۱۲۰۰۶۸۳
۱ نظر
۷۶۹۲
۱ نظر
۷۶۹۲
پ

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

اگر از تماشای آثار بی‌کیفیت نمایش خانگی خسته شده‌اید، اگر فیلم‌های روز دنیا حالتان را خوب نمی‌کند، در این مطلب چند پیشنهاد ناب در حوزه «مستند» داریم. ریسک کنید و همین امروز یکی از این‌ها را تماشا کنید، قول می‌دهیم خوشتان بیاید.

برترین‌ها: اگر از تماشای آثار بی‌کیفیت نمایش خانگی خسته شده‌اید، اگر فیلم‌های روز دنیا حالتان را خوب نمی‌کند، در این مطلب چند پیشنهاد ناب در حوزه «مستند» داریم. ریسک کنید و همین امروز یکی از این‌ها را تماشا کنید، قول می‌دهیم خوشتان بیاید.

Summer Of Soul

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «تابستان روح» یا «زمانی که انقلاب نمی‌توانست از تلویزیون پخش شود» مستندی طولانی مدت دربارهٔ جشنواره فرهنگی افسانه‌ای هارلم در سال ۱۹۶۹ است که موسیقی و فرهنگ آمریکایی آفریقایی را جشن می‌گرفت، و غرور و وحدت سیاه پوستان را ترویج می‌کرد.

THE TRUFFLE HUNTERS

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «شکارچیان ترافل» به کارگردانی کارگردانی مایکل دوک و گریگوری کرشاو به تاریخ غذا و پختن غذای انسان می‌پردازد. مثلا چه کسی فهمید بادمجان خوراکی است؟ اولین سیب زمینی را چه کسی سرخ کرد؟ چه کسی فهمید سس با خیار خوشمزه نمی‌شود و با سیب‌زمینی خوب است؟ من بعد از دیدن مستند «شکارچیان ترافل» جواب‌های زیبایی‌شناسانه‌ای برای سوالات خود پیدا می‌کنید.

THE VELVET UNDERGROUND

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «وِلوِت آندرگراوند» به کارگردانی تاد هینز روایت گروه موسیقی راک «وِلوِت آندرگراوند» است که مدیریت آن را اندی وارهول هنرمند پاپ آرت امریکایی بر عهده داشته. «وِلوِت آندرگراوند» یک تجربه بصری خیره‌کننده است. هینز روی این موضوع تأکید داشت که این مستند یک فیلم زندگی‌نامه‌ای سرخوشانه و عیاشانه نیست: «این فیلم کاری به شایعات و خوش‌گذرانی‌های مختلف این گروه موسیقی ندارد و کسی می‌تواند چنین فیلمی درباره این گروه موسیقی بسازد… ما واقعاً می‌خواستیم زندگی فرهنگی در شهر نیویورک را به تصویر بکشیم و از کمال هنری آن روزگار بگوییم و این‌که چه‌قدر پیچیده، عمیق، غنی و زیبا است… «وِلوِت آندرگراوند» همان قدر که پرتره‌ای از یک گروه موسیقی است، پرتره‌ای از شهر نیویورک هم هست.»

CODED BIAS

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «بایاس کدگذاری شده» به کارگردانی شلینی کانتایا برنده جایزه بهترین فیلم مستند از جشنواره بین‌المللی کالگری ۲۰۲۱ است. مستند «بایاس کدگذاری شده» روایتگر پژوهشگر دانشگاه ام آی تی، جوی بولاموینی است که در جریان یک تحقیقات متوجه می‌شود که الگوریتم‌های تشخیص چهره همگی با تعصب نژادی کدگذاری شده اند.

THE SPARKS BROTHERS

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «برادران اسپارکس» اولین مستند ادگار رایت، به دنبال این است که از یکی از خیال‌انگیزترین و منحصربه‌فردترین و غیرعادی‌ترین گروه‌های موسیقی تاریخ، پرده بردارد؛ این گروه موسیقی اسپارکس نام دارد. او از طریق بیش از ۸۰ مصاحبه، تصاویر آرشیوی عمیق و انیمیشن، ۵۰ سال فعالیت آن‌ها را در هنر پاپ و راک دنبال می‌کند. در اینجا ادگار رایت به بهترین شکل رضایت مخاطب را جلب می‌کند، با تهیه مستندی که در آن جزئیات به‌گونه‌ای موشکافانه و عمیق پرداخته شده است.

CHANGING THE GAME

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «تغییردهندگان بازی» به کارگردانی لویی سایهویوس روایت جیمز ویلکس است که در سفری را برای پیدا کردن حقایقی پیرامون گوشت، پروتئین و قدرت آغاز می‌کند. او متوجه می‌شود که تمامی آموخته‌ها و دانسته هایش پیرامون رژیم غذایی نادرست بوده است.

ACASA, MY HOME

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «آکاسا، خانه من» به کارگردانی رادو چیورنیچیوک در مورد ۹ کودک و والدینشان است که در بیابان (دلتا) در بخارست (بزرگترین شهر و پایتخت رومانی) در طبیعت و بی تکنولوژی بیست سال است که زندگی می‌کنند. آن‌ها قصد ترک آنجا و رفتن به شهر‌های بزرگ را ندارند، اما بزودی این فضای آرام از بین خواهد رفت! این مستند برنده جایزه بهترین فیلمبرداری از نگاه داوران در بخش مستند بین الملل فستیوال ساندنس ۲۰۲۰ نیز شد.

SABAYA

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «صبایا»، ساخته «هوجیر هیروری»، کارگردان کورد عراقی-سوئدی، تلاش‌های اعضای تشکلی مردمی به نام «مرکز پناهگاه ایزدی‌ها (YHC) «را روایت می‌کند که قصد دارند زنان ایزدی را از اردوگاه الهول نجات بدهند، حتی به قیمت به خطر انداختن جان خود. زنان نجات‌یافته به همت این گروه، موقتا در محیطی امن و آرام پناه داده می‌شوند که به خانواده خود بپیوندند.

MAYOR

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

مستند «شهردار» نگاه دقیق و مفصلی به زندگی موسی حدید، شهردار قدرمند و کاریزماتیک شهر رام الله فلسطین، دارد. آرزوی حدید، حرکت دادن این شهر به سمت جلو و قرار دادن آن در مسیر پیشرفت و اقبال است.

In Flow Of Words

۱۰ داستان واقعی که غافلگیرتان می‌کند (۲)

از بهترین فیلم‌های مستند ۲۰۲۱ باید به فیلم «جریان کلمات» اشاره کرد. در جریان کلمات روایت‌های ۳ مترجم دادگاه کیفری بین‌المللی برای یوگسلاوی سابق را دنبال می‌کند. آن‌ها شهادت‌های تکان‌دهنده شاهدان، قربانیان و مجرمان را تفسیر کردند، بدون اینکه هرگز اجازه حضور عواطف، احساسات و تاریخچه شخصی خود را بدهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بجای این فیلمها ، فیلمهایی رو معرفی کنید که بتونیم زبان انگلیسی یاد بگیریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج