۱۲۷۵۰۱۹
۲ نظر
۱۸۲۱۷
۲ نظر
۱۸۲۱۷
پ

بله! فرخ‌نژاد جوان کُرد را از دست داعش نجات می‌دهد

با این‌که ساترا هنوز مجوزی برای پخش «سقوط» نداده ‌فیلیمو پنجشنبه‌شب، قسمت اول این سریال را منتشر کرد.

برترین‌ها: همزمان با حاشیه‌سازی سیاسی برای سریال‌های خاتون و جیران، سریال سقوط هم در سکوت کامل منتشر شد.  تا همین یک ماه پیش، حتی جدی‌ترین پیگیران اخبار مرتبط با سریال‌های تولیدی در شبکه نمایش خانگی هم اطلاع چندانی از سریالی با عنوان سقوط نداشتند. سریالی که برخی برمبنای اطلاعات منتشرشده درباره گروه تولید، حدس می‌زدند می‌تواند تازه‌ترین تجربه محمدحسین مهدویان در عرصه سریال‌سازی پس از مجموعه زخم کاری باشد اما واقعیت این بود که همان تیم تولیدی، با هدایت چهره‌ای جدید کار را در دست گرفته‌اند و سجاد پهلوان‌زاده قرار بوده بر کرسی کارگردانی سریال تکیه بزند.

بله! فرخ‌نژاد جوان کُرد را از دست داعش نجات می‌دهد

بعد از خروج پرسروصدای فرخ‌نژاد از کشور و حاشیه‌های سیاسی بسیار تند و تیزی که به همراه داشت، نام سقوط هم در فضای رسانه‌ای انعکاس بیشتری پیدا کرد و برخی نگران شدند که این محصول، قربانی تصمیم بازیگر اصلی‌اش شود. شاید به همین دلیل هم بود که نام‌های بدون امضا و صرفا منتسب به عوامل تولید این مجموعه در فضای رسانه‌ای منتشر شد تا کمی از شدت اتفاقات ناگواری که می‌توانست برای آن رقم بخورد، بکاهد. با تمام این تفاسیر، پنجشنبه شبی که گذشت، سقوط بدون سروصدا منتشر شد تا امید به ادامه توزیع آن به رغم رفتار نامتعارف بازیگر اصلی‌اش، زنده شود. 

سریال سقوط یک داستان عاشقانه را بر بستر یک رخداد سیاسی و جاسوسی روایت می‌کند. سقوط را باید داستان شجاعت زنان ایران دانست. زنانی که در هر شرایطی تلاش می‌کنند حق خود را از ظالم بگیرند و در این ماجرا دختری از ایران در چنگال دشمن گرفتار می‌شود و…

در خلاصه داستان سقوط آمده است: «پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روزهای سخت آغازین زندگی مشترک‌شان، جانی دوباره می‌گیرد. آن‌ها برای آبیاری درخت عشق‌شان راهی ماه عسل می‌شوند… سفری که پایان‌اش تاریکی است.» این روایت با بهره‌گیری از بازیگران از اقوام گوناگون ایرانی و استفاده از ظرفیت حضور بازیگران جوان به یک اکشن جاسوسی جذاب تبدیل شده است.

بله! فرخ‌نژاد جوان کُرد را از دست داعش نجات می‌دهد

این سریال هنوز در نقطه صفر قرار دارد و قضاوت درباره اینکه چه مسیری را طی خواهد کرد کمی زود است اما تا همینجا می‌توان اذعان کرد که سجاد پهلوان‌زاده در مقام کارگردان، به خوبی توانسته است از پس فضاسازی و بازی گرفتن از بازیگران اصلی خود بربیاید و در همین گام اول مخاطب را به خوبی برای همراهی و انتظار برای قسمت‌های بعدی مجاب کرده است؛ سقوط آغاز امیدوارکننده‌ای دارد و زمانی که کمتر کسی انتظار اکت سیاسی‌ای با این سروشکل از بازیگر اصلی بخش عمده‌ای از تولیدات نهادی و امنیتی سال‌های اخیر را داشت، نام سریال سقوط به واسطه همین اکت سیاسی و غیرمنتظره از سوی حمید فرخ‌نژاد بر سر زبان‌ها افتاد. خروج فرخ‌نژاد از کشــور و متن‌های تند و عجیبی که او در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشــت، خیلی زود این ســوال را مطرح کرد که سرانجام پروژه‌هایی که او در آن‌ها نقشی ایفا کرده است چه می‌شود؟

پیمان جبلی رئیس صدا و سیما همزمان با پخش این سریال از پلتفرم گفته  «برنامه‌هایی که از قبل ساخته شده‌ و هزینه‌هایی برای آنها صرف شده است،  در اختیار سازمان صدا و سیما قرار دارد و نه افرادی که در این برنامه‌ها در قالب‌های مختلف ایفای نقش کرده‌اند. متناسب با نوع شخصیت، موضع‌گیری‌های آنها و همچنین نقش و تأثیری که داشتند در راستای کار تولیدی تصمیماتی اتخاذ می‌شود. هدف ما بر این است که از کارهای تولیدشده حداکثر استفاده را داشته باشیم. البته در ادامه مسیر و تداوم فعالیت چهره‌های تلویزیونی و سایر عوامل حتما این ملاک و معیارها را درنظر خواهیم گرفت.»

«سقوط» محصول تیم 3نفره محمدحسین مهدویان، محمدرضا منصوری و سجاد پهلوان‌زاده، ‌ یک درام اجتماعی با موضوع امنیتی است. خط داستانی سقوط در قسمت اول تا حد زیادی لو می‌رود؛ اینکه یک جوان کرد را جذب داعش می‌کنند. حمید فرخ‌نژاد، عباس جمشیدی‌فر، وحید آقاپور، پدرام شریفی، الناز ملک، سجاد بابایی، ابتسام بغلانی، امین میری و... بازیگران این سریالند.

بله! فرخ‌نژاد جوان کُرد را از دست داعش نجات می‌دهد

در تیتراژ پایانی نام فرخ‌نژاد در رأس بازیگران آمده و لابد در قسمت‌های بعد وارد سریال می‌شود تا جوان کرد را از شر داعش نجات دهد. به‌نظر می‌رسد رئیس صدا و سیما به شکل غیرمستقیم نظر خود را عنوان کرده و شاید اختلاف‌نظرهایی نیز در پخش این سریال وجود دارد اما جبلی تصمیم نهایی را برای پخش یا عدم‌پخش این سریال گرفته است.

شاید موضع جبلی بر تولیدات صدا و سیماست اما از آنجا که ساترا هم در دست سازمان است صحبت‌های رئیس رسانه ملی درباره شبکه نمایش خانگی هم تأثیرگذار است. حالا باید دید از قسمت دوم این سریال چه تصمیمی برای سقوط بدون مجوز گرفته می‌شود؟ به‌نظر تلاش ساترا هم بر این است که بیشترین تعامل را با پلتفرم‌ها و سازندگان سریال‌های نمایش خانگی داشته باشد؛ سریال‌هایی که این روزها توانستند در جذب مخاطب موفق عمل کنند. ‌‌

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شبکه مخفی زنان چی شد دو هفته هست پخش نمیشه هیچ کسم توضیح نمیده

    • سانسورچی

      تو فیلم بله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج