adexo3
۱۶۶۵۶
۲ نظر
۵۰۱۷
۲ نظر
۵۰۱۷
پ

گالری عکس + صحبت های عوامل فیلم

در امتداد شهر ستارگان

در امتداد شهر به شعور مخاطب توهین نمی‌کند، «علی عطشانی» با بیان این حرف گفت: ممیزی در امتداد شهر به شاکله اصلی فیلم ضربه زد.هر کم و کاستی در این فیلم وجود دارد مقصر من هستم، اما تلاش کردم تا فیلم متفاوتی بسازم.

فیلم سینمایی «در امتداد شهر» به کارگردانی علی عطشانی در گروه سینمایی قدس در حال اکران عمومی است.

این فیلم پیش از این با نام «شش نفر زیر باران» در جشنواره فیلم فجر سال گذشته به نمایش درآمده بود.

از بازیگران فیلم «در امتداد شهر» می توان به محمدرضا گلزار، آنا نعمتی، نیکی کریمی، امیرحسین آرمان، فرزاد حسنی، آتیلا پسیانی، رضا رشیدپور، سارا خوئینی ها، مهران رجبی، خاطره حاتمی، حسین سلیمانی، محمدرضا داوود نژاد، محمد عمرانی، مائده طهماسبی، حمیدرضا آذرنگ، امیر حسین مدرس، مسعود پاکدل و گوهر خیراندیش با حضور افتخاری فرمان فتحعلیان اشاره کرد.

داستان فیلم درباره سرقت از یک جواهرفروشی است که در پی آن محمدرضا گلزار ستاره سینما گروگان گرفته می شود. فیلم روایت هایی موازی از زندگی آدم هایی است که با این اتفاق درگیر ماجراهای خاصی می شوند.

در امتداد شهر ستارگان
در امتداد شهر ستارگان
در امتداد شهر ستارگان
در امتداد شهر ستارگان
در امتداد شهر ستارگان
در امتداد شهر ستارگان
در امتداد شهر ستارگان
در امتداد شهر ستارگان
در امتداد شهر ستارگان

عوامل فیلم چه نظری دارند؟ / خلاصه ای از نشست نقد و بررسی فیلم

«علی عطشانی» با بیان اینکه «در امتداد شهر» به شعور مخاطب توهین نمی‌کند، گفت: ممیزی «در امتداد شهر» به شاکله اصلی فیلم ضربه زد.

شامگاه یکشنبه ۱۱ دی‌ماه نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «در امتداد شهر» با حضور «علی عطشانی» (کارگردان)، «مجید کریمی» (تهیه‌کننده)، «امیر‌حسین آرمان» (بازیگر) و «علی علایی» (مجری و منتقد) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.* عطشانی: در سینما در حال تجربه کردن هستم، در ابتدای این نشست «علی علایی» از «علی عطشانی» در مورد اینکه چه شد که به فیلمنامه این کار علاقه‌مند شدید سوال کرد که وی در پاسخ، بیان داشت: هر کم و کاستی در این فیلم وجود دارد مقصر من هستم، چرا که در سینما در حال تجربه کردن هستم اما تلاش کردم تا فیلم متفاوتی بسازم.

* کریمی: «در امتداد شهر» حاصل کار گروهی بودبرپایه این گزارش، در ادامه این نشست «علی علایی» از «مجید کریمی» در مورد انتخاب فیلمنامه سوال کرد که وی در پاسخ، اظهار داشت: امیدوار فیلم شما را خسته نکرده باشد، این فیلم تجربه اول من با «علی عطشانی» بود و او کارگردان خوش ذوقی است که من این فیلم را به شدت دوست دارم.این تهیه کننده در ادامه افزود: «عطشانی» تلاش کرد کار متفاوتی ارائه دهد و امیدوارم این شیوه روایت غیر خطی در سینمای ایران جا بی‌افتد. کار حاصل تلاش یک ساله گروهی بود.

* عطشانی : تلاش کردم نگاه متفاوتی داشته باشددر ادامه این نشست «علی علایی» از «علی عطشانی» در مورد استفاده از شیوه روایت موازی در این فیلم سوال کرد که وی در پاسخ توضیح داد: بعد از ساخت فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» دنبال فضای متفاوتی بودم و در مجموع کلاً ساخت و خلق یک اثر هنری ریسک‌پذیر است.وی در ادامه افزود: قطعاً ورود به هر کاری جسارت می‌خواهد و مخاطبان هم دوست دارند فیلمی را مشاهده کنند که از نقطه A به نقطه B در حرکت باشد. نمی‌گویم گه «بن‌هور» و یا یک شاهکار ساختم اما تلاش کردم در ساخت این فیلم نوع نگاهم با سایر آثار سینمایی متفاوت باشد.

* آرمان: «در امتداد شهر» را به لحاظ تکنیک جدید دوست دارم برپایه این گزارش، «علی علایی» از «امیر حسین آرمان» در مورد اینکه امسال سه فیلم «برف روی شیروانی داغ»، «یه حبه قند» و «در امتداد شهر» با بازی شما به اکران عمومی درآمده است، شما کدام فیلم را بیشتر دوست دارید که وی در پاسخ، بیان داشت: از نظر دلی «یه حبه قند» اما از نظر تکنیک و نگاه جدید «در امتداد شهر» را بیشتر دوست دارم.

* عطشانی: سانسور به کار ما لطمه وارد کرددر ادامه این نشست یکی از حضار از «علی عطشانی» در مورد ریتم کند فیلم سوال کرد که وی در پاسخ، توضیح داد: یک فیلمی را مشاهده کردید که شاکله‌اش پازل‌وار است و «محمد‌رضا گلزار»، «رضا رشیدپور»، «امیر‌حسین آرمان» و سایر کاراکترها برای خود داستانک مخصوص خود را دارند. اگر شما چند قطعه از این پازل را درآورید، پس فیلم ناقص خواهد شد.کارگردان «پوست موز» ادامه داد: سانسور به کلیت کار ما لطمه وارد کرد و در فیلمی که شما مشاهده کردی سرنوشت «فرزاد حسنی» کاملاً نامشخص است، در صورتی که من برای تک تک شخصیت‌ها سرنوشت داشتم.عطشانی در مورد ریتم کند فیلم هم توضیح داد: ما در این فیلم ۱۴۰۰ کات داشتیم، در صورتی که میانگین آن در سینمای ایران ۷۵۰ تا است و در کنار آن تمام پلان‌ها به صورت استوری‌برد سه بعدی کار شد، پس گفتن اینکه ریتم فیلم کند است، کمی بی‌انصافی است.

* آرمان: بازی در «در امتداد شهر» سخت اما تجربه جدیدی بودبرپایه این گزارش، در ادامه این نشست «امیرحسین آرمان» نیز در مورد تجربه بازی در این فیلم توضیح داد: واقعاً کار سختی بود اما تجربه جدید و متفاوتی برای من بود، چرا که سکانس سرقت از جواهر فروشی را ۱۶ بار بازی کردم و چیزی حدود ۱۸ ساعت گرفتن آن پلان به طول انجامید که به لحاظ تایم زمانی زیاد بود اما بازیگر می‌تواند زوایای تازه‌ای را در نقش پیدا کند.* عطشانی: «در امتداد شهر» به شعور مخاطب توهین نمی‌کند در ادامه این نشست یکی از حضار از «علی عطشانی» در مورد اینکه نکاتی در فیلم وجود دارد که به شعور مخاطب توهین می‌کند سوال کرد که وی در پاسخ، توضیح داد: من فکر می‌کنم «در امتداد شهر» به شعور مخاطب توهین نمی‌کند، چرا که یک عده از فیلم خوش‌شان آمده و عده‌ای دیگر هم بد‌شان آمده و من هم با نقد مثبت و یا منفی خیلی کاری ندارم اما باز هم تاکید می‌کنم این فیلم به شعور مخاطب توهین نمی‌کند.عطشانی ادامه داد: همان طور که در اول عرض کردم فیلم دارای نقایصی است مثلاً سکانس صحبت «پریناز ایزد‌یار» با «محمد گلزار» در دو ماشین شیشه ماشین «محمد‌رضا گلزار» بالا است و این اشکال از منشی صحنه است و قرار بود ما این پلان را دوبار کار کنیم اما فرصت نشد. در کنار آن برخی داستان‌ها نا‌تمام باقی مانده به طور مثال «فرزاد حسنی» یکی از ارکان این فیلم بود اما ما باید چه کار می‌کردیم.

*عطشانی: «تلفن همراه رئیس جمهور» با دو کار قبلی‌ام کاملاً متفاوت استدر پایان این نشست «علی عطشانی» در مورد «تلفن همراه رئیس جمهور» هم توضیح داد: این فیلم با دو فیلم قبلی من کاملاً متفاوت است.این نشست با اهدای لوح تقدیر به مدعوین به اتمام رسید.


منبع: سینما نگار / فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

در امتداد شهر ستارگان


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سودا

      با اینکه از چند تا از بازیگراش خوشم میاد ولی از موضوعش خوشم نیومد نمیرم ببینم

    • sahel

      mr.golzar kheyli jazabeha vali alan chan sale darim khashen mibinimesh dge dare tekrari mishe

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج