۱۳۷۷۶۸۱
۵ نظر
۵۳۹۴
۵ نظر
۵۳۹۴
پ

عاشقانه‌های لیلا حاتمی و علی مصفا همه را درگیر کرد

فیلم‌های عاشقانه همواره جایگاه ویژه‌ای در سینمای ایران داشته‌اند و مخاطبان زیادی به سالن سینما کشانده‌اند.

برترین‌ها - آیدا فلاحیان: فیلم‌های عاشقانه همواره جایگاه ویژه‌ای در سینمای ایران داشته‌اند و مخاطبان زیادی به سالن سینما کشانده‌اند.

در روزهای اخیر شاهد اکران فیلم عاشقانه‌ی "جنگل پرتقال" ساخته‌ی آرمان خوانساریان هستیم که به همین بهانه تصمیم داریم برخی از فیلم‌های عاشقانه سینمای ایران را به شما معرفی کنیم.

البته بهتر است قبل از خواندن این مطلب، بدانید هدف از این لیست، معرفی فیلم‌های عاشقانه‌ی کمتر دیده شده است. بنابراین از غیاب فیلم‌هایی مثل شب‌های روشن تعجب نکنید.

در ادامه با ما همراه باشید.

مهرگیاه/فریدون گله

عاشقانه‌های لیلا حاتمی و علی مصفا همه را درگیر کرد

شاید اگر فیلم‌‌‌هایی مثل کندو در کارنامه فریدون گله درخشان نبود، حالا کمتر کسی این کارگردان را می‌شناخت. اگر با جنس فیلم‌های گله آشنا باشید، حتما ساخته شدن یک عاشقانه به دست او را غیر ممکن می‌دانید اما باید گفت این غیر ممکن، با ساخت فیلم "مهر گیاه" کاملا ممکن شد. مهر گیاه یکی از عاشقانه‌های کمتر دیده شده در سینمای ایران است که بازی ستارگانی مثل علی نصریان و پوری بنایی نیز نتوانست این فیلم را برای مخاطبان عزیز کند. با این حال مهر گیاه داستان عشقی عارفانه است. داستان عشق علی(علی نصریان) به دختر بی نشانی به نام مهری( پوری بنایی) که وصل آن‌ها با فراز و نشیب‌های زیادی همراه است. این عشق جنون آمیز یکی از متفاوت‌ترین عاشقانه‌های سینمای ایران را به وجود آورده که تماشای آن حتما برای شما دلنشین خواهد بود.


طوطی/ زکریا هاشمی

عاشقانه‌های لیلا حاتمی و علی مصفا همه را درگیر کرد

فیلم سینمایی طوطی، ساخته‌ی زکریای هاشمی، نه فقط یک عاشقانه‌ی ناشناخته بلکه به طور کلی یک فیلم ناشناخته نیز هست. فیلم طوطی داستان یک روسپی به نام طوطی را روایت می‌کند که در قفس عشق هاشم(زکریا هاشمی)، که مردی لاقید و بدون هدف است،گرفتار شده‌. عشق طوطی به هاشم، به جایی می‌رسد که او برای رسیدن به هاشم حاضر به گذشتن از هرچیزی، حتی زندگی خود نیز می‌شود در حالی که هاشم هنوز توان پذیرفتن این عشق را ندارد. عاشقانه‌ی هاشم و طوطی از ابتدای داستان یک عاشقانه‌ی متفاوت است و با وجود بی توجهی شدن به این داستان، هنوز می‌توان این داستان را یکی از داستان‌های عاشقانه‌ی زیبا دانست.


رضا / علیرضا معتمدی

عاشقانه‌های لیلا حاتمی و علی مصفا همه را درگیر کرد

یکی دیگر از عاشقانه‌های ناشناخته‌ی سینمای ایران، فیلم سینمایی رضا به کارگردانی علیرضا معتمدی است. بر خلاف تصور ما که فیلم‌های عاشقانه با یک وصال شور انگیز می‌دانیم، داستان عاشقانه‌ی فیلم رضا، از دل یک جدایی روایت می‌شود. طلاق رضا(علیرضا معتمدی) و فاطی(سحر دولتشاهی) بعد از ۹ سال زندگی مشترک، داستان عاشقانه‌ای از جنس جدایی برای مخاطب به تصویر می‌کشد. زن و شوهر داستان که حالا قصد دارند به شکل توافقی از یکدیگر طلاق بگیرند، با این جدایی توافقی ابعاد جدیدی از شخصیت یکدیگر را کشف می‌کنند و شاید برای بار دوم عاشق هم یکدیگر می‌شوند.این عشق مجدد تبدیل به یکی از بهترین عاشقانه‌های سینمای ایران تبدیل شده که به اندازه کافی به آن توجه نشده است.


پله‌ آخر / علی مصفا

عاشقانه‌های لیلا حاتمی و علی مصفا همه را درگیر کرد

اینکه چرا آثار علی مصفا هیچوقت مورد توجه کافی قرار نمی‌گیرند یک سوال بی پاسخ است اما اینکه مصفا یک راوی عاشقانه‌ی خوب است، با دومین فیلم او یعنی پله‌ آخر اثبات می‌شود. پله آخر فیلمی از داستان مرگ مرد افسرده‌ای به نام خسرو است که بعد از یک مرگ غیرقابل پیش بینی، زندگی خود را مرور می‌کند‌. او در طی این مرور دوباره، به زندگی همسرش لیلی(لیلا حاتمی) که بازیگر سینماست نیز سر میزند همسر خود را مورد بررسی قرار می‌دهد. علی مصفا با روایت این داستان عاشقانه‌ی متفاوت توانست یک فیلم خوب دیگر را در کارنامه خود ثبت کند اما بی توجهی به این اثر باعث شده که دغدغه‌های مصفا در ساخت این فیلم کمی گمنام باشند.


تنها دوبار زندگی می‌کنیم / بهنام بهزادی بروجنی

عاشقانه‌های لیلا حاتمی و علی مصفا همه را درگیر کرد

اولین ساخته‌ی بهنام بهزادی یعنی فیلم "تنها دو بار زندگی می‌کنیم" نیز یکی از عاشقانه‌های گمشده‌ی دیگر است. یک عاشقانه سورئال بین مردی که تنها ۸ روز فرصت زندگی دارد و دختری که ادعا می‌کند شاهزاده یک جزیره دور افتاده است!

سیامک(علیرضا آقاخانی) مردی شکست خورده است که به عنوان یک راننده مینی بوس  زندگی خود را ادامه می‌دهد. او به دلیل داشتن بیماری، به زودی میمیرد اما با این حال قصد دارم از فرصت کم خود به بهترین شکل استفاده کند. در این فرصت کم او قصد دارد حسرت‌های خود را زندگی کند اما عاشق شدن، به هیچ وجه در برنامه او نبود. او در طی داستان با دختر جوانی به واسطه جا ماندن کیفش در مینی بوس آشنا می‌شود. حال این فرصت ۸ روزه برای او گران‌بهاست چرا که شوق زندگی را در وجود او بیدار می‌کند. این عاشقانه غیرواقعی که در بسیاری از لحظات کاملا واقع گرا نیز هست، می‌تواند یک پیشنهاد خوب برای دوست داران ژانر عاشقانه باشد تا بیشتر به این فیلم بپردازند.


بنفش آفریقایی / مونا زندی حقیقی

عاشقانه‌های لیلا حاتمی و علی مصفا همه را درگیر کرد

عاشقانه‌ای از جنس مثلث عشقی. البته نه یک مثلث عشقی معمولی! یک دوراهی عجیب برای شکوه(فاطمه معتمدآریا) بین همسر سابق و همسر فعلی‌اش که با چالش‌ها و مشکلات زیادی همراه می‌شود. بنفش آفریقایی داستان زنی است که در یک اقدام فداکارانه تصمیم می‌گیرد همسر سابق خود را از خانه سالمندان، به خانه خود بیاورد تا با خودش و رضا همسر فعلی‌اش، با هم زندگی کنند. جدال بر سر اینکه چه کسی شکوه را بیشتر دوست دارد داستان عاشقانه این فیلم را رقم می‌زند. این مثلث عشقی تنگاتنگ تبدیل به یک عاشقانه جذاب شده که متاسفانه از توجه بسیاری از مخاطبان دور مانده و باعث شده بسیاری از طرفداران فیلم‌های عاشقانه، این داستان جذاب را از دست بدهند.


اسرافیل / آیدا پناهنده

عاشقانه‌های لیلا حاتمی و علی مصفا همه را درگیر کرد

داستان عشق بدنام ماهی(هدیه تهرانی) و بهروز (پژمان بازغی) که در تمام شهر پیچیده، روایت اصلی آیدا پناهنده در فیلم اسرافیل است. داستان دو عاشق قدیمی که بعد از گذشت چندین سال و با تجربه‌ی یک پایان تلخ و ناکام، هنوز یکدیگر را فراموش نکرده‌اند. این پرونده‌ی به اتمام رسیده، با بازگشت بهروز از کانادا دوباره باز می‌شود و داستان عاشقانه این دو نفر که حالا باهم غریب شده‌اند، برای تمام شهر تداعی می‌شود. با این حال این فراموش نکردن توان نجات عشق بی ثمر آن‌ها را ندارد به همین دلیل هر دوی آن‌ها تصمیم به شروع یک زندگی جدید می‌گیرند. اسرافیل یکی از واقع‌گرایانه‌ترین عاشقانه‌های سینمای ایران است که اگر هنوز آن را تماشا نکرده‌اید، یک داستان خوب را از دست داده‌اید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فیلمهای لیلاحاتمی هرچی تا حالا دیدم فقط اعصابم خرد کرده مخصوصا رگ خواب دیگه هیچوقت نمیبینم

    • آخرین سنگر سکوته

      رو دست لیلا حاتمی نیست

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آره رو دست فیلمهاش نیست گریه زاریش واسه ماست فرانسه رفتن و اروپا گردیش برای خودش و خانواده اش

    • ناشناس

      رضا و بنفشه آفریقایی فوق العاده هستن

    • مهتاب

      نویسنده رضا زنده یاد کیومرث پوراحمد هستند که باز با الهام از زندگی شخصی شان فیلم نامه را نوشته اند.
      فیلم پله آخر مثل شخصیت خود علی مصفا ارام و بدون هیاهوست..
      و اسرافیل داستان مظلومیت ماهی است که باز در جهانی مردانه و بین سنت و عرف زندگی اش تباه شده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج