اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۲۱۱
۱ نظر
۵۰۳۹
۱ نظر
۵۰۳۹
پ

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

سیدنی لومت، الیزابت تیلور، جان باری، کن راسل و ... از چهره‌های مطرح دنیای سینما هستند که سال ۲۰۱۱ از دنیا رفتند.

سیدنی لومت، الیزابت تیلور، جان باری، کن راسل و ... از چهره‌های مطرح دنیای سینما هستند که سال ۲۰۱۱ از دنیا رفتند.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

پیتر یتس : این کارگردان و تهیه‌کننده که یکی از صحنه‌های افسانه‌ای تعقیب و گریز در سینما را در فیلم «بولیت» کارگردانی کرد، ۹ ژانویه در پی یک بیماری طولانی در ۸۱ سالگی از دنیا رفت. یتس برای دو فیلم «رهایی از بند» (۱۹۷۹) و «دستیار لباس» (۱۹۸۳) در بخش‌های بهترین کارگردان و فیلم نامزد اسکار شد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «جنگ مورفی»، «الماس داغ»، «به خاطر پیت»، «شاهد عینی»، «مظنون» و «یک مرد بی‌گناه» اشاره کرد.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

پیتر فالک : بازیگر نقش ستوان کلمبو در سریال محبوب «کلمبو» ۲۳ ژوئیه در خانه‌اش در بورلی‌هیلز در ۸۳ سالگی درگذشت. او از سال ۲۰۰۸ دچار آلزایمر شده بود. فالک برای بازی در نقش «کلمبو» برنده جایزه امی شد و جایزه تونی هم دریافت کرده بود. فالک همچنین دو بار برای فیلم‌های «سازمان جنایت» و «جیبی پر از معجزه» نامزد جایزه اسکار بازیگر مرد نقش مکمل شد. «باد در مرداب‌ها»، «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه دیوانه»، «مسابقه بزرگ»، «پنه‌لوپه»، «برج و بارو»، «شوهران» و «شب افتتاح» از دیگر فیلم‌های مطرح اوست.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

استیو جابز : یکی از موسسان شرکت اپل و چهره شاخص حوزه فن‌آوری پنجم اکتبر پس از هفت سال مبارزه با سرطان لوزالمعده در ۵۶ سالگی درگذشت. او جدا از مسئولیت خود در اپل صاحب پیکسار هم بود و این شرکت را به یکی از سودآورترین شرکت‌های فیلمسازی تبدیل کرد. او یکی از مدیران تولید «داستان اسباب‌بازی» اولین فیلم موفق پیکسار در ۱۹۹۵ بود و پس از آنکه استودیو دیسنی در سال ۲۰۰۶ پیکسار را خرید عضو هیئت مدیره دیسنی شد.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

کن راسل : این کارگردان بریتانیایی که برای فیلم «زنان عاشق» نامزد اسکار شد، ۲۷ نوامبر پس از چند سکته مغزی در ۸۴ سالگی درگذشت. راسل فیلمسازی آوانگارد بود و با فیلم‌های بحث‌انگیز چون «عشاق موسیقی»، «مسیحای وحشی» و «گوتیک» شهرت داشت.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

پت پاستلت‌ویت : این بازیگر بریتانیایی که چهره‌ای فراموش‌نشدنی داشت، دوم ژانویه پس از یک مبارزه طولانی با سرطان در ۶۴ سالگی درگذشت. او برای فیلم «به نام پدر» نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و در فیلم‌هایی چون «مظنونین همیشگی»، «بیگانه ۳»، «آمیستاد»، «دنیای گمشده»، «اخبار کشتی‌رانی»، «باغبان وفادار» و «رومئو+ژولیت» هم بازی کرد.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

سوزانا یورک : این بازیگر بریتانیایی ۱۵ ژانویه پس از مبارزه طولانی با بیماری سرطان در ۷۲ سالگی درگذشت. یورک برای فیلم سال ۱۹۶۹ «آنها به اسب‌ها شلیک می‌کنند، نمی‌کنند؟» نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل همین طور جایزه گلدن گلوب شد. بازی او در نقش مارگارت مور دختر سر تامس مور در فیلم تاریخی «مردی برای تمام فصول» به کارگردانی فرد زینه‌مان نیز مورد تحسین قرار گرفت. «نبرد بریتانیا»، «قتل خواهر جرج»، «زی و دار و دسته» و «خدمتکاران» از دیگر فیلم‌های اوست. یورک سال ۱۹۷۲ برای بازی در نقش یک همسر مبتلا به اسکیزوفرنی در فیلم «تصاویر» ساخته رابرت آلتمن برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره کن شد.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

جان باری : این آهنگساز برنده جایزه اسکار ۳۰ ژانویه بر اثر حمله قلبی در ۷۷ سالگی درگذشت. او موسیقی ۱۱ فیلم جیمز باند از جمله «از روسیه با عشق»، «شما فقط دو بار زندگی می‌کنید» و «مرد تپانچه‌طلایی» را ساخت و برای فیلم‌های «Born Free»، «شیر در زمستان»، «از درون آفریقا» و «با گرگ‌ها می‌رقصد» در مجموع برنده پنج جایزه اسکار شد.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

الیزابت تیلور : بازیگر سرشناس بریتانیایی ۲۳ مارس بر اثر نارسایی قلبی در ۷۹ سالگی درگذشت. او در بیش از ۵۰ فیلم بازی کرد و برای فیلم‌های «باترفیلد ۸» و «چه کسی از ویرجینا ولف می‌ترسد؟» برنده اسکار شد. «پدر عروس»، «مکانی در آفتاب»، «آخرین باری که پاریس را دیدم»، «غول»، «گربه روی شیروانی داغ»، «ناگهان، تابستان گذشته»، «کلئوپاترا» و «رام کردن زن سرکش» از دیگر فیلم‌های شاخص تیلور است.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

جین راسل : بازیگر معروف دهه‌‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ که با فیلم‌هایی چون «یاغی» و «آقایان موطلایی‌ها را ترجیح می‌دهند» شهرت داشت، ۲۸ فوریه در ۸۹ سالگی درگذشت.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

فارلی گرنجر : این بازیگر آمریکایی که بیش از همه به خاطر نقش‌آفرینی در دو فیلم «طناب» و «بیگانگان در ترن» به کارگردانی آلفرد هیچکاک شهرت داشت، ۲۷ مارس بر اثر کهولت سن در ۸۵ سالگی درگذشت. او در «آنها در شب زندگی می‌کنند» به کارگردانی نیکلاس ری نیز بازی ماندگاری از خود بر جای گذاشت و بازیگر یکی از نقش‌های اصلی «احساس» ساخته معروف لوکینو ویسکونتی بود.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

سیدنی لومت : کارگردان فیلم‌های کلاسیک چون «شبکه»، «سرپیکو»، «۱۲ مرد خشمگین»، «بعد از ظهر نحس» و «حکم دادگاه» ۹ آوریل بر اثر سرطان خون در ۸۶ سالگی درگذشت. او پنج بار نامزد اسکار شد و سال ۲۰۰۵ یک اسکار افتخاری دریافت کرد. «سفر روز طولانی به شب»، «تپه»، «سمسار»، «نوارهای آندرسن»، «جنایت در قطار سریع‌السیر شرق»، «اسب»، «قدرت» و «پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده‌ای» از دیگر فیلم‌های لومت هستند. او را کارگردان بازیگران لقب داده بودند، کسی که می‌توانست بهترین نقش‌آفرینی‌ها را بگیرد. فیلم‌های او درمجموع ۱۷ نامزدی اسکار بهترین بازیگری - از جمله برای کاترین هپبرن، مارلون براندو، هنری فاندا و فی داناوی - به همراه داشت.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

رائول روییس : کارگردان شیلیایی فیلم‌هایی چون «سه زندگی و تنها یک مرگ» و «کلیمت» ۱۹ اوت بر اثر عفونت ریه در ۷۰ سالگی در پاریس درگذشت. او سال ۱۹۶۸ اولین فیلم بلند خود را با عنوان «سه ببر غمگین» ساخت که برنده جایزه یوزپلنگ طلایی جشنواره لوکارنو شد. «اسرار لیسبون» آخرین فیلم به نمایش‌ درآمده روییس است. این فیلمساز پرکار بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی ساخت و فیلم‌هایش به زبان‌های مختلف بود.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

کلیف رابرتسن : این بازیگر آمریکایی که با بازی در نقش جان اف. کندی رئیس جمهور مقتول آمریکا در فیلم «پی‌تی ۱۰۹» به شهرت رسید و برای فیلم «چارلی» برنده اسکار شد، ۱۰ سپتامبر بر اثر کهولت سن در ۸۸ سالگی درگذشت. تماشاگران جوان او با نقش بن عموی پیتر پارکر در سه‌گانه «اسپایدرمن» می‌شناسند. رابرتسن در دهه ۱۹۷۰ در فیلم‌های «سه روز کندور» ساخته رابرت ردفورد و «وسوسه»‌ به کارگردانی برایان دی پالما نقش‌های خوبی داشت.

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس

مایکل گاف : این بازیگر بریتانیایی که بیش از همه برای حضور در نقش آلفرد پیشخدمت وفادار بروس وین در مجموعه فیلم‌های «بتمن» شهرت داشت، ۱۷ مارس در ۹۴ سالگی از دنیا رفت. گاف در دوران کاری خود که ۶۵ سال طول کشید، در بیش از ۱۵۰ فیلم نقش‌آفرینی کرد. او در «اسلیپی هالو» تیم برتن مقابل دوربین رفت و به عنوان صداپیشه در دو فیلم دیگر او «عروس مرده»‌ و «آلیس در سرزمین عجایب» نیز حضور داشت.


منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مردگان مشهور سینما در سال ۲۰۱۱ + عکس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hiva

      خدا رحمتشون کنه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج