۱۲۹۵۳۱۷
۱ نظر
۴۲۲۹
۱ نظر
۴۲۲۹
پ

فوتبال، طنز، فلسفه و عشق و نفرت آمریکایی و انگلیسی

خیلی بعید است؛ احتمالا خود سازندگان تد لاسو (Ted Lasso) هم در زمان برنامه‌ریزی انتظار چنین استقبالی از آن را نداشتند.

برترین‌ها _ امیرعبودزاده: خیلی بعید است؛ احتمالا خود سازندگان تد لاسو (Ted Lasso) هم در زمان برنامه‌ریزی انتظار چنین استقبالی از آن را نداشتند. شاید فکر می‌کردند با موضوع و شیوه خاصی که برای سریال در نظر گرفته‌اند، احتمالا بخشی از بینندگان انگلیسی سریال‌ها و تعدادی از عاشقان فوتبال شیفته اثر خواهند شد. اما سریال تد لاسو به موفقیت چشمگیری رسید و برای  +Apple TV جوایز و بیننده بسیاری آورد. شاید شیوه موفقیت این سریال را بشود به شیوه خود تد لاسو تشبیه کرد. غریبه‌ای که با ترس و مشنگی پا به میدان می‌گذارد اما روحیه بالا و اعتماد به نفسش به او کمک می‌کند تا مسیری نشدنی و باورناپذیر را طی کند: آوردن تیم خیالی اف.سی.ریچموند از دسته پایین‌تر به لیگ برتر جزیره. به تالار پرشورترین مسابقات فوتبالی جهان. سرنوشت سریال و شخصیت‌هایش شبیه نیستند؟

فوتبال، طنز، فلسفه و عشق و نفرت آمریکایی و انگلیسی

راستش تد لاسو را به سختی می‌توان با سریال و فیلم دیگری مقایسه کرد. همانطور که جیسون سودیکیس، خالق سریال و بازیگر نقش اصلی، با آن سبیل‌ها و رفتار، مشابه زیادی در دنیای سینما و تلویزیون ندارد. تد لاسو، حالا و در شروع فصل سوم، هواداران پروپاقرص خود را دارد که برای انتشارش روزشماری کرده‌‌اند و امیدوارند این سریال‌ برای فصل‌های متوالی تمدید شود. سریال آنقدر تاثیرگذار بوده که حالا در خود فوتبال جزیره هم از آن حرف می‌زنند. بعضی از تصمیمات مربیان و روابط بازیکنان را با اتفاقات سریال مقایسه می‌کنند و حتی مجریان و تحلیلگران جدی هم از مثال آوردن از تیم ریچموند و بالا و پایین شدنش دریغ نمی‌کنند.

قضیه سریال تد لاسو چیست؟

جیسون سودیکیس (در نقش تد لاسو) یک مربی فوتبال امریکایی بوده که دست بر قضا هدایت یک تیم دسته پایین انگلیسی به نام اف.سی.ریچموند را به او می‌دهند. او بدون این که شناخت زیادی از فوتبال داشته باشد، بیشتر با کارهای روانی، فلسفه شخصی و ارتباط گرفتن با بازیکنان، تیم را متحد می‌کند و شرایطی ایجاد می‌کند که تیم اوضاع بهتری پیدا کند. (اجازه بدهید زیاد وارد جزییات نشویم و داستان را برای کسانی که دیدن سریال را شروع نکرده‌اند اسپویل نکنیم) رابطه بین تد لاسو و بازیکنان تیمش که بعضی ستاره‌اند، مثل روی کنت و بعضی متوسط، رابطه میان او و مدیران باشگاه شامل ربکا و رابطه میان تد لاسو و دستیارش مربی بیرد با بازی درخشان برندت هانت، فضای شادی را به وجود می‌آورد و مدام با طنز موقعیت مواجهیم. یک جور سیت‌کام در ابعاد زمین فوتبال!

فوتبال، طنز، فلسفه و عشق و نفرت آمریکایی و انگلیسی

اگر تا حالا گمان می‌کردید که ساختن فیلم و سریال درباره فوتبال سخت است، با تد لاسو خواهید دید که خیلی هم سخت است! ولی سازندگان سریال موفق شده‌اند و هم در نشان دادن لحظات بازی و هیجان سکوها و التهاب فوتبالی و هم در ترسیم ارتباطات انسانی تعادل و شیرینی فوق‌العاده‌ای را برقرار کرده‌اند.

چرا سریال Ted Lasso را می‌بینیم؟

این از معدود سریال‌های ورزشی است که علاقه به آن نیازی به فوتبالی بودن شما و شناخت‌تان از قوانین بازی و فضای لیگ برتر انگلیس ندارد. اگرچه اشاره‌ها و شوخی‌هایی که با شخصیت‌های واقعی و حاشیه‌های جدی لیگ برتر می‌شود، در صورت آشنایی شما با حقیقت ماجرا بسیار خنده‌دارتر و ظریف‌تر جلوه خواهد کرد.

فوتبال، طنز، فلسفه و عشق و نفرت آمریکایی و انگلیسی

کاراکترهای سریال بسیار فکر شده‌ و به اندازه‌اند. از خود تد لاسو و فرهنگ آمریکایی‌اش که در تقابل با فرهنگ انگلیسی‌های مغرور و دماغ سر بالا موقعیت‌های کمیک درخشانی می‌سازد تا دستیارانش و حتی بازیکنان سریال. بازی جیسون سودیکیس نظر بسیاری جلب کرده و برایش جوایز متعددی آورده. همینطور هانا ودینگام در نقش ربکا، یکی از بهترین بازی‌های عمرش را ارائه می‌دهد. برت گلدشتاین در نقش روی کنت، ستاره قدیمی تیم است که به زیبایی کارش را کرده. او اصل جنس است. کاپیتان بداخلاق و البته مورداعتماد هواداران که وقت کناره‌گیری‌اش رسیده و چالش نبودن در اوج و مقابل دوربین‌ها را عالی نشان می‌دهد. راستش تعداد بازیگران دوست‌داشتنی سریال زیاد است و حتی جونو تمپل در نقش کیلی جونز (پارتنر روی کنت) توانسته یک نقش فرعی را تبدیل به بخشی از جذابیت داستان کند. فوتبال و برد و باخت آن هیجان زیادی دارند و دبنال کردن سریال بیش از این هیجان، لحظات مفرح بی‌تکراری برای شما خواهد ساخت.

چرا ممکن است نخواهیم سریال را ببینیم؟

مثل هر سریال دیگری، این یکی هم طیفی از بینندگان را جلب می‌کند و بخشی را نه. مثلا دوستداران انیمه و سریال‌های سوپرهیرویی، طرفداران سریال‌های کره‌ای و عاشقانه‌های ترکی؛ ممکن است لذتی از تماشای تد لاسو و دار و دسته‌اش نبرند. بعد هم سریال بی‌نقص و همیشه در اوج که نیست. بعضی اپیزودها فیلر هستند و یک جاهایی که فضای تخیلی و فانتزی حاکم می‌شود (به نظر خودم) ریتم به هم می‌خورد و چندان تماشایی نیست. سریال شاید به سلیقه نوجوان‌ترها و دخترها هم چندان سازگار نباشد. اگرچه که شاید هم تماشای رختکن عرق‌کرده و مردانه یک تیم فوتبال برای عده‌ای جذابیت‌های خود را داشته باشد.

فوتبال، طنز، فلسفه و عشق و نفرت آمریکایی و انگلیسی

اجازه بدهید به تماشای فصل سوم بنشینیم و ببینیم همه این‌ها که گفتیم چقدر جای دفاع دارد یا چه تغییراتی ایجاد شده است. شخصا خوشحالم که پخش اپیزودهای تازه شروع شده و هر قسمت را به سرعت و با کمترین تاخیر تماشا خواهم کرد. این از من!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسمن

      خوب اونا دارند اتحاد و بین مردمشون ترویج میدند من فیلم و ندیدم زیاد قضاوت نمیکنم ولی در اصل کار امریکا و انگلیس دل خوشی از هم ندارند ببینید با ترفند مربیگری آمریکایی که تیم انگلیسرو به دست گرفته چقدر در ذهنها اثر مثبت میگذارد خصوصا بین مردم دو کشور انگلیس و آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج