اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۵۵۰۵
۴۹ نظر
۱۰۷۷۲۸
۴۹ نظر
۱۰۷۷۲۸
پ

۶ دلیل برای اینکه مردم این سریال را برای بار هزارم می‌بینند!

«یوسف پیامبر» تنها سریال ایرانی است که همچنان پس از بارها بازنشر از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که واکنش‌های متفاوتی در بین مخاطبان اندک صداوسیما در پی داشته است. حالا با گذشت ۱۵سال از اولین پخش اثر فرج الله سلحشور به نقد و بررسی راز محبوبیت و ماندگاری «یوسف پیامبر» پرداخته‌ایم.

برترین‌ها: «یوسف پیامبر» تنها سریال ایرانی است که همچنان پس از بارها بازنشر از شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که واکنش‌های متفاوتی در بین مخاطبان اندک صداوسیما در پی داشته است. حالا با گذشت ۱۵سال از اولین پخش اثر فرج الله سلحشور به نقد و بررسی راز محبوبیت و ماندگاری «یوسف پیامبر» پرداخته‌ایم.

6 دلیل برای اینکه مردم این سریال را برای بار هزارم می‌بینند!

حتی این روزها باوجود اینکه شبکه آی فیلم این سریال را دوباره بازپخش می‌کند، هنوز هم که هنوز است مخاطبان به تماشای این سریال می‌نشینند و یوسف پیامبر گوی رقابت را از سایر سریال‌ها ربوده و مخاطبان هر شب منتظر تماشای آن هستند!

 سریال «یوسف پیامبر» نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا نیز مخاطبان پروپا قرصی دارد و تا به حال از شبکه‌های مختلف کشورهایی نظیر افغانستان، تاجیکستان، تونس و .. بارها بازنشر شده است

به دنبال بازپخش دوباره سریال تاریخی «یوسف پیامبر»، تصمیم گرفتیم با طراحی سوالی نظر مخاطبان را درباره علت محبوبیت آن بعد از گذشت 15سال جویا شویم.

یوسف پیامبر زندگی حضرت یوسف از کودکی تا میانسالی روایت می کند که فرج الله سلحشور تهیه کننده و کارگردان این اثر تلویزیونی است.

6 دلیل برای اینکه مردم این سریال را برای بار هزارم می‌بینند!

۱. محبوبیت همراه با جنجال گریم یوزارسیف و زلیخا

گریم شخصیت‌های اصلی سریال حضرت یوسف (مصطفی زمانی) و به طور خاص زلیخا (کتایون ریاحی) و ابتکار کمتر دیده شده در چهره‌پردازی در طول سریال مانند پوشش و نوع آرایش و پیرایش زنان و مردان مصری برای مخاطبان تلویزیون به نوعی جذابیت متفاوتی ایجاد کرده بود و گریم جنجالی کتایون ریاحی در این سریال با تذکر و خشم برخی از جریانات سیاسی در آن دوران مواجه شد و این سریال را تا عدم پخش بُرد!

۲. تاریخ به روایت «یوزارسیف»

نه تنها در ایران بلکه در جهان تاریخی بودن یک فیلم و یا سریال یکی از دلایل اصلی محبوبیت به شمار می رود و آثار بسیاری به خاطر روایت تاریخ گونه خود در بین مخاطبان پرطرفدار شده‌اند. چون انسان در ذات طبیعی خود به تاریخ و گذشته علاقه دارد برای همین «یوسف پیامبر» که روایت بخشی از تاریخ است برای مخاطبان ایرانی جذابیت زیادی دارد و بازپخش چندین باره این سریال از شبکه‌های مختلف تلویزیونی مانع اشتیاق مخاطبان به تماشای دوباره این سریال نشده است.

6 دلیل برای اینکه مردم این سریال را برای بار هزارم می‌بینند!

۳. یک سریال با مضمون و اهداف خاص

سلحشور در این سال‌ها گرایش و پیوند خود را با مضامین مذهبی در سینما و تلویزیون بارها نشان داده است که «توبه نصوح» و «مردان آنجلس» از جمله آنها هستند و با تولید آثاری از این جنس به رفع نیاز فرهنگی طیفی از جامعه و حتی مخاطبان اندک صداوسیما کمک زیادی کرد. این سریال یک هدف مشخصی را در این سالها دنبال کرده که صرفا روایت یک واقعه تاریخی نیست بلکه یک آرمان خاص را دنبال می‌کند که تا پایان سریال به صورت هدایت شده به مخاطب خاص این سریال ارائه شده است.

6 دلیل برای اینکه مردم این سریال را برای بار هزارم می‌بینند!

۴. داستان جالب؛ عشق زمینی

پیامبری که به دست برادران خود به چاه انداخته شد که به کام مرگ فرو برود و مهمتر از آن عشق زلیخا، همسر عزیز مصر به حضرت یوسف با بازی درخشان کتایون ریاحی به جذابیت این سریال برای مخاطبان صداوسیما کمک کرده است. منتقدان و مخاطبان این سریال معتقدند: با زلیخا می‌توان عشق را تداعی کرد، درست است که این عشق با هوس زلیخا پدید آمده اما او متوجه می‌شود شعله این عشق در وجودش باقی مانده و بخاطر آن زنده می‌ماند و با سیر و سلوکی طولانی که در سریال به نمایش درآمده در نهایت به وصال معشوق خود می‌رسد.

6 دلیل برای اینکه مردم این سریال را برای بار هزارم می‌بینند!

۵. پیامک یوزارسیفی و درآمدهای اقتصادی به نفع مخابرات!

جذاب‌ترین حاشیه‌ای که در حین پخش سریال یوسف(ع) رخ داد ارسال پیامک‌های یوزارسیفی بود و بازار این نوع پیامک‌ها رونق پیدا کرد به حدی که می توان گفت نه تنها در ایران شاید در تمام دنیا تنها سریالی بود که به این موقعیت و افتخار نائل شد که دوستداران و مخالفانش اینگونه از خواب و خوراک خود زده و در ساخت پیامک جدید بعداز پایان هر قسمت از همدیگر سبقت بگیرند. در بخشی از این پیامک ها آمده بود: سفرهای استانی یوزارسیف آغاز شد(خبرگزاری مصر)، خبرگزاری مصر لحظاتی پیش از سفرهای استانی و مخالفت معبد امون با طرح تحول اقتصادی خبر داد، یوزارسیف در برنامه های قحطی زدایی خود از برنامه های احمدی نژاد استفاده کرد وی با دیدن اشراف زادگان در حال بررسی طرحی برای مقابله با اشراف زادگان است(طرح سهمیه بندی بنزین)، یوزارسیف: من خادم شما هستم (ستاد انتخاباتی احمدی نژاد)،اینها بخشی از هزاران و شاید میلیونها پیامکی است که در طول 10 ماه پخش این سریال در مدح و یا نقد این برنامه ساخته شد که در نوع خود یک رکورد محسوب شود.

۶. ماجرای عجیب عدم پخش آگهی بازرگانی قبل و در حین پخش سریال

صداوسیما در آن دوران در اقدامی عجیب و غیرقابل باور به درخواست عوامل و البته برخی افراد و نهادها تصمیم بر آن گرفته بود که در حین پخش این سریال تبلیغات بازرگانی پخش نکند که این موضوع حین پخش سریال یوسف (ع) اعمال شد. ضمن آنکه تلویزیون قبل از پخش این سریال حدود 10 تا 15 دقیقه تبلیغات بازرگانی پخش می‌کرد که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و با عدم پخش آگهی در حین پخش سریال به جذب مخاطب برای مجموعه پرحاشیه سلحشور کمک فراوانی کرد.

در ادامه واکنش کاربران به بازپخش دوباره سریال «یوسف پیامبر» را بخوانید:

* محمد در توئیتر خود نوشت: هر بار که یوسف پیامبر رو می‌بینم انگار دارم برای کنکور می‌خونم... سلشحور با ما چه کردی مَرد؟

* کاربری به نام حسین گفت: اگه مجبور باشین بین یوسف پیامبر و زخم‌کاری۲ یه کدومو ببینین، یوسف پیامبر رو از شبکه ifilm میبینید یا تماشا؟!

* محدثه از طرفداران این سریال هم اینگونه نظر داد که سریال یوسف پیامبر مناسب بچه ها نیست!

* هانیه هم با کنایه نوشت: چطوری هنوز جومونگ و یوسف پیامبر تماشا می کنید رمز موفقیتتون چی بوده به ماها هم بگین!

* رویا هم با بازپخش این سریال اینگونه شوخی کرد: خواهرم فهمید دوباره یوسف پیامبر پخش میشه گفت که  این دنیا دیگه جای موندن نیست و فوت کرد.

* کیوان هم با طعنه به پوشش زنان مصری در این سریال گفت بعد از 15 سال از بازپخش چندباره این سریال  به این موضوع توجه نکرده بودم که چرا موی زنان توی سریال یوسف پیامبر از کامواست؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      هرگز ندیدم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        جالبه اسم صدا و سیما میاد مثل چی سر و کله شون پیدا میشه می نویسند کی نگاه میکنه؟ اگه براتون مهم نبود این زیر صف نکشیده بودید.واضحات

    • ناشناس

      مگه کسی تلوزیون یران هم نگاه میکنه؟!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        همین که بدو بدو خودتو می رسونی که این جمله تکراری رو بنویسی یعنی دقیق و کامل نگاه میکنی

    • ناشناس

      ماهواره و وای فای نداریم 😂

    • ناشناس

      یه عده به خاطر وای فای و ماهواره راهی شهر شدن

    • پیمان

      من که لحظه به لحظهء این سریال را حفظ هستم ، مخصوصآ اون لحظه‌ای که کیانِ ایرانی برادران یوسف را به مختار تحویل می‌دهد و مختار آنها را تنبيه می‌کند و برادران یوسف قول می‌دهند که دیگر برادر کوچکتر خود را اذیت نکنند .

      پاسخ ها

      • یک ایرانی

        دمت گرم🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • یاسمن

      درآن دوران پخش واقعا طرفداران زیادی داشت البته من چندان تماشاگرش نبودم ولی به نظر مخاطبان احترام میگذارم

    • ناشناس

      خوندن کتاب سینوهه را بشدت توصیه میکنم
      هرکسی قبل پخش این سریال خونده باشدتش ، کاملا گریم خانمای مصری را درک میکنه

    • ناشناس

      یکی از بهترین سریال ها. اگه هزار بار دیگه هم پخش بشه می بینیم.

    • ناشناس

      انقدر نگاه می‌کنیم تا بالاخره ببینیم یوسف از خرشیطون پایین میاد یانه

    • ناشناس

      سریال های تکراری مسخره جومونگ یوسف مختار

    • ناشناس

      مسئولین محترم
      ببینید با این مملکت چه کار کردید که حتی خودی‌هاتون هم ۱۵ ساله سریال فاخر نساختن!

    • الهام

      این سریال بر خلاف مختارنامه داستان و نقش اول لطیف تری داره و میشه هربار دنبالش کرد ضمن اینکه شاید بهترین داستان انگیزشی تاریخ باشه . اینکه عزت و ذلت دست خداست

    • ناشناس

      و اما مهمترین دلیل مردم برای تماشای این سریال رو جا انداختید با تماشای ظلم کاهنان در اون زمان انگار داری دوران زندگی خودمون رو تو فیلم میبینیم دقیقا مثل ظلمی هست که الان مسئولین به مردم میکنن

    • ناشناس

      یک دلیل داره ن شیش اونم ب خاطر اینکه مردم ایران دور ماندن از اصل خیش و بیگانه پرستن

    • ناشناس

      فقط بخاطر کتایون ریاحی تماشا می کنند چون واقعاً زیباست

    • ناشناس

      کتابون رباحی عشقه

    • ناشناس

      سریال میلی نمی بینیم فقط سریال خوب خارجی

    • ناشناس

      بودجه صدا وسیما رو اضافه میکنند وقتی مردم ناراضی اند اززش

    • ناشناس

      کتایون ❤️

    • ناشناس

      کاهنان مفت خور معبد امون از خوذ یوزارسیف هم معنی دار تر بودن.

    • ناشناس

      البته درست که اینگونه سریالها محبوبیت داره انصافا...زنده یاد فرج الله سلحشور کاری کرده کارستان....ولی ایکاش دست اندرکاران صداوسیما...سریالهای تاریخی نیز راجب به پادشاهان واساطیر ایران ازجمله خشاریا..داریوش...کوروش..حماسه رستم وسهراب وارش کمانگیر که نمادهای ایران قدیم بودند هم میساختند وحتم بدانید ازسریال جومونگ هم پربیننده تر میشد.
      ولی گفتن چه فایده که هرگز ساخته نخواهد شد.

    • بی نام

      وقت سریال یوسف،قسمتی که زلیخا پشت هفت در بسته از یوسف درخواست کرد و یوسف نپذیرفت و فرار کرد،پسر ده سالم ازم پرسید مگه زلیخا از یوسف چی میخواد،مونده بودم جوابشو چی بدم

    • صادقی

      یه کم ما حالا به اونروزیا شبیه نیستیم خخخخخ

    • ناشناس

      چونکه یوزارسیف فقط پیامبر بوده و شما هم فیلم ندارید پخش کنید خخخخخخخ

    • ناشناس

      اخه کی نگاه میکنه

    • ناشناس

      ماشالا از بس برنامه های روز دنیا رو تلویزیون دارین مجبورین جومونگ زلیخا چند وقت دیگه مختار بزارین یه کار دیگه انجام بدین کل شبکه هاتونو این ۳ تا برنامه رو پخش کنید 💩

    • ناشناس

      اگه مخاطبان صداوسیما اندک بود ، تو الان برای این سریالش خبر نمیرفتی؟!
      بسوز که سوزش تو باعث خوشحالی ماست

    • ناشناس

      کاش وضعیت سفید رو هم پخش کنید

    • ناشناس

      دو سه هزارتا بیننده رو به پای مردم ، ننویسید .

    • ناشناس

      یک قشر بسیار کمی این سریال های تکراری را می بینن صدا و سیما کاری کرده که مردم را به سمت کانال های متنوع جم ببرد دلم میخواست بگم سهوا ولی ظاهرا اینطور نیست(باید فکری کنند )

    • ناشناس

      یک‌دلیل دیگه مقایسه وتطبیق این سریال با جامعه امروز ایران است.معبدان آمون با تکیه به دین‌ بت پرستی؛حسابی چپاولگری راه انداختند وهیچ‌کس حریفشان نیست، درقسمتی از سریال یوزارسیف می گه: این چه خدایی است بجای اینکه، این باید امنیت شما را حفط کنند، شما حافظ ونگهدار ( آمون) هستید؟ یا دقت کنید چقدر معبدان آمون، توقع نذر و نذورات ومهیا نمودن بهترین غدا و...از مردم دارند. وعجب مردم خرافات پرستی در مصر باستان وجود داشته که همه چیز را قربانی آمون می کنند و انسان مسخ این همه عوام فریبی شده.

    • ناشناس

      همین که اون خدا بیامرز سلحشور تونسته همچین جمعیتی را برای این سریال جمع کنه وگریم کنه وناهارشام بده .لباس بده. خیلی هنر کرده.الان بود فقط میگفتن پول بده پول.

    • ناشناس

      من برای بار صدهزار هم میبینم.چون اصلا کوچکترین تحریفی دراین قصه قرآنی نشده.روح آقای سلحشور شادوحرفهایی که یوسف پیامبر میزنه وموافقانش دقیقا با همه ادوار تاریخ همخوانی دارد

    • ناشناس

      زلیخا مزد از حسرت که یوسف گشت زندانی.چرا عاقل کند کاری که بازار پشیمانی

    • ناشناس

      ولی خداییش حضرت یوسف هم خیلی به فکر پدر وخانواده اش بود چون به محض اینکه عزیز مصر شد ودلتای نیل وزمینهای تبس رادیدم گفت .باید پدر وبرادران وخانواده ام را در بهترین زمین‌های اطراف نیل مسکن بدهید تا به کشاورزی ودامداری مشغول شوند

    • ناشناس

      اکثریت مردم تلویزیون نگاه می کنند به کوری چشم دشمنان و منافقین و شبکه های خارجی که فقط نوک دماغشون رو می بینند و همین طور برترین های ریاکار و هی تکرار می کنه تماشاگران اندک

      پاسخ ها

      • ناشناس

        ما که یک ساله تی وی نمیبینیم . ماهواره هم نداریم .

    • ناشناس

      ندیدم و نمی بينم فقط خانوم ریاحی بازی کرده اشکال نداره

    • نوید

      حیف که هیچ فیلمی از تاریخ بزرگ ایران ساخته و پخش نمیشه

    • ناشناس

      یه وقت خدای نکرده از بودجه این مملکت از شخصیت های واقعی تاریخی خودمون نظیر کورش و داریوش و خشایارشا و آریو برزن و .... فیلم نسازید که گناه کبیره هست .

    • ناشناس

      روح استاد فرج الله سلحشور در شادی و آرامش

    • ناشناس

      مردان انجلس راهم پخش کنید

    • سوگل

      هزاربارم پخش کنن من بازم میبینم از این سریالای الان که خیلی بهتره

    • نوید

      یه سریال پر از اشتباهات تاریخی
      از لحاظ هنری هم آشغال به تمام معنا

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تو برو بهترشا بساز

    • ناشناس

      ۱-خرند
      ۲-خرند
      ۳-خرند
      ۴-خرند
      ۵-خرند
      ۶-خرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج