۱۲۰۰۸۶۸
۳ نظر
۱۲۸۶۶
۳ نظر
۱۲۸۶۶
پ

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

بر خلاف مقاله‌های معمولِ پیشنهاد سریال برای تعطیلات عید، امسال سراغ پیشنهادهایی خاص‌تر رفتیم.

برترین‌ها _ آرمان رمضانی: بر خلاف مقاله‌های معمولِ پیشنهاد سریال برای تعطیلات عید، امسال سراغ پیشنهادهایی خاص‌تر رفتیم. باتوجه به اینکه فهرست جذاب‌ترین و پربیننده‌ترین سریال‌های سال 2021 تقریبا در دسترس هر کسی هست، در این مقاله سراغ سریال‌هایی رفتیم که در سال 2021 موفق شدند تحسین منتقدان و مخاطبان جدی‌تر تلویزیون را برانگیزند.

تمام این سریال‌ها، مستند باشند یا داستانی، با عینکی منحصر بفرد به موضوعات می‌نگرند و تماشای آن‌ها را به تمام کسانی که مانند من در محاصره تولیدات تجاری و پر زرق و برق سینمایی و تلویزیونی قرار دارند، به شدت توصیه می‌کنم.

۹.Time

این سریال با استقبال مناسبی از طرف منتقدان مواجه شده است و نوید یک درام تماشایی را به طرفداران این سبک سریال‌ها می‌دهد. مبالغه نکرده‌ایم اگر بگوییم دو بازیگر اصلی این سریال یعنی شین بین و استفن گراهام، به قانع کننده‌ترین و واقعی‌ترین شخصیت‌های سریال‌های تلویزیونی در سال 2021 جان بخشیدند. بنابر بازی خوب این دو و البته داستان گیرای این سریال، به نظر می‌رسد در آینده درباره Time  بیشتر بشنویم.

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

Time یک درامِ محصول BBC است که بخش بزرگی از داستان آن در داخل زندان می‌گذرد. ما شخصیتی به نام مارک کوبدن را در زندان دنبال می‌کنیم. مارک پیش از زندان پدر، معلم و همسر بوده و حالا به دلیل قتل به 4 سال زندان محکوم شده است. در ادامه سریال مارک علاوه بر سنگینی وجدانش باید با محیط خشن و ناآشنای زندان و بسیاری موارد پیش‌بینی نشده دیگر روبرو شود.

۸.Mare of Easttown

این سریال از آن جهت در این فهرست قرار گرفته که با وجود توجه کمی که به این سریال شد، مخاطبان فراوانی این محصول شبکه HBO را بهترین سریالی توصیف کردند که در تمام عمرشان دیده‌اند. از طرف مقابل به نظر می‌رسد منتقدان کمی که از وجود این سریال آگاه هستند درباره کیفیت این درام جنایی کاملا با طرفداران این سریال هم عقیده هستند.

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

در این سریال کیت وینسلت در نقش کارآگاهی ظاهر شده که در تلاش است برای پرونده قتلی در یک شهر کوچک، مدرک جمع‌آوری کند. این سریال هرچند که با همین داستان ساده آغاز می‌شود اما خیلی زود مخاطب را درگیر پیچ و تاب‌های داستانش می‌کند و بلند شدن و دست کشیدن از آن کار ساده‌ای نیست. کیت وینسلت به دلیل هنرنمایی‌اش در این سریال در سال جاری برنده جایزه اِمی شده است.

۷.Maid

جدا از طرفداران فراوانی که در شبکه‌های اجتماعی در تلاش هستند تا شما را قانع کنند که سریال بازی مرکب بهترین پروژه امسال نتفلیکس است، بد نیست به این درام ویرانگرِ ساخت این پلتفرم هم نگاهی بیندازید. این سریال دیدنی که بر اساس کتاب زندگی‌نامه استفانی لند ساخته شده در حقیقت شرایط زندگی یک مادر جوان و فقیر را در اپیزودهای مختلف به ما نشان می‌دهد.

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

بخش بزرگی از تحسین‌هایی که این سریال دریافت کرده را مدیون بازی قدرتمند مارگارت کوالی در اصلی‌ترین نقش این سریال است. این سریال در همان حال که فداکاری‌های یک مادر جوان برای سلامت نوزادش را به تصویر می‌کشد، انگار نا عادلانه بودن زندگی حتی در کشورهای متمدن را به ما یادآوری می‌کند.

۶.What We Do in the Shadows

یک اقتباس تلویزیونی دیدنی از فیلمی به همین نام محصول سال 2014 که به اعتراف بسیاری موفق شده طنز موفق فیلم را در سریال هم ادامه دهد. با وجود اختلاف نظرهایی که درباره بهترین سریال طنز امسال وجود دارد اما سومین فصل این سریال بالاخره پخش شد و تقریبا تمامی امتیازات این سریال را بهبود بخشید.

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

این سریال در حقیقت در حین نمایش زندگی چند خون‌آشام در دنیای امروزی، به تقابل سنت و مدرنیته می‌پردازد. این سریال سبک Mockumentary یا مستند هجو مانند را دنبال می‌کند و بازی قدرتمند بازیگران اصلی و داستان قوی و گیرا از نقاط قوت آن هستند.

۵.The Beatles: Get Back

این سریال یک مستند جدید درباره گروه افسانه‌ای بیتلز به کارگردانی پیتر جکسون است و احتمالا همین جمله دلیل امتیاز بالای آن و البته اشتیاق مخاطبان به این سریال را توضیح می‌دهد.

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

خود پیتر جکسون این سریال را مستندی درباره یک مستند تعریف می‌کند. ظاهرا بیشتر تصاویر استفاده شده در این مستند، ویدئوهای استفاده نشده و پشت صحنه مستند مایکل لیندسی-هاگ در سال 1970 است و مطمئن باشید پس از تماشای آن با نگاهی نو سراغ آهنگ‌های شنیدنی گروه بیتلز خواهید رفت.

۴.Exterminate All The Brutes

این مینی سریال احتمالا یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌های تلویزیونی سالیان اخیر است و با موضوعات و پرسش‌هایی چون نسل کشی، استعمار، نژادپرستی و امپریالیسم سرشاخ می‌شود. اگر از اتفاقات معمول سیاست دنیا خسته شده‌اید و به نظرتان دنیا توسط احمق‌ها اداره می‌شود حتما این سریال را از دست ندهید.

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

با توجه به اینکه با یک مینی سریال طرف هستیم، Exterminate All The Brutes موفق نمی‌شود پاسخ کامل برخی از پرسش‌هایی که مطرح کرده را تحویل مخاطب دهد اما هدف این سریال چیز دیگری است. هدف اصلی این سریال تحریک افکار عمومی و جا دادن پرسش‌های ضروری در درون سر مخاطبان است و در انجام این وظیفه کاملا موفق عمل می‌کند.

۳.The Underground Railroad

بری جنکینز پس از مدت‌ها یا این سریال محشر به صندلی کارگردانی بازگشته است. این سریال اقتباسی دیدنی است از رمانی به همین نام نوشته کولسون وایتهد و به زیبایی هر چه تمام‌تر وحشت تاریخی را به زبان تلویزیون ترجمه می‌کند.

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

جنکینز مانند همیشه به همراه لنزِ واقع گرایانه دوربینش سراغ بخشی پر از درد در تاریخ آمریکا و جهان می‌رود و به سیستم ریلی می‌پردازد که سال‌ها پیش به برده‌های سیاه پوست برای فرار از دست اربابانشان کمک می‌کرده است.

۲.Can’t Get You Out Of My Head

به نظر می‌رسد آدام کِرتیس با آخرین مستند سریالیش با نام کامل Can't Get You Out of My Head: An Emotional History of the Modern World دست به کار بزرگی زده است. آدام کرتیس مانند همیشه با نگاه نقادانه‌اش در این مستند به این موضوع می‌پردازد که چگونه قطب‌های سیاسی جامعه در طول سال‌ها در جای خود قرار گرفته‌اند.

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

صرف نظر از اینکه این سریال را دارای نگاهی روشن‌فکرانه بدانید یا برچسب توهم توطئه بر آن بزنید، تماشای این اثر برای درک اینکه کجا هستید و چگونه به اینجا رسیده‌اید لازم است. ظاهرا کرتیس ایده این سریال را در زمان سروکله زدن با مسائل دونالد ترامپ و البته برگزیت یافته است.

۱.Succession

دیدنی‌ترین سریال‌هایی که شاید ندیده باشید

انتخاب اول ما برای کسانی که در چند سال گذشته این اثر را دنبال کرده‌اند، انتخاب عجیبی نیست. اصلا عجیب نیست که پخش فصل سوم شاخص‌ترین سریال شبکه HBO با برخورداری از یکی از برترین تیم‌های نویسندگی، دوباره نظر همه را به خود جلب کرده است.

در فصل قبل ماجراجویی‌های خودخواهانه کندال روی با بازی جرمی استرانگ را دنبال کردیم و البته تلاشش برای به زیر کشیدن پدر روانیش با بازی برایان کاکس. این سریال با بهره‌گیری از روایت تصویری و البته طنز شیرین موجود در داستانش، زندگی در سطوح اقتصادی بالا را نقد می‌کند بدون اینکه حتی برای لحظه‌ای حوصله‌مان را سر ببرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مینی سریال حال نمیده

    • ناشناس

      سریال ترکی خوبه دویست قسمتی شبیه ایرانی ها هستند

    • ....

      Maid واقعا عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج