adexo3
۱۲۷۶۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ماشین پولسازی جکسون

پردرآمدترین بازیگر تاریخ سینما کیست؟

فیلم های جکسون از «قصه های عامه پسند» تا «مارها در هواپیما» با تمام صحنه های تهوع آورش در مجموع ۴/۷ بیلیون دلار فروش داشته است. در این صورت آیا نباد به او حق داد که تا این اندازه خونسرد نقش آفرینی کند و نگران محبوبیت و فروش نباشد؟

فیلم های جکسون از «قصه های عامه پسند» تا «مارها در هواپیما» با تمام صحنه های تهوع آورش در مجموع ۴/۷ بیلیون دلار فروش داشته است. در این صورت آیا نباد به او حق داد که تا این اندازه خونسرد نقش آفرینی کند و نگران محبوبیت و فروش نباشد؟

به تازگی کتاب رکوردهای جهانی گینس اعلام کرده است که فروش ۴/۷ بیلیون دلاری فیلم های ساموئل ال جکسون، او را در صدر جدول و بالاتر از تمامی همکارانش (چه مرده و چه زنده) قرار داده است. اما او چگونه توانسته این موقعیت عجیب و غریب را به دست بیاورد؟ حالا ببینیم جکسون چطور توانسته لقب پردرآمدترین بازیگر تاریخ سینما را به دست بیاورد. قدم به قدم با جکسون باشید.

پردرآمدترین بازیگر تاریخ سینما کیست؟

قدم اول: ماشین فیلمسازی

زمانی که در سال ۱۹۷۲ ساموئل جکسون قرار بود نقش استن در فیلم «با هم در این روزها» را بازی کند، می دانست که قرار است بیش از ۱۰۰ عنوان فیلم را در آینده در کارنامه خود به ثبت برساند. حتی بدون درنظر گرفتن تله فیلم ها، سریال ها و بازی های رایانه ای، باز هم جکسون یک ماشین فیلمسازی به حساب می آید.

حتی امروز هم او دست از این پشت سر هم بازی کردن برنمی دارد و همیشه در فکر نقش آفرینی در فیلمی بعد از فیلم دیگر است. برای نمونه در سال ۲۰۰۸ شما می توانید او را همزمان در فیلم های روح، روح مردان، تراس رو به ساحل، مرد آهنی، کاسپل هیل و پرنده مشاهده کنید. مسلما این به این معنی است که او باید در یک زمان نقش نیک فری را بازی کند و در همان زمان به چشمش چشم بند بزند و نقش مقابل رابرت دانی جونیور را بازی کند. پس پرکاری، اولین قدم او بوده است.

پردرآمدترین بازیگر تاریخ سینما کیست؟

قدم دوم: خجالت را کنار بگذار

ساموئل جکسون هیچ گاه برای اینکه یک نقش احمقانه را بازی کند، احساس شرمساری نکرده است. هرچند بسیاری از نقش های او در شکست کامل به پایان رسیده است. او به این نکته معروف است که شخصیت خودش هم مانند آدم ها در انتهای فیلم «مارها در هواپیما» به فکر زنده ماندن در آخر داستان است. برای او چگونه زنده ماندن در دنیای سینما چندان مهم نیست. برای او تنها زنده ماندن مهم است و بس. قدم دوم او برای رسیدن به این رکورد همین است که از بازی کردن هیچ نقشی احساس شرم و خجالت نمی کند.

قدم سوم: بی خیال نقش اول

ساموئل جکسون در بسیاری از فیلم های خود حضور کاملی نداشته است. تنها کاری که او انجام می دهد، این است که در فیلم ظاهر می شود. خیلی از اوقات حتی در انتهای فیلم یک نما می آید و غرولندی درباره تیمی که داشته، می کند. به طور مثال شخصیت مک ویندو شخصیت پررنگی در فیلم «جنگ ستارگان» نیست.

پردرآمدترین بازیگر تاریخ سینما کیست؟

در فیلم «پارک ژوراسیک» هم او لحظه ای وارد می شود و بعد ناپدید می شود. به طوری که بسیاری از مردم شاید حتی متوجه نقش آفرینی او نشوند. او در فیلم «قصه های عامه پسند» هم در تمام مدت نقش آفرینی اش در حال بحث کردن درمورد چیزبرگر است. پس برای ال جکسون حضور پررنگ و نقش اولی و در سراسر فیلم مهم نیست. مهم اثرگذار بودن کاراکترش روی روال فیلم است.

قدم چهارم: مغرور نباش

شاید ساموئل ال جکسون دیگر نتواندن از موقعیت امروزش دست بردارد، به عقب برگردد و از ۲۸۸ میلیون دلاری که از راه سینما به دست آورده دست بکشد. مانند کاری که در فیلم «ورود به آمریکا» انجام داد. اما بعضی از اوقات شما باید به ثروت بی توجه باشید و روح خود را دنبال کنید. اما او نقش آفرینی اش همواره همان گونه است که قبل از شهرتش بود. او دقیقا در همان راهی قدم برمی دارد که برای رسیدن به موفقیت آن را پیموده است و دچار غرور بعد از شهرت نشده است.

قدم پنجم: همه گردن کلفت ها را دوست دارند

آیا واقعا مک ویندو در «جنگ ستارگان» لازم بود که یک دورگه افریقایی - امریکایی ترسناک باشد؟ مطمئنا نه! اما جرج لوکاس، کارگردان این اثر، با خود فکر کرد که این کار می تواند بسیار خوب باشد. آیا کسی به غیر از ال جکسون وجود نداشت تا نریشن فیلم «حرامزاده های عوضی» را اجرا کند؟ چرا؛ اما اجرای ال جکسون بسیار خوب بود. به طور کلی سیر انتخاب در سینما همین است. اینکه اینقدر خوب باشی که هرکسی بخواهد تودر فیلمش باشی، حتی شده تحت عنوان یک نقش کوچک. این کاری است که ساموئل ال جکسون در کارهایش به خوبی انجام داده است.

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پردرآمدترین بازیگر تاریخ سینما کیست؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج