۱۳۹۸۳۰۸
۴ نظر
۶۰۹۴
۴ نظر
۶۰۹۴
پ

این مرد ایرانی با کیک محبوبش، حواس جهان را پرت کرد

سینمای ایران طی سال‌های پر فراز و نشیب خود، بازیگران بسیاری را معرفی و مشهور کرده است، اما برخی از آنان، بازیگرانی هستند که در دوره‌ای به اوج شهرت رسیدند اما پس از افول ستاره خوشبختی و به دلایل نامشخصی سالهاست که کمتر به نقش‌ آفرینی پرداختند و ناگهان پس از سالها دوباره درخشیدند.

برترین‌ها: سینمای ایران طی سال‌های پر فراز و نشیب خود، بازیگران بسیاری را معرفی و مشهور کرده است، اما برخی از آنان، بازیگرانی هستند که در دوره‌ای به اوج شهرت رسیدند اما انگار قرار نبود به آن‌ها میدان داده شود و سال‌ها محو شدند

این مرد ایرانی با کیک محبوبش، حواس جهان را پرت کرد

در این مطلب به بهانه حضور اسماعیل محرابی، بازیگر پیشکسوت در فیلم جنجالی و بحث برانگیز «کیک محبوب من»، به نقش و بازی هنرمندانی پرداخته‌ایم که پس از چند سال خانه‌نشینی دوباره به عرصه بازیگری برگشتند و به شهرت رسیدند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید:

اسماعیل محرابی

اسماعیل محرابی که خاطره بازی‌ اش در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون «خواستگاری»، «بوعلی سینا»، «خانه سبز»، «مزد ترس»، «تنهاترین سردار» و «هزاردستان» فراموش نمی‌شود، در سال 94 پس از چندین سال، فیلمی را بر پرده سینماها داشت (فیلم  گذر موقت  به کارگردانی افشین هاشمی). محرابی از سرمایه های سینمای ایران است که سال های ارزشمند عمر خود را دور از بازی، بازیگری و خاطره‌آفرینی گذرانده است. حالا با گذشت نزدیک هشت سال از آخرین حضور سینمایی اسماعیل محرابی، او با یک فیلم پرحاشیه به روی پرده سینما بازگشته، «کیک محبوب من». اسماعیل محرابی حال در آستانه ۸۰ سالگی، با بازی در این فیلم و حضورش در مراسم فرش قرمز جشنواره برلین، یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های سینمایی جهان، پس از ۶۰ سال تجربه بازیگری توانست به جایگاه واقعی خود در عرصه بازیگری برسد. و به گفته منتقدان سینمایی، اسماعیل محرابی لحظه ای را در جشنواره فیلم برلین تجربه کرد که گویی سینما این سکانس را به او بدهکار بود!

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به بازگشت اسماعیل محرابی به عرصه بازیگری واکنش نشان دادند که چند نمونه از آن را می‌خوانید:

* بابک که فارغ التحصیل رشته بازیگری است توئیت زده است: اسماعیل محرابی خوش برگشته است! بازی درخشان او در سریال «تنهاترین سردار» هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

* ژاکلین، دانشجوی رشته کارگردانی دانشگاه سوره هم با استقبال از بازگشت دوباره اسماعیل محرابی نوشت:  استاد محرابی، بازیگر نوستالژی‌های نسل ما با قدرت بازگشته تا یاد ایام گذشته را برایمان زنده کند.


 سعید پور صمیمی

این مرد ایرانی با کیک محبوبش، حواس جهان را پرت کرد

سعید پورصمیمی، از برجسته‌ترین بازیگران ایران است. او اگرچه در سال های اخیر گه گاهی در فیلم‌هایی همچون «برگ جان»، «یه حبه قند»، «بوسیدن روی ماه»، «نرگس مست» و «یک تعبیر عاشقانه» بازی کرده است. اما این حضور مقطعی درخور بازیگری همچون پورصمیمی نیست که سه بار سیمرغ جشنواره فجر را از آن خود کرده و چهار بار نامزد دریافت آن شده است. به راستی در سینمای ایران چند نفر مانند سعید پورصمیمی داریم که در فیلم‌هایی همچون «ناخدا خورشید»، «تحفه‌ها»، «پرده آخر»، «تک درخت‌ها»، «قاعده بازی»، «نسل سوخته»، «مدرسه پیرمردها»، «تا غروب»، «آبادانی‌ها» و «دلشدگان» به گونه ای بازی کنند که هم بازی شان شبیه او باشد و هم با دیگر نقش‌های شان تفاوت داشته باشد؟

بازی درخشان و حیرت‌انگیز عالیجناب پورصمیمی در فیلم «برادران لیلا»، ستایش اهالی سینما و منتقدان را برانگیخت که بهانه ای شد برای بازگشت پرقدرت سعید پورصمیمی به پرده سینما. سعید پورصمیمی در نقش پیرمرد لاغر و نحیف فیلم «برادران لیلا» بدون شک ستاره بی‌چون و چرای فیلم است. این ویژگی سعید پورصمیمی است که می‌تواند هر نقشی را از آن خود کند و آن را شیرین و بدون نقص از آب درآورد.

تازه‌ترین حضور استاد پورصمیمی بر روی پرده نقره‌ای، «پرویز خان» است. کارگردان در این فیلم به سراغ مقطعی از زندگی معلم اخلاق فوتبال پرویز دهداری رفته و با گریم جالبی که روی سعید پورصمیمی نشسته است درباره این مربی فوتبال فیلمش را جلوی دوربین برده است. پورصمیمی بیشتر به بازی در نقش‌های فرعی مشهور است اما این نقش‌ها را آن‌قدر اثرگذار ایفا می‌کند که گاهی اوقات، روی نقش‌های اصلی هم سایه می‌اندازد. او سالیان سال است امضا و سبک‌وسیاق منحصر به خودش را دارد و حتی در آثاری متوسط یا رو به ضعیف هم چیزی از قدرت بازیگری‌اش کم نمی‌گذارد.

نظر کاربران درباره حضور سعید پورصمیمی «پرویز خان»:

* کامران در ستایش جایگاه استاد پورصمیمی می‌نویسد: سعید پورصمیمی یه سروگردن بالاتر از همه بود، برادران لیلا که اوج درخشش استاد بود و پرویزخان هم تکمیل کننده پازل قدرت سعید پورصمیمی در بازیگری بود.

* سولماز با گلایه از شیوه برخورد با پورصمیمی در جشنواره فجر امسال نوشت: استاد تاوان بازی در «برادران لیلا» را پرداخت و این انتقام از او بود! بازی سعید پورصمیمی کاملاً در فیلم جا افتاده است.


رضا بابک

این مرد ایرانی با کیک محبوبش، حواس جهان را پرت کرد

«رضا بابک» بازیگر کهنه کار سینما و تلویزیون که مخاطبان، سریال‌های «آرایشگاه زیبا»، «خانه ما» و «گل پامچال» را از وی به یاد دارند. بابک که در سال های 60 و 70 جزو پرکارترین بازیگر عرصه تلویزیون بود که در دهه نود به شدت کم کار شد و در سال 92 با سریال دنیای آقای سخی در تلویزیون ظاهر شد و پس از آن دیگر در هیچ سریالی به ایفای نقش نپرداخت. آخرین فعالیت بابک در عرصه سینما به همکاری وی با ابراهیم حاتمی کیا در سال 87 باز می‌گردد وتا اینکه سال 96 در فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» نقش آفرینی کرد.

اوج درخشش رضا بابک، نوستالژیک‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون حضور در سریال تلویزیونی «آرایشگاه زیبا» بود. به رنگ ارغوان، شوریده، بزرگ خیلی بزرگ، مرد آفتابی، مصائب عاشق فقیر، شریک زندگی، کودکانی از آب و گل، چشم‌هایم برای تو و لبه تیغ از جمله آثاری هستند که بابک در سینما به یادگار گذاشته است.

در کنار معتمدآریا که در اوج ظاهر شده، رضا بابک نه‌تنها سنگ‌اندازی نمی‌کند بلکه نقش‌ خود را با اشراف کامل ایفا کرده‌ و هر دو آگاهانه طوری بازی می‌کنند که به‌ قول‌معروف «دوربین‌دزدی» نباشد؛ این فیلم، فیلم شکوه (با بازی معتمدآریا) است و رضا بابک می‌داند که تمرکز دوربین و حواس مخاطب بیش از همه باید متوجه شکوه باشد. این درک رضا بابک به عنوان بازیگر نقش‌های فرعی، بزرگ‌ترین نقطه قوت «بنفشه آفریقایی» است.

رضا بابک، که بازی درخشانی در نقش فریدون را بر عهده داشت، توانست ببیننده را بیش از 70 دقیقه میخکوب پای «بنفشه آفریقایی» نگه دارد، بدون اینکه از بازی او خسته شود. این کار تنها از عهده کسی بر نمی‌آید جز استاد «رضا بابک». جواد طوسی، منتقد سینما در تحلیل نقش رضا بابک در این فیلم نوشته است: «بنفشه آفریقایی» با بازی قوی و تاثیرگذار رضا بابک در کنار معتمدآریا و آقاخانی دیده شد و این فرش قرمزی بود که سینما به افتخار بازگشت رضا بابک به دنیای هنر برایش پهن کرد.

نظر کاربران درباره حضور رضا بابک «بنفشه آفریقایی»:

* کاربری به نام «مجید» درباره حضور استاد بابک در این فیلم نظر داد: درخشش رضا بابک پس از سالها دوری از سینما بسیار دلنشین بود و بازی قوی او یادآور روزهای خوش حضورش در تلویزیون و سینما در دهه شصت بود.

* رزیتا هم در تقدیر از جایگاه هنری رضا بابک هم گفته است: رضا بابک با آرایشگاه زیبا اوج گرفت، با به رنگ ارغوان درخشید و در بنفشه آفریقایی جایگاه هنری خود را در جایگاه بازیگر نقش مکمل و فرعی تثبیت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حیدر

      درود بر استاد بابک عزیز. پاینده باشی جوونمرد.

    • سنا

      چقدر فیلم بنفشه آفریقایی جذاب بود. خانم معتمد آریا هنرمند اصیل و دوست داشتنی در کنار آقای رضا بابک فوق العاده بازی کردن.

    • نجف

      درود براقای محرابی چقدربازیشو دوست وخودشودوست دارم واقعا سینما بدهکار ایشان بود

    • ناشناس

      مردک خیانتکار شده خوب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج