جاباما
۱۱۹۳۸۳۵
۱۴ نظر
۵۱۰۳
۱۴ نظر
۵۱۰۳
پ

آقا رضا، حسین آقا، مملکت دست شماست والا

رضا میرکریمی و محمد حسین مهدویان دو کارگردان مشهوری سینمای ایران با انتشار متن‌هایی از جشنواره فیلم فجر خداحافظی کردند. جشنواره ای که جمعه شب اختتامیه چهلمین دوره آن برگزار شد. خبر خداحافظی این دو با واکنش بسیاری همراه شد.

برترین‌ها: رضا میرکریمی و محمد حسین مهدویان دو کارگردان مشهوری سینمای ایران با انتشار متن‌هایی از جشنواره فیلم فجر خداحافظی کردند. جشنواره ای که جمعه شب اختتامیه چهلمین دوره آن برگزار شد. خبر خداحافظی این دو با واکنش بسیاری همراه شد.

آقا رضا، حسین آقا، مملکت دست شماست والا

دامون قنبرزاده در این باره نوشت: نمی‌فهمم این چه جورش است که از جشنواره خداحافظی می‌کنند. مگر تشک کشتی‌ست؟! طی یک روز و بعد از اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فجر، محمدحسین مهدویان و رضا میرکریمی با انتشار متن‌هایی جداگانه اعلام کردند که دیگر در جشنواره حاضر نخواهند شد. حتی میرکریمی برای گرفتن جایزه‌اش به سالن هم نیامد. این یعنی از چه زمانی دقیقاً تصمیم گرفته بود خداحافظی کند؟ بعد از فرستادن فیلمش به جشنواره؟ یا دقیقاً بعد از اعلام جوایز؟ نمی‌شد این تصمیم را پیش از فرستادن فیلم گرفت؟ مهدویان ناگهان از کجا به چنین تصمیمی رسید؟ بعد از نگرفتن جایزه؟

بیایید تعارف را کنار بگذاریم‌. ما ایرانی‌ها استاد این هستیم که خودمان را لوس کنیم؛ «جایزه نمی‌دهید؟ پس من هم قهر می‌کنم!» به نظر می‌رسد رویکرد دو فیلم‌ساز عزیز نیز چیزی شبیه این است. البته این فقط یک جنبه‌ی ماجراست. حالا اجازه بدهید بی‌تعارف‌تر باشم؛ ما ایرانی‌ها استاد این نیز هستیم که سوراخ دعا را پیدا کنیم. وقتی پیدا کردیم دیگر تا آن سوراخ را به گشادی دهانه‌ی چاه نکنیم، بی‌خیال نمی‌شویم. حالا حکایت این عزیزان خداحافظی‌کرده از جشنواره است؛ خبر دارید که این عزیزان، هر دو درگیر سریال‌هایی هستند که قرار است در پلتفرم‌های اینترنتی پخش شود.

خب وقتی لقمه‌ای حاضر و آماده وجود دارد که پول خوبی هم پشتش است، چرا آن‌ها باید خودشان را علاف جشنواره‌ای کنند که معلوم نیست در انتهایش فیلم‌شان جایزه می‌گیرد یا نه. تازه اگر آن سیمرغ بلورین را بگیرند، به هیچ دردی هم نمی‌خورد جز این‌که بگذارندش لای در اتاق‌شان که مانع از بسته‌شدنش شود. پس سوراخ دعا یعنی همین سریال‌های «هولو» که می‌پَرند توی گلو و حالا دیگر آن‌قدر این سوراخ گشاد شده که بیا و بنگر.

آقا رضا، حسین آقا، مملکت دست شماست والا

اصلاً نوش جان‌شان؛ بسازند و حال کنند. فیلم هم به جشنواره ندهند. مال دیگران را می‌بینیم. اما من هنوز جواب پرسشم را پیدا نکرده‌ام: خداحافظی از جشنواره‌ای تکه‌پاره که سروتهش معلوم نیست، آن‌هم در حالی که یک سال به شروع جشنواره‌ی بعدی مانده، یعنی چه؟! خب نهایتش این است که شما دیگر شرکت نمی‌کنید... حالا اصلاً خداحافظی می‌کنید، دیگر اعلام کردنش چه معنایی دارد؟ ما ایرانی‌ها یک عادت دیگر هم داریم؛ خیلی زیادی خودمان را جدی می گیریم.

ابراهیم داروغه زاده در این باره نوشت: علي حاتمي و ناصرتقوايي هيچوقت سيمرغ نگرفتند . مسعودكيميايي خالق قيصر و گوزنها ، براي اولين و اخرين سيمرغ خود٣٠ سال صبر كرد. بزرگان سينما به جشنواره فیلم فجر مي امدند تا نسل جوان فيلمساز پس از انقلاب جان بگيرند،رشدكنند و بعضاً جهاني شوند. شما هم بمانيد، آيين چراغ خاموشي نيست.

کاربر دیگری نوشت: میرکریمی که خداحافظی نکرده. این وسط مهدویان واقعاً کناره‌گیری کرد. به نظرم همه‌چی حل می‌شه. جدی نگیرید.

آقا رضا، حسین آقا، مملکت دست شماست والا

دیگری نوشت: مورد رضا میرکریمی هم در نوع خودش جالب است. سالها با حمایت نهادهای فرهنگی(به طور خاص حوزه هنری) هر فیلمی که خواست ساخت؛چند دوره هم محفل جهانی فجر با هر کیفیتی برگزار کرد. امسال هم وقتی سیمرغ کارگردانی را گرفته همچنان ناراضی است و از جشنوارهٔ سال بعد که هنوز خودش هم برایش فیلم نساخته انصراف داده است.

کاربر دیگر نوشت: میرکریمی و مهدویان دیگه جشنواره فجر رو دوست ندارند. جشنواره فجر هم دیگه اونا رو!

کاربر دیگر نوشت: اگه به رضا میرکریمی میگفتن جشنواره فجر بین‌الملل برقراره تو هم دبیری بازم خداحافظی می‌کرد؟اگه به مهدویان مطابق تماااام سالهای گذشته یه سیمرغی به خودش یا بخشی از فیلم می‌دادن، بازم خداحافظی می‌کرد؟مسأله این است..

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا بیشترین حمایت ها از اینا شده

    • بدون نام

      انتقادشون درسته جشنواره فجر داغون باید تعطیل بشه

    • بدون نام

      نه
      واي حالا چي ميشه
      چرا اخه
      خوب نوشتم ديگه درسته

    • بدون نام

      مهدویان و از اول الکی بزرگ کردن اتفاقا پول خوبی هم به جیب زد حالا از جشنواره خداحافظی کرده از کارگردانی نه و جای دیگه پول به جیب میرنه

      پاسخ ها

      • لار

        الکی نظر ندید کار ایشون از خیلی کارگردان های دیگه بهتره

      • بدون نام

        همین ماها این مهدویان رو بزرگ کردیم یه زخم کاری ساخت شاید ۱۰۰ تا پیج تو اینستا ازش تقدید میکردن ، سریر خون کوروساوا رو اگر ببینیم که برداشت از مکبث هست متوجه میشیم که مهدویان چقدر ضعیف کار کرده

    • بدون نام

      البته بازم به میرکریمی که چند تا کار خوب تا حالا داشته 'مهدویان که عددی نیست ولی جالب اینه که میرکریمی سیمرغ میگیره بازم قهر میکنه مگه برای جایزه فیلم ساخته؟!

    • سهیل

      کدام برگزاری فیلم فجر رو بدون جنجال و بدون حاشیه از جانب اهل هنر به یاد دارید؟
      یادم هست ابراهیم حاتمی کیا اکثر جوایز رو گرفته بود اما باز با لحن تند بعد از دریافت سیرمرغش پای میکروفن ایستاد
      افتتاحیه قبل از کرونا از فاطمه معتمد آریا تجلیل شد،اما ایشون گلایه مند پشت میکروفن ایستاد.
      بهرام رادان سیمرغش رو گذاشت روی زمین شروع به گلایه کرد.
      مسعود کیمیایی ۲سال پیش قهر کرد،شهاب حسینی با لحنی تند واکنش نشون داد.و...
      اسم اصلی این مراسم (خشم واره) هست.

    • نوری

      از همچنین جشنواره بی درو پیکر سفارشی فرمایشی باید هم خدافظی کرد

    • صبا

      مهدویان تشنه ی دیده شدنه
      هنوز زخم کاری تموم نشده،مردبازنده رو عجله ای به فجر رسوند به امیداینکه بازم براش به به و چه چه کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارگردان همچین شاخی هم نیست، زیاد بهش پر و بال دادن، هوا برش داشته

    • بدون نام

      سینمای ایران چیه که جشنواره اش باشه بحث تخریب جشنواره وطنی نیست دقیقا پای فیلمها می نشینی پشیمون. می شی چرا وقت گذاشتی انگشت شمارند خوب ها خیلی خیلی کم

    • مریم

      تا پارسال که به مهدوی هی جایزه میدادن،جشنواره خوب بود .امسال که بهش جایزه ندادن بعد از مراسم گفت جشنواره بده.مردموابله فرض کردن؟

    • هیدجی

      به نظر شما مقایسه رضا میرکریمی با مهدویان اصلا درسته ؟و اینکه دو نفر را با یک نسخه بدرقه کنید ؟
      میرکریمی واقعا حیف است که در این جشنواره ی بی خاصیت شرکت کنه . کاش زودتر خداحافظی می کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج