۱۲۸۲۹۳۳
۲۰ نظر
۷۶۷۹۳
۲۰ نظر
۷۶۷۹۳
پ

آقای امیر جعفری، خانم بهاره کیان‌افشاری، خیلی مبتذلید!

یک شوخی درست و حسابی در سگ‌بند نمی‌بینیم، آن سکانس کافه و شعرخوانیِ بهاره کیان افشار که افتضاحی بیش نیست، چرا و چگونه میلیاردها تومان پای چنین فیلمی رفته؟

برترین‌ها: یک شوخی درست و حسابی در سگ‌بند نمی‌بینیم، آن سکانس کافه و شعرخوانیِ بهاره کیان افشار که افتضاحی بیش نیست، چرا و چگونه میلیاردها تومان پای چنین فیلمی رفته؟

«سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی بعد از اکران موفق در سینماها، این روزها وارد چرخه اکران آنلاین شده و طبعا خیلی‌ها حالا دارند فیلم را می‌بینند. این فیلم در نوروز سال ۱۴۰۱ روی پرده سینماها رفت و موفق شد عنوان دومین فیلم پُرفروش سال را از آن خودش کند با 43 میلیارد تومان فروش!

آقای امیر جعفری، خانم بهاره کیان‌افشاری، خیلی مبتذلید!

این روزها تنها ژانری که در سینمای ایران می‌فروشد، ژانر کمدی است. تهیه‌کنندگان و کارگردانان و حتی فیلم‌نامه‌نویسان ژانر کمدی در ایران هم پذیرفته‌اند که اقبال عمومی نسبت به کمدی‌های معنادار و طعنه‌آمیز چندان زیاد نیست و البته که احتمال برخورد با کمدی‌های تند و تیز هم وجود دارد. بنابراین بیشتر فیلم‌های کمدی این روزهای سینمای ایران را عناوین تهی، فاقد چارچوب داستانی و واقعا مضحک تشکیل می‌دهند که تماشای یک‌باره آن‌ها برای تماشاگران ریزبین سینمای ایران و جهان هم ممکن نیست.

سگ‌بند هم واقعا یکی از همین آثاری‌ست که دستش برای مخاطب رو شده و تلاش دارد با یک فرمول آشنا، یک سفر خارجی و چند شوخی جنسی(البته که فی‌النفسه بد نیست) مخاطب را جذب کند، اما مساله اینجاست که فیلم علی‌رغم شروع خوب و گرمی که دارد، بعدتر به شدت کسل‌کنند و بی‌مزه می‌شود. شروع «سگ‌بند» البته لبالب از فیلمفارسی‌ست اما خب نَفَس دارد، بعد از ورود دو کاراکتر اصلی داستان با بازیِ بهرام افشاری و امیر جعفری و در واقع پس از خروج سیروس گرجستانی از داستان، فیلمنامه چیزی برای عرضه ندارد و دست کارگردان کاملا خالی می‌شود. تماشای سکانس‌هایی نظیر شیطنت بهرام افشاری در استخر آن هتل تایلند، واقعا دمده و تکراری‌ست. شوخی‌هایی که حتی در تلویزیون و سریالی چون پایتخت هم دیده‌ایم.

آقای امیر جعفری، خانم بهاره کیان‌افشاری، خیلی مبتذلید!

از آن بدتر نگاه فیلمساز به آدم‌ها و داستان است که شعارهایش را حتی زحمت نداده در کمی ظرافت بپیچد و تحویل مخاطب بدهد، دو لاتِ آسمان‌جُل که وارد یک مسیر اشتباه می‌شوند و با یک گنگ مافیایی مواجه می‌شوند و ما از همان ابتدا می‌دانیم که قرار است به بدترین شکل تنبیه شوند! بدتر آن که یک شوخی درست و حسابی نمی‌بینیم، آن سکانس کافه و شعرخوانیِ بهاره کیان افشار که افتضاحی بیش نیست، چرا و چگونه میلیاردها تومان پای چنین فیلمی رفته؟ خب این شوخی را که سال‌ها پیش در آثار مهران مدیری دیده بودیم. به نظر می‌رسد مهران احمدی اتصالاتی به برخی منابع مالی دارد و صرفا می‌آید که فیلمی ساخته باشد و باقی قضایا!

نکته خارج از متن اما تماشای حسرت‌برانگیز دو بازیگر مرحوم سینمای ایران هم در این فیلم است؛ زنده‌یاد سیروس گرجستانی و مرحوم عزت‌الله مهرآوران از جمله بازیگران دوست‌داشتنی سینما و تلویزیون ایران بودند که به تنهایی به این فیلم اعتبار داده‌اند. دو بازیگر عزیزی که در ایام کرونا از دست رفتند. البته علت فوت سیروس گرجستانی را سکته قلبی اعلام کردند و اما مهرآوران را رسما کرونا گرفت و واکسنی که می‌دانید ماجراهایش.

آقای امیر جعفری، خانم بهاره کیان‌افشاری، خیلی مبتذلید!

نظر کاربران چیست؟ 

بهزاد نوشت: ‌سم سم سم خالص، بلیط رو گرون می‌کنید واسه چنین آشغال‌هایی؟ همینه صندلی‌ها خالی می‌مونه، خداروشکر و به لطف تلگرام فقط وقتمونو هدر دادیم بابت چنین افتضاحی

ناهید نوشت: ‌فیلمای سمی و به درد نخور زیاد دادم، اما ‎سگ‌بند واقعا یه پدیده دیگه بود. بی سر و ته و چرت و پرت، نه داستان نه هیچی، فیلم‌های جک اس آمریکایی بیشتر از این محتوا دارن.

علی در توئیتر نوشت: ‌‎سگ‌بند با وجود این که جزو پنج فیلم پرفروش تاریخ ‎سینمای ایران شد اما مسیر اشتباهی را دنبال می‌کرد و ماجراها و درگیری‌های بی‌نمک هیچ کمکی به جذابیت قصه نکرد.

الما: دیشب سگ بند رو دیدیم...درسته که بی محتواس ولی ،جدا خنده داره

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هر چی که بهرام افشاری توش بازی کنه همینه!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        چشم و گوش بسته خوب بود که

    • م ع

      گفتیم یه فیلم طنز ببینیم حالمون خوب شه حالم بدتر شد که وقتمو هدر کردم،احساس میکنم کارگردان به مخاطبینش بی احترامی کرده با یه همچین محملی

    • KING

      همگی بریم مهران رجبی ببینیم

    • ناشناس

      تو این فیلم سگ بند امیر جعفری خیلی بد دهنه و با بی ادبی صحبت می‌کنه حرفاش خیلی بی‌مزه س و جای اینکه آدم رو بخندونه عصبی میکنه

    • ناشناس

      آقای امیر جعفری خانم بهاره کیان افشاری خیلی بدید بد بد بد

    • ناشناس

      می‌دونی چرا این روزا فقط کمدی میفروشه چون ۸۰ میلیون آدم افسرده و غمگین هستیم که دنبال یه لبخند یا خنده موقتی برای مرهم گذاشتن رو زخمامونیم

      پاسخ ها

      • خودم

        عزیز محترم پس چرا واینرها همه جای دنیا موفقترن،حتما دنبال کننده‌هاشون ایرانی افسردن, آره

      • سرزمین من خسته از...

        ادم افسرده رو راحت نمیشه خندوند
        اگه ب این چرندیات بی نمک و بی طعم بخنده که دیگه بهش افسردگی نمی گن
        میگن الکی خوشه

    • ناشناس

      انفرادی ندیدی از اینم مسخره تره

    • افرا

      فیلم به درد نخوری بود حوصلم تو سینما سر رفته بود مزخرف حیف وقتی که گذاشتم

    • درخشان

      یه افتضاح به تمام معنا... قشنگ بعد از خروج سیروس گرجستانی همه اش میگی چقدر چرته

    • ناشناس

      ایرانیا هنر چه میفهمن
      یکی جلوشون لودگی کنه بخندن خلایق هرچه لایق

    • مسعود

      من فکر میکردم بدترین فیلمی که تو عمرم دیدم فیلم دزدان خیابان جردن بوده ولی این از اونم بدتر بود

    • احمد قربانی

      سینمای ایران وقتی بازیگرهای قدیمی رفتن ارزش دیدن نداره

      پاسخ ها

      • پری

        شایدم مخاطبای قدیمیش رفتن دیدن نداره
        قبلا مردم گوزنها رو میدین و قیصر ولی حالا واسه هر اشغالی وقت میزارن و پول میدن ی عده هم سواستفاده میکننداز بد سلیقگی مخاطبا

    • صادق

      تماشای فیلم کمدی برای تفریح و خوشحالی در لحظه است که اگه عموم مردم از آن استقبال کنند یعنی خوبه هیچکس هم دنبال هم معنی و محتوا نیست فقط دنبال لذت بردن از آن لحظه است واین فیلمها برای عامه مردم ساخته میشوند نه برای خواص که با نقدهای به اصطلاح کارشناسانه میخواهند نظرات مردم را به هرطرف که میخواهند بکشانند و منظورشان این است که هرچه ما میگویم آن درست وشما هم آنرا بگوید نه برادر من از دیدن فیلم سگ بند لحظاتی شاد شدم و سرگرم شدم و هدف فیلم کمدی هم همین است پس فیلم خوبی بود مثل شما دنبال معنی ومعنا نیستیم اکثر مخاطبان فیلم کمدی دنبال لحظه شاد وسرگرم کننده هستند و فیلم هم برای آنها ساخته میشود نه برای خواص پس سگ بند فیلم موفقی بوده که مخاطبان زیادی جذب کرده و همین مهم است وبس

      پاسخ ها

      • مزدک

        صادق جان بحث سر معنی نیست؛ اگر کسی هم این کلمه رو به کار می‌بره حالت اصطلاحی داره. شوخی‌های این قبیل فیلما ساده، تکراری، بسیار قابل‌حدس و بعضا توهین‌آمیزند. داستان فیلم هم برای مخاطب جذابیتی ایجاد نمی‌کنه و فقط اسکلت نیم‌بندی هست که اون شوخی‌ها رو-ش سوار بشن. کاملا واضحه که عوامل خیلی‌وقتا به‌صورت ارادی کم‌کاری می‌کنن. از همه بدتر جلوی دوربین بردن فیلم‌نامه‌ست: منهای نفرات اصلی بازیگرهایی رو می‌بینیم که حتی دیالوگ‌شون رو به‌سختی ادا می‌کنن؛ فیلم‌برداری در مبتدیانه‌ترین حالت ممکن‌ه؛ گریم‌ها بعضا مزخرفه؛ انتخاب بازیگرا متناسب با نقش نیست؛ و هزار تا چیز دیگه.

      • ناشناس

        تعریفی جامع و کامل از مخاطب عامی و فیلم سخیف و بی محتوا. سپاسگزارم

    • ناشناس

      چرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج