن و جذابن

    • لنفوسیت T

      بعد از جنگ جهانی اول

    • بدون نام

      همیشه سریال های انگلیسی عالی هستند

    • بدون نام

      کی گفت محبوب ایرانی هاست خواهشا جمع نبند با اون فیلم درپیتی

      پاسخ ها

      • سعید

        نه مختار نامه واسه شما سریال محبوبه حتما خخ

      • بینام

        شما ستایشتو ببین باباجون

    • من

      سریال بی نظیری هست

    • چکاوک

      فیلم خیلی قشنگی است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج