adexo3
۱۵۴۸۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

سال آینده سینمای ایران را هم اکنون ببینید

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

مروری بر فیلم هایی که در مرحله پیش تولید هستند، کمی هم ما را از حال و هوای سینما باخبر می کند و هم از حال و هوای کارگردان هایی که دوستشان داریم و برایمان مهم هستند.

برترین ها به نقل از هفت صبح : همین که بدانی این روزها در دفاتر سینمایی چه خبر است، کافی است تا دستت بیاید تا چند وقت دیگر چه حال و هوایی بر سینما حاکم می شود. این روزها خیلی از دفاتر مطرح سینمایی، خیلی از تهیه کننده های مطرح و خیلی از کارگردان های کاربلد در پیش تولید آثاری هستند که بالاخره دیر یا زود به سینمای ایران رنگ و بو می دهند.

مروری بر فیلم هایی که در مرحله پیش تولید هستند، کمی هم ما را از حال و هوای سینما باخبر می کند و هم از حال و هوای کارگردان هایی که دوستشان داریم و برایمان مهم هستند.

اطیابی شیشه پاک می کند

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

خیلی وقت است که مسعود اطیابی مشغول پیش تولید فیلم «شیشه پاک کن» است. بارها تهیه کنندگان این کار یعنی رحمت عبدالله زاده و روح الله برادری گفته اند که مشول پیش تولید هستند و به زودی سر فیلمبرداری می روند اما هنوز که خبری نشده. یک بار خرداد ۸۹ قرار بود ضبط این فیلم شروع شود و بار دیگر مهرماه همان سال. به هر حال دوباره اسم «شیشه پاک کن» مسعود اطیابی در فهرست پیش تولیدها به چشم می خورد.

فیلمی که درباره یک پسر جوان است که کارش شیشه پاک کنی در مجتمع های مسکونی و ساختمان های بلند است. در یکی از ساختمان های مسئله ای برای او و بقیه پش می آید. به نظر می رسد شیشه پاک کن شبیه دایره زنگی پریسا بخت آور است. البته اطیابی فیلم دیگری هم به نام «لحظه» در مقام تهیه کنندگی در دست پیش تولید دارد که کارگردانش سیدرضا رضوی است.

درخشنده در میان ۸۰۰ دختر نوجوان

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

پوران درخشنده این روزها مشغول پیش تولید فیلم سینمایی اش به نام «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» است. البته عملا تمام کارها انجام شده و بازیگرها قراردادهایشان را بسته اند. مریلا زارعی، صابر ابر و مائده طهماسبی بازیگران این فیلم هستند.

هرچند نقش اصلی را قرار است دختری نوجوان بازی کند. برای انتخاب نقش این دختر، ۵۰۰ نفر از طریق سایت و ۳۰۰ نفر از طریق حضور در دفتر این کارگردان ثبت نام کرده اند. ابتدا قرار بود فیلمبرداری این فیلم آبان ماه باشد که به آذر موکول شد، اما هنوز که فیلمبرداری شرع نشده مگر اینکه فیلمبرداری شان، رسانه ای نشده باشد. حضور احسان علیخانی هم در این فیلم قطعی شده است.

کارگردانی آقای مجری

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

حرف و حدیث ها دور و بر کلاه قرمزی و پسرخاله چندسالی است که دو سه ماه قبل از عید شروع می شود. طرفداران این دو تا عروسک - که یکی دوتا هم نیستند - هر سال منتظرند تا ببینند در ایام نوروز چشم شان به جمال این دو روشن می شود یا نه؟ اما بالاخره آخرین خبر این شد که قرار است سر و کله شان در تلویزیون پیدا نشود تا دوباره بعد از سال ها فرصت روی پرده رفتن پیدا کنند.

یکی از فیلم های در مرحله پیش تولید «بچه ننه» به کارگردانی آقای مجری یعنی ایرج طهماسب است. در حال حاضر مقدمات این فیلم در دفتر صحرا فیلم (تهیه کننده دو فیلم قبلی کلاه قرمزی) در حال انجام است. حضور حمید جبلی هم در این فیلم قطعی است. «بچه ننه» اسفند ۸۴ به کارگردانی ایرج طهماسب و تهیه کنندگی حمید مدرسی پروانه ساخت گرفته ولی هنوز موفق به اجرا نشده است.

موتمن حال خوشی ندارد

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

فرزاد موتمن که این روزها فیلم «بیداری»اش در پایان راه مراحل فنی است تا آماده نمایش شود و سراغ پروانه نمایش برود، در مرحله پیش تولید فیلم دیگری به نام «خوابگردها» است که ا وایل مهر امسال پروانه ساخت گرفت. «خوابگردها» یک درام خانوادگی است که تهیه کنندگی اش برعهده محمدصادق آذین است. قرار بود این فیلم در آبان ماه کلید بخورد، اما گویا مشکلات مالی جلوی آغاز کار را گرفت.

خود موتمن چند روز پیش در گفت و گویی با خبرگزاری سینمایی ایران گفته بود: «این روزها به دلیل مهیانشدن شرایط برای ساخت فیلمم حال خوشی ندارم. انرژی زیادی برای شروع فیلم گذاشتیم، اما مسائل مالی کمر پروژه را شکست». با این حال هنوز هم سرمایه گذاران فیلم در تلاشند تا ببینند می توانند پیش تولید «خوابگردها» را ادامه بدهند یا خیر؟

راه اندازی کلاس هنرپیشگی داوودنژاد

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

علیرضا داوودنژاد را خیلی ها به خاطر فیلم هایی مثل «نیاز»، «بچه های بد»، «تیغ زن» و «هشت پا» دوست دارند. او این روزها مشغول پیش تولید فیلم «کلاس هنرپیشگی» است. این فیلم گویا کمدی است و با حضور نابازیگران و البته دوسه تایی بازیگر ساخته خواهد شد. تاکنون حضور رضا داوونژاد، احترام سادات حبیبیان و کبری حسن زاده در این فیلم قطعی شده،فیلمی که درباره روابط چند کارآموز بازیگری است. فیلمنامه این کار را خود داوودنژاد نوشته است.

خسرو سینایی و لهستانی ها

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

کارگردان عروس آتش، هنوز هم با این فیلم دیدنی، محبوب بسیاری از سینمادوستان است. خسرو سینایی، این روزها مشغول پیش تولید فیلم سینمایی «قطار زمستانی» است، فیلمی که قرار است اسفندماه کلید بخورد. این فیلم مهاجرت گروه کثیری از لهستانی ها را در دوران جنگ دوم از شوروی به ایران و ماجراهای مرتبط با این مهاجرت را به تصویر می کشد.

در حال حاضر هم تنها حضور عزت الله انتظامی به عنوان نقش اصلی این فیلم قعطی شده است. م جوز ساخت «قطار زمستانی» سال ها پیش صادر شده و حالا این تهیه کننده لهستانی است که باید تاریخ دقیق کلید خوردن فیلمبرداری را مشخص کند. «شودلا» تهیه کننده معتبر لهستانی و پروانه پرتو، تهیه کننده ایرانی «قطار زمستانی» هستند.

امیر یوسفی معتاد شده؟!

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

تهمینه میلانی که آخرین فیلم روی پرده اش، یکی از ما دو نفر با بازی بهرام رادان و آناهیتا نعمتی بود، حالا پروانه ساخت شیر یا خط را دریافت کرده و گویا در مرحله پیش تولید است. تهیه کننده این فیلم میلانی هم مثل سایر فیلم هایش محمد نیک بین، همسرش است. علاوه بر میلانی این روزها محسن امیریوسفی که با دو فیلم «خواب تلخ» و «آتشکار» شناخته شده، مشغول پیش تولید فیلم جدیدی به نام «سایه های دودی» است.

این فیلم هم مثل کارهای قبلی امیر یوسفی، طنزی تلخ دارد و این بار به موضوع اعتیاد می پردازد. او بعد از صدور پروانه ساخت «سایه های دودی» گفته بود: «به خاطر پیگیری هایی که برای روشن شدن وضعیت نمایش «آتشکار» داشتم، دوستان نگران بودند به دام اعتیاد نیفتم و سریعا این پروانه ساخت را که موضوعش هم اعتیاد است، صادر کردند!»

تبریزی در مجارستان

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

بعد از ده نمکی که راهی تاجیکستان است، احتمالا کمال تبریزی هم راهی مجارستان خواهد شد تا فیلمی را که این روزها مشغول پیش تولیدش است، کلید بزند. فیلم «مادرم آسیه» به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری، مضونی اجتماعی دارد.

علاوه بر فیلم تبریزی که در مرحله پیش تولید است، فیلم «پدر و پسر» به کارگردانی امیرحسین ثقفی (که این روزها فیلم «مرگ کسب و کار من است» را روی پرده دارد)، «خانه کنار دریا» به کارگردانی آرش معیریان، «هیچ جا، هیچ کس» به کارگردانی ابراهیم شیبانی، «آمبولانس» به کارگردانی فریبرز عرب نیا، «مستاجر طبقه سوم» به کارگردانی محمدهادی کریم، «فرزند خوانده» به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد و «۹۱۳۰ روز» به کارگردانی بهرام توکلی هم در مرحله پیش تولید به سر می برند.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فیلم هایی که ما را غافلگیر می کنند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج