۱۲۶۲۷۴۰
۲ نظر
۲۵۸۹۴۷
۲ نظر
۲۵۸۹۴۷
پ

دختری که با دست زدن به اشیا، می‌تواند آینده را ببیند

تیم برتون کارگردانی است که هنر کم‌نظیری در آفریدن فضا‌های ترسناکِ مفرحِ جذاب دارد. سریال «ونزدی» (Wednesday) تازه‌ترین هنرنمایی اوست، با حال و هوایی رازآلود و داستانی پرکشش و مسحورکننده.

برترین‌ها: تیم برتون کارگردانی است که هنر کم‌نظیری در آفریدن فضا‌های ترسناکِ مفرحِ جذاب دارد. سریال «ونزدی» (Wednesday) تازه‌ترین هنرنمایی اوست، با حال و هوایی رازآلود و داستانی پرکشش و مسحورکننده. سریال «ونزدی» بر اساس یک کمیک قدیمی با عنوان «خانوادۀ آدامز» ساخته شده است؛ خانواده‌ای ثروتند و عجیب و غریب با علائق و روحیه‌هایی تاریک و جادوگرانه. ونزدی اسم دختر این خانواده است که این سریال جدید (همانطور که از اسمش پیداست) دربارۀ اوست. سرپرست کارگردان‌های سریال «ونزدی» تیم برتون است؛ کارگردانی که او را با فیلم‌های جذاب و خاصی مثل «ادوارد دست‌قیچی»، «عروس مرده» و «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی» می‌شناسیم.

دختری که با دست زدن به اشیا، می‌تواند آینده را ببیند

داستان سریال از جایی شروع می‌شود که ونزدی با انداختن تعدادی ماهی پیرانا در استخر مدرسه باعث زخمی شدن خیلی ناجور یکی از دانش‌آموزان می‌شود! پدر و مادر ونزدی تصمیم می‌گیرند او را به مدرسۀ شبانه‌روزی نِوِرمور در شهر کوچک جریکو بفرستند؛ مدرسه‌ای مخصوص آدم‌های عجیب و غریب که متفاوت از سایر مردم هستند؛ از گرگینه‌ها و بی‌چهره‌ها گرفته تا گورگون‌ها و پری‌های دریایی. نورمور یک جور‌هایی شبیه هاگوارتز است؛ پر از نوجوان‌هایی که هرکدام یک جور قدرت جادویی دارند. خودِ ونزدی ویژگی خیلی خاصش این است که گاهی با دست زدن به بعضی از اشیاء می‌تواند صحنه‌هایی از آینده را ببیند.

ورود ونزدی به نورمور همزمان شده است با پیدا شدن یک هیولای وحشی و قاتل در جنگل‌های اطراف شهر جریکو؛ هیولایی که در قسمت دوم می‌فهمیم که می‌تواند خودش را به شکل آدم‌ها دربیاورد. از طرف دیگر ونزدی با دیدن صحنه‌هایی از آینده متوجه می‌شود که ظاهرا قرار است نقشی در از بین بردن مدرسۀ نورمور داشته باشد. اما او نمی‌داند که چرا باید در آینده چنین کاری بکند و چرا باید این کار را همراه با مردی انجام بدهد که چهارصد سال قبل در این شهر زندگی می‌کرده!

در مورد دانش‌آموزان آکادمی نورمور، جوی ساندی در نقش دانش‌آموز محبوب بیانکا بارکلی حضور دارد. پرسی هاینس وایت، دانش‌آموز کاریزماتیک و به شکل خارق‌العاده‌ای هنرمند خاویر تورپ است که به لطف پدر عجیب و مشهورش از خانواده‌ای ثروتمند می‌آید. جورجی فارمر، یک دانش‌آموز خجالتی و بی‌دست و پا در آکادمی نورمور است که از نگاه کردن به چشمان آدم‌ها واهمه دارد.

دختری که با دست زدن به اشیا، می‌تواند آینده را ببیند

موسی مصطفی نقش دانش‌آموز عجیب و غریب یوجین اوتینگر را بازی می‌کند که رئیس باشگاه زنبورداری مدرسه است. اِما مایرز نیز در نقش انید سینکلر، هم‌اتاقی کالیفرنیایی ونزدی در آکادمی نورمور که از گروهی از گرگینه‌های سان فرانسیسکو می‌آید، حضور دارد و نائومی جی.اوگاوا یک خون آشام به نام یوکو تاناکا است. تامی ارل جنکینز، ایمان مارسون، ویلیام هیوستون، لویاندا اوناتی لوئیس-نیاوو، الیور واتسون، کالوم راس و جانا دیاس واتسون، از دیگر بازیگران سریال هستند که هر کدام در نقش‌های جذابی ظاهر شده‌اند.

سریال ونزدی پر از معما و خطوط داستانی جذاب و رازآلود است که همگی به شکلی متوازن در کنار هم پیش می‌روند و ما را بیشتر و بیشتر با داستان درگیر می‌کنند. کلی عناصر جذاب و عجیب در این سریال هست: یک انجمن مخفی زیرزمینی؛ یک کتاب جادویی دربارۀ آینده؛ یک هیولای وحشی؛ یک کلانتر جدی و پی‌گیر که به بچه‌های مدرسه مشکوک است؛ و البته صحنه‌پردازی‌ها و جلوه‌های بصری جذاب و یک موسیقی فوق‌العاده و تاثیرگذار. 

جنا اورتگا شخصیت اصلی سریال یعنی ونزدی آدامز را به تصویر کشیده است. او نه تنها برای این نقش انتخابی عالی بنظر می‌رسد، بلکه همان ویژگی برجسته خانواده آدامز را دارد. چراکه اورتگا نیز به چیزهای تاریک و ترسناک علاقه دارد. او سال گذشته به عنوان جدیدترین عضو گروه ملکه جیغ (Scream) در جدیدترین فیلم این فرانچایز حضور پیدا کرد. همچنین پیش از این او را در فیلم‌های ترسناکی مانند پرستار بچه: ملکه قاتل (The Babysitter: Killer Queen) و توطئه‌آمیز: قسمت ۲ (Insidious: Chapter ۲) دیده‌ایم. او علاوه بر فیلم‌های فوق در کمدی ترسناک استودیوی ۶۶۶ (Studio ۶۶۶) و ایکس (X) از A۲۴ حضور داشته است.

دختری که با دست زدن به اشیا، می‌تواند آینده را ببیند

اورتگا درباره شخصیت ونزدی می‌گوید: «ونزدی در حال حاضر یک نوجوان است و ما هرگز او را به عنوان یک نوجوان ندیده بودیم. ما نمی‌خواستیم کاری کنیم که او شبیه هر نوجوان دختر دیگری باشد، اما همچنین نمی‌خواستیم او را بیش از حد نادان جلوه بدهیم. علاوه بر این ما هرگز او را این اندازه روی صفحه نمایش ندیده‌ایم. در این سریال هر صحنه متعلق به ونزدی است. بنابراین این فرصت وجود دارد که ابعاد بیش‌تری به او داده شود و کمی بیش‌تر به یک آدم واقعی نزدیک شود که فکر کنم قبلا ندیده باشیم».

حال و هوای مفرح سریال را نمی‌شود از قلم انداخت؛ «ونزدی» پر از شوخی‌های کلامی و رفتاری بامزه و ظریف است. یکی از بهترین عناصر طنز آمیز سریال یک دست بریده است که عضوی وفادار از خانوادۀ ونزدی است. این دست بریده نزدیک‌ترین یار و همراه ونزدی در مدرسه است و کار‌های خیلی مهمی برای او انجام می‌دهد؛ از جاسوسی گرفته تا درگیر شدن با دشمن! شکل حرکت و دویدن این دست و نوع ارتباط برقرار کردنش با ونزدی بی‌نهایت بامزه و مفرح از کار درآمده است؛ واقعا هنر می‌خواهد که از یک دست بریده چنین کاراکتر جذابی ساخته شود؛ هنری که تیم برتون آن را دارد.

بازی‌های سرزنده و دوست‌داشتنی و ریتم تند و پرکشش سریال، نکات دیگری هستند که «ونزدی» را به یک تجربۀ دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده برای مخاطب تبدیل می‌کنند؛ و راستی یک نکتۀ دیگر: اشاره‌های این سریال به جنبش ضد نژادپرستی که همین سال‌های اخیر در آمریکا به راه افتاده بود و منجر به پایین کشیدن مجسمۀ برده‌داران قدیمی شده بود، یک لایۀ نسبتا عمیق اجتماعی هم به سریال اضافه کرده که در جای خودش قابل تحسین است. در ادامه می‌توانید تصاویری از تیزر این سریال را مشاهده کنید

دختری که با دست زدن به اشیا، می‌تواند آینده را ببیند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مسعود

      اولش امتیازش بالا نبود ولی الان خیلی بالاست

    • 𝔸𝕞𝕚𝕣

      نتفلیکس هر چند مدت یکبار یه سریال قشنگ تولید می‌کنه که این یکی از اوناس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج