اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۸۸۳۰۴
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

چه‌می‌کند این تلویزیون با ما!

نوروز امسال به نسبت هرساله، شبکه های مختلف تلویزیون با سریال های متفاوتی به خانه های مخاطبان می آیند اما شاید نکته عجیب حضور یک سریال پلیسی به کارگردانی مهدی فخیم زاده باشد.

چه‌می‌کند این تلویزیون با ما!
مجله زندگی ایده آل: نوروز امسال به نسبت هرساله، شبکه های مختلف تلویزیون با سریال های متفاوتی به خانه های مخاطبان می آیند اما شاید نکته عجیب حضور یک سریال پلیسی به کارگردانی مهدی فخیم زاده باشد. با این اوصاف شاید کلاه قرمزی همچنان برگ برنده سیما در این روزها باشد.

شبكه اول، فوق‌سری

دزد و پلیس بازی فخیم‌زاده

مهدی فخیم‌زاده پس از پنج سال دوری از فضای كارگردانی در تلویزیون، بار دیگر با كاری پلیسی كه به نوعی امضای مخصوص او در كارگردانی شده است، به تلویزیون بازگشته و این‌بار قرار است تا سریال او در ایام نوروز روی آنتن شبكه یك سیما برود. شاید نخستین نكته‌ای كه در این رابطه عجیب باشد، این است كه سریالی پلیسی قرار است در ایام عید نوروز پخش شود ولی همان‌طور كه از مهدی فخیم‌زاده انتظار می‌رود، این كار نیز مانند دیگر كارهای قبلی او قطعا بیننده و مخاطبان خاص خودش را پیدا خواهد كرد.

چه‌می‌کند این تلویزیون با ما!

یک سریال فوق‌سری كه البته در ابتدا نام عجیب« قورباغه و قناری را داشت!» سریالی كه مهدی فخیم‌زاده در ابتدا با تهیه‌كنندگی حبیب‌الله كاسه‌ساز ساخت آن را آغاز كرد و بعد از مدتی خبر رسید كه تهیه‌كنندگی آن به محمود رضوی سپرده شده است؛ هرچند این موضوع خیلی رسانه‌ای نشد! اما با این حال قشر خبرنگار را دچار سردرگمی كرد.

این سریال هفتمین مجموعه تلویزیونی فخیم‌زاده است و قطعا پیش از این سریال‌هایی چون تنهاترین سردار، ولایت عشق، خواب و بیدار، حس سوم، بی‌صدا فریاد كن و قتل در ساختمان ۸۵ را كه از ساخته‌های اوست به یاد دارید. البته فخیم‌زاده از آن دست كارگردانانی است كه در بیشتر آثاری كه ساخته، بازیگری هم كرده است و درواقع او یك هنرمند چندمنظوره است چرا كه معمولا فیلمنامه كارهایش را هم خودش به نگارش درمی‌آورد و همه اینها حكایت از توانمندی و البته وسواس و حساسیت‌های او دارد.

مهدی فخیم‌زاده در این سریال علاوه بر كارگردانی ایفاگر دو نقش است كه یكی از آنها سرهنگ نصرالهی و نقش دیگر ناصر پاپتی می‌باشد. امیرمحمد زند، بیوك میرزایی، فریبا كوثری، شقایق فراهانی، رامین راستاد، گلناز خالصی، حمید قلی‌خانی، رانا قیصرنژاد، مهدی محمودی‌نژاد و محمد صادقی دیگر بازیگران این مجموعه پلیسی هستند. سریال فوق‌سری با هدف نحوه پیشگیری و برخورد با عاملان فروش مواد مخدر و همچنین آگاهی بخشیدن به خانواده‌ها در خصوص چگونگی نفوذ تولیدكنندگان و پخش‌كنندگان مواد مخدر در حال تولید است.

چه‌می‌کند این تلویزیون با ما!

در خلاصه داستان این سریال آمده: سرهنگ احمد نادری در كنار سرهنگ علی نصرالهی با یك باند قاچاقچی مواد مخدر درگیر می‌شوند. همچنین سرهنگ نادری (حبیب دهقان‌نسب) كه یكی از فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر است با سرهنگ نصرالهی (فخیم‌زاده) دوست و همكار قدیمی هستند و رفت‌وآمد خانوادگی هم دارند. در واقع قصه این سریال درباره عملیات فوق سری در نیروی انتظامی است كه فقط پنج نفر از آن اطلاع دارند...

مهدی فخیم‌زاده درباره این سریال می‌گوید:« این كار همان‌طور كه از اسمش پیداست، سریالی متفاوت است و از عنوان آن متوجه می‌شوید كه با بقیه سریال‌هایی كه تاكنون ساخته شده است، تفاوت دارد. این سریال جدی است اما لحنی طنز دارد و به نوعی طنز موقعیت در آن وجود دارد. ما در این سریال جدی بازی می‌كنیم اما موقعیت‌هایی به وجود می‌آیند كه طنز هستند. این سریال با وجود موقعیت‌های طنز صحنه‌های اكشن زیادی هم دارد. »شقایق فراهانی كه در این سریال، بعد از درخشش در ماتادور و مادرانه، بار دیگر تجربه حضور در كاری تلویزیونی را تجربه می‌كند درباره فوق‌سری و همكاری با مهدی فخیم‌زاده می‌گوید: «نام شخصیتی كه بازی می‌كنم، سهیلا است؛ زنی سنتی كه ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

چه‌می‌کند این تلویزیون با ما!

همكاری با آقای فخیم‌زاده افتخاری است كه نصیب من شده است و خوشحالم كه در این سریال ایفای نقش می‌كنم و بیشترین بازی من با آقای فخیم‌زاده است. امیدوارم مردم هم از دیدن نتیجه كار راضی باشند.

شبكه دوم، كلاه‌قرمزی

باز هم عروسك‌های محبوب!

شبكه دوم سیما در سال‌های اخیر یك مهره همیشه برنده داشته كه همواره از پربیننده‌ترین كارهای نوروزی بود و خواهد بود. مجموعه كلاه‌قرمزی كه سال‌هاست ‌مهمان خانه‌های مردم است، بار دیگر در سال جدید به خانه‌های ما خواهد آمد و مشخصا از هم‌ اكنون می‌شود روی جذب مخاطب او حساب باز كرد چرا كه هواداران فراوانی را به خود اختصاص داده است.

ایرج طهماسب و حمید جبلی سال‌هاست كه با استفاده از عروسكی به نام كلاه‌قرمزی، موفقیت‌های فراوانی كسب كرده‌اند؛ هرچند آنها هم بعد از مدتی متوجه شدند كه نیاز به تغییر و تحولاتی در كار خود دارند و از همین‌رو بود كه شخصیت‌های جدید دیگری هم وارد كار كردند كه اتفاقا جواب هم داد و فامیل‌دور، پسرعمه‌زا، آقای همساده، جیگر، ببعی و... شخصیت‌هایی بودند كه خیلی زود توانستند جای خودشان را در دل مخاطب باز كنند و حالا به اركان اصلی مجموعه كلاه‌قرمزی تبدیل شده‌اند.

چه‌می‌کند این تلویزیون با ما!

در این بین كلاه‌قرمزی منتقدانی هم داشته است و آنها معتقد هستند كه دیگر این كار به تكرار افتاده است ولی چیزی كه در تمام این سال‌ها موفق شده تا بر این تكرار و كلیشه‌شدن سرپوش بگذارد، همان هنر شناخت مخاطب است كه ایرج طهماسب به خوبی این شناخت را پیدا كرده است و می‌داند كه رگ خواب مخاطب را چطور باید در دست بگیرد.

شبكه سوم، سربه‌راه

جدایی محمدی از مهام

شاید بارها و بارها نام ایرج محمدی و مهران مهام را در كنار هم به عنوان تهیه‌كنندگان موفق سریال‌های تلویزیونی دیده و شنیده باشید. بله، آنها سال‌ها در كنار یكدیگر تیمی دونفره را تشکیل داده و سریال‌های پرمخاطبی چون نرگس، دلنوازان، ترانه‌مادری و. . . را تهیه كرده بودند ولی حالا به یك‌باره خبری شوكه‌كننده در رسانه‌ها منتشر می‌شود كه ایرج محمدی به تنهایی تهیه‌كننده سریال نوروزی شبكه سوم سیما شده است و قرار است كه زین‌پس به صورت انفرادی كار كند. شاید شنیدن این خبر مهم‌تر از شنیدن ساخت خود سریال نوروزی برای شبكه سوم سیما بود.

چه‌می‌کند این تلویزیون با ما!

سعید سلطانی كه كارگردانی سریال‌هایی چون پس از باران، سال‌های برف و بنفشه، ستایش و رسم عاشقی را در كارنامه دارد این‌بار سریال نوروزی شبكه سوم با نام «سربه‌راه» را با حضور بازیگرانی چون مسعود كرامتی، شهین تسلیمی، افسانه چهره‌آزاد، شقایق دهقان، ارژنگ امیرفضلی، محسن كیایی، سیاوش خیرابی، الناز حبیبی و امیرحسین صدیق كارگردانی خواهد كرد كه برای پخش از شبكه سوم سیما این روزها با سرعت زیادی در حال فیلمبرداری است و گفته می‌شود حتی در ایام پخش نیز، گروه كماكان در حال ساخت خواهد بود. قصه این سریال درباره جوان خلافكارِ نوپایی با بازی سیاوش خیرابی است كه به جای زندان، مجبور به گذراندن دوره محكومیت خود در یك موسسه خدمات اجتماعی شده اما و حضورش در این موسسه با اتفاقات و ارتباطات مختلفی همراه می‌شود...

گفته می‌شود به دلیل همزمانی ایام فاطمیه با روزهای ابتدایی عید نوروز، داستان این سریال طوری طراحی و نوشته شده است كه در قسمت‌های ابتدایی حالت طنز نداشته و رفته‌رفته در قسمت‌های بعدی روند حركتی نسبی خود به سمت طنز را دنبال خواهد كرد. نكته دیگری كه درباره این سریال وجود دارد، بازگشت سیاوش خیرابی به عنوان نقش اول یك سریال دیگر بعد از مدت‌هاست چرا كه درسریال‌های اخیرش مانند آوای باران و از یاد رفته، او در نقش‌های مكمل حضور پیدا كرده بود و حالا دارای نقش محوری این سریال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج